Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 09:02

DiscoDipp schreef:
LV19952 schreef:
Hier in Midden Limburg is echt niet fijn starten. Heel weinig wedstrijden binnen een half uur en en de wedstrijden die er zijn schrijft ook meteen de halve provincie op in geloof ik. Vorig weekend zelfs een uur enkele reis naar een simpele wedstrijd. De komende maanden zie ik ook nog niet echt veel locaties in de buurt in de kalender staan helaas. En daarnaast werkt mijn vriend (die inmiddels is gepromoveerd tot voorlezer/groom) in ploegendienst waardoor die 3 van de 5 weekenden werken is dus hier is het wat lastig plannen.

Jaa maar dat is echt he! Gelijk startlijsten van 35 man en vaak echt een zooitje ongeregeld op locatie..

Afgelopen weekend was Passie voor Paard in Kronenberg. Dat is wel echt nog ouderwets leuk! Vond het echt jammer dat ik die heb moeten missen.

Ja dat is ook mijn ervaring... Afgelopen winter in Beek gestart. Zoveel B combinaties voor 1 proef dat ze er 2 ringen van hebben moeten maken... Losrijden was toen ook echt geen doen in die kleine bak en zoveel mensen met een paard van 1,80. Vorige week in Grubbenvorst gestart en wat een rust was dat! heerlijk kleine gemoedelijke wedstrijd en genoeg ruimte om los te rijden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 09:59

DemiSisa schreef:
Wat een onwijs gaaf paard! :o

Thnx. Hij heeft ook nog eens een heel leuk karakter. :D :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 10:01

miss_lizje schreef:
Note to myself: niet meer starten als het zo benauwd is en gewoon afgroeten als je naar wordt.
Losrijden ging nog wel, maar ik stortte daarna zelf in de proef helemaal in. Zeer lange punten helaas.
Volgende keer beter zeggen we dan maar.

Noukie schreef:
Wat ontzettend balen! Maar helaas ook iets wat je alleen door te ervaren kan weten. Volgende keer beter idd dan maar

Ja, en met de ervaring verdwijnt dat "instorten" in de proef ook wel weer en kun je onder alle omstandigheden rijden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 10:07

Ook gefeliciteerd nog MWM. Dat zijn toch echt geen verkeerde punten de omstandigheden in aanmerking genomen.
@Roulette:Zo'n overstap van M naar Z is altijd weer lastig, maar dat komt na een paar keer wennen weer weer goed.
Mexx heeft nu ook bijna zn punten voor het Z maar we gaan pas over als de travers en keertwendingen echt helemaal voor elkaar zijn. Dat is nu soms wel en soms niet.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-23 10:47

Spaansepony schreef:
Hier is kwa dressuur wedstrijden in de regio (tussen Den Haag/Amsterdam) ook meer als voldoende.
Ben op dit moment opzoek naar leuke locaties voor pony springen, dat zit hier toch vrij weinig. Mocht iemand die weten hoor ik het graag

Springen is hier in de regio best dun gezaaid vrees ik, loop ik zelf ook tegenaan.

Enige optie echt in de buurt die bij mij opkomt is Mariënweide in Aerdenhout, ze hebben elke maand outdoor springen ook met ponyrubrieken.

Indoor heb je nog Lisse uiteraard :j en dat was het een beetje eigenlijk.

Vind ik irritant altijd dat springen al gauw 80/90km enkele reis betekent terwijl men elk weekend uit minstens 3 dressuurwedstrijden op net geen loopafstand kan kiezen. Ja ik weet dat het kostenplaatje gewoon heel anders is, idem aantal deelnemers in beide disciplines in de regio, maar het maakt mij nog steeds boos :+

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 11:07

Voorheen was er ook springen op Manege Hillegom, dat is helaas gestopt.

In Den Haag is volgens mij ook nog mogelijkheid tot springen.

Mochten jullie trouwens nog iemand weten die het leuk vind om buitenritjes te maken: https://www.bokt.nl/markt/ad/521121/de- ... -bijrijder

rien10

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 11:10

Manege de Prinsenstad in Delft heeft veel springen.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-23 11:42

Manege Hillegom was er inderdaad ook nog lekker dichtbij en en prima locatie maar dit jaar niet meer gezien, zijn ze definitief gestopt?

Berestein in Den Haag heeft vooral doordeweeks avondwedstrijden. Ieder zijn ding maar een uitstapje Den Haag met de trailer tijdens de avondspits is zoooo mijn hobby niet :=

Ik heb sowieso enorme hekel aan rijden met de trailer rondom Rotterdam en Den Haag, dan wijk ik liever uit naar het noorden. In die zin ben ik misschien niet zo helemaal gedwongen om die lange reistijden en hoge brandstofkosten te verdragen ;)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 11:49

Manege Beukers kom je dan bij terecht, dat is ook niet zo ver.

Bij Manege Hillegom is de drijvende kracht voor de wedstrijden (dressuur en springen) ergens anders heen gegaan. Ik weet niet of iemand anders die fakkel over gaat nemen.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:14

Iemand interesse in zwarte quickknots? Zijn nog helemaal nieuw, er zijn maar 4 gebruikt. Ik vind het toch niet helemaal handig bij mijn merrie haar manen.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 20:02

Waidida schreef:
Iemand interesse in zwarte quickknots? Zijn nog helemaal nieuw, er zijn maar 4 gebruikt. Ik vind het toch niet helemaal handig bij mijn merrie haar manen.

