[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 19:02

Beeldmateriaal bij ons debuut! :P

AlwaysH, dankjewel! Leuk om te horen :D

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 19:25

AlwaysH schreef:
Goed ik wil geen ego post plaatsen, dus ik zal wel even bij gaan reageren!
Ik ben een weekend weg geweest, morgen beginnen mijn examens en ik heb een nieuwe vriend waar ik dus nog een beetje mee moet zoeken wanneer ik naar hem ga, hij naar mij, etc.
Goed, hij zou natuurlijk gewoon mee kunnen naar stal, hij is niet zo lastig, maar dat zien we later wel. :')

Eigenaresse is met Rana op kamp geweest, dus ik ga vandaag rustig rijden. Beetje basis en wat oefeningen voor de souplesse, dan vind ik het wel mooi. :P Ik ga haar gewoon lekker verwennen vanavond en hoop dat het lekker weer blijft.
Natuurlijk weet ik niet hoe of wat wbt starten van wedstrijden, maar geduld levert meestal het beste resultaat dus daar ga ik me geen zorgen over maken. Proevenboekje ligt hier thuis dus oefenen kan ik altijd. Misschien dat mijn moeder me een mini protocol kan geven om te kijken hoe het geheel er uit ziet (ik ben best wel creatief, haha).

Zaterdag naar een tweedehands paardenspullen markt in Wormer, ontzettend veel zin in. Nouja, ik kan vrij weinig kopen want ik mag pas na mijn examens en rijlessen (auto) weer tuig voor paarden kopen, dus moet ik mezelf maar verwennen! :+

Morgen beginnen mijn examens, dus ik ben best wel gespannen en hoop vanavond even lekkere afleiding bij Rana te vinden. :=

@veni, wat fijn dat het zo goed gaat, ik kan me er helemaal in vinden hoor! Veel succes volgende week op je debuut!
@Michelle, ziet er goed uit! Knap hoor! :D
@Nathalie, wat super dat je internationaal mag starten! Gaaf! Dat si zeker super.
@GA, netjes beeld hoor, jullie zijn ene heus voorbeeld voor mensen die het lastig vinden om door te zetten! Dat meen ik oprecht! :o

Veel plezier nog vanavond haha.
Jij ook succes met de examens!

Hier gisteren bitloos en zadeloos gereden en ging goed! Niet gegaloppeerd want ze was een beetje druk en had geen zin om er naast te gaan liggen haha. Voor miley ook nieuwe beenbeschermers (2 paar flextrainers 1 peesset en 2 paar springschoenen) besteld die komen morgen. Morgen helaas niet rijden i.v.m examen maar wil zaterdag en zondag wel heen dus dan gaan we even proefjes oefenen en springen

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 11:27

Hoe gaat het hier? :)
De laatste tijd heb ik wel meegelezen, maar niet gereageerd.
Vanochtend heb ik voor het eerst twee proeven gereden en ik ben erg tevreden met hoe braaf mijn paard was.
De vorige keer viel ik er namelijk af tijdens het baanverkennen na een rodeosessie waarvan ik niet wist dat ze het kon. :))
Vandaag was er een wedstrijd waar wij aan de hand naar toe kunnen, dus ondanks dat we rijtechnisch nog veel te verbeteren hebben, vond ik dit wel een mooi moment om hopelijk een positieve ervaring te krijgen.
Ze was vandaag heel lief en het was rijtechnisch gewoon nog niet genoeg (niet genoeg aan het been, slecht rechtgericht, onrustige aanleuning) en we hadden dus ook geen winstpunten, maar wel een mooi leermoment waarop we verder kunnen. In de eerste proef liet ze wel even zien dat ze een springpaard is (grapje, ik begrensde niet genoeg met m'n buitenbeen) waardoor we even over de hekjes heen sprongen. _O- Gelukkig was mijn jurylid heel coulant en mocht ik opnieuw beginnen met -2 in plaats van gediskwalificeerd te worden.
Wij gaan lekker dooroefenen en in augustus kunnen we hier weer twee proeven rijden. :D

Wat me nog even bijbleef: Donna overleden, gecondoleerd met het verlies..
Hifive5: gefeliciteerd!
Venivedivici: knap paardje!
Blue_Berry gefeliciteerd met je punten en succes morgen!
Wat leuk dat je je debuut hebt vastgelegd Ghostattack, leuk voor later. :j Lekker doortrainen en dan komt het vanzelf allemaal wel.
Succes met je examens Roosjenat!

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 15:55

Hoi luitjes,

Dat is een tijd geleden. Ik heb een tijdje geleden ontstipt maar ik was toch erg benieuwd naar alle voortgangen hier en wilde mijn bevinding van het l1 ook delen.

