[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:26

Esaqar schreef:
@Pien1989, ah fijn dat er 'lotgenootjes' zijn! Op concours zie ik altijd van die brave paarden en dan baal ik altijd dat ik de 'enigste' ben die een onbestuurbaar paard heeft.
Is de jouwe ook nog jong?
Ik verwacht ook geen winstpunt te rijden. Mijn doel is om een fijn rondje te rijden en zonder kleerscheuren rond te komen. :)

Ach ik rij ook gemiddeld 177,5 en 182
Mijn debuut in januari reed ik 194,5 en dat sloeg werkelijk nergens op. Pony liep totaal niet nageefelijk.
Ik ben blij met deze punten omdat ze eerlijk zijn en ik veel puntjes heb waar ik aan moet werken, vandaar start ik ook pas weer 30 juni.
Ben inmiddels B+4 maar voorlopig nog geen L klaar.
Ik rij op een haflinger en die is over het algemeen heeeel braaf. Maar een bak met witte hekjes is altijd een drama, omdat ik zenuwachtig ben en niet helemaal de controle heb springt ie graag over de witte hekjes .
Hoe meer je gaat starten des te makkkelijker het gaat.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:09

@Desiree, ik ben zelf ook altijd wel gespannen, wij hebben beide nog niet zo veel wedstrijd ervaring.
Over witte hekjes springen doet ze tot nu toe nog niet :') ik zou wel moeten lachen als dat gebeurt haha.
Wel vervelend inderdaad als je te hoog beoordeeld wordt, dat is haast net zo vervelend als te laag. Eerst heel veel kilometers maken!

@Nessie, wat een knap paard!

@Ghostattack, ja dat is natuurlijk waar. Ik hoop dat mijn merrie en ik op een dag ook op concours gaan alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Ze is alleen zó ontzettend kijkerig en ziet alles, bakkabouters ofzo. :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:20

Komt wel goed Esaqar! Ik heb de grootste stresskip ooit, kan geen seconde stilstaan en voordat ze überhaupt op de trailer staat heeft ze al minstens 6 keer gescheten. Pas als we aankomen op locatie en ze heeft even rondgekeken, komt de rust een beetje terug. Maar dan kan ze nog van alles schrikken, zoals kleurverschil in de binnenbak door de zon. Doodeng :roll: Zolang ik zelf neutraal en ontspannen blijf, zal ze ook minder snel gestrest zijn.

Desiree, te hoog beoordelen lijkt me ook ontzettend flauw. Als ik winstpunten haal, dan wil ik dat wel op een eerlijke manier doen.

Ik heb trouwens een nieuwe instructrice ontdekt die ontzettend enthousiast is en mijn pony een leuke uitdaging vindt :P Ben heel benieuwd hoe dit verder gaat! Ze gaat me sowieso helpen om 21 mei nog iets beter te rijden dan afgelopen weekend.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:22

Eston blijft een plaatje Nessie. Dat zal ook wel een hele vertoning zijn op wedstrijd!

GA: Fijn dat het goed ging! Misschien geen hoge punten maar weer een hele overwinning en zo zie je maar dat vreemd terrein niet eng hoeft te zijn :D .

Netjes Miss_Lizzje! Dat hij uiteindelijk ging ontspannen is het belangrijkste toch! Gewoon lekker meters maken en dan komt dat vanzelf goed.

Wat vervelend van Sandro zeg!!

Hier nooit problemen gehad met vreemd terrein en bij losrijden ook altijd wel lief.
Maar in de ring kwam de spanning haha. Niet door de hoeken willen etc.
Is nog altijd wel een beetje maar een stuk minder.
Dit weekend moest ik rijden in een ring direct naast het terras. Dat was wel even spannend, maar dit was een oefenwedstrijd waarbij je eerst 10 min "les" krijgt in de ring en daarna moest je je proefje rijden.
De Jury was mijn instructrice van de verenigingsles dus die wist precies mijn pijnpunten. Maar ik weet niet of het toeval is, maar heb de afgelopen maand 2x een oefenwedstrijdje gereden bij een instructrice en had 208 en 210 punten :+ .
Maar een van de dames had al aangegeven dat ze bij onderlinge wedstrijden wat soepeler puntte.
Nu ben ik bang dat mijn officiële debuut enorm tegen gaat vallen -O- .

