[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 18:06

Nouvel schreef:
Bij mij was het bij de eerste M2 wedstrijd en ze hadden ‘m geregistreerd als M1, en het was precies een puntje, dus die wilde ik toch wel graag in de goeie klasse hebben... 8-)

:j snap ik helemaal

annieeek_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 19:43

Shelly21 schreef:
Ik ben ook keer samen gevallen met hem in het parcours. Ik bewusteloos, dikke vette hersenschudding te pakken. Weet alleen nog dat ik in de ambulance ging. Ben daar ook wel wat angstiger door geworden, maar doe gewoon niet meer te hoog. Lekker voor de lol en afwisseling.

Auw! Knap hoor! Den Ham heeft altijd leuke cross hindernissen, word vast een geslaagde dag!

Yevrah

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 08:12

@Rianne wat heb jij een gave haflinger! Ik zie de foto's nu. Heerlijk dier!
@Shelly volgens mij heb ik een keer een topic van jou gezien waarin je aangaf dat je niet de makkelijkste onder je hebt! Uitkijken.. :-(
@Nouvel, nou dat kan ik me wel voorstellen hahaha! als ze bij mij een punt verkeerd zouden geven zou ik ook flink aan de bel trekken!

Ik heb gister weer CC gehad en toen ik op het inrijterrein kwam voelde ik al dat ik zenuwachtig was. Ik denk okee ademen. Trek je niks aan van die poedersuiker jury's (even zo gezegd zodat ze minder eng zouden worden misschien?) Het hielp niet echt. Mijn paard werd écht helemaal gek van de vliegen in stap dus na een paar rondjes zijn we gewoon gaan galopperen. Beetje contragalop, kleine stukjes draf. Toen riep m'n vriend al dat ik aan de beurt was. Ik denk huh!? >;) Nu al?! Ja dus. Niks meer kunnen meenemen. Geen idee hoe dat halve uurtje zo snel ging. Heb echt geen half uur gegaloppeerd. Misschien toch te lang ingestapt. Anyway.

Ik kom de ring in en zie een aardige vrouw die ik al weleens eerder gehad heb tijdens dit CC. Ik denk oh chill! Toen dacht ik: oh nee! Nu moet ik wel m'n best doen.. Misschien maak ik dan wel kans. Nee, ademen ademen! Oke ik begin de proef en pony was braaf alleen niet volledig nagevelijk helaas. SB niet top. Contra's wel 7-ens en 6-5 voor verruiming (terwijl hij dat thuis super goed kan, durf dat op gras nooit zo eruit te rijden...) Halverwege contra nummer 2 merk ik dat ik mezelf verlies in m'n gedachten. Ik denk nee nee niet doen! Ik wist dat ik er A X halve grote volte eraf moest en toch reed ik te ver door!? Ik lette gewoon uit spanning weer niet op (dan sluit ik mezelf zo af dat ik niks meer hoor) Maar werd toen wakker, te laat maar goed. Arme pony viel in de hoek terecht uit de contra en herstelde zich direct. oliebol. Jammer. Proef klaar. Ze kwam naar me toe en zegt dat ging al heel veel beter! Ik zo oh echt? Nou was super nerveus. Vond het niet goed gaan... Ze gaf nog tips. echt een fijne meid! Waren alle jury's maar zo. Daarna zei ze: Harvey, wil je je punten weten? Ik zeg: ehhhh ja? :wow: Ze zegt ik kom uit op 180,5. Ik zo whaaaaaaatt thanks! omg. :D Super blij!

Dus ik ga met super fijn gevoel proef 2 in. Pony was direct nagevelijker en alles ging wel soepeler op wat storingen na. Hij struikelde een keer en hij schrok nog een keer. Punten: 161,5. Kom op zeg..... Dat was écht overdreven. Hij jureert sowieso wel heel streng maar dit was wel een beetje overdreven. Later waren ze m'n coupon ook kwijt dus heb nooit het commentaar kunnen lezen. Dus ik ben naar de beste man toegegaan en heb om toelichting gevraagd. Heb ook uitleg gegeven over mijn interne zenuwen. Want die had ik natuurlijk wel onbewust. Hij gaf nog wat tips en ik ben gewoon heel blij dat het mij gelukt is om deze derby positief af te sluiten. Probeer niet teveel aan die 161 te denken, niemand had winst gereden bij hem.