@ghostattack, vet netjes gereden wat een dikke vooruitgang! Ze heeft echt mooie stukjes er tussen mooi dat je haar toch in haar eigen houding laat lopen en niet zit te trekken. Jullie komen er wel! Mooi ook dat de galop zo goed ging, valt me op dat ze dan juist wat meer zakt met haar hoofd in vergelijking met de draf.

Ik ben inmiddels L1 + 4 in 4 wedstrijden maar jezus wat valt dat tegen. Ik ben rechtstreeks op gras gestart voor het eerst ever en telkens tussen alleen bordjes. Geen witte hekjes. Nou dat valt vies tegen joh.. hulpen komen veel minder door? Wijken is op gras al helemaal een drama vind ik. Hij gaat voor mijn gevoel amper opzij. Anyway, ik heb ook in m'n hoofd dat ik heel sloom rij terwijl dat helemaal niet zo is. Lekker dan! Toch heb ik elke wedstrijd wel een punt weten te scoren maar tevreden ben ik echt niet. Donderdag mag ik weer, op gras, tussen bordjes. We gaan het meemaken. Ik hoop nog steeds dat ik dit oudoor seizoen de L1 uit ben en binnen L2 kan starten.

Hij is ook veel onrustiger buiten dan in de binnenbak. Ik begreep ook dat mensen het advies krijgen om B buiten te starten zodat je L1 binnen kan starten. Haha ik snap wel waarom!

Maar goed dit is geen zeur post ofzo meer hoe ik er momenteel in sta qua gevoel. De punten vallen tegen terwijl we echt ons best doen. :-( volhouden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 16:08

Dankjewel Harvey1! Galop vindt ze de laatst tijd sowieso makkelijker in draf, omdat ze zo belachelijk scheef is. In draf komt ze dan enorm tegen de hand, omdat ze zichzelf extra scheef wegzet. In galop is er dan spontaan niks meer aan de hand :? Als ze zich zo eruit drukt, dan is het vooral een kwestie van voorwaarts houden en dan zakt ze vanzelf weer. Als je haar naar beneden gaat trekken (wat ik volgens sommige mensen wel doe :roll: ) komt ze keihard in protest en heb je ruzie met haar :D

Leuke foto's! Starten op gras is inderdaad heel anders dan zand, mijn pony loopt op gras net even iets voorzichtiger maar nog wel lekker voorwaarts gelukkig. Wel netjes hoor, L1+4 :j

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 16:32

Imaginaerum schreef:
Hoe gaat het hier? :)
De laatste tijd heb ik wel meegelezen, maar niet gereageerd.
Vanochtend heb ik voor het eerst twee proeven gereden en ik ben erg tevreden met hoe braaf mijn paard was.
De vorige keer viel ik er namelijk af tijdens het baanverkennen na een rodeosessie waarvan ik niet wist dat ze het kon. :))
Vandaag was er een wedstrijd waar wij aan de hand naar toe kunnen, dus ondanks dat we rijtechnisch nog veel te verbeteren hebben, vond ik dit wel een mooi moment om hopelijk een positieve ervaring te krijgen.
Ze was vandaag heel lief en het was rijtechnisch gewoon nog niet genoeg (niet genoeg aan het been, slecht rechtgericht, onrustige aanleuning) en we hadden dus ook geen winstpunten, maar wel een mooi leermoment waarop we verder kunnen. In de eerste proef liet ze wel even zien dat ze een springpaard is (grapje, ik begrensde niet genoeg met m'n buitenbeen) waardoor we even over de hekjes heen sprongen. _O- Gelukkig was mijn jurylid heel coulant en mocht ik opnieuw beginnen met -2 in plaats van gediskwalificeerd te worden.
Wij gaan lekker dooroefenen en in augustus kunnen we hier weer twee proeven rijden. :D

Wat me nog even bijbleef: Donna overleden, gecondoleerd met het verlies..
Hifive5: gefeliciteerd!
Venivedivici: knap paardje!
Blue_Berry gefeliciteerd met je punten en succes morgen!
Wat leuk dat je je debuut hebt vastgelegd Ghostattack, leuk voor later. :j Lekker doortrainen en dan komt het vanzelf allemaal wel.
Succes met je examens Roosjenat!

Klinkt goed! Had je een officiële B?. Wel netjes dat de jury je niet gediskwalificeerd heeft maar -2 gaf. Gaat vast goed komen met jullie!