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:26

Officieel zijn ze volgens mij sowieso vaak wel vrij streng. Ik startte dit weekend 1 proef op gras, jury in de auto. Meneer draait zijn raampje open en vraagt wie ik ben. Dus ik netjes gezegd wie ik ben. "Je rijdt tussen de paarden". Ja meneer, dat klopt. "Dat is geen paard". Dat heeft u goed gezien meneer, dit is een pony. Die vent keek een beetje confused :+ Ik heb hem maar even uitgelegd dat ik 21 ben en tussen de paarden moet starten _O-

Tymone

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:37

@Nessie, wat een gaaf beest heb je toch. Lijkt ook al zo volwassen qua uitstraling.

@miss_lizje, ik heb er wat op gevonden met het hoofdstel. Ik heb een halster dat helehmaal uit elkaar kan. Ik doe het hoofdstel over mijn halster heen, maak alles dicht, behalve de keelriem. Vervolgens maak ik het halster overal los en haal ik het er onderuit.

@Ghostattack, nette punten hoor voor de eerste keer. Nu lekker ervaring op doen en dan gaat het vast goedkomen. Jullie zijn echt een leuke combi samen.

Hier ook het weekend voor het eerst gestart. Wij hebben het afgelopen half jaar een behoorlijke reis gemaakt. Van een bang, onhandelbaar paard op de trailer dat een gevaar was voor zich zelf. Met zadelmak maken zoveel spanning dat hij alleen maar omhoog kwam. Naar een paard dat zich werk willend begon op te stellen zowel onder het zadel als in de trailer. Op ander terrein heeft hij soms nog veel spanning zo ook afgelopen zondag. Het rijden stelde niet zo veel voor, maar als hij de spanning kan leren afvloeien gaan de punten van zelf komen. Ik ben in ieder geval super tevreden, weet qua gedrag van hem wat ik kan verwachten en waar ik aan moet werken. Op naar de volgende wedstrijd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:43

Ghostattack schreef:
Officieel zijn ze volgens mij sowieso vaak wel vrij streng. Ik startte dit weekend 1 proef op gras, jury in de auto. Meneer draait zijn raampje open en vraagt wie ik ben. Dus ik netjes gezegd wie ik ben. "Je rijdt tussen de paarden". Ja meneer, dat klopt. "Dat is geen paard". Dat heeft u goed gezien meneer, dit is een pony. Die vent keek een beetje confused :+ Ik heb hem maar even uitgelegd dat ik 21 ben en tussen de paarden moet starten _O-

Haha dat is ook wat :Y) .

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:20

Esaqar schreef:
Hai hai!

Ik hoop dat ik binnen mag komen vallen in dit topic haha. Lijkt me erg leuk om iedereen te volgen! Vorig jaar wou ik me ook in het 2016 topic melden, alleen durfde ik het niet omdat iedereen met zulke hoge punten thuis kwam...
Naja, wegens een ongeluk werd het 'm toch niet om te starten in 2016, dus had ik 2 januari 2017 mijn B debuut! 167,5 en 172.

Mijn paard vind alles eng...
Hoe gaan jullie hier mee om? Of hebben jullie het geluk met nuchtere paarden haha. :p

Anyways.
Ik hoop dat ik mee mag praten!

20 mei heb ik mijn tweede concours. :)

Hoi Esaqar,

Nee hoor je bent niet de enigste met een paard dat alles eng vind en veel spanning heeft.

Die van mij heeft op ander terrein super veel spanning. Gisteren mijn debuut gehad, ondanks de spanning, de angst voor de witte hekjes ben ik super tevreden. Uiteraard lang geen winst, maar daar ging het mij niet om.

