Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 20:52

Tierania_ gefeliciteerd, mooie punten!

Tessie98xx, gefeliciteerd met je mooie winstpunt!

Wij gaan zondag weer een Z1 proefje opnemen :D

WenK

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:13

Vandaag veel contact gehad met de KNHS, allereerst omdat ik gisteravond ineens gebeld werd door de moeder van een deelnemer die via google achter mijn nummer was gekomen en het niet eens was met mijn beoordeling. De KNHS pakt dit verder op, want dit is (uiteraard) absoluut niet de bedoeling!

Daarnaast heb ik inmiddels een definitief uitsluitsel over het ringetje van de Micklem;
Citaat:
‘’De harnachementsgids is leidend voor wat betreft toegestane optomingen.

De metalen kern zoals je die  noemt is specifiek bedoeld en ook opgenomen bij de bitloze optomingen omdat er een groot aantal bitloze optomingen bestaat welke wel een metalen kern hebben. Dat willen we in onze wedstrijdsport niet en is daarom ook zo opgenomen bij bitloos rijden.  In reguliere optomingen zijn we die metalen kern nog niet tegen gekomen.

Voor de toegestane trenshoofdstellen kun je dus kijken onder 2.1. De afgebeelde hoofdstellen zoals omschreven in de beschrijving daarbij zijn toegestaan. Het hoofdstel op de foto is het hoofdstel nr. 19. Bij hoofdstel nr. 19 staat omschreven dat een extra ring op de neusriem (zoals kaptoom) verandert niets aan het effect van de neusriem. Dat betekent dat het dus is toegestaan omdat het extra bij de omschrijving staat.

Het klopt inderdaad dat dit in het verleden niet toegestaan was maar hier is een wijziging op geweest. Wanneer het in de beschrijving staat is het toegestaan. Zo staat er bijvoorbeeld ook bij een gecombineerde neusriem dat het weglaten van de sperriem is toegestaan.’’

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:16

Jeetje wenk, wat een brutaliteit weer zeg! Serieus een nummer opzoeken en bellen???

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:17

Belachelijk inderdaad. Was de moeder boos? Ik heb plaatsvervangende schaamte hier.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:25

Ja, serieus nummer opzoeken en bellen... Ik was er zacht gezegd niet blij mee. Heb de betreffende moeder wel netjes te woord gestaan, maar dus wel even contact gehad met de KNHS.

Deze moeder vond uiteraard dat haar dochter te streng gepunt was. Sprak zichzelf in het gesprek nogal tegen, ze hadden nog nooit zo'n cijfer op dit onderdeel gehad terwijl het vaker mislukte zei ze eerst. Later gaf ze aan dat dit de 1e keer deze klasse was. Buiten dat deze discussie nutteloos is vind ik vooral de brutaliteit om zo om te gaan met de privé gegevens van iemand die haar tijd investeert om naar eer en geweten een proefje te becijferen en passend commentaar te geven best schokkend.
In mijn jaren als wedstrijdsecretariaat heb ik ook best wat meegemaakt, maar dan had ik in ieder geval zelf mijn gegevens beschikbaar gemaakt.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:31

Oh wauw zeg... dat zoiets überhaupt in je op komt.... 8)7

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:34

WenK schreef:
Vandaag veel contact gehad met de KNHS, allereerst omdat ik gisteravond ineens gebeld werd door de moeder van een deelnemer die via google achter mijn nummer was gekomen en het niet eens was met mijn beoordeling. De KNHS pakt dit verder op, want dit is (uiteraard) absoluut niet de bedoeling!

Daarnaast heb ik inmiddels een definitief uitsluitsel over het ringetje van de Micklem;
Citaat:
‘’De harnachementsgids is leidend voor wat betreft toegestane optomingen.

De metalen kern zoals je die  noemt is specifiek bedoeld en ook opgenomen bij de bitloze optomingen omdat er een groot aantal bitloze optomingen bestaat welke wel een metalen kern hebben. Dat willen we in onze wedstrijdsport niet en is daarom ook zo opgenomen bij bitloos rijden.  In reguliere optomingen zijn we die metalen kern nog niet tegen gekomen.

Voor de toegestane trenshoofdstellen kun je dus kijken onder 2.1. De afgebeelde hoofdstellen zoals omschreven in de beschrijving daarbij zijn toegestaan. Het hoofdstel op de foto is het hoofdstel nr. 19. Bij hoofdstel nr. 19 staat omschreven dat een extra ring op de neusriem (zoals kaptoom) verandert niets aan het effect van de neusriem. Dat betekent dat het dus is toegestaan omdat het extra bij de omschrijving staat.

Het klopt inderdaad dat dit in het verleden niet toegestaan was maar hier is een wijziging op geweest. Wanneer het in de beschrijving staat is het toegestaan. Zo staat er bijvoorbeeld ook bij een gecombineerde neusriem dat het weglaten van de sperriem is toegestaan.’’

Er even bij zetten dat het is toegestaan is duidelijker dan zo'n verpakte boodschap 'heeft geen invloed' :D

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:40

Wat bizar zo'n telefoontje zeg, WenK. Teleurgesteld kan en mag, maar nabellen snap ik echt niet.

Hier is het protocol van de laatste proef van de AVS-competitie binnen en ik ben blij met de beoordeling. We kunnen ook mooi verder met de feedback, eens kijken of we de komende tijd wat proefjes kunnen opnemen en inleveren bij de KNHS.
Laatst bijgewerkt door Hilli op 09-03-21 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 23:04

Wat brutaal WenK!!
Hoe komt het in je hoofd om dat te doen!

