Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:58

MyWishMax schreef:
Wij zijn met de hakken over de sloot door naar morgen. Niet zo fijn gereden, geen echte fouten maar losrijden was zo enorm druk dat we wat op de rem gekomen waren. Maar hey, er mochten er 8 door en ik was 8e met geen fijne proef dus morgen herkansing haha

Nu weer even slapen :')

Goed gedaan want je zit erbij! Succes morgen.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 13:56

Ik vind het alsnog heel knap, gefeliciteerd en succes voor morgen! *\o/*

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 13:58

Mn dochter en Mexx hebben het gisteren goed gedaan met 199 en 204,5 punten in M2.
In allebei de proeven een schrikmomentje en verder mag de travers nog wat beter en de keertwendingen wat meer "gezet". Al met al heel tevreden.
1e proef had mn dochter dr handen vol, 2e proef ging wat vloeiender m.u.v het schrikmoment bij binnenkomst op de AC lijn. Altijd lastig om goed uit te mikken hoe lang je moet losrijden, zeker met dit weer.
Tijdens de proeven besloten ook ongeveer alle ganzen in de omgeving op te vliegen en een rondje boven de bak te vliegen :D :D

Proef 1
https://youtu.be/qfxZrW3DwvM

Proef 2
https://youtu.be/oPSfi-GnOjI

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 14:45

Top dat je erbij zit morgen Merel! Zet m op en geniet ervan!

Edit: Fly, lekker doen als je een keer in de buurt kan starten!
Laatst bijgewerkt door Noukie op 08-07-23 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 15:13

Fly: gewoon doen, is ook een mooie oefening om ontspannen rond te lopen op vreemd terrein!

Goed gedaan MWM, succes morgen!

Toch nog hele mooie punten voor je dochter Babootje, ondanks de storing.

Myrsky

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 16:46

Babootje, mooie punten hebben ze gehaald!

MWM, gefeliciteerd! Voor je gevoel fijne proef of niet, je behoorde dus wel tot de 8 beste proeven en daar gaat het om bij een nominatie toch? :+ succes morgen!

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 17:07

Babootje schreef:
Mn dochter en Mexx hebben het gisteren goed gedaan met 199 en 204,5 punten in M2.
In allebei de proeven een schrikmomentje en verder mag de travers nog wat beter en de keertwendingen wat meer "gezet". Al met al heel tevreden.
1e proef had mn dochter dr handen vol, 2e proef ging wat vloeiender m.u.v het schrikmoment bij binnenkomst op de AC lijn. Altijd lastig om goed uit te mikken hoe lang je moet losrijden, zeker met dit weer.
Tijdens de proeven besloten ook ongeveer alle ganzen in de omgeving op te vliegen en een rondje boven de bak te vliegen :D :D

Proef 1
https://youtu.be/qfxZrW3DwvM

Proef 2
https://youtu.be/oPSfi-GnOjI

Wat een onwijs gaaf paard! :o

Heel veel succes aan iedereen die nog moet starten :D

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 09:22

Note to myself: niet meer starten als het zo benauwd is en gewoon afgroeten als je naar wordt.

Losrijden ging nog wel, maar ik stortte daarna zelf in de proef helemaal in. Zeer lange punten helaas.

Volgende keer beter zeggen we dan maar.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 09:32

Wat ontzettend balen! Maar helaas ook iets wat je alleen door te ervaren kan weten. Volgende keer beter idd dan maar

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 15:00

Wat balen zeg! Maar inderdaad, iets geleerd voor de volgende keer.

Hoe is het bij de rest gegaan? Moesten er veel redelijk vroeg, toch?

Wij zijn voor het eerst Z gestart en gelukkig maar dat wij dat zelf leuk vonden en onze voorlezer heel tevreden was over hoe ze liep. Vond het zelf nog niet winstpunt waardig (plus, ik ben in beide proeven een keer verkeerd gereden, gebeurd me anders nooit), dus die hebben we ook niet gehaald. Leuke feedback van de eerste jury, vond alleen de tweede jury erg demotiverend, voor mijn gevoel een betere proef, paard liep net iets meer verzameld, dik 15 punten lager dan de eerste proef en alleen maar commentaar dat t niet verzameld genoeg was (in de eerste proef geen enkele opmerking over gehad). Heb nu een beetje het gevoel dat ik door die jury ben afgerekend op de langgelijnde bouw van mijn paard ipv hoe ze liep en dat valt me tegen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 15:10

Het was ook echt niet lekker vandaag om te rijden. Dus ik snap joiw gevoel helemaal, miss_lizje! Ik ging ook bijna van stokkie toen ik ring uit kwam. Heel erg balen, maar heel begrijpelijk! De warmte vond ik mee vallen, maar benauwd als je bezig was. Gelukkig wel een windje.