We zijn van ver gekomen en alleen maar door te blijven gaan, de rust te bewaren en hem de gelegenheid te geven om hem te leren ontspannen zal het uiteindelijk goed gaan komen.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:34

Tymone schreef:
@miss_lizje, ik heb er wat op gevonden met het hoofdstel. Ik heb een halster dat helehmaal uit elkaar kan. Ik doe het hoofdstel over mijn halster heen, maak alles dicht, behalve de keelriem. Vervolgens maak ik het halster overal los en haal ik het er onderuit.

We moeten tot nu nog laden met een monty robberts halster, we dachten ook van "doen even het hoofdstel er omheen" maar kregen dus problemen met de correctie neusband. Dat is dus het enige onderdeel dat niet los kan van het halster en moesten we voorzichtig even het bakstuk losmaken. Het Monty robberts halster heb ik voorlopig ook nog wel nodig omdat hij na het uitladen zich ook niet niet zo goed kan gedragen. Steigeren naast de man is niet echt een leuk grapje en met dat monty robberts halster heb ik dan tenminste nog wat te vertellen.

Volgende keer doe ik het hoofdstel in de trailer al om en dan het halster er weer overheen tot het moment van opstappen. Als hij dan wil steigeren krijgt hij niet gelijk een ruk aan het bit.

Maar al met al mag ik niet klagen. Hij is pas vanaf 5 jaar onder het zadel met de nodige oponthoud van niet passende zadels en ook tot zijn 5de hengst geweest. Ben al trots dat ik hem enigszins nog de baas kan zijn. Hoofdstel omdoen thuis gaat ook pas een jaartje zonder dat het halster er op een 1 of andere manier aan vast zit.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:03

Start een van jullie komend weekend in Woerden?

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:06

Ghostattack schreef:
Komt wel goed Esaqar! Ik heb de grootste stresskip ooit, kan geen seconde stilstaan en voordat ze überhaupt op de trailer staat heeft ze al minstens 6 keer gescheten. Pas als we aankomen op locatie en ze heeft even rondgekeken, komt de rust een beetje terug. Maar dan kan ze nog van alles schrikken, zoals kleurverschil in de binnenbak door de zon. Doodeng :roll: Zolang ik zelf neutraal en ontspannen blijf, zal ze ook minder snel gestrest zijn.

Ja zo'n paard heb ik ook! Voordat ze op de trailer staat is de kruiwagen vol en zijn we 15 minuten verder. Mijn paard komt tot rust na een paar rondjes stappen en draven, maar dan kom ik in de andere bak en begint het weer van voor af aan. :')

Tymone schreef:
Hoi Esaqar,

Nee hoor je bent niet de enigste met een paard dat alles eng vind en veel spanning heeft.

Die van mij heeft op ander terrein super veel spanning. Gisteren mijn debuut gehad, ondanks de spanning, de angst voor de witte hekjes ben ik super tevreden. Uiteraard lang geen winst, maar daar ging het mij niet om.

We zijn van ver gekomen en alleen maar door te blijven gaan, de rust te bewaren en hem de gelegenheid te geven om hem te leren ontspannen zal het uiteindelijk goed gaan komen.

Hai hai! Zolang je er zelf maar plezier in hebt! En inderdaad, de rust bewaren, dat helpt vaak al een boel. Maar fijn om te lezen dat ik niet de enigste ben, dat geeft wat hoop. (: en winst rijden komt vanzelf.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:13

Haha die vele poepjes komen me bekend voor!
Spanning op nieuw terrein is niet erg, belangrijkste is dat je leert hoe je het weer af kan laten vloeien :) .

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 14:42

Ik heb zelf meer spanning dan mijn pony :Y).

Ze is nog maar net 6 maar vind eigenlijk niks eng. Tribunes, windschermen keek ze niet van op.

Enigste wat ze eng vind is enorm veel lawaai (zoals de TT baan waar we een cross hadden) en vlaggen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:09

Mijn pony vindt juist alles eng waarvan je verwacht dat ze het niet eng vinden. Zoals blaadjes aan bomen :j
:') Vogel in de ring op het gras? No problem. Honden in de bak? Ziet ze niet eens. Flippend paard in de bak? Pff whatever.

