[HK]M1 debuut; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle77

Re: M1 debuut; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 18:05

Jammer caro! Volgende keer anders voorbereiden idd

Oh maar het rijden met bo geniet ik elke dag van, is zo heerlijk steeds zoveel te groeien en dat te voelen. Was puur t gezeik even zat. Denk dat ik zomaar eens mijn bek open trek als t zo uitkomt. Maar wil niet mijn vriendin ertussen zetten, dus moet een beetje timen :D

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 18:53

Joelle ik heb er nu 21. Maar ga voorlopig nog niet over. M2 zijn we nog niet klaar voor. Volgende week hebben we op de vereniging oefendressuur, kan er iemand filmen en dan live commentaar zeg maar. Dan ga ik wel M2 proberen, gaat nog wel niet goed genoeg maar kan dan wel zelf ook een keer de proeven doorrijden en kijken waar we vooral nog tegen aanlopen.

Lastig michelle..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 19:03

Al veel wp Melissa!

Overgang naar M2 lijkt me ook reuze moeilijk! Pfffff nog niet aan denken.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 19:52

Erg mooi zadel vonneke! Mijn bruine zadel heeft ook een cognac biesje :).

Michelle; helaas was het dit keer niet anders, normaal houd ik er ook wel rekening mee hoor ;). En ze staat er nu ook super bij. Vorige week kon de smid niet en was al 7 weken geleden dus kon ook echt niet langer. Gelukkig ook nooit klaar mee :). Oh dat ken ik ook maar al te goed,met meerdere personen, probeer het altijd naast me neer te leggen en er maar om te lachen (denk wie het laatst lacht...). Ik zou idd ook wel iets voor me zelf willen beginnen en dat je meer mogelijkheden hebt, kan ik wat dat betreft ook wel ''jaloers'' op zijn. Maar wie heeft dat niet met bepaalde dingen? Ene persoon gaat er alleen makkelijker mee om door iemand wel iets te gunnen, de misgunners zegt genoeg over hun zelf vaak :). Maar verder beleef ik er dagelijks gewoon plezier aan en dat is het belangrijkste dus ga er gewoon mee door voor jezelf!!!

Caro; wat vervelend zeg.. Ik zet ze meestal ook altijd wel even buiten al is het voor een half uurtje.

Melissa; Echt jammer hoor, had wel verwacht dat jullie door zouden mogen ook!

Ik vond de overgang M1/M2 wel een heel verschil maar heb nog niet ergens tegen aangelopen of gedacht wat een rot klasse wat zovele zeggen. Hoewel dat met Guess ook best anders zou zijn.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:06

Haha ik vind ook dat iedereen elkaar wat opstookt met de overgang M1/M2. Als je paard gewoon voor elkaar is, doen!

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:17

Ja idd, ligt voor een groot deel toch echt bij jezelf :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:32

Als ie er klaar voor is idd doen. Maar ik vind deze overgang toch wel het grootst.

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:59

@Caro.Whaha mijn merrie heeft deels de zelfde beschrijving als die van jou. Als je mijne op stal laat staan en de rest buiten zet wordt ze ook compleet gek! Idd even 5 minuutjes laten mee gaan op de wei en dan is er niks meer aan de hand. Merries :')
Wel jammer dat je niet lekker kon rijden

@ Melissa, oeh karig gepunt bij jou idd! Heb je eerste proef half gezien en zag er wel mooi uit. Raaaare punten. Balen dat je niet door bent!

Nou ik heb ook de kringkampioenschappen gehad. Ze hadden zitten prutsen met de tijden dus het liep flink in. Had denk ik 15 minuutjes ingereden maar mevrouw voelde wel goed.
Helaas kakte ze mijn eerste proef in en had ik wat schoonheidsfoutjes. Hier vielen mijn punten mee ik kreeg 183 pt.

Tweede proef was verschrikkelijk! Ik heb voor het eerst in mijn leven een proef afgegroet!
Er kwam een fanfare langs achter het maisveld!!! 8)7 |o _-:(
Brightlin was helemaal kierewiet en ik moest nog beginnen. Even had ik nog goede hoop, dacht miss gaat ze nu wel meer showen. Maar ze werd helemaal gek.
Als klap op de vuurpijl was er een paard losgebroken door die fanfare en rende keihard over de straat langs de ring. Bright wou er achteraan. Men ik had moeite haar in bedwang te houden. Alleen maar steigeren en achteruit lopen. Dit was echt niet grappig meer.
Proef was stilgelegd voor dat paard wat los was.
Ik hoopte stiekem dat ik weer op nieuw mocht beginnen( al was dat alsnog niks geworden). Had nog maar een kwart gereden van de proef.
Maar ik moest beginnen waar ik was gestopt was. Volgende onderdeel wat ik moest doen was aanspringen in de galop op x. Joehoe daar gingen we weer. Vol bokkend en trekkend door de baan.
Nou toen vond ik het wel mooi geweest. :Y)

Dit was echt domme pech.Volgende keer maar weer beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:01

Tjonge dames jullie maken er wel een show van vandaag hihi

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:14

ja wp gaan weer te hard vonneke. Start nu half augustus 2 preoven bij eigen vereniging en dan zien we in september wel weer verder wat we starten. Wil eerst de oefeningen er redelijk fatsoenlijk in hebben voordat ik over ga.

