Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bliksemflits

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:35

Mijn punten gaan redelijk gelijk met hoe ik op normale wedstrijden reed :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:36

Oh super dank je. Normaal gesproken duurt dat altijd wat langer toch dat "mijn klasseringen" wordt bijgewerkt?

En dat protocol, krijg je die via mail of.?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:39

Nee dat kun je dan ook daar terugzien. De stand wordt nu meteen verwerkt. Als je precies wil weten wat/hoe kun je ook nog wat pagina's teruglezen in dit topic of even de FAQ van de app doornemen ;-)

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:39

Muronia schreef:
Oh super dank je. Normaal gesproken duurt dat altijd wat langer toch dat "mijn klasseringen" wordt bijgewerkt?

En dat protocol, krijg je die via mail of.?

Protocol komt bij het resultaat te staan als die beschikbaar is. Zodra de punten bij de KNHS bekend zijn komen ze in mijn klasseringen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:40

Jullie worden bedankt! +:)+

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:51

ik kan geen 2 meter achter de c filmen... daar zit een sloot. hoe kan ik het oplossen om toch mee te kunnen doen? tevens is mijn bak kleiner dan een 20x40 waardoor mijn voltes nog al raar zijn of een ei vorm of over de x heen .......

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:54

kimwilliam schreef:
ik kan geen 2 meter achter de c filmen... daar zit een sloot. hoe kan ik het oplossen om toch mee te kunnen doen? tevens is mijn bak kleiner dan een 20x40 waardoor mijn voltes nog al raar zijn of een ei vorm of over de x heen .......

Kan je geen ring uitzetten in de wei? Als je bak net geen 20x 40 is valt het niet op. Maar als je bak eerder 30 meter is is het wel een ander verhaal.

Kan je wel achter de A filmen? = bakletters omdraaien.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:55

kimwilliam schreef:

Je mag ook bij de C filmen. Hoe groot is je bak dan? Misschien kan je hekjes uit zetten in een weiland?

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:55

DreamGuide schreef:
Punten kunnen soms sowieso enorm wisselen. Ik heb wel vaker dan eens, op dezelfde wedstrijd, 20 punten verschil gereden tussen 2 proeven. En dan waren het wel twee gelijkwaardige proeven qua kwaliteit uiteraard.

Als ruiter is mijn ervaring om het beste af te gaan op je eigen ervaring en hoe je het hebt gedaan t.o.v. andere ruiters (al kan dat helaas niet met de online proeven).

Als ik 2e ben van de 10 met 165 punten en ik heb een goed gevoel over mijn proef, dan ben ik toch tevreden

Op zich is het niet zo heel gek om 20 punten verschil te rijden. Je rijdt 30 onderdelen op een proef, maar als die jury net overal een 0.5-1 punt lager zit dan gaat het al hard natuurlijk. Helemaal als er bijvoorbeeld nog een foutje in zit waar je een 3 of 4 voor krijgt. Dan heb je al snel echt groot puntenverschil.

Maar goed. Ik heb tijdens een kür op muziek die door 2 jury's werd beoordeeld (dus ze bekeken dezelfde proef) van de ene jury 70% gekregen en van de andere 58%. Voor mijn gevoel die 70% veel te hoog en de 58% veel te laag, nou het gemiddelde zal dan de waarheid wel ongeveer zijn :')

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:56

MightyJoe schreef:
kimwilliam schreef:

Kan je geen ring uitzetten in de wei? Als je bak net geen 20x 40 is valt het niet op. Maar als je bak eerder 30 meter is is het wel een ander verhaal.

helaas achter a ook niet .... zit ook een sloot en dan een huis van iemand anders dan van pensionstal... op de wei mag denk ik niet ... dat is nog al heilig bij ons op stal ..kan het gewoon vragen natuurlijk

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:57

M_arjolein schreef:
kimwilliam schreef:

Je mag ook bij de C filmen. Hoe groot is je bak dan? Misschien kan je hekjes uit zetten in een weiland?

ik vermoed dat de bak iets van 30/32 bij 15/16 is...

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:58

kimwilliam schreef:

Kan je wel achter de A filmen? = bakletters omdraaien.[/quote]

helaas achter a ook niet .... zit ook een sloot en dan een huis van iemand anders dan van pensionstal... op de wei mag denk ik niet ... dat is nog al heilig bij ons op stal ..kan het gewoon vragen natuurlijk[/quote]
Hoe breed is je sloot? Is achter de sloot staan geen optie?