Jammer roulette!

Gefeliciteerd babootje

Ik had aantal dingen die fijner gingen en aantal die minder gingen als gisteren. Maar ben uiteindelijk 12e geworden met 192 en 193, dus wel oké.

Voor de proef die we vandaag reden goed. Voor wat we kunnen niet, maar dat hoort erbij. We mochten toch al finale rijden met niet de fijnste proef en vandaag toch 12e geworden met weer geen hele goede proef. Dus zowel balen als erg blij en tevreden met paard. Die helaas ook wat last had van het weer vandaag, wat ze normaal nooit heeft. Denk gewoon wat moe de 2e dag en het was ook benauwd. Dus even paar dagen vrij
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 09-07-23 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-23 15:13

Hier vandaag 2 foutloze rondjes in 1m :D *\o/* *\o/* *\o/*

Ik heb nog steeds miljoen fouten gemaakt :') maar wat is mijn paard een topper

Vind dat warme wel helpen btw, haalt net dat scherpe randje eraf ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 15:16

Gefeliciteerd! :):)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 18:14

Super Fly, gefeliciteerd! Echt knap!

Jammer Merel dat t niet zo lukte dit weekend, maar was idd ook wel pittig qua benauwdheid vandaag.

En Roulette, je bent iig geweest en als jij voor nu maar tevreden kan zijn! Je hebt altijd dat je met de ene jury meer op een lijn zit dan met de ander. Vasthouden aan gevoel en de eerste protocol en daarmee weer verder aan de slag :)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 21:32

Gefeliciteerd met de punten en het foutloze rondje! *\o/*

Ik heb er net sinds mijn val weer opgezeten. Het voelt echt alsof ik een jaar niet gereden heb, super wiebelig. En Nina heeft nu alleen weer versnelling 87 _O-

Kunnen we weer een maand aan rijden voordat dat weer een beetje oke is :')

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 21:56

Hoef je je iig niet te vervelen komende tijd :+ maar fijn dat je er weer op zit, eerste stap!

Ik heb mn merrietje ook maar getrakteerd op twee dagen galopperen in het bos afgelopen week. Die kon dat ook wel even goed gebruiken.
Blijft jammer dat ik daar eerst voor moet opladen, maar gelukkig zijn ze daar beide makkelijk mee, dus kan wel.

Is het bij jullie in de buurt allemaal ook zo lastig wedstrijden vinden in de zomerperiode? (Wat ik snap hoor, organisaties zijn er het hele jaar druk zat mee)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 21:58

Noukie schreef:
Hoef je je iig niet te vervelen komende tijd :+ maar fijn dat je er weer op zit, eerste stap!

Ik heb mn merrietje ook maar getrakteerd op twee dagen galopperen in het bos afgelopen week. Die kon dat ook wel even goed gebruiken.
Blijft jammer dat ik daar eerst voor moet opladen, maar gelukkig zijn ze daar beide makkelijk mee, dus kan wel.

Is het bij jullie in de buurt allemaal ook zo lastig wedstrijden vinden in de zomerperiode? (Wat ik snap hoor, organisaties zijn er het hele jaar druk zat mee)

Gefeliciteerd iedereen met de goede ritten!

Hier niet, je kan bij ons bijna elke week wel 2 keer starten als je zou willen, soms zelfs 3 of 4 keer zonder dat je met een trailer weg zou hoeven :') . Hier zijn meer buitenlocaties dan binnen
Laatst bijgewerkt door Autumnn op 09-07-23 21:59, in het totaal 3 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 21:58

Proficiat met de goede ritten dit weekend!
Wat een weer afgelopen dagen, dat is toch niet echt plezierig werken met de paarden.