Nog een screenshot van de proef gisteren.
Afbeelding

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 22:05

Ik ben voorlopig (?) even uit de running. Vrijdag haalde ik paard kreupel uit de wei, DA langsgeweest omdat ze ook 38,3 had, en ik vertrouwde de combi dik been en verhoging niet. Waarschijnlijk verstapt of een trap gehad. :( Vandaag even laten draven maar zag nog geen verbetering. In stap loopt ze wel weer prima. Ik kijk het nog even aan en anders laat ik een scan maken. Flink balen hoor! Januari en februari lagen we er ook al uit.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 22:19

Balen mcjv

Mijn merrie liep zaterdag ook ineens niet lekker. Denk ook overstapt. Morgen maar weer even kijken.

Met de ruin die ik rijd ben ik dit weekend op trainingskamp geweest.

Gister middag afgesloten met een technisch lesje schouder binnen en travers. Ging best al aardig. Moet zelf alleen rechter blijven zitten

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 23:36

Ook balen voor jou ynskek!

Dierenarts zei na 3 dagen moet het beter zijn, anders raad ik een scan aan. Maar dat was na 3 dagen met boxrust. Dat kan bij ons op stal helaas niet omdat ze niet alleen kan staan op stal, ze breekt echt de tent af. Dus mocht van de stalhoudster gelukkig op een klein stukje weide staan bij de Shetlanders. Dus lijkt mij dat het herstelproces dan iets vertraagd is aangezien ze wel vrij kan bewegen hoe ze zelf wil. Gelukkig zie ik wel verbetering (stap zo goed als rad, draf iets beter) dus wacht ik nog even af. En even flink duimen.

Morgen komt hier de tandarts voor een jaarlijkse check, ennn ik heb me nu ingeschreven voor de onderlinge wedstrijd 3 juni. Mocht ze niet goed lopen voor die tijd kan ik altijd nog afzeggen. Ik zie het nog wel.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:46

Jammer dat jullie paarden niet zo lekker lopen helaas. Hopelijk is het snel weer over!

Meyonda : super leuk dat je het 2 juni wilt gaan proberen!

Hier gaat het trainen onwijs goed helaas vanaf vrijdag examens dus dan wordt de training weer minder.

Ook ga ik 2 juli wat ontzettend gaaf doen en dat is dat ik internationaal ga starten!. In de L1/L2 dressuur en 40 cm springen. Is in Duitsland en het is een oefen met klassement waarbij je zelf bepaalt wat je mag starten. En omdat Miley al thuis op hoger niveau loopt gaan we gewoon wat hoger starten.

Michellejump

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 14:12

Ik heb ook mijn B debuut! En ook nog eens mijn springdebuut := *\o/*
Afbeelding

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 07:45

Wat een leuke verhalen komen er hier zeg! Ondertussen heb ik mijn dressuur debuut al gemaakt en zitten we al op B+5. Stiekem hopen we toch snel naar de L1 over te mogen gaan. Dan is toch allemaal wat anders :Y) Volgende zaterdag gaan we ook eens op jumping, weliswaar niet officieel. Vind de B in Nederland erg hoog (90cm als ik mij niet vergis?) Daarom doen we eens mee in België op 60cm. Paardlief kan het gerust aan hoor, maar ze is énorm kijkerig. Daardoor is het vertrouwen wat zoek om direct officieel in de B te starten.

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 10:30

Zo ben ik weer hoor.
Wat een goede verhalen. Mooie punten zag ik voorbij komen.

Ik heb zaterdag oefenspringen gehad en ging super!
21ste heb ik officieel dressuur.
Hij loopt echt super laatste tijd!

Afbeelding
Foto was tijdens training op stal.
Fotos van het springen komen nog.