Qua oefeningen vind ik de M2 toch wel een heel stuk pittiger dan de M1. VOnd dat verschil tussen de L2 en m1 qua oefeningen wel meevallen. Wordt natuurlijk wel meer verwacht in de m1.

Lisanne ja hoorde van meer dat ze het er wel fijn uit vonden zien :p met name 2e proef was erg fijn. Agja hou je toch met jurysport :P Alleen jammer dat het op een kring is.
Zag geloof ik nog een stuk van je 1e proef dat zag er wel fijn uit. Echt enorm balen van jouw proef ;( Don was ook helemaal over de zeik doordat dat paard over de straat aan de kletter ging. Op de achterbenen rondjes draaien, sprong ze weer vooruit en dan weer in de achteruit :') Gelukkig had ik nog 5 min. Echt flink zuur dat het onder je proef gebeurd..

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:18

Ik hoorde het toen ik aan kwam dat dat was gebeurd! Jeetje wat vreselijk balen dat het net onder je proef gebeurd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:23

Komt vast wel goed toch?

Ik oefenen nog niks van de M2 hihi

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:37

haha we gaan het beleven over een paar maand :p Eerst gewoon lekker verder trainen. Moet er nu nog niet aan denken om M2 te starten.
We pakken de oefeningen wel mee zoals travers, keertwendingen, stap-galop etc. Gaat nog niet altijd vlekkeloos. Travers moet knopje bij mij ook nog om, ze drukt zich dan soms wat tegen de kant aan en dan ga ik juist tegenzitten, wat niet helpt :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:43

Hihi je komt er vanzelf!

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 07:19

Komt echt wel goed hoor! Je rijd altijd van die mooie scores!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 07:22

Zo, twee weken vakantie erop zitte, nog vier te gaan!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 08:09

LoveMickey schreef:
Balen Caro! Ik heb zelf ook een echte merrie, dus ik weet er helaas alles van. Maar meestal kan ik achteraf wel lachen om dat idiote gezeik van haar :')

Haha, ja ik kan er ook wel om lachen hoor. Door haar idiote gedrag en fratsen die ze ineens bedenkt is het soms wel moeilijk om een beetje goed te scoren, maar we komen er heus wel, de weg is alleen erg lang op deze manier.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:52

Vonneke, wat een prachtig zadel! En voel je verschil na de osteopaat?
Josje hoe gaat het nu met je? Ik vond het ook een erg verdrietige week, beetje down ook.
Michelle, mooi schema zo richting de regio. En lekker je eigen plan trekken hoor!
Liesen, wat een leuk paard je he, inderdaad de activiteit kan beter, dat komt ook de takt ten goede.
Vonneke, vos zo jong al een peesblessure? Door trauma van buitenaf?

Hier ook weinig met leeftijd, Do is nu 6 en ik heb al als compleet verreden 4 jarige op stal gekregen, brak alleen maar uit. Ondertussen zelf nog mn pols gebroken gehad en zwangerschap. Bari is 8 en 3 veulens gehad dus ook erg veel in de wei gestaan.

Melissa, jammer dat de punten wat tegen vielen, proefje toevallig laten filmen? Had je commentaar waar je wat mee kon?
Tsplendid al 6 punten in het M2 ook zie ik, lekker zeg!
Liesen, wat een pech in de tweede proef!

Do doet het momenteel eigenlijk best lekker, waar we echt aan moeten werken is dat we eerst met de schouders de bocht om gaan en dat ze dus recht blijft. Dus we gaan nu proberen om vierkantjes te stappen en dan zo richting keertwending. Ik denk dat we daar in draf en galop ook veel aan zullen hebben.

Zaterdag gestart en we hadden de eerste proef 193 punten en 2e prijs. Wel weer problemen met de links en rechtsomkeert. Arhgg! Na de volte middengalop viel ze me in draf dus daar een 5 en een 5 voor de rechtsomkeert. Linksomkeert sprong ze net voor de overgang naar draf om dus twee keer een 4. Zo zonde anders loopt ze gewoon 199 punten.

Erg jammer dat de eerste proef al 20 min uitliep, tweede proef was zelfde baan/jury dus duurde ook weer 20 min extra, ik rij maar 20 min dus dat was voor ons dubbel zo lang.

