[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:09

Mag ik me hier ook melden? In mei begonnen met wedstrijden en mijn doel was om voor januari 2017 L1 startgerechtigd te zijn. Dit doel hebben we behaald. Inmiddels staat de teller op 11 winstpuntjes.

Lijkt misschien langzaam maar ik start met een tinker en ik ben begonnen met starten met 1 proef. Inmiddels starten we er 2 :j

18 feb hebben we ons L1 debuut

zebra89

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:56

Ik vind het best snel hoor van mei tot nu. Ik ben ook in mei gestart en ik reed wel 2 proeven per keer dus was idd iets eerder L1 gerechtigd (met fjord kruizing) maar is netjes toch?
Succes met je debuut, spannend?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 14:02

ik vind het ook vlot hoor, keurig gedaan lijkt me!

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 09:57

Keurig toch? In 1 of 2 maanden een klasse door is ook niet zo gebruikelijk, en daarbij, de een start eens in de 6 weken 1 proef, de andere elke 2 weken 2 proeven.. heb je een foto van je tinker toevallig? Ben wel benieuwd!

Ik heb afgelopen drie weken even de tijd genomen om lekker te genieten met mijn paardje.. we hadden geen wedstrijden meer staan en na al het harde trainen was dat ook wel fijn! Ze heeft bijna een week rust gehad, daarna lekker gelongeerd en wat getut en verzorgd, en gisteren hebben we wat foto's gemaakt.. volgende zondag mogen we weer aan de start verschijnen in de L2

Verder allemaal een knallen uiteinde gewenst en heel veel sportiviteit en succes in 2017!

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 10:08

Oh als ik kijk naar mijn omgeving vond ik dat we langzaam waren haha, nu zijn dat natuurlijk wel warmbloedjes. Ja ik ben onwijs zenuwachtig! Zeker omdat het paard het allemaal wel kan maar ik met wijken als een aardappelzak ga zitten en dat soort geintjes.

Gaan er van jullie vandaag nog starten?

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 13:35

Vandaag???
Nee al zou er een concours zijn ik zet m'n paard niet in een trailer met vuurwerk

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 13:36

Ho te snel op enter.

Die zenuwen snap ik had ik ook. Gewoon paar keer starten. En lol hebben en dan komen die winstpunten geleidelijk vanzelf.

Wij starten eind januari weer.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 15:49

Ik ben alleen zenuwachtig als ik debuut heb.. De eerste proef van mijn overstap stik ik van de zenuwen.. De tweede proef gaat dan al een stuk beter haha..
Bij de rest ben ik gewoon heel relaxt.. ik kijk ook enkel naar mijn eigen punten altijd en niet naar de klassering.. dat maakt me al een stuk minder zenuwachtig..

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 01:11

Hoihoi,
Ik meld me ook even. Ik rijd nu sinds 31 juli 2016 wedstrijden. In 5 wedstrijden was ik B+13, dus toen de overstap gemaakt naar de L1.

Afgelopen oktober mijn L1 debuut gehad in Beuningen. Daar een 3e plek gereden en 2 wp rijker. Daarna 2 selectiewedstrijden gereden en op beiden een wp rijker. In de tussenstand staan we nu 6e van ongeveer 20 man. Afgelopen december in Uden een wedstrijd gereden waar we in een deelnemersveld van 20 man 1ste werden met 202 punten en 4e met 188,5 (guppie was super moe), dus weer 3 wp rijker. Ondertussen zijn we dus L1+7.

Aankomende zaterdag heb ik mijn laatste selectiewedstrijd. Hier moeten we gaan knallen wil ik nog mee willen naar de Gelderse (er mogen er maar 3 door vanuit kring Rivierenland Oost helaas). En anders hoop ik gewoon nog - incl. de selectie - 2 wedstrijden L1 te hoeven rijden en dan over te stappen naar de L2. Mijn paard vindt het geweldig. Hoe moeilijker het wordt, hoe leuker hij het vindt. Natuurlijk vindt ie het ook wel lastig, maar het zet hem aan het denken en dat vindt hij leuk.
Ben benieuwd hoe zaterdag gaat lopen! :D

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 06:40

**kruipt onder een steen vandaan**

Ik ben niet meer gestart geloof november was de laatste x en had iets van 174 punten.
Ik was tevreden maar had stiekem op 1 winst gerekend.
Maar goed heb nu even een 'winterpauze' zit zelf niet lekker in me vel en ben heel erg moe.
Kan mezelf niet opladen of motiveren om iets te doen.
Trainen staat op 3x per week om het toch bij te houden wat we in de lessen leren.

Ik denk dat ik in februari / maart weer ga starten.

Ze loopt wel top op dit moment dus hopelijk blijft dat zo :)

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 09:36

onley schreef:
**kruipt onder een steen vandaan**

Ik ben niet meer gestart geloof november was de laatste x en had iets van 174 punten.
Ik was tevreden maar had stiekem op 1 winst gerekend.
Maar goed heb nu even een 'winterpauze' zit zelf niet lekker in me vel en ben heel erg moe.
Kan mezelf niet opladen of motiveren om iets te doen.
Trainen staat op 3x per week om het toch bij te houden wat we in de lessen leren.

Ik denk dat ik in februari / maart weer ga starten.

