Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:03

Vraagje voor de jury's hier.. :o Krijgen jullie pas op de einddag van een competitie de toegang tot het beoordelen? Of in die gehele week, wanneer er ingedient zijn..? Ik probeer in te schatten hoe dat werkt met "De video mag maximaal een week oud zijn.." O:)

Misschien te ver omgedacht.. Maar als je op de 5e filmt, voor de 8e tot 14e en je levert hem de 8e in, dan ben je op tijd. Maar als je pas de 14e beoordeelt wordt, dan is je video te oud.. :') Of maak ik mezelf nu gewoon bang met rare dingen? Dat kan hoor. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:04

kimwilliam schreef:
ik kan geen 2 meter achter de c filmen... daar zit een sloot. hoe kan ik het oplossen om toch mee te kunnen doen? tevens is mijn bak kleiner dan een 20x40 waardoor mijn voltes nog al raar zijn of een ei vorm of over de x heen .......

Dan zou ik een bak van 18 x 35 of zo uitzetten.
Ik rijd in een gesloten 40x20 baan waarbij ik hem 37x20 heb gemaakt.

PSvanLot

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:05

Gewoon de bak 2 meter korter maken. Dan zijn de voltes iets minder rond, maar dat valt echt niet op.

Heb verschillende ruiters gehad die dat zo deden en dat was meer dan prima.

MightyJoe

Canon schreef:
Vraagje voor de jury's hier.. :o Krijgen jullie pas op de einddag van een competitie de toegang tot het beoordelen? Of in die gehele week, wanneer er ingedient zijn..? Ik probeer in te schatten hoe dat werkt met "De video mag maximaal een week oud zijn.." O:)

Misschien te ver omgedacht.. Maar als je op de 5e filmt, voor de 8e tot 14e en je levert hem de 8e in, dan ben je op tijd. Maar als je pas de 14e beoordeelt wordt, dan is je video te oud.. :') Of maak ik mezelf nu gewoon bang met rare dingen? Dat kan hoor. :=

Bij het online event staat toch vanaf wanneer je mag filmen? Je noemt de datum van de dag dat je filmt.
Dus 5 mei is dan te vroeg voor het event van 14 mei. :j
Laatst bijgewerkt door MightyJoe op 07-05-20 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Canon schreef:

Je moet opnemen in de week van het event. Dus als jij de 5e filmt, het event is de 14e ben je dus niet goed.
Je moet hem opnemen in de week voor het event (14e event - eerste datum dan 8 of 7) :)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:06

@Canon je mag pas filmen tussen de aangegeven data, dus niet de 5e in jouw voorbeeld

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:06

Canon schreef:

Staat toch bij de wedstrijd?

Afbeelding

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:09

Ik had het juist andersom. Ook de bak een deel in de schaduw. Zag er op de telefoon heel donker uit. Dus besloten te stoppen met filmen. Kijken we thuis op de computer zag het er gewoon nog heel goed uit, maar ja, proefje dus niet uitgereden.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:09

Heel veel duidelijker kunnen ze het niet neerzetten dus nee je filmpje mag niet van eerder zijn.

Wij krijgen de dag voordat we ingepland staan de combinaties toegestuurd. Dus dat is onafhankelijk van welk event. Ik krijg niet per event wat toegestuurd.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:17

Canon schreef:

Een vriendin was zo slim me de titel van het event te laten lezen.. :') Mij mogen jullie negeren met deze vraag.. _O-

EDIT: Zie nu al jullie antwoorden ook. Dankjulliewel! :D Wij mogen komende week opnieuw opnemen, wahaha := Soort van extra generale repetitie. :o

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:36

Er staat alweer een nieuwe (4 juni), weliswaar nog niet open (13 mei pas)

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:56

Ik ben wel benieuwd hoe de pilot voor het Z straks uitpakt en of die daadwerkelijk toegevoegd gaat worden voor winst. Zou wel fijn zijn als ik voor 1 september een paar keer kan starten.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:02

Padoertje schreef:
Ik ben wel benieuwd hoe de pilot voor het Z straks uitpakt en of die daadwerkelijk toegevoegd gaat worden voor winst. Zou wel fijn zijn als ik voor 1 september een paar keer kan starten.