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 11:01

Searcher schreef:
Nadat we 2 april ons debuut reden met 2 x 180,5 zijn we 29 en 30 april weer gestart.
Zaterdag 183,5 en 182,5.
Zondag 181,5 en 178,5.
Toch weer 3 puntjes erbij.
Zondags wilde het niet zo omdat paardlief nog wat moe was, mn knoopjes van mn jasje vlogen en het een stuk warmer was. Mijn focus was ook niet top.
Maar goed, toch 3 wp in 1 weekend.
Nu verder werken aan de basis zodat de puntjes wat hoger worden en geen 2 dagen achterelkaar meer op wedstrijd.
Nu B + 5 in 6 starts *\o/*

[ [url=m/mh52fN.png]Afbeelding[/url] ]

Nette punten zeg! Gaat helemaal goedkomen zo te zien :D

Larissajulia schreef:
*komt onder meeleessteen vandaan*

Ik wou al een hele tijd reageren maar stelde het steeds uit :') nu wil ik het toch maar weer gaan bijhouden. Ik heb steeds meegelezen, maar om nu een hele bijleespost de maken heeft niet heel veel zin want ik heb me op pagina 8 of zo gemeld :')

Maar hebben ze nu niet ook iets van 18 plus pony springen? Ik mag dit jaar nog bij de pony's maar vanaf volgend jaar ganik ook met mijn D pony bij de paarden. Ik meende dag ze vorig jaar (?) bezig waren om zoiets te organiseren...

Met mij en Larissa gaat het goed! Of nou ja, dressuur gaat goed springen is weer helemaal het vertrouwen weg geweest... iets met een instructrice die me steeds meer liet doen waar pony en ik nog niet klaar voor waren... jammer, want de laatste wedstrijd (eerste x B) zijn we zelfs tweede geworden en sprongen we nog zo fijn rond! We hebben zelfs wat cross hindernissen meegenomen na een dressuurwedstrijd! Hele overwinning voor ons![ [url=m/FH2Qhu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maar nu kunnen we met springen weer opnieuw beginnen dus...

Bij de dressuur hadden we 3 weken teug ons L1 debuut, waar we 182 en 195 behaalden!! Terwijl de proef van 182 voor mijn gevoel veeeeeeel beter ging haha. Dus nu alweer L1+3!

Larissa is vorige week donderdag behandeld door een osteopaat, morgen mogen we het weer oppakken, ben benieuwd!

Jullie gaan lekker zeg! Hoe bevalt het sinds de osteopaat is geweest?

xsensibel schreef:
Ohhh wat heb je een leuke pony! @larissajulia. Ik wou dat ik nog op pony's paste :o

Mijn puppy, (8 jarige puppy) begint steeds meer op een echt paard te lijken! <3

[ [url=m/X9NqYH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb jij al plannen om te gaan starten? Ziet er elke keer zo goed uit, moet vast goed gaan komen *\o/*

SharonIndezz schreef:
Goede resultaten zie ik voorbij komen!

Welkom nieuwe mensen

Ik ben afgelopen zondag weggeweest, 2e keer officieel.

Werd beloond met 193 en 194,5 en 2 eerste plaatsen!

[ [url=m/yWjSmT.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YOQlIM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd met je mooie winstpunten! Leuk jasje ook :D
roosjenat schreef:
Ik heb weer wat nieuws over Wodan.

Wodan zou eigenlijk volgende week worden opgehaald maar ik heb de koop moeten afzeggen. Ik heb een miscommunicatie gehad met mijn ouders en die dachten dat ik geen nieuwe paard wou hebben maar dat wou ik juist wel.

Alleen zien hun dat dus niet zitten en heb ik besloten dat ik Wodan dan maar hou.

Oeh jeetje, wel tevreden met je beslissing?
Ghostattack schreef:
Zo, ik ben na twee drukke dagen weer terug van concours! Geen winstpunten, maar fijn gereden en een heeeuleboel ervaring rijker :D Maar voor een eerste keer op wedstrijd (voor paard en ruiter) EN eerste keer op een andere locatie vind ik dat we aardig op weg zijn. Al onze punten: 177 - 172.5 - 175 - 174.5

Allemaal geheel terechte punten, want we zijn nog lang niet B klaar. Maar nu weet ik wel precies waar ik aan moet werken en waar we dan meer op kunnen gaan scoren. Een leuk detail: Ik had gedacht dat Zara alles eng zou vinden, dat het te veel zou zijn etc.. Integendeel. Ze vond alles prachtig, heeft zich voorbeeldig gedragen en was de hele dag blij :D 21 mei is onze volgende kans.