Hij krijgt nu eerst lekker vrij, dan trainen we richting een wedstrijd op zand. Mijn probleem zal niet overgaan door niet te starten. Voor degene die het vroeg: ja, het klopt inderdaad dat ik in een nieuwe klasse zenuwachtiger ben! Vaak na 5 winstpunten gaat het beter en kan ik meer ontspannen. @Shelly wat jij zegt herken ik enorm. Hoe ga jij ermee om?

Sorry jongens, lang verhaal weer! Bedankt voor het lezen.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 09:14

Wat sonde toch he dat het zou kan afzwakken als je de ring in gaat. Geen idee wat je daar nou aan kan doen

Verder zie ik hele leuke foto’s voorbij komen en lees ik dat er fijne lessen en clinics gereden zijn. Dat zijn de dingen waar ik van kan genieten als mijn dochter bijv een fijne les aan het rijden is

Wat punten op je protocol betreft, ik tel ze altijd na
Een keer gehad dat ik thuis eens telde en toen bleek dat het niet 179.5 was maar 180
Ja daar ben ik toen achteraan gegaan want dat vond ik sonde
Verder iedereen bedankt voor de complimenten over het leuke paard ( ruiter is ook leuk toch _O- ) Morgen weer wedstrijd en hopenlijk sprokkelen we er weer een wp bij

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:13

Toch een punt erbij harvey! Ik probeer echt vooral te blijven denken het is voor de lol en dan voor die wedstrijd wil ik me bv focussen op de midden gangen. Zo bedenk ik elke keer wat waar ik op focus. Lukt nog niet altijd klap soms ook onbewust dicht paard loopt dan ook echt niet meer. Heb ook zelfde als jij hoor ook keer met de les thuis proeven geoefend en ineens ging het niet meer, dus toen erachter gekomen dat onbewust bij mij lag. Ben steeds minder teleurgesteld als mijn punten wat minder zijn, bedenk zelf gelijk na de proef wat ging wel goed wat niet. Ik oefen zelf veel en rijd bewust klasse nog even door terwijl ik al wel over mag.

Klopt geen makkie met hem, maar hij is wel echt veeeel braver geworden. Hij kan keer omhoog komen, maarja dat kan elk paard toch? Hij heeft echt karakter en dat maakt t m ook weer zo leuk.

Vandaag staat tandarts bezoek op de planning voor hem!

annieeek_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 11:19

Toch weer een winstpunt erbij Harvey! Jammer van je tweede proef, maar zulke juries hou je toch. Ik heb er ook 1 waarvan ik weet dat ik er echt geen winst rijd.

Gewoon lekker door blijven gaan! Komt vanzelf goed!

Ik heb geleerd dat je altijd zelf je punten moet natellen. Helemaal met die halve punten tegenwoordig. Al een paar keer meegemaakt dat het niet klopte :\ Succes morgen!

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 13:12

Harvey gefeliciteerd met je puntje!
Dat is er toch weer eentje, dus jullie kunnen het!
Elk puntje is er eentje hoor, zo gaat het hier ook sinds we M starten, sprokkelen en een beetje geluk heb en af en toe...

Kar_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 13:30

Zo lastig die jurysporten, we kunnen beter gaan springen :) Grapje natuurlijk, maar soms weet je echt niet waar ze het vandaan halen.. Maar Harvey inderdaad weer een puntje erbij, gefeliciteerd!

