Wil eigenlijk nog een andere roep naam voor der verzinnen dit ligt me nog niet zo lekker..
Durfde het al niet te zeggen Ons veulenkind had ook een vreselijke naam toen we haar kochten, durf hem niet eens neer te zetten. Meteen veranderd toen ze kwam
Danique093
Geplaatst: 27-02-14 15:17
Ik ben ook van plan om in 2014 af en toe een wedstrijdje te rijden met mijn pony!
wij wachten nog steeds op een mail van de knhs , ivm met geen geldig levensnummer , en ze denken dat ik een hengst rij inplaats van een merrie... dus voorlopig trainen wij maar gewoon door .
nou het is rond , een mail gekregen van knhs of ik wel een foto van het paspoort wou maken, en daar staat toch echt een merrie in , was een fout met het levensnummer, ponylief is nooit vanuit duitsland in nederland ingeschreven , dus nog even geduld en wij kunnen ook van start, zal mij benieuwen met een draver van 1,51 tussen de grote paarden.
nou als ze hoe ze in de les en tijdens de gewone trainingen het doet , kan er weinig misgaan , galop gaat nog een beetje hard en plat door de bocht , maar hier wordt elke training aandacht aan besteedt, baal er alleen een beetje van dat zodra ik stelling vraag ze echt volledig naar binnen valt en het tempo ook langzamer wordt..
Uiteindelijk leren ze het gelukkig allemaal. Het is goed dat je er dan zoveel tijd en aandacht aan besteed. Dat zie ik weinig mensen bij ons op de rijvereniging doen. Als het wat te moeilijk wordt geven ze het al gauw op. Of ze huren iemand in die het oplost voor hun. Ik zou niet weten hoe je de stelling kan oplossen. Ik heb niet gezien hoe het eruit ziet tijdens het rijden. Maar als ik het zo lees zou ik denken binnen been wat naar voren leggen en aanhouden dan buiten been wat verder naar achter zodat ze ruimte heeft om haar schouders recht te houden. En proberen in evenwicht te houden met je buiten teugel dat ze niet naar buiten valt als je begrijpt wat ik bedoel. En dan met je kuiten aan drukken om hem voorwaarts te houden. Zo zou ik denken aan het verhaal wat ik lees. Maar hier kan iedereen natuurlijk anders over denken. Iedereen heeft zijn eigen trainingsmanier.
Sjolvir
Geplaatst: 01-03-14 20:11
Ivory, goed dat ze nu bezig zijn met herstellen van fout.
Geduld, tijd en blijven oefenen.. dan komt het ooit wel goed.
Blij, mijn foto's die ik had besteld binnen gekregen, proest.. en dan te bedenken dat dit 16 febr. was in de WINTER! Het was gewoon warm en lekker zonnetje. Maffe was dus dat ie hier helemaal niet fijn was, was aan het drammen en wou harder dan ik wou
Inrijden in het zonnetje. Zitten!! op mijn ....
Had hier nog nooit gestart, maar fijne bodems! Buiten en binnen en lekker licht in de binnenbak. Enigste nadeel vond ik wel de betonrand langs de buitenbak.
Wel handig, past gewoon kratje achterop. Nee, grapje, lastig.. zat ik met Sjol ook mee.. Gelukkig met wat gerommel paste er wel een zadel en andere singel gekocht.
Verder zijn brede ruggen heel praktisch! Je zit bijna altijd wel ongeveer in het midden! En je valt er minder snel af dan van een smallie..
maandje is wel optimistisch.... (Sorry voor mijn negatieve kijk op te dikke pony's, maar heb er zelf wel langer over gedaan, mede doordat bij opbouwen je ook niet zo fanatiek kan rijden als dat je als spekkies training zou willen)
saskiaojan
Geplaatst: 01-03-14 23:31
Toen ik begon met haar rijden was ze ook zo, toen ze eenmaal echt aan t werk kon was t er heel snel af, was ik zelf verbaasd over, dus bij deze komt t er zo aan maar verbazingwekkend is t er ook zo weer af, maar we gaan t meemaken
Idd, want stel je voor dat je ineens niks meer krijgt
Nies_
Geplaatst: 02-03-14 10:19
Hahaha. Nou Angel valt reuze mee. Vet is ze zeker, maar ik was niet verbaasd geweest als het erger was Nou krijgt ze ook zo weinig mogelijk te eten, anders was t vast anders geweest.
De schoft is wel een beetje ingevallen, denk dat al het vet naar beneden gezakt is Oh en de ravage van dr manen.. Dat was een mislukte nieuwe knipmethode.