[ [url=m/TbxBjZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jeetje gefeliciteerd zeg! *\o/* wat fijn dat ze het zo goed op heeft gepakt, geeft toch wel een motivatieboost lijkt me :D
miss_lizje schreef:
Hier ook net terug.

Vanochtend met vlechten was Gentle echt super braaf, alleen de voorpluk was weer hell. Ik kan dat gewoon niet netjes en hij bijt in mijn tenen als ik op de kruk sta.

Trailer laden ging ook erg goed. Het opzadelen was wel hell, terwijl we het zadel er op willen leggen komen er paarden voorbij en meneer ging rechtop omhoog. Hoofdstel ook ingedaan bij een poets plaats na overleg met het bestuur van het terrein, was niet verantwoord anders. Dus een note to myself: hoofdstel voortaan in de trailer al omdoen en het correctie halster er weer overheen.

Losrijden was hij in het begin heel gespannen en ging er ook een keer in volle vaart achter een ander aan vandoor. Gelukkig net voor de uitgang de handrem gevonden maar de gezichten van die mensen die daar stonden waren net zij bleek als die van mij. Uiteindelijk ging hij ontspannen en kon ik heerlijk rondsturen in de losrijbaan.

De ring in was weer spannend, hij wilde niet langs het jury hok en de hekjes aan 1 kant waren ook giga interessant. Waar ik dus moest aangalopperen ging hij bijna stilstaan om alles uitgebreid te bekijken. Door zijn rariteit dus ook mijn eerste onderdeel niet gereden omdat moeders vergat verder te lezen. Dikke 2 voor mijn gebroken lijn wat dus echt wel zonde was. Al met al, dus tempo, rechtgerichtheid en aanleuning regelmatig bagger.

Alle onderdelen die op het midden waren of richting de A heb ik redelijke punten nog voor gekregen, maar alle onderdelen bij de C waren dus bagger doordat hij niet bij het jury hok wilde lopen.

Al met al toch nog 171 en 177 punten gereden en een hoop commentaar waar ik mij zeker in kan vinden. Jury vond dat ik nog wat brutaler mocht rijden.
Nu veel km's maken en dan komt het vast ooit wel goed.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

De enge hekjes :+
[ Afbeelding ]

Ondanks de 2 en heel veel spanning vind ik dat je dan nog best prima punten hebt gereden! Als je wat km hebt gemaakt en de spanning wat afvloeit komen er dikke punten! ;) heel veel succes alvast
Esaqar schreef:
Hai hai!

Ik hoop dat ik binnen mag komen vallen in dit topic haha. Lijkt me erg leuk om iedereen te volgen! Vorig jaar wou ik me ook in het 2016 topic melden, alleen durfde ik het niet omdat iedereen met zulke hoge punten thuis kwam...
Naja, wegens een ongeluk werd het 'm toch niet om te starten in 2016, dus had ik 2 januari 2017 mijn B debuut! 167,5 en 172.

Mijn paard vind alles eng...
Hoe gaan jullie hier mee om? Of hebben jullie het geluk met nuchtere paarden haha. :p

Anyways.
Ik hoop dat ik mee mag praten!

20 mei heb ik mijn tweede concours. :)

Leuk dat je je meld zeg! Volgde je vroeger op insta en vroeg me al af hoe het met jou en Sterre ging :j Heb je al een tweede wedstrijd gepland staan?
Pien1989 schreef:
Sorry van een tijdje afwezigheid van mij... ik was er wel maar ook weer niet...
Ghostattack wat heb je het super gedaan. Trots kun je zijn!!
Jammer Lizje van de spanning maar uiteindelijk moet het beter gaan.
Wat een pech fleur met Sandro :-( hopen dat het mee valt en dat even rust hem snel doet opknappen... die paarden benen ook altijd, zo gevoelig.

