Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 21:34

Babootje schreef:
melis_93 schreef:
Wij zijn lekker aan het trainen, de vliegende wissels nu een paar keer gereden, de ene kant springt ze ze al best heel goed, de andere kant is nog wat moeilijker, soms nog een bok, of gaan we nog een half rondje heel snel :+ Verder doet ze het fijn :) Zondag gaan we weer op pad

Dat gaat relatief best snel Melissa! Je hoort dat sommigen er wel een half jaar of een jaar op studeren :D
Vind die van jou het ook zo leuk? Mexx kan er bijna niet mee ophouden _O- _O- . Hij vindt t fantastisch. Je moet m echt in de gaten houden er niet ongevraagd aan te beginnen.

Moniek, chique jas hoor!

Met mijn vorige merrie hebben we er ook ruim een jaar over gedaan :+
Ja ze vind het inderdaad maar wat leuk en wordt er lekker fanatiek van :) Ik ga ze nu ook nog niet te vaak meepakken, zo af en toe een keer. Hoop dat we ze eind van het jaar er goed op hebben zitten en dan een keer de overstap kunnen maken.

Noukie ondanks dat de merrie nog niet helemaal klaar was voor het Z2, toch een heel mooi debuut direct met winst! Gefeliciteerd :D

Autuhm gaaf een oefencross!
ik wil ook weer een crosslesje gaan plannen, al te lang niet meer gedaan, maar ken vind het zo leuk

Deempje wat een flinker domper.. Hopelijk voldoet het speciaal beslag. Ik ga voor jullie duimen dat hijgoed weer goed loopt

Melzazu wat fijn dat het zadel zo goed bevalt!

Ik dacht, ik loop een heel eind achter met bijlezen, maar het valt mee :+

Wij hebben vorige weekend en dit weekend weer gestart.
Vorige week proeven met hele fijn drafgedeeltes, maar teveel foutjes in de wissels. 1e proef was ik teveel aan het genieten en viel ze me uit de contra, geprobeerd te herstellen voor de wissel maar dat lukte niet, toen was ik de kluts kwijt en reed ik een verkeerde lijn, daar nog net 210. 2e proef vonden wij het drafgedeelte heel fijn, galopwissels een keer een ongevraagde vliegende in de contra :+ en een andere wissel stond ze stil ipv stappen, dus echt teveel rommels erin. drafgedeelte wel iets zuinig gepunt, maar wissels ook zuinig afgestraft, daar 201.

Gisteren een heel stuk fijner kunnen rijden, wissel bleef ze beter gesloten en liep er fijn overheen. 1x verkeerde galop in de wissel aanspringen en hh achterwaarts zag ze wat intressants in de wei erachter, maar ook echt hele fijn stukken erin. Daar hadden we een 2e prijs met 234. 2e proef iets meer rommelig maar nog een prima proef, alleen een chauffeur wat alweer verkeerd reed :+ Dat koste ons daar de 3e prijs met 220,5 punt, 3e prijs had gelijke punten maar op de onderdelen half puntje meer. Dure -2 :+ Had zelf geen 234 verwacht, maar wel heel leuk gepunt, de slechte onderdelen 3 en 4 maar ook 8en en zelfs een 9 erin.
Heel blij met hoe ze gisteren ging, we hebben weer een stijgende lijn te pakken. Hoop dat we dit zo kunnen doorzetten.

Vandaag voor de afwisseling lekker wat sprongetjes meegepakt :)

denisesilver

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 21:05

Ik vind van mezelf dat ik me nu ook mag melden. Ik heb me zojuist voor het eerst weer ingeschreven. Het is volgens mij al zeker vijf jaar geleden, en ik zie altijd honderd beren op de weg. Zodra ik in het zadel zit is het goed. Ik ben benieuwd. Mijn paard is al een paar keer mee geweest op ander terrein en over het algemeen laat ze zich goed handelen. Dus ik ben benieuwd. Ik mag de 24ste.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 21:08

denisesilver schreef:
Ik vind van mezelf dat ik me nu ook mag melden. Ik heb me zojuist voor het eerst weer ingeschreven. Het is volgens mij al zeker vijf jaar geleden, en ik zie altijd honderd beren op de weg. Zodra ik in het zadel zit is het goed. Ik ben benieuwd. Mijn paard is al een paar keer mee geweest op ander terrein en over het algemeen laat ze zich goed handelen. Dus ik ben benieuwd. Ik mag de 24ste.

