Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 19:06

Marieke1495 schreef:
Ik lees al een tijdje mee omdat ik ook op deze manier wil gaan starten om erin te komen.
Nu plas ik jullie opmerkingen over het paspoort en naam. Nu is het zo dat er in het paspoort van mijn paard vos staat terwijl ze echt bruin is. We hebben het chipnummer laten controleren maar dat klopt gelukkig wel, dus wel het goede paspoort bij het goede paard. Is dat iets waar je proef op afgekeurd kan worden? Of te wel, moet ik dit voor de wedstrijden laten corrigeren?

Het zal niet snel gebeuren maar officieel klopt het niet en zou je een nieuw paspoort aan moeten vragen. Bij mijn paard (schimmel wel). Stond er alleen ‘vos’ in. Die vos werd alleen een schimmel. Wij hebben toen ook het paspoort moeten wijzigen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 21:35

Marieke1495 schreef:
Ik lees al een tijdje mee omdat ik ook op deze manier wil gaan starten om erin te komen.
Nu plas ik jullie opmerkingen over het paspoort en naam. Nu is het zo dat er in het paspoort van mijn paard vos staat terwijl ze echt bruin is. We hebben het chipnummer laten controleren maar dat klopt gelukkig wel, dus wel het goede paspoort bij het goede paard. Is dat iets waar je proef op afgekeurd kan worden? Of te wel, moet ik dit voor de wedstrijden laten corrigeren?

Je controleert op kleur en aftekeningen, voor mij zou dit wel een reden zijn voor afkeur. We kunnen immers online niet de chip controleren om te zien of dit het juiste paard is.

PSvanLot

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 21:43

Ik zou het voor de wedstrijden laten aanpassen. Ik zou ook twijfelen om af te keuren.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:27

Dankjewel voor jullie reacties. Opzich heel logisch natuurlijk, maar had hier nooit over nagedacht. Ga ik het laten aanpassen en hopelijk kan ik me dan weer snel melden om mijn ervaring te delen mbt de proefjes. :D

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:49

Anoeska27 schreef:
Marieke1495 schreef:

Je controleert op kleur en aftekeningen, voor mij zou dit wel een reden zijn voor afkeur. We kunnen immers online niet de chip controleren om te zien of dit het juiste paard is.

Op kleur afkeuren zou ik niet snel doen tenzij het echt een enorme verandering is. Paarden kunnen ook behoorlijk veranderen wanneer ze verharen of een wintervacht hebben.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:56

meliss1812 schreef:
Op kleur afkeuren zou ik niet snel doen tenzij het echt een enorme verandering is. Paarden kunnen ook behoorlijk veranderen wanneer ze verharen of een wintervacht hebben.

Er zit toch echt wel een verschil tussen vos en bruin. Als het nu een schimmel zou zijn dan is het verklaarbaar, maar in dit geval heeft de schetser toch echt zitten slapen.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 23:00

Anoeska27 schreef:
meliss1812 schreef:

Er zit toch echt wel een verschil tussen vos en bruin. Als het nu een schimmel zou zijn dan is het verklaarbaar, maar in dit geval heeft de schetser toch echt zitten slapen.

Ik vrees toch echt dat ze niet door kan gaan voor een vos :+

Afbeelding

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 23:02

Ik heb hetzelfde probleem. Er staat donkerbruin in paspoort. Dat was hij vast toen paspoort werd gemaakt, maar het is toch echt een schimmel.
We zeggen het er met voorstellen maar bij. Tot nu toe geen problemen gehad.

M_Bronkhorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 08:14

Mijn paard heeft een soortnaam. Namelijk L’apache, maar staat op paspoort als Lucius. Nooit problemen mee gehad, hij heet namelijk bij de KNHS ook L’apache en staat op paardrijden.nl ook ingeschreven als L’apache.

Aftekeningen kloppen namelijk ook en de goede kleur hahahah

Dier_en_arts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:40

Die van mij staat als sabino in het paspoort en is een volledige appaloosa :+

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 11:57

Queelens, wat een super score. Gefeliciteerd!

Cath, leuk dat jullie ook lekker fanatiek bezig zijn en gefeliciteerd met je dikke winstpunt!