Ze loopt wel top op dit moment dus hopelijk blijft dat zo :)

Ik herken dit deels wel. Afgezien van mijn lessen stap ik er bijna niet op, idd moe en futloos.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:54

Nee ik moet mezelf echt een soort van dwingen me erop te zetten. Als ik eenmaal bezig ben is het goed maar het kost veel moeite en dwang op dit moment.
Maar ook niet alleen de paarden ook prive en thuis weinig zin om uberhaupt iets te doen.
Motivatie is weg

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:11

Herkenbaar! Ik zet vaste dagen en tijden voor de paarden.. anders is de motivatie ook redelijk weg.. ik ben ook iemand die altijd last heeft van een winterdip/depressie.. maar als ik het inplan, en nooit oversla dsn kost het steeds minder moeite.. morgen nog even oefenen en dan vrijdagochtend nog, en dan zondag op wedstrijd weer :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:22

Wat lastig Shelly. Ik heb helaas geen tips ben super gemotiveerd, maar dan moet ik wel overdag naas stal kunnen gaan beken ik eerlijk. Baal ook echt dat ik het laatste deel van 2016 alles af heb moeten zeggen vanwege niet fit zijn. Mag zondag weer op wedstrijd en heb er heel veel zin in. Verder helaas niet alles bij kunnen lezen, jullie hebben veel gepost.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 00:34

Ik baal zo onwijs van dit weer, hier heb ik echt een bloedhekel aan zeg.

Kan nu helemaal niet trainen, naar de binnenbak moet ik met de auto en dat gaan we ff niet doen met dit weer. Daarnaast zijn de bossen nu ook niet te doen..

Kunnen jullie wel gewoon doortrainen?

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 01:32

Ik ben vrijdag nog naar de ponyclub gereden met de trailer.. ik heb ook enkel een buitenbak in zeer slechte staat.. toen was er nog niks aan de hand.. en vandaag wordt het weer 7 graden, dus alle ijs ijzel en sneeuw is vanmiddag wel weer weg.. ik heb om 15.40 en 16.00 vandaag mijn proeven, ben benieuwd hoe het gaat.. :)

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 01:35

Hier helaas geen wedstrijd vandaag; ik wilde dat risico gewoonweg niet nemen. Gelukkig gisteren wel kunnen rijden. Wij hebben alleen een buitenbak en gelukkig een hele goede. Staat nooit blank na een fikse regenbui en in de winter zorgen ze ervoor dat ze hem steeds slepen, zodat de toplaag nooit aan kan vriezen. Super fijn zo'n bak! :D

Dit was gisteren!:
Afbeelding

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 01:43

Ik zal eens een foto maken van onze bak morgen als ik eraan denk! Je lacht je rot! Zou willen dat onze bak zo was, maar bij onze bak zie je nu geen zand enkel water.. :(

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:05

Oh wauw kimmutjuh wat een mooie bak!

Hier is de drainage stuk maar iedere keer als ze tijd hebben om te kijken vriest het. Ze staan in een grote paddock waar je ook zou kunnen rijden :)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:41

Hoe is het gegaan keshia?

Ik ben ook weer geweest vandaag.. t liefst snel vergeten :+
Freek is ontzettend aan het puberen, was met losrijden nog best braaf. 1e proef heel veel spanning, schoot al een paar keer weg. Wel nog aardig rond gereden.
2e proef.. 3e onderdeel moest ik afwenden op de spiegel, stopt die en kreeg m geen mm meer vooruit.
Aangezien ik zelf ontzettend verkouden en benauwd ben kreeg ik m ook niet meer vooruit dus afgegroet.
Hierna nog wel 3 rondjes door de bak gereden dus nog wel goed afgesloten.

Uiteindelijk in de 1e proef nog 185 punten, en bij de 2e proef leuk commentaar dat het jammer was dat ik de proef moest verlaten en dat ik een goed paard heb. Toch nog leuk :)

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:14

Ik word ook gek van dit weer :(
Volgende week heb ik weer wedstrijd, hopen dat t weer mee zit

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:17

Nou hier ook maar snel vergeten haha.. jury was behoorlijk streng, maar mijn paard voelde zich net als ik niet op haar best vandaag.. leek erop alsof ze gisteren misschien een glijer gemaakt heeft in de wei of zo.. niet kreupel of zo maar miste wat kracht en tact en soepelheid in haar linkerachterbeen.. geprobeerd goed los te maken met losrijden maar ze kwam er niet doorheen.. Dus kon de volte niet mooi rond maken, ze was te snel (compensatie ) en ze kon niet lekker activeren van achteren om lekker over de rug te sjouwen.. helaas!

Had 170 en 178 punten en was daarmee nog 2x 4e van de 9.. nummer 1 had 192 punten maar

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:28

nou ja, jullie zijn weer een ervaring rijker... 8-)

hier getraind in een grote bak met aqua training erbij... :D

Afbeelding

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 23:12

Jammer ladies. Volgende keer beter. Dit weer helpt ook niet echt nee.

Dan kun je beter naar die reuzE bak. Was het niet koud?.

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 23:40

Helaas wat mindere ervaringen lees ik... super balen meiden. Volgende keer lekker knallen :) Dat geldt ook voor mij; had eigenlijk mijn laatste selectiewedstrijd zaterdag, maar dit kon logischerwijs niet doorgaan. Dus ze hadden de wedstrijd naar vandaag verplaatst, maar kon mijn vaste chauffeur niet rijden ivm een etentje dat al lang gepland stond. In Heteren houden ze de wedstrijden altijd na 18.00u, dus precies etenstijd... Maar ja... Wij hebben de 22ste weer een wedstrijd in Ewijk, dus dan gaan we daar maar knallen :D

Heb mijn wedstrijdoutfit weer aangevuld met een paard mooie laklaarzen, dus kan niet wachten om te shinen met mijn knappe knollie <3

Afbeelding