Ik vandaag gelest, het was niet veel. Hij was denk ik niet met zijn goede been uit bed gestapt vanmorgen.
Het was wel lekker weer, het waaide hard en het regende. Hebben de laatste 10 minuten binnen gereden, want toen werd het onweer en heel veel regen haha.

Morgen mede organiseer ik een dressuurwedstrijd op de club. Doen we al jaren en de wedstrijden blijven echt goed bezocht.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 22:00

Autumnn schreef:
Noukie schreef:

Hier niet, je kan bij ons echt elke week bijna wel 2 keer starten als je zou willen, soms zelfs 3 of 4 keer :') . Zijn namelijk meer buitenlocaties hier dan binnen

Hier ook niet, organiseer zelf al 6 maandagavond wedstrijden en in de buurt zijn meer dan voldoende fijne accomodaties binnen een half uurtje rijden.

In de winter binnen hetzelfde eigenlijk, ook veel mogelijkheden.

Zit in de driehoek Eindhoven/Tilburg/Den Bosch

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 22:18

Mooie resultaten allemaal!

Hier fijn thuis getraind vanmorgen vroeg. Wedstrijden zijn er meer dan genoeg hier. Er is zelfs een locatie waar je elke vrijdag en zondag kan starten als je wil :+ .

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 22:22

Oh wat een verschil! Ik zit midden van het land en kan normaal echt kiezen tussen wedstrijden, maar in juli zijn er precies 3 op een halfuur waar ik heen kan, waarvan 1 helaas afgelast zaterdag (gezien de temperatuur goede beslissing), 1 op een locatie waar ik echt niet wil komen en 1 indoor).
Moet ik wel zeggen, ik kan alleen in het weekend. Het handjevol wat er verder nog is, is avondwedstrijd. Dus er zijn er wel iets meer dan drie, maar wel beduidend minder dan de andere maanden.

Opzich ook oke hoor, gaan we wat vaker naar het bos. Alleen ik vind outdoor juist het leuke seizoen, dus persoonlijk wel jammer

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 22:24

Juli/augustus zien hier ook wel een moeilijkere maanden, evenals januari.
Hier is nu ook wel wat minder, selecties zijn voorbij en in juli zijn de Brabantse kampioenschappen. \\

Maar er is wel wat meer keuze dan wat jij noemt.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 22:25

Iedereen gefeliciteerd met de mooie punten en plaatsingen en foutloze rondjes!

Hier is kwa dressuur wedstrijden in de regio (tussen Den Haag/Amsterdam) ook meer als voldoende.
Ben op dit moment opzoek naar leuke locaties voor pony springen, dat zit hier toch vrij weinig. Mocht iemand die weten hoor ik het graag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 22:59

Hier in Midden Limburg is echt niet fijn starten. Heel weinig wedstrijden binnen een half uur en en de wedstrijden die er zijn schrijft ook meteen de halve provincie op in geloof ik. Vorig weekend zelfs een uur enkele reis naar een simpele wedstrijd. De komende maanden zie ik ook nog niet echt veel locaties in de buurt in de kalender staan helaas. En daarnaast werkt mijn vriend (die inmiddels is gepromoveerd tot voorlezer/groom) in ploegendienst waardoor die 3 van de 5 weekenden werken is dus hier is het wat lastig plannen.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 07:13

LV19952 schreef:
Hier in Midden Limburg is echt niet fijn starten. Heel weinig wedstrijden binnen een half uur en en de wedstrijden die er zijn schrijft ook meteen de halve provincie op in geloof ik. Vorig weekend zelfs een uur enkele reis naar een simpele wedstrijd. De komende maanden zie ik ook nog niet echt veel locaties in de buurt in de kalender staan helaas. En daarnaast werkt mijn vriend (die inmiddels is gepromoveerd tot voorlezer/groom) in ploegendienst waardoor die 3 van de 5 weekenden werken is dus hier is het wat lastig plannen.

Jaa maar dat is echt he! Gelijk startlijsten van 35 man en vaak echt een zooitje ongeregeld op locatie..

Afgelopen weekend was Passie voor Paard in Kronenberg. Dat is wel echt nog ouderwets leuk! Vond het echt jammer dat ik die heb moeten missen.