Heeeeeeel herkenbaar dit stukje :') Leuk dat je weer gaat starten!!

Hier maar gewoon ingeschreven voor mijn M1 debuut :') Zijn we er helemaal klaar voor? Nee, maar ik vind nooit dat we er klaar voor zijn dus hup gaan :') 31 augustus dus ik mag nog even oefenen thuis!!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 21:13

Dat moet lukken, Denisesilver. Maar ben zelf ook altijd blij , als de eerste keer er op zit.

Flubberboot: ach , goed om te zien waar je staat , toch ? Doe ik meestal ook zo. Gewoon zonder verwachting een niveau hoger en aan de hand van die uitkomst ga ik verder trainen. Meestal weet je toch zelf al , waar je aan moet werken.

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 21:56

Ik kom ook weer even langs. Behoorlijk drukke periode gehad dus even niet zoveel gereageerd. Ookal een maand niet op wedstrijden geweest, maar over 3 weken pakken we nog een keer L2 mee voor onze startkaart tijdelijk afloopt :) 7 september gaan we dan M1 oefendressuur starten. Heel gaaf!

Melis_93, wat gaaf, 234! Super netjes joh en gefeliciteerd met je 2e prijs!

Denisesilver: wat gaaf! Heel veel plezier alvast de 24e! :)

Flubberboot: gaat vast goedkomen! En anders weet je waar je staat en kun je lekker verder trainen :D

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 21:58

Oké ik lees echt al heeeeeel lang mee! Heb me denk ik al eens voorgesteld en daarna de boel laten verwateren, sorry!
Door ziekte nu al 2 jaar niet kunnen rijden en na lang revalideren eindelijk weer in het zadel. Ondertussen wel veel gejureerd. Ook kreeg paardrijd Ondertussen een peesblessure maar inmiddels hebben we beide groen licht.
Wij reden zz-licht en L springen maar springen zit er helaas niet meer in( paard heeft 1.35 gelopen) dus nu focussen we ons op de dressuur. Wonder boven wonder zitten na al die tijd de knoppen er nog op! Merk alleen zelf dat ik moeite heb met de drafstukken. Soms is lichtrijden makkelijker andere keren juist doorzitten. Maar vandaag de eerste les weer gehad en ook m’n instructrice vond haar verbazingwekkend goed. Dus ik ga met m’n springkanon (1.80m) binnenkort weer de witte hekjes op zoeken.

Ik lees dus alles maar ben niet altijd scherp met reageren, sorry alvast!

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 10:27

oke ik heb een behoorlijke poos niet echt meegelezen omdat ik naar de olympische spelen ging dus niet gestart, dus ik reageer niet op iedereen :+

@deempje oohh wat poedersuiker, dat klinkt als exact hetzelfde bij mij (alleen dan 3 puntjes voor Z) alleen bij ons gingen ze wel meteen inspuiten. Hopelijk heb je minder pech als die van mij, is tussendoor kreupel geweest op andere voorbeen waardoor artrosebeen weer erg belast wordt en we nu weer opnieuw met inspuiten konden beginnen. Maandag voor voor de 2e keer in deze sessie, 2 weken terug was de eerste. Had eigenlijk al in februari 2x gemoeten wss maar hij liep toen zo goed, maar toen werd ie kreupel op het andere been (hoefkneuzing).

Ik lees nu de leeftijd, dat is helemaal rot; hopelijk gaat het snel beter!

@discodipp naar die poeder ga ik kijken!

@Melis_39 dat klinkt in totaliteit niet verkeerd!

@denisesilver succes alvast!

@flubberboot En je weet pas hoe het daadwerkelijk gaat als je het hebt gedaan! Ik vind idd ook dat ik er nooit klaar voor ben hahaha

@deeks93 welkom opnieuw! :)

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 10:42

Enzo_ollie Op advies van de hoefsmid eerst alleen ijzers met siliconen. 12 sep moeten we weer naar de kliniek dus als hij dan nog niet rad loopt word hij ingespoten.
Ik hoop voor nu dat hij het gewoon zo lang mogelijk kan doen op zijn ijzers..