Ik tel ook altijd alles na, maar tot nu toe klopt het eigenlijk altijd

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 19:31

Trysteffy, zeker is ook zo. Maar kan zo een draadje spannen op 40 meter :D Klinkt alsof je het naar je zin hebt op de nieuwe stal

Rianne, heb maar 2 paarden hè, dus ruimte zat :j Zijn plekken waar er minder ruimte is.
Jammer, maar toch een leuke ervaring rijker. Leuke foto's, vooral die van dichtbij.

Nouvel hoe was de osteo?
Leuk dat het keuringspaardje goed gaat :j
Andere loopt niet fijn? Hangerig of?

Annieeek leuk nog een haf!

Shelly heb ik ook met de sb. Vooral li.om. instructrice zegt vaak, en jij zegt dat je geen sb kan rijden? ... uhh ja.. :o
Fijn dat ie voor de rest weer fijn ging!

Harvey goed toch dat je er met les achter bent gekomen? Even met de neus op de feiten gedrukt, maar zie het positieve.. je hebt een puntje gescoord !

Tja.. springen.. :+ we zijn deze zomer meerdere keren even bij spring wedstrijden wezen kijken. Met mijn grote mond gezegd dat ik ook mee wou doen. Mag van vriend niet met Hope.. Had m bijna zover dat er toch een 3e box kwam en een paard die al kan springen. Totdat ik de hoogtes had opgezocht. Jo, laaat maar. _O- :')

Ik tel ook vaak de punten na, vooral als het op 't randje is.

Zo. Weer helemaal bij. Veel gepost hier de laatste dagen.

Gisteren het laatste zand gekregen, globaal wat vlak gemaakt moet nog gesleept En al. Maar wel gaaf, ben er ontzettend blij mee! :j :D
Nu de omheining nog, nemen gelijk ook het land mee. Wil graag alles gelijk hebben :o
Gisteren ook een fijne les gehad, moet er zelf weer wat meer aan rijden, maar liep verder fijn. Morgen weer wedstrijd.

annieeek_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 20:27

Meya, heerlijk om een bak aan huis te hebben, helemaal zo lekker groot! Fijn dat je les goed ging! Hoe ging je concours vandaag? :D

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 11:11

1 om snel te vergeten :') Paard had der dag niet, vond alles eng... :7

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 12:03

Oeps, dat is dan weer een beetje jammer...
Volgende keer beter!

Ferro voor het eerst weer even aan de longe gehad net na de osteo, morgen er weer even op.
Met Jan naar clinic van Herman Wientjes, geweest.
Hij gaat moeizaam op ‘t moment dus wat extra hulp was wel even fijn.
Hij wordt heel erg strak en loperig en pakt links vast, met name links om in draf, galop en als ik een stukje schoudervoor wil proberen.
Dan zit ik er min of meer machteloos op want dan is hij echt sterk en strak...

Goeie hulp gehad, terug naar het stukje echt buiging vragen links met hand naar binnen en echt er doorheen komen, steeds herhalen en zelfs proberen niet strak te worden, hele opgave...
We gaan ons best doen...

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 16:53

Hopenlijk komt het snel weer goed met deze tips Nouvel

Jammer Meya, maar ja kan gebeuren en volgende keer weer beter.

Vrijdag had mijn dochter haar dag niet :(

Inrijdbak daarnaast z ring en daarnaast BLM ring, waren wel open ringen. Wat doet ze nou, dacht ze dat ze in de ring naast de losrijbaan moest want daar was een paard net met losse(re) teugel aan het stappen. Ja not he, dat was dus een onderdeel vd proef die hij aan het rijden was. Stapt ze die ring in en ik maar zwaaien (stond al bij de andere ring) van ga snel die ring uit. Duurde dus ff voor dat kwartje bij haar viel.
Op de startlijst eerder vorige week stond dat we met proef 18 zouden beginnen. Ik bij het secretariaat nog nagevraagd, nee was toch proef 17.
Je raadt het al, dochter start en jury komt de auto uit dat we de verkeerde proef hadden -O-

En bij de 2e proef verstond ze mij niet goed waardoor ze een extra rondje moest rijden

Jaja en toen ging het daarna dus even niet zo best tussen moeder en dochter daarna :o

Maar....wel met 4 wp naar huis ( ja oke, beetje sinterklaas jury's :D )

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 17:50

Wow dat is wel echt een beetje geluk hebben dan!

annieeek_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 20:58

Oh baaldagje dus mega! Volgende keer weer vol goede moed de ring in!