Welkom esagar. Mijn paard is ook erg gespannen in nieuwe omgevingen. Zeker in binnenbanen is ze soms niet eens rond te sturen. Ik merk nu wel hoe vaker ik ga en dat het buitenseizoen haar wel goed doet. Vorige week had ik eerste buiten wedstrijd en die ging veel beter dan losrijden in de binnen bak. Mijn doelen zijn ook best wel laag. Ik verwacht geen winstpunten te rijden, dan valt het altijd mee. Al had ik de laatste twee keer best een Oke gevoel en hoop je het misschien stiekem toch. Dan is het een beetje een teleurstelling. Maar paard en ik moeten samen zoveel leren en zijn beide nooit officieel weg geweest. Heb nu vijf keer officieel gestart.

Heb afgelopen week zelf een beetje pech gehad. Elske schrok van een langs razende vrachtwagen en sprong vol op mijn voet/teen. Ik heb wel alles op stal afgemaakt maar had echt enorm veel pijn. Durfde mijn schoen niet uit te doen. Snel naar huis gegaan en thuis deed ik m'n schoen uit. Sok zat al helemaal onser het bloed. :-( de nagel zat los en de teen zat vol bloed. Precies bij de nagel riem in de hoek was een stukje huid weg. Mijn pijngrens is redelijk Oke maar ik had wel zo verschrikkelijk veel pijn. Ik dacht ik ga douchen dan weekt het een beetje schoon. Toen ben ik flauw gevallen (ik denk toch van de pijn). Ik werd wakker in de douche kabine en ben eruit gelopen om m'n vriend te bellen. Toen ben ik weer flauw gevallen en met m'n hoofd tegen de kast aan. Zo stom. Ik ben blijven liggen en heb m'n vader gebeld (wonen dichtbij) en die kwam gelijk. Foto's laten maken van de teen die was gelukkig niet gebroken. Wel een hersenschudding met wekadvies en komende dagen niet alleen thuis zijn.
Ik voel me nog steeds best wel beroerd. Hele dag hoofdpijn, misselijk en duizelig bij opstaan... die teen is ook erg vervelend en vooral erg pijnlijk maar dat is nog beter te doen op het moment dan m'n hoofd. Vandaar dat ik er ff niet actief was. Sorry met het verhaal over mezelf, buiten het debuut om :-)

Jeetje wat heftig!! Heel veel beterschap :(:)
Tymone schreef:
@Nessie, wat een gaaf beest heb je toch. Lijkt ook al zo volwassen qua uitstraling.

@Ghostattack, nette punten hoor voor de eerste keer. Nu lekker ervaring op doen en dan gaat het vast goedkomen. Jullie zijn echt een leuke combi samen.

Hier ook het weekend voor het eerst gestart. Wij hebben het afgelopen half jaar een behoorlijke reis gemaakt. Van een bang, onhandelbaar paard op de trailer dat een gevaar was voor zich zelf. Met zadelmak maken zoveel spanning dat hij alleen maar omhoog kwam. Naar een paard dat zich werk willend begon op te stellen zowel onder het zadel als in de trailer. Op ander terrein heeft hij soms nog veel spanning zo ook afgelopen zondag. Het rijden stelde niet zo veel voor, maar als hij de spanning kan leren afvloeien gaan de punten van zelf komen. Ik ben in ieder geval super tevreden, weet qua gedrag van hem wat ik kan verwachten en waar ik aan moet werken. Op naar de volgende wedstrijd.

[ [url=m/8u1ggS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/erDylb.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/WUVEu0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Klinkt alsof jullie van heel ver moesten komen, wel zie ik op 2/3 een mooie glimlach dus de trots en het plezier is te zien :D gaat vast helemaal goedkoper!

roosjenat schreef:
Jammer dat jullie paarden niet zo lekker lopen helaas. Hopelijk is het snel weer over!

Meyonda : super leuk dat je het 2 juni wilt gaan proberen!

Hier gaat het trainen onwijs goed helaas vanaf vrijdag examens dus dan wordt de training weer minder.

Ook ga ik 2 juli wat ontzettend gaaf doen en dat is dat ik internationaal ga starten!. In de L1/L2 dressuur en 40 cm springen. Is in Duitsland en het is een oefen met klassement waarbij je zelf bepaalt wat je mag starten. En omdat Miley al thuis op hoger niveau loopt gaan we gewoon wat hoger starten.