Ter voorbereiding op de regio geprobeerd de tweede proef met wat meer druk te rijden maar daar was ze nog niet aan toe. Ik denk dat ze ook moe werd. Dus her en der een oefening overgedaan want ze nam een beetje de benen. Behoorlijk wat 3en en 4en en zelfs een 4 min 4. 170 min 6 was het resultaat. Maar wel nageeflijk halt zonder stap aw dus eigenlijk wel heel erg tevreden. Was leuk uitprobeersel, maar niet zo succesvol. }:0

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 19:02

Vonneke lekker nog 4 weekjes vakantie

TeeGee niet helaas geen filmpjes. baalde ik achteraf wel van :p Om te zien of me gevoel klopte of niet. maar helaas. Commentaar stond er bijna niet op. in de 1e proef middendraf meer veruimen, hh achterwaarts te diep, andere middendraf galop en in de volte 10m te diep. 2e proef een keer bij de middendraf mag meer, aangaloperen 1x loperig en bij hh groten staat niet stil. Niet echt commentaar waar je direct wat aan hebt. Ja het klopt wel wat erop staat hoor, daar ben ik het wel mee eens.
Met de vierkantjes ben ik ook begonnen richting de keertwendingen. Nu als ik ze mee pak ook vaak eerst vierkantje en als dat goed gaat een keer wat kleiner inzetten.
Balen van de foutjes, maar ondanks dat toch super punten!
Ah soms moet je wat uitproberen. volgende x weer beter.

Don vrij vandaag. morgen weer clubles en daarna de reus van me zusje nog even rijden.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 19:39

vonneke; lekker zeg vakantie, ik werk gewoon door :P. Ga toch alleen dagjes weg dus kan mooi op de vrije dagen haha!

TG; Jaaa gaat echt lekker tot nu toe en best hard haha! Nog maar 4x gestart in het M2! Vierkantjes idd en de hoeken goed gebruiken is een hele mooie oefening daarvoor, heeft Guess ook moeite mee, en ook met de galop neem ik dan de hoeken diep mee vooral met terug rijden vanuit de middengalop bijv. komen ze makkelijker op het achterbeen ook. Toch nog mooie punten in de eerste en de tweede jammer maar goed dat je het een keer hebt uitgeprobeerd!

Vandaag voor de grote bui even gelongeerd met het touw. Ze liep wel weer goed lijkt alleen net niet helemaal lekker vanuit de schouder nu, denk een beetje stijfheid. Maar eens zien of het met rijden al grotendeels valt op te lossen en ff keertje een fysio :)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:14

Vind middengalop op de volte ook echt een ramp, vind ik helemaal niets. Langezijde vind ik veel fijner.

Ik pak af en toe keertwendingen mee, vanuit een schoudervoor/binnenwaarts en dan eens proberen mee te nemen. Als het lukt draai ik wat verder in/verklein ik 'm gelijk. Lukt het niet fijn, stap ik gewoon een soort volte om de achterhand.

Vandaag hier veeeeel regen gevallen, maar ik heb vanmiddag heerlijk in het zonnetje gereden. Was alsnog doorweekt, maar dan niet van de regen haha
Had les en dat ging goed!! Waren erg tevreden. Heerlijk los, fijn er doorheen, ook in het schakelen fijn te rijden en los van mijn hand. Lekker pittig naar voren toe en met terugzetten voelde ik echt het "veertje" in zijn draven komen zonder daarbij traag of stug te worden. Was echt heerlijk! Morgen nog even dagje verder trainen en dan heeft ie een dagje vrij :D Planning doorgesproken met mijn instr, donderdag rijden we even samen de paarden, neem ik de proefjes even door. Volgende week 2x lessen en op woensdag buitenritje.
Vandaag even sportbrok gehaald voor hem, even wat extra's kan hij nu wel gebruiken.

@TG, tja soms moet je idd even wat uitproberen. Ookal is het mislukt, denk dat je er zeker wat aan hebt gehad! Keertje HC wil ook nog weleens fijn zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:12

Ik echt super fijn gereden. Dat is echt heel lang geleden. De behandeling van de osteo heeft hem enorm goed gedaan!
Hij stond er fijn aan, was super in de hand. Echt top!

Morgen lessen.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:14

Klinkt goed! Dan is het helemaal lekker om te lessen, kun je flinke sprongen maken vind ik altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:15

We doen morgen nog even niet te gek. Nog even een weekje kalm aan opbouwen.

Of kalm aan, we hebben vandaag al best flink gewerkt hihi

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:19

:D

soms best lastig om je in te houden :)

Ik heb nu iov met instr mijn hele planning strak doorgesproken, vind ik altijd wel fijn zo richting een (belangrijke) wedstrijd. Heb zelf die houvast altijd wel nodig. Houd wel van wat structuur en controle haha