Hier ging het vandaag wat minder , ze liep de hele tijd onder me uit en heb haar nog even gelongeerd nadat ik nog wat dingetjes geoefend voor onze volgende wedstrijd. Eerste examen al overleefd Gelukkig heb tussen de 7.1 en de 9 en dat geeft me weer motivatie om verder te leren :D

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 12:23

roosjenat schreef:
Klinkt goed! Had je een officiële B?. Wel netjes dat de jury je niet gediskwalificeerd heeft maar -2 gaf. Gaat vast goed komen met jullie!

Hier ging het vandaag wat minder , ze liep de hele tijd onder me uit en heb haar nog even gelongeerd nadat ik nog wat dingetjes geoefend voor onze volgende wedstrijd. Eerste examen al overleefd Gelukkig heb tussen de 7.1 en de 9 en dat geeft me weer motivatie om verder te leren :D

Was officieel inderdaad! Volgende maand kunnen we op dezelfde locatie een onderlinge wedstrijd rijden, er komt nog een proefgerichte clinic en in augustus weer twee officiële proeven. Lekker om die mogelijkheid zo dichtbij te hebben. :)

Dat wordt een goed cijfer, goed bezig en veel succes met de rest!

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 12:59

Imaginaerum schreef:
roosjenat schreef:

Was officieel inderdaad! Volgende maand kunnen we op dezelfde locatie een onderlinge wedstrijd rijden, er komt nog een proefgerichte clinic en in augustus weer twee officiële proeven. Lekker om die mogelijkheid zo dichtbij te hebben. :)

Dat wordt een goed cijfer, goed bezig en veel succes met de rest!

Dat is inderdaad fijn dat het zo dichtbij is! Hier 5 min verderop zit ook een manege met wekelijkse wedstrijden alleen is dat steeds dinsdags dus dat is weer onhandig.

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 07:48

Hier gister weer wedstrijd gehad waar we 2x eerste werden met 200.5 en 201 punten! *\o/* dat wordt maar eens oefenen voor het L1.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

iemand anders nog op wedstrijd geweest dit weekend?

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 10:18

Even heeeeul veeeul teruggelezen.

Ghostattack, leuk filmpje van jullie debuut! Ook een knappe pony heb je zeg! :)
Roosjenat, wat fijn dat je dat met je paard kan zeg. Dat zijn toch echt wel goals hier voor in de toekomst, lekker zonder zadel en bitloos rondrijden.
Blue_Berry, SUPER! Gefeliciteerd! :D Het ziet er ook netjes uit! Wat heb jij mooi haar trouwens...
Harvey1, super dat jullie L1+4 zijn! Op gras starten lijkt me echt niks, ben veel te bang dat m'n paard spastisch gaat doen en uitglijd of zo (maar mijn paard is ook gewoon een beetje raar...) en dan alleen tussen bordjes, lastig! Je ziet ook wel wat spanning op de foto's, maar dat maakt niks uit. Lekker rustig aan doen en samen leren. :D

Ik hoop dat ik op iedereen heb gereageerd, anders... sorry! Bokt op een telefoon is echt drie keer niks.

Ik heb als het goed is aanstaande zaterdag mijn tweede B concours. Moet nu nog om half 8 's avonds starten alleen moet 's avonds nog weg dus heb gevraagd of ik als eerste van de B (6 uur) kan starten. Anders moet ik me helaas afmelden.
Is bij eigen club dus als ik een beetje geluk heb kan ik als eerste starten. :o

Heb mijn paard trouwens nog nooit laten zien, dus ik zal haar even voorstellen. Dit is Sterre, een 6 jarige barock pinto merrie van +/- 1.65. :)

Afbeelding

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 10:29

Esaqar schreef:
Even heeeeul veeeul teruggelezen.

Ghostattack, leuk filmpje van jullie debuut! Ook een knappe pony heb je zeg! :)
Roosjenat, wat fijn dat je dat met je paard kan zeg. Dat zijn toch echt wel goals hier voor in de toekomst, lekker zonder zadel en bitloos rondrijden.
Blue_Berry, SUPER! Gefeliciteerd! :D Het ziet er ook netjes uit! Wat heb jij mooi haar trouwens...
Harvey1, super dat jullie L1+4 zijn! Op gras starten lijkt me echt niks, ben veel te bang dat m'n paard spastisch gaat doen en uitglijd of zo (maar mijn paard is ook gewoon een beetje raar...) en dan alleen tussen bordjes, lastig! Je ziet ook wel wat spanning op de foto's, maar dat maakt niks uit. Lekker rustig aan doen en samen leren. :D

Ik hoop dat ik op iedereen heb gereageerd, anders... sorry! Bokt op een telefoon is echt drie keer niks.