Flink veel huiswerk mee naar huis gekregen dus Nouvel! Kun je weer mooi mee aan het knutselen!

Oei, pechdag voor je dochter Yom. Ook wel eens leuk Sinterklaas in augustus :D :+

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 22:00

Ben benieuwd hoe het morgen gaat Nouvel. Ah dat is lastig, en er dan doorheen komen helemaal. Fijn dat je wat goede tips had, en berg huiswerk. :)

Yom, haha oeps... Maar top die 4 wp. En ach, beetje weggegeven is niet erg toch? Soms is het juist ook te streng gejureerd.

Thnx allemaal, volgende ronde beter :) was ook niet de optimale voorbereiding, 1 dag makkelijk,
3 dagen vrij en snel longeren en lesje..
maar even paar dagen lang laag en rond rijden, even chillen.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 22:23

ja de vorige wedstrijd reed ze echt goed en kreeg ze voor mijn gevoel te weinig punten. Dus gemiddeld genomen klopt het wel :D

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 23:29

@harvey gefeliciteerd met je punt!

@Meya ja ben echt blij daarzo we hebben 40 hectare grond waar we met onze paarden er doorheen mogen rijden echt heerlijk .
en jammer van je wedstrijd

@Yom oei dat is zeker even een pech dag voor je dochter maar wel met 4 winstpunten naar huis daar heeft ze weer geluk mee

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 08:23

@Meya: Hoort erbij! Gauw vergeten en volle focus op de volgende wedstrijd! En het is toch ook wel even lekker om een keer rustig aan te doen? We werken er allemaal hard voor, dan is even rust ook wel eens lekker.
@Yom: Dan mag je absoluut niet klagen! Het lijkt mij heerlijk om er in een wedstrijd 4 punten bij te scoren. En soms heb je echt jury's ertussen die amper punten, dit is dan even lekker toch?
@Trysteffy: Bedankt! Ik ben er ook heel blij mee <3

Ik zou op 9 september in Bakkeveen starten, dit gaat echter niet door omdat ik met een vriendin naar Ameland ga! Zij gaat met haar paard op wedstrijd daar en mijn pony en ik gaan gezellig mee! We kunnen bij haar op de wagen. Er zijn twee wedstrijden, één op 8 en één op 9 september. Daarna gaan we lekker naar het strand. <3 Ik heb er zoveel zin in! Ik laat jullie weten hoe het was. Het is overigens wel op gras, dit had ik afgezworen maar maak hier graag nog even een uitzondering voor.

Stellen jullie ook doelen voor jezelf? Ik doe dat al sinds de B en ik put daar mijn motivatie uit op momenten dat het minder goed gaat. Ik heb nu een nieuw doel voor mijzelf gesteld en dat is dat ik aan het einde van 2018 de punten voor de M2 binnen wil hebben. Dat is een pittig doel maar wel haalbaar omdat we veel op wedstrijd gaan waardoor ik meer routine zal krijgen in de proeven + de zenuwen zullen dan wat afzakken. Lukt het niet of loop ik vertraging op? Dan is dat natuurlijk geen probleem maar dan zet ik wel met de volle kracht door om het doel alsnog te behalen.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil niet in vogelvaart door alle klassen heen maar omdat ik wel een ouder paard heb (waar ik overigens geen dag iets van merk, hij is nu net 17) blijf ik niet eindeloos in klassen hangen. Hij is nú fit en gezond en pakt alles goed op. Als er een kans is om ooit in buurt van de Z te komen dan moeten we nú doorzetten. Ik wil in ieder geval M2 halen, wat er dan gaat gebeuren in deze uiterst moeilijke klasse is natuurlijk niet te voorspellen.. Ik vrees er in elk geval wel voor! Haha. Ik ben benieuwd of jullie ook met doelen werken en wat je dat eventueel gebracht heeft.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 09:14

Met een doel werken is een mooi streven maar als je maar voor ogen houdt idd dat dat wel eens me 1 pas vooruit en 2 achteruit kan gaan. Maar goed, als je maar daar komt waar je wil is dat geen probleem.