En juryleden, toch jammer dat jullie toch elke keer gedwongen zijn wat af te keuren.. hopelijk leren ze en wordt het steeds wat minder :+

LadyUrsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 12:01

We hebben deze week weer meegedaan in het M2 (pony). Zondagavond ingestuurd en gisterenavond laat al de uitslag. Super snel!! Kunnen ons weer helemaal vinden in de punten (190.5) en de tips. Lekker door oefenen dus weer :)

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:26

Staan de video's bij jullie ook niet meer op chronologische volgorde op paardrijden.nl? Ik dacht dat ik m'n punten binnen had, maar dat was een proef uit december :+

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:34

tennan schreef:
Staan de video's bij jullie ook niet meer op chronologische volgorde op paardrijden.nl? Ik dacht dat ik m'n punten binnen had, maar dat was een proef uit december :+

_O- had ik precies zo :')

tessie98xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:43

tennan schreef:

Ja dat had ik ook! _O-

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:46

Ik heb gezocht in dit topic, maar nog niet de antwoord op mijn vraag gevonden.

Ik woon in België, paard staat gestald in Nederland en heb altijd wedstrijden gereden in Nederland. Wegens zwangerschap vorig jaar mijn startpas opgezegd. Nu wil ik wel eens een online proefje doen. Maar hoe zit het met de betalingen? Is dit alleen met Ideal, want dat werkt niet vanuit België. Bij de knhs kan ik ook via overschrijving betalen dus de startpas is het probleem niet. Maar om nu al een startpas te nemen terwijl online niet gaat, dan wacht ik liever nog even.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:57

Ik denk dat je hiervoor het beste even contact op kan nemen met de KNHS over hoe je dit het beste kan ondervangen..

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 14:00

Seltje schreef:

Ik woon in België, paard staat gestald in Nederland en heb altijd wedstrijden gereden in Nederland. Wegens zwangerschap vorig jaar mijn startpas opgezegd. Nu wil ik wel eens een online proefje doen. Maar hoe zit het met de betalingen? Is dit alleen met Ideal, want dat werkt niet vanuit België. Bij de knhs kan ik ook via overschrijving betalen dus de startpas is het probleem niet. Maar om nu al een startpas te nemen terwijl online niet gaat, dan wacht ik liever nog even.

Inderdaad even contact opnemen met de Knhs. Dat je in het buitenland woont is qua proeven geen probleem. Ik heb ruiters uit Spanje en Portugal gehad. Erg leuk en in eerste instantie was ik verbaasd en afgeleid door de omgeving :D

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 14:23

tennan schreef:

Ik had halve hartverzakking, dacht dat ie alweer afgekeurd was :')

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 16:55

caro29 schreef:
Seltje schreef:

Inderdaad even contact opnemen met de Knhs. Dat je in het buitenland woont is qua proeven geen probleem. Ik heb ruiters uit Spanje en Portugal gehad. Erg leuk en in eerste instantie was ik verbaasd en afgeleid door de omgeving :D

Zo fancy is de omgeving net over de grens niet...

Oke, mailtje naar knhs dus.

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 17:46

Spenk schreef:
xRoossie95 schreef:
Wij hebben de sportnaam met pen achter de stamboeknaam geschreven. Dus beide namen zijn zichtbaar bij het filmen :')

Dan is je paspoort nu dus ongeldig.... Moet je nieuwe aanvragen.

Oke ik weet niet of ik toevallig een jury van bokt had, maar je raad het al. Ik heb m'n punten en direct een opmerking dat paspoort ongeldig is :') _O-

Gelukkig wel beoordeeld :D

tessie98xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 17:52

Het proefje wat ik maandagochtend (gisteren) heb ingeleverd, net terug gehad. 187,5 in het M1. Dik tevreden :D

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 18:01

tessie98xx schreef:
Het proefje wat ik maandagochtend (gisteren) heb ingeleverd, net terug gehad. 187,5 in het M1. Dik tevreden :D

Wat goed, mooie punten!

@Rossie95 jammer, wel toevallig :')

Ik ben ook heel benieuwd naar mijn punten, heb hem zondag middag ingeleverd. Was mijn M1 debuut dus ook benieuwd naar het commentaar etc.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 18:24

xRoossie95 schreef:
Oke ik weet niet of ik toevallig een jury van bokt had, maar je raad het al. Ik heb m'n punten en direct een opmerking dat paspoort ongeldig is :') _O-

Gelukkig wel beoordeeld :D

Haha mooi toeval... Fijn dat je proef wel beoordeeld is..

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 20:26

Hier ook mijn punten terug!
Ons eerste M2 proefje weer na 1.5 jaar (veulen en blessure) 193 punten super blij mee met m'n springpaard :D

Commentaar klopte ook allemaal dus daar kunnen we nu aan gaan werken.