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:59

xmarritw schreef:
kimwilliam schreef:

helaas achter a ook niet .... zit ook een sloot en dan een huis van iemand anders dan van pensionstal... op de wei mag denk ik niet ... dat is nog al heilig bij ons op stal ..kan het gewoon vragen natuurlijk[/quote]
Hoe breed is je sloot? Is achter de sloot staan geen optie?[/quote]

helaas dat ook niet de bak ligt een stuk hoger dan het land achter de sloot waardoor je dan niet alles kan zien

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:03

kimwilliam schreef:

Kan je wel achter de A filmen? = bakletters omdraaien.[/quote]

Hoe breed is je sloot? Is achter de sloot staan geen optie?[/quote]

helaas dat ook niet de bak ligt een stuk hoger dan het land achter de sloot waardoor je dan niet alles kan zien[/quote]
Dan zou ik vragen aan je pesionstalhouder of er niet een weiland beschikbaar is en anders misschien kijken of er een openbare bak is in de buurt. Wij hebben een tafel achter de C neergezet omdat onze bak ook hoger ligt dan de bestrating waar de filmer anders op zou staan, dus zoiets is mischien ook mogelijk.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:04

Op een stoel aan de achterkant van de sloot zodat je hoger staat?

GiGi_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:05

[/quote]

Je mag ook bij de C filmen. Hoe groot is je bak dan? Misschien kan je hekjes uit zetten in een weiland?[/quote]

ik vermoed dat de bak iets van 30/32 bij 15/16 is...[/quote]

Ik denk niet dat je met deze afmetingen een proef mag insturen eigenlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:05

Maar een bak van 15 bij 30 mag je je proef toch helemaal niet in rijden?

Dan is alles uit verhouding.

Knhs en zij bijvoorbeeld voor Z ook duidelijk dat de bak niet wat kleiner van 20x60 mag zijn ivm beoordelen. Een 2 meter ziet natuurlijk niemand maar 20 x40 of 15 x 30 is wel wat anders.

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:06

Yvank_ schreef:
Maar een bak van 15 bij 30 mag je je proef toch helemaal niet in rijden?

Dan is alles uit verhouding.

denk ik ook want een grote volte lukt mij echt niet netjes in deze bak ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:07

Hier weer een dagje hopen op uitslag van de 30e. Zou het wel jammer vinden als dat weer na het weekend wordt omdat ik dan de tips niet mee kan nemen met volgende film-ronde. Vind een week wachten wel genoeg, haha.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:49

Jongens, een heel groot verzoek.....film alsjeblieft niet bij avondlicht en summiere bakverlichting want ik krijg nekkramp van het turen naar het scherm en moet zessen uitdelen omdat ik het echt niet goed kan zien. Dat is zo zonde!!!! Zorg dat je goed zichtbaar bent!

Ik heb de protocollen weer teruggestuurd, had een paar oudere filmpjes ertussen zitten dus wie weet zit er iemand op te wachten!

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:55

@daffodil,
Jij mag ze toch ook terugsturen dat ze niet te beoordelen zijn?

GiGi_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:58

Ik kreeg ook het commentaar dat de bak aan 1 kant te donker was en soms moeilijk te beoordelen. Nu heb ik zelf niet echt de nieuwste telefoon en ik heb deze keer een vriendin met haar telefoon laten filmen, dat was echt zo'n verschil in kwaliteit. Misschien tipje voor mensen die hier ook last van hebben, eens met een andere telefoon filmen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:01

voor degenen die hier beoordelen, in de richtlijnen staat dat er niet ingezoomd mag worden ivm onscherp worden. Nu heb ik met proefmateriaal de ervaring dat het met inzoomen een stuk beter te beoordelen valt, en het niet onscherp wordt (niet met telefoon gefilm maar met een goede camera). Hoe gaan jullie daarmee om?

Ik kan evt de link delen per PB.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:02

Twilight1 schreef:
@daffodil,
Jij mag ze toch ook terugsturen dat ze niet te beoordelen zijn?

Ja dat mag maar er is ook gevraagd om in de beginperiode daar coulant mee om te gaan. Ik heb het er nu heel duidelijk bijgezet, denk dat ze gerust tien punten hoger zou kunnen scoren namelijk maar ik kan het echt niet zien en omhoog gokken doe ik niet.

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:02

Ik heb de eerste keer ook in avondlicht gefilmd en toen vond ik het op beeld ook te donker. De dag erna in daglicht gefilmd en dat was stukke beter. Toch een kwestie van uitproberen :)