Wauw tof zeg! Is ook een goede maatstaaf om te kijken voor straks :j

venivedivici schreef:
Zo ben ik weer hoor.
Wat een goede verhalen. Mooie punten zag ik voorbij komen.

Ik heb zaterdag oefenspringen gehad en ging super!
21ste heb ik officieel dressuur.
Hij loopt echt super laatste tijd!

[ [url=m/EcY2UA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Foto was tijdens training op stal.
Fotos van het springen komen nog.

Tof paard heb je zeg! Altijd een stiekeme fan van bont <3 heel veel succes alvast!

Nou dat was me even een bijleespost :') hier zijn we ondertussen 2x op wedstrijd geweest en zitten we alweer op 5 winstpunten. Afgelopen wedstrijd was het zo druk in de inrij baan dat ik lastig mijn focus kon vinden. In de proeven herpakt met 187 en 197, voor mijn gevoel 2 gelijke proeven gereden maar de jury dacht daar iets anders over. Afgestraft op dingen die ik niet helemaal terecht vond voor de B maar overall heel tevreden hoe de proeven gingen :j aankomende zondag weer wedstrijd! Doelen voor deze wedstrijd zijn meer verruimen, zowel in stap als in draf, en het geheel wat scherper en frisser voorstellen en natuurlijk genieten :D bij deze mijn laatste proef: https://youtu.be/M4_YPMjDMhk tips mogen ofcourse, liefst wel met opbouwende kritiek :)

@Ghostattack, ik kwam een look-a-like van Zara tegen op wedstrijd, moest even 2x kijken of jij het niet was :') kan je wel een foto via pb toesturen, loopt op de achtergrond haha.
Laatst bijgewerkt door Blue_Berry op 11-05-17 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 11:16

Blue_Berry, nu ben ik heel benieuwd! :')

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 11:27

Blue_berry nette punten hoor! Kan helaas je link niet aanklikken.

ik ben ook dol met hem maar het is nog net een pony :')
Al scheelt hij nog 1cm met een paard haha.

Kreeg heel veel complimenten met oefenspringen hoe lief en knap die wel niet was :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 11:29

Goed ik wil geen ego post plaatsen, dus ik zal wel even bij gaan reageren!
Ik ben een weekend weg geweest, morgen beginnen mijn examens en ik heb een nieuwe vriend waar ik dus nog een beetje mee moet zoeken wanneer ik naar hem ga, hij naar mij, etc.
Goed, hij zou natuurlijk gewoon mee kunnen naar stal, hij is niet zo lastig, maar dat zien we later wel. :')

Eigenaresse is met Rana op kamp geweest, dus ik ga vandaag rustig rijden. Beetje basis en wat oefeningen voor de souplesse, dan vind ik het wel mooi. :P Ik ga haar gewoon lekker verwennen vanavond en hoop dat het lekker weer blijft.
Natuurlijk weet ik niet hoe of wat wbt starten van wedstrijden, maar geduld levert meestal het beste resultaat dus daar ga ik me geen zorgen over maken. Proevenboekje ligt hier thuis dus oefenen kan ik altijd. Misschien dat mijn moeder me een mini protocol kan geven om te kijken hoe het geheel er uit ziet (ik ben best wel creatief, haha).

Zaterdag naar een tweedehands paardenspullen markt in Wormer, ontzettend veel zin in. Nouja, ik kan vrij weinig kopen want ik mag pas na mijn examens en rijlessen (auto) weer tuig voor paarden kopen, dus moet ik mezelf maar verwennen! :+

Morgen beginnen mijn examens, dus ik ben best wel gespannen en hoop vanavond even lekkere afleiding bij Rana te vinden. :=

@veni, wat fijn dat het zo goed gaat, ik kan me er helemaal in vinden hoor! Veel succes volgende week op je debuut!
@Michelle, ziet er goed uit! Knap hoor! :D
@Nathalie, wat super dat je internationaal mag starten! Gaaf! Dat si zeker super.
@GA, netjes beeld hoor, jullie zijn ene heus voorbeeld voor mensen die het lastig vinden om door te zetten! Dat meen ik oprecht! :o