Dat dubbel kreupel aan het andere been wil je dan helemaal niet hebben nee :(:)
Heb je al wel weer gereden? Tussen de kreupelheid door?

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 12:11

Om precies te zijn 2 weken opbouwen, toen werd ie kreupel aan z'n andere been. eerst ook een kleine artrose ontsteking, dat met antibiotica opgelost en toen 3 weken later een hoefkneuzing :/

alleen maar fijn om eerst met ijzers en silicone te kijken of dat werkt, duimen dat dat goed genoeg werkt!

Maar wij zijn dus ondertussen al sinds eind februari aan het aanmodderen, gaat elke keer 2/3 weken goed en dan gebeurd er weer wat... dus als het na maandag niet werkt wordt hij grasmaaier, maar die van mij is 17 dus dat is nog steeds te jong maar een andere leeftijd dan bij jou!

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 13:12

Jammer zeg.. hoop dat het maandag dan aan slaat.
Is het ernstig de artrose? En gebruik jij geen speciaal beslag?
Ik vind het zo lastig om te weten waar je goed aan doet.
Ik hoop hem straks weer als hij rad is gewoon op z’n oude niveau op te pakken. Het springen moet maar even stoppen.
Wel laten we nog door 2 andere dierenartsen de foto’s bekijken.
Volgens de da die de röntgen heeft gemaakt moest hij op stalrust.. dat hebben we dus niet gedaan hij staat gewoon in een zand paddock nu. Bij artrose lijkt stalrust mij niet het beste..
Ik hoop niet dat hij met z’n leeftijd al op pensioen moet en dat hij gewoon pijnvrij word.. |(

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 13:21

Jazeker, extra dempende zooltjes en eerst ook aluminium beslag maar nu ivm de maat ijzer (en de hoefsmid bij de kliniek had een ijzer te klein gepakt dus zn verzenen hebben ook een klap gehad). Volgens de dierenarts was het mild, maar dat begin ik ondertussen te betwijfelen. Maar dat kan ook door de pech komen en elke keer paar weken ertussen.

tussendoor ook nog een keer zonder zooltjes geweest toen die super goed liep, kon volgens de hoefsmid bij de dierenarts alleen toen liep die 2 weken later dus weer kreupel op het andere been. Dus daar mee aan de gang gegaan, toen dat beter was weer terug naar de zooltjes om te kijken of dat genoeg was; dat ws niet genoeg dus metax gehad, maar was het ook niet dus weer inspuiten (daar zijn we nu en heir zit overal 2/3 weken tussen)

Nee dat zei mijn dierenarts eerst ook stalrust, maar dat was na het inspuiten. Alleen als hij alleen op stal staat en de andere 2 op de wei is ie onrustig omdat hij dat ook wil, dus hij heeft dan een paar dagen een mini-wei.

Ik duim met je mee maar als ze nog geen eens ingespoten hebben ga ik ervanuit dat het sws gewoon goed komt bij jullie!!

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 15:02

Wat vervelend zeg, zo blijf je in de molen lijkt wel. Jij moest dus elke keer naar de smid van de kliniek? Wat erg ook dat ze dan het verkeerde maat ijzer er onder slaan :oo
En wat is metax? Ik ken dat niet.

Hij staat nu dus op een paddock maar hoorde dus van de staleigenaresse dat hij dus ‘s ochtends knetterlijp doet. Bokken steigeren etc. Moet hij denk ik even zijn ei kwijt.
Ik sta nu overigens met hem langs een berm kantjes te maaien, dan gedraagt hij zich tot nu toe :+

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 15:12

Dat is metacam, alleen heet nu metax (bij ons tenminste).
Jup, 2 andere hoefsmeden zeiden ook al dat ie van 'klein' houdt, dus het is blijkbaar zijn stijl. 1e 2 keer had ie ook heel mooi beslag erop zitten maar nu was het niks. Paard bleef 6 weken lang struikelen, hebben we ook tegen de dierenarts gezegd 2.5 week terug maar die zei er eigenlijk niks van. Hij loopt nu sinds gister op de andere en struikelt alweer minder, dus ik hoop dat het nu weer de goede kant op gaat!

hahaha gelukkig maar dat dat wel goed gaat!