Heb samen met stalgenootje wel een tik dat als we weten wie jury is dat we kijken wie het is op Google. Maar meer ook echt niet.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 23:18

Jeetje Wen dat is wel brutaliteit ten top zeg. Dat het uberhaupt in je opkomt _O- als moeder ook haha. Wordt het kind vast veel beter van.. jammer als je punten tegenvallen: even slikken en weer doorgaan zou ik zeggen in plaats van een hele bombarie ervan maken.

Roosie: haha wel heel toevallig dat er net nu wat van wordt gezegd
Hier inderdaad gisteren ook een hartverzakking omdat de protocollen niet meer op volgorde stonden. Ik opende geloof ik mijn slechtste proef die bijna 30 punten lager was dan wat ik had voor deze proef haha :+

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 07:35

Rare mensen in deze wereld :=

Wij gaan van het weekend voor het eerst Z1 opnemen, is er hier wellicht al iemand die een goedgekeurd filmpje wil delen?

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 08:28

Wat brutaal zeg Wenk! Ik zou daar ook echt niet blij mee zijn.

Misschien een hele stomme vraag, maar het protocol staat toch onder het filmpje wat je hebt ingestuurd? Kijk de hele dag door of ik hem al binnen heb en ben bang dat ik hem over het hoofd zie :D Bij mijn profiel staat alleen nog m'n eigen naam en de namen van m'n paarden.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 08:31

Elitedeux, dat klopt. Waar nu “beoordeling gepland” staat, komt dan “open protocol” te staan. Maar je krijgt ook een mailtje als je beoordeling klaar staat :j

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 09:23

Dankje! Ik moet gewoon even wat meer geduld hebben.

FriezenFan86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 14:55

Hoelang duurt het gemiddeld voor je een protocol terug krijgt?
Afgelopen Zondag voor het eerst een Z proef opgenomen en zondag einde van de middag ingestuurd, Maar staat nog steeds op ‘ingepland’
Best een spannend gedoe zo met het steeds opnieuw kijken of het er al op staat! haha

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 14:56

Nou ik heb m'n 1e beoordeling ook binnen, 184,5 punten *\o/*
Nu dus M1 geklasseerd!

Kan mij ook vinden in de punten en beoordeling, dus dit is echt super fijn :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 15:19

Elitedeux, gefeliciteerd!!!

FriezenFan86, dat is echt heel verschillend... Sommige al binnen een dag maar ze hebben uiterlijk 2 weken (bij mij persoonlijk duurt het gemiddeld rond 6 dagen).

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-21 15:42

FriezenFan86, en je hoeft niet meer steeds te kijken heh? Je krijgt een email als je beoordeling klaar staat.

Elitedeux, gefeliciteerd met je winstpunt en M1 klassering!

Buxy, leuk dat je ook Z1 gaat opnemen, tip om het makkelijk te maken. De filmer moet niet teveel willen inzoomen, dan is het wel te doen!

WenK wat belachelijk! 8)7 Stond je niet even met je mond vol tanden? En inderdaad, lekker staaltje opvoeden van de moeder ook. NOT.

11Edith

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 16:33

Hier een filmpje 1 Maart ingestuurd, staat nog op ingepland, en kan volgens mij idd 2 weken duren, maar dit nog niet eerder gehad

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 18:47

11Edith schreef:
Hier een filmpje 1 Maart ingestuurd, staat nog op ingepland, en kan volgens mij idd 2 weken duren, maar dit nog niet eerder gehad

Hmm dat is balen zeg! Die wachttijden hoor je sinds het nieuwe platform toch niet veel meer... -O-

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 19:47

FriezenFan86 schreef:
Hoelang duurt het gemiddeld voor je een protocol terug krijgt?
Afgelopen Zondag voor het eerst een Z proef opgenomen en zondag einde van de middag ingestuurd, Maar staat nog steeds op ‘ingepland’
Best een spannend gedoe zo met het steeds opnieuw kijken of het er al op staat! haha

Volgens mij staat er dat Z-rubrieken maar 1x per twee weken mogen insturen en de proeven daarom ook niet iedere week naar een jury worden gestuurd? Misschien duurt het daarom langer?

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 20:14

Volgens mij mag je inderdaad alleen voor de "even" weken inleveren, en worden ze in de oneven weken niet doorgezet naar een jury..

FriezenFan86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:21

Dank voor jullie reacties!! Dan stel ik me erop in dat het nog wat langer gaat duren

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:41

Voorheen kon je aangeven wanneer je tijd hebt om te jureren, dat is nu niet meer. Ik heb maandag 10 L1 proeven gekregen, maar ik heb pas vanaf morgen tijd. Dus die van mij moeten ook nog even geduld hebben.

miriammiddel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:42

Flevolander schreef:
Volgens mij mag je inderdaad alleen voor de "even" weken inleveren, en worden ze in de oneven weken niet doorgezet naar een jury..

Maar de week loopt van maandag tot en met zondag, benoemde de KNHS. Dus ik zou wel verwachten dat de proef is doorgestuurd naar een jurylid. Maar 3 dagen geleden ingestuurd, dat is toch niet heel lang? Ik heb mijn Z proef direct de maandag ingestuurd en kreeg hem zaterdagavond terug.