Ik heb juist aantal onderzoeken gelezen dat je eigenlijk een supplement wilt met Hyaluronzuur, glucosamine, Chondroïtine en dan is msm ook nog fijne toevoeging. En het is belangrijk dat je een supplement gebruikt waar voldoende in zit, dat gaat nog wel regelmatig mis. Veel betalen voor iets wat eigenlijk te weinig bevat.
Niks mis met inspuiten, als er een ontsteking zit wil je die juist wegnemen want dat kan het bot juist extra aantasten.
Het maakt niet meer kapot, het is alleen geen wondermiddel. Het hangt er en al vanaf wat er ingespoten wordt en je kan het niet onbeperkt doen. Of dat kan wel, maar moet je niet willen. Er zijn juist zaken met artrose en ontstekingen daardoor waarbij het echt juist extreem slecht is om niet in te spuiten. Het is alleen altijd een kwestie van en en, niet inspuiten en verder niks veranderen.
Mijn pony's hadden beide artrose in de benen en beide hebben nog gewoon in de sport gelopen. Hoewel de 2e het op foto's minder ernstig had was het bij hem klinisch veel heftiger. Waarschijnlijk omdat er ook meer speelde. Maar hebben nog wel aantal jaren serieus kunnen rijden, juist training bleef erg belangrijk.
Hier helaas nog aan het stappen. Bij controle liep ze 100 procent regelmatig, niet meer gevoelig met palperen maar er zat toch kleine beschadiging. Was wel al aan het herstellen, maar dus toch stappen en september weer op controle. Voordeel van de zomer is dat ze gewoon lekker buiten staat en die bodem is beter als de paddocks nu. Hoewel ik haar altijd gewoon naar buiten heb laten gaan, voor haar is binnen blijven gevaarlijker dan het risico op een keer rennen buiten.
Ze voelt zich alleen erg goed en we hebben regelmatig discussies over het nut van stappen, dus met mooie weer stappen we veel op het erf

In de bak betekent elke hulp zowat galop op het moment en wil niet te veel corrigeren want juist fijn dat ze graag wilt hahaha