MIjn idee was om in de tijd die we nog hebben zo ver mogelijk te komen. Maar dochterlief gooide direct na de proeven vrijdag allemaal frustratie er uit en ook dat ze helemaal geen zin meer heeft. Was denk ik gewoon een enorm baal moment, maar ik heb haar gezegd dat ze maar goed moest denken wat ze wil. Dus dat is voor nu maar even het doel; bedenken of ze door wil gaan tot december of toch al eerder stoppen

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 10:22

Wel zonde als ze nu stopt, ze is echt lekker op weg.
4 punten in 1 wedstrijd heb ik nog nooit gereden...

Meya, sterkte, balen, je was zo goed op weg!
Maar even diep adem halen...

Harvey, heerlijk naar strand, veel leuker dan een wedstrijd toch!
mijn doel was om dit jaar te proberen om 5 puntjes in de M2 te rijden.
Daar zou ik al heel blij mee zijn, had al nooit verwacht dat we zover zouden komen.
Inmiddels hebben we er zowaar 7.
Ik wil nog een paar keer starten dit jaar en kijken of het misschien wil lukken om er toch nog 3 te rijden, wie weet kunnen we ergens volgend jaar dan een keer Z1 proberen als we zover komen.

annieeek_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 16:01

@Harvey; Ik vind doelen stellen heel belangrijk. Vind alleen wel dat je de lat voor jezelf niet te hoog moet leggen, om teleurstelling te voorkomen. Doelen bijstellen kan altijd!

Veel plezier op Ameland en geniet van je strandritten!

@Yom; Jammer dat je dochter er even de balen in heeft. Wie weet bedenkt ze zich nog wel.

@Nouvel; Altijd leuk als je doelen werkelijkheid worden! Dan komt de Z1 al lekker dichtbij!

Ons doel is om dit jaar een winstpunt te halen in het M1. Mn andere paard wil ik proberen weer op niveau te krijgen en ontspannen proeven te kunnen rijden, met wie weet wel weer eens een puntje erbij in het L2 :D

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 16:37

Lekker Harvey! Ach, doelen is gezond om te hebben toch?
Nouvel komt dichtbij het Z.. cool hoor! :D
Die wp moet vast lukken Aniek!

Hier nog als doel om M2 te starten, dat moet lukken als we niet teveel gekke dingen tussendoor krijgen, zoals laatst met zadel etc...
En als ik niet mag klagen wil ik graag volgend voorjaar Z starten :o
(Had eerst Z start gerechtigd voor eind 2018.. maar toen was de ellende nog niet begonnen :( )

annieeek_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 16:44

Ik denk ook wel dat ik dat nog red hoor :D. Paard kent de oefeningen en is goed aan de hulpen. Ik heb alleen nog steeds wel een last van het feit dat ik met een haflinger de ring in kom :+

M2 gaat je vast lukken! Hoeveel punten moet je nog?

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 16:47

Ja lastig.. ip moet het niet uitmaken is me ooit wijs gemaakt :+ ik had daar met de friezen ook wel eens last van, vooral vanaf het M. Maar goed, soms ook in het voordeel. Waar ik bij 1 toen altijd dikke punten reed (ook al zat je bijna achterstevoren) red ik niet met mijn bruine :')

Nog 5.. Dus dat moet te doen zijn. Hopelijk over 2 weken mijn nieuwe zadel..