De normale of de XL?

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 20:14

DiscoDipp schreef:
Waidida schreef:

De normale of de XL?

De normale, wel de deluxe versie

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 21:45

Ik zal bij mij eens informeren of er interesse is om springwedstrijd te organiseren als er zo weinig is in de regio. Waddinxveen heeft ook aantal springwedstrijden toch? En ik heb zelf De Meern/Utrecht in de favorietenlikst gezet. Da's nog wel te doen.

Jullie hebben allemaal fijn gereden zo te lezen, lekker hoor! Hier staat paard al ff stil ivm warmte en vakantie. Helaas heeft ze dag na terugkeer lopen matten in het land en nu geblesseerd achterbeen. Niet kreupel maar blijft lang dik, dus woensdag naar de kliniek voor verdere beeldvorming...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 22:49

Sterkte ermee!

Hier ook weer pech. Paard was gisteren zo onrustig door het onweer dat recht boven ons hing en heeft 1 van haar achterijzers afgetrapt. Helaas is aan de buitenkant van de hoef eigenlijk alles onder de nagelgaten mee afgescheurd. Ze trekt wat raar met dat been maar als ik haar aan de hand laat stappen is niks aan de hand. Maargoed, het is een échte dramaqueen die bij alles wat even niet goed zit meteen dr pootje zielig omhoog trekt :+ . Hopen dat de smid morgen nog snel kan langskomen en anders wachten tot vrijdag. Dan hadden we al een afspraak staan.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 11:22

Waidida schreef:
DiscoDipp schreef:

De normale of de XL?

De normale, wel de deluxe versie

Ohh oke. Nee ik moet echt die extra lange hebben :)

Ohhh dat is weer pech LV :(

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 11:27

Blijven de quickknots goed zitten bij jullie? En wat is de truc om mooie knotten te maken?Ik heb ze gekocht en ga ze komend weekend voor het eerst gebruiken. Heb wel zowel XL als de gewone gekocht. Mijn paard zijn manen zijn vooraan echt heel dik, alleen aan de andere dunner omdat daar zijn vliegendeken de manen wat dunner maakt.

Ik kan met moeite net een knotje maken bij de dikste manen, net 1 keer erom. Maar als mijn paard een keer schud dan zakt de helft uit/knappen de elastiekjes omdat het zo zwaar en dik is :') . Heb gister 1 proefknotje gemaakt, bleef goed zitten maar vond het wel wat minder mooi dan een gewone knot, tips en trics zijn welkom :D .

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 11:38

Ik vlecht om die reden met draad, maar die quickknots lijken me wel heel handig dus ik ben benieuwd of ze blijven zitten!
Wij hebben morgen de eerste meertallen wedstrijd, kunnen we kijken hoe we het in het echt doen :+

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 11:46

Ik vlecht daarom inderdaad ook met naald en draad. Mijne heeft halverwege 2 hele dikke knotten en met enkel elastiekjes vallen ze er zo uit.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 12:02

Ik had dus met de gewone versie dat ze niet mooi bleven zitten. Ik vond de knotten al niet mooi en ze schoven er gewoon van tussen. Plus met die deluxe versie vind ik dat je hem gewoon nog heel erg blijft zien waar hij in de knot gaat zeg maar. De oude leken mij veel subtieler. Nee niet echt een goede aanwinst voor mij persoonlijk

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 12:06

Ik vond ze niet fijn, dus vlecht gewoon met naald en draad. Dat blijft toch het mooiste, vind ik, en het beste zitten.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 12:11

Ik vind ze fijn maar veel te duur en niet duurzaam genoeg. Met een keer of 3 zijn er toch wel een aantal flink gebogen en niet meer zo fijn.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 14:33

Ik vind ze echt fantastisch :')
Nina heeft echt super dikke manen en met naald en draad vind ik het zoooo veel werk.

Ik heb me inmiddels wel aangeleerd hoe ik ze erdoorheen steek en nog een elastiekje erom voor extra steun. Kan het wel een filmen als iemand dat interessant vind :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 15:11

PSvanLot schreef:
Ik vind ze fijn maar veel te duur en niet duurzaam genoeg. Met een keer of 3 zijn er toch wel een aantal flink gebogen en niet meer zo fijn.

Ja dat. We hebben ze wel een paar x gehad en als je echt snel moet zijn dan zijn ze best fijn. Maar je doet er toch niet lang mee. Hier dus ook naald en draad. :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 15:32

Tijdens de wedstrijd dit weekend werden ook foto's gemaakt. We hadden de fotografe gevraagd niet te schieten gedurende de proef want Mexx is dan te scherp en dat is dan zonde van de punten. We waren de laatste van de avond en de fotografe stelde voor om dan na de proef een paar plaatjes te schieten. Het licht was prachtig dus dat was wel leuk! Het resultaat mag er zijn <3 <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 16:00

Oh dat is leuk! Dan kan je tenminste makkelijker op je gezichtsuitdrukking letten :+
Ook mooie foto's en mooi licht!