Ik denk het haast wel. Verwacht niet zoveel problemen met in- en uitzoomen. Volgensmij valt dat onscherp worden wel mee? Mensen moeten alleen wat handiger zijn met filmen daarvoor.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:03

Denk dat die juryverschillen wel meevallen fysiek vs online.
Denk dat je dat in real life ook hebt maar het dan minder merkt omdat je altijd in je eigenste regio rijd en dus ook de jury’s en concurrentie uit die regio hebt.

Ik kan er straks alleen niet over oordelen want startpas met dit paard is hartstikke spiksplinternieuw :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:09

Ik heb mijn punten!
189,5, heel blij mee. Nu mogen we officieel m starten en ik zie dat ik dat op 4 juni maar ga plannen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:19

Queelens schreef:
Padoertje schreef:

Ik denk het haast wel. Verwacht niet zoveel problemen met in- en uitzoomen. Volgensmij valt dat onscherp worden wel mee? Mensen moeten alleen wat handiger zijn met filmen daarvoor.

Maar dat is niet het enige bezwaar hoor.

Ze willen dat testen maar ze vallen vooral nog over de predicaten die je bij veel grotere stamboeken , KWPN, NRPS etc ermee halen kan en dat willen ze eigenlijk niet.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:23

Dat is toch simpel op te lossen door ze niet mee te laten tellen voor predikaten?

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:24

Ik heb het idee dat door de hoek van filmen de travers erg slecht zichtbaar is op film. Meer mensen die dat zo ervaren?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:24

ik vermoed dat dat een antwoord was op mijn vraag. @queelens, dat denk ik ook, maar ik ben wel benieuwd naar de mening van een jurlid (PSvanLot, daffodil?) hierover.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:26

PSvanLot schreef:
Dat is toch simpel op te lossen door ze niet mee te laten tellen voor predikaten?

Nouja dan moeten ze toch eerst het één en ander aan gaan passen in de klasseringstand lijkt me? Dat je een online en echte klassering gaat krijgen. Er wordt nu wel geregistreerd dat punten online zijn behaald maar als je op klassering van het paard zoekt is dat niet zichtbaar. En dat gaat naar de stamboeken.

Maar dat sturen ze nog steeds als argument voor geen winst in het Z de predicaten.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:26

Punten van 5 mei binnen: 205! :):) persoonlijk record! Nog nooit hoger dan 194 gereden.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:28

Lielle schreef:
voor degenen die hier beoordelen, in de richtlijnen staat dat er niet ingezoomd mag worden ivm onscherp worden. Nu heb ik met proefmateriaal de ervaring dat het met inzoomen een stuk beter te beoordelen valt, en het niet onscherp wordt (niet met telefoon gefilm maar met een goede camera). Hoe gaan jullie daarmee om?

Ik kan evt de link delen per PB.

Ik heb je vraag gemist, maar de KNHS stelt dat inzoomen niet mag. Dus dan maar niet, ik moet wel zeggen dat ik denk dat het soms wel echt beter zou zijn. Zeker als je het doet in het grijze gebied zodat je camera snel scherpstelt en het niet ten koste van de oefening gaat.

Aan de andere kant, er zitten ook best wat onhandige filmers tussen, als je dan net in of uitzoomt op het verkeerde moment, is het helemaal niets.

Zou het een keer voorkomen in een filmpje, negeer ik dat, maar elke keer in/uitzoomen, dat mag dus niet. Of ik het er nou mee eens ben of niet. Ik vind wel meer hahahaha

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:32

Thanks. Heb je nog even gePBd en ik ga denk eens bellen met de knhs.

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:32

Yvank_ schreef:
PSvanLot schreef:

Nouja dan moeten ze toch eerst het één en ander aan gaan passen in de klasseringstand lijkt me? Dat je een online en echte klassering gaat krijgen. Er wordt nu wel geregistreerd dat punten online zijn behaald maar als je op klassering van het paard zoekt is dat niet zichtbaar. En dat gaat naar de stamboeken.

Maar dat sturen ze nog steeds als argument voor geen winst in het Z de predicaten.

Bij het KFPS moet je een resultatenlijst meesturen met de aanvraag. Als het goed is staat daar wel op dat de punten online behaald zijn.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:34

Yvank_ schreef:
PSvanLot schreef:

Lijkt me makkelijk een mouw aan te passen. Hoeft maar een regel te zijn in het reglement.

Vind het matig dat je het niet kunt zien bij online zoeken of het wel of niet online is. Daar ga ik eens een mailtje aan wagen. Zou toch zichtbaar moeten zijn.