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 15:30

Ah zo ik dacht al, een term wat ik niet ken :o
Bij ons is helemaal niet besproken om pijnstilling te geven, waarom niet geen idee.
Blijkbaar voelt hij zich wel fit genoeg om gek te doen, hij staat nu ook al anderhalve week op rust.

Fijn dat het zo opgelost is, ik hoop voor je paardje dat hij ook weer lekker lopen kan. Ik merk dat de mijne er ook wel aan moet wennen hoor kwa lopen, hij was altijd blootvoets en ik merk wel echt verschil.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 15:50

ohh dan is dat idd helemaal een verschil, die van mij had wel ijzers omdat z'n stand ook niet al te best was en daarbij merkte ik al verschil. kan me helemaal voorstellen dat het bij jou helemaal is!

En als pijnstilling niet hoeft is dat alleen maar positief :)

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 16:58

Hij heeft ook een ongelijke beenstand, een stijle hoef. Maar altijd blootsvoets geweest. Waarschijnlijk is daardoor geleidelijk artrose ontstaan. Maar dat is een speculatie.

Misschien wel positief, maar hij liep wel erg kreupel. Sommige paarden met ernstigere artrose lopen beter zeg maar.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 22:42

Dank voor de succeswensen! Vanavond de proeven geoefend en dat ging voor mijn doen beter dan verwacht. Ben normaal altijd zo chaotisch als ik een proef niet ken.

Sterkte voor diegene met paarden in de ziekenboeg. Altijd lastig die peesblessures :(:)

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 09:40

Deempjexxx schreef:
Hij heeft ook een ongelijke beenstand, een stijle hoef. Maar altijd blootsvoets geweest. Waarschijnlijk is daardoor geleidelijk artrose ontstaan. Maar dat is een speculatie.

Misschien wel positief, maar hij liep wel erg kreupel. Sommige paarden met ernstigere artrose lopen beter zeg maar.

Bij mij zeiden ze juist eigenlijk hoe kreupeler hoe beter; dat is makkelijker op te lossen dan 'net niet recht', om het positief te maken!

@denisesilver, dan komt het vast goed!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 11:07

Sorry weer even verdwenen, voor degene die er naar vroegen:

Ik bestel de Boswelia poeder altijd hier

https://www.dekruidenbaron.nl/?gad_sour ... 74QAvD_BwE

Ze hebben trouwens nog veel meer kruiden e.d. én goedkoper dan de echte ‘paarden’ merken.

Wat ook nog helpt voor een soepele beweging en in combinatie met pijnbestrijding (NSAID) is vitamine E.

Deze is vet oplosbaar dus het liefste dan ook toedienen in vloeibare vorm & niet overdoseren.

Paarden hebben geen galblaas dus die echte flessen olie zou ik vermijden maar Vaessen Diervoeders heeft er een die is hoog geconcentreerd zonder dat je de darmen hiermee belast.

https://www.vaesen.eu/nl/mediguard-vite ... dhtml.html

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 11:20

@Discodipp, ik ben blond hoor, maar als ik op boswelia zoek daarop staat er bij mij geen resultaten gevonden :+

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 12:02

Laatst bijgewerkt door DiscoDipp op 08-08-24 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 12:05

ahahahah ik dacht al, nu lukt het wel :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 12:44

Enzo_Ollie schreef:
@Discodipp, ik ben blond hoor, maar als ik op boswelia zoek daarop staat er bij mij geen resultaten gevonden :+

_O- **\O/** :o?

Dat had ik dus ook :=

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 20:03

Bedankt discodipp! Ik ga me nog even weer verdiepen haha.. iedereen zegt ook wat anders.
Artrose is wel een beetje iets waar je in een zwembad word gegooid zonder ladder. Ik kom er niet uit :')

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 20:49

Klinkt fijn Melis, zeker die tweede dag! Gefeliciteerd! En lekker dan daarna weer even springen voor de afwisseling, lekker om ze zo fris te houden!

Denise welkom en alvast veel plezier!

Flubber, gewoon doen idd! Merk je vanzelf waar je staat :D