Ik heb als het goed is aanstaande zaterdag mijn tweede B concours. Moet nu nog om half 8 's avonds starten alleen moet 's avonds nog weg dus heb gevraagd of ik als eerste van de B (6 uur) kan starten. Anders moet ik me helaas afmelden.
Is bij eigen club dus als ik een beetje geluk heb kan ik als eerste starten. :o

Heb mijn paard trouwens nog nooit laten zien, dus ik zal haar even voorstellen. Dit is Sterre, een 6 jarige barock pinto merrie van +/- 1.65. :)

[ [url=m/icb6TE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een enorm gaaf paard! Succes zaterdag.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 10:29

Blue_Berry schreef:
Hier gister weer wedstrijd gehad waar we 2x eerste werden met 200.5 en 201 punten! *\o/* dat wordt maar eens oefenen voor het L1.
[ [url=m/3FK3j6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/l9ZUcQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZaIq1P.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZfrV1g.jpg]Afbeelding[/url] ]

iemand anders nog op wedstrijd geweest dit weekend?

Nette punten! Leuke foto's ook. :)

Badeendje

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 13:21

Gefeliciteerd blue_berry! Prachtig paard <3

Gaaf paard Esaqar, succes zaterdag!

Ik heb me aangemeld bij de rijvereniging, even een appje naar de secretaris gestuurd, hopelijk kan zij me dan helpen om een startkaart aan te vragen en dan kan ik binnenkort eindelijk m'n debuut maken :D

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:08

Startkaart kun je heel gemakkelijk via mijnKNHS aanvragen!
Vragen jullie allemaal meteen een jaarkaart aan of een dagkaart?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:18

Ik zal straks even op de rest reageren, maar wij mogen dit weekend geen wedstrijd rijden := Zara hoestte nogal dus ik had de dierenarts vandaag gebeld. Die is vanmiddag geweest en ze staat nu 14 dagen op Ventipulmin. Dat valt onder doping dus ik mag officieel niet starten :') Bij controle word je dan gediskwalificeerd. Kans is heel klein maar wel aanwezig, dus dan maar een tijdje wachten voor de volgende wedstrijd.

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:22

Zondag is ons officiële debuut :') :')
Afbeelding

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:45

Venivedevici, succes alvast zondag!

En bedankt aan de mensen die mijn paard gaaf vonden. :o

Josien_ schreef:
Startkaart kun je heel gemakkelijk via mijnKNHS aanvragen!
Vragen jullie allemaal meteen een jaarkaart aan of een dagkaart?

Meteen jaar!
Had ik achteraf gezien beter niet kunnen doen.
3 augustus aangevraagd, 24 augustus zou ik mijn eerste concours hebben, 21 augustus viel ik van mijn paard en brak mijn arm. 31 augustus geopereerd, plaat en 9 schroeven rijker. Tot december gerevalideerd, januari eerste concours gehad, daarna werd ik bang en van januari tot april gewerkt om over die angst heen te komen en nu eeiindeeelijk 20 mei weer op concours.
130 euro (volgensmij voor een eerste startkaart voor een paard......?) voor 2 concoursen. :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:52

Hier ook een jaar, 31 december aangevraagd en 6 mei pas eerste wedstrijd gereden :+ Gelukkig zijn we van plan de hele zomer lekker wedstrijden mee te pakken!

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 18:20

Esaqar ze is idd gaaf! Ik ben ook een pinto maar geen barok haha.
Dankjewel
Ben er wel beetje ziek van _O-

27 oefen cross Nijkerk :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 18:27

Venivedivici, jaloers! Ik wou ook meedoen, maar kwam net te vroeg. Die dag moet ik bij Country Mill zijn voor een springzadel namelijk _O-

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 18:30

Aahh balen GA
Voor mij kwam het vorig jaar te vroeg dus toen het op fb kwam gelijk ingeschreven is even rijden maar dan heb je ook wat haha

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:03

Ja vorig jaar kon ik ook niet meedoen, dus wilde dit jaar meedoen. Maar dat kwam dus precies niet uit 8)7

Ik twijfel enorm om zondag toch te starten, ook al zou het officieel gezien niet mogen. We doen het namelijk puur voor de ervaring, dus dit is echt heel dubbel -O-

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:06

Het is alleen vrijdag en zaterdag voor zo ver ik weet. In het najaar is er nog keer cross daar!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:09

Ja het najaar ga ik sowieso meedoen! Tegen die tijd hoop ik ook zelf BE rijbewijs en trailer te hebben :D Nu moet ik mijn vader elke keer regelen en hoe vaker ik hem vraag, hoe meer hij gaat zuchten _O-

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:24

Ik heb een super lieve vriend die dat allemaal doet echt een top groom :D