Searcher schreef:Nadat we 2 april ons debuut reden met 2 x 180,5 zijn we 29 en 30 april weer gestart.
Zaterdag 183,5 en 182,5.
Zondag 181,5 en 178,5.
Toch weer 3 puntjes erbij.
Zondags wilde het niet zo omdat paardlief nog wat moe was, mn knoopjes van mn jasje vlogen en het een stuk warmer was. Mijn focus was ook niet top.
Maar goed, toch 3 wp in 1 weekend.
Nu verder werken aan de basis zodat de puntjes wat hoger worden en geen 2 dagen achterelkaar meer op wedstrijd.
Nu B + 5 in 6 starts
[ [url=m/mh52fN.png]Afbeelding[/url] ]
Nette punten zeg! Gaat helemaal goedkomen zo te zien
Larissajulia schreef:*komt onder meeleessteen vandaan*
Ik wou al een hele tijd reageren maar stelde het steeds uit

nu wil ik het toch maar weer gaan bijhouden. Ik heb steeds meegelezen, maar om nu een hele bijleespost de maken heeft niet heel veel zin want ik heb me op pagina 8 of zo gemeld

Maar hebben ze nu niet ook iets van 18 plus pony springen? Ik mag dit jaar nog bij de pony's maar vanaf volgend jaar ganik ook met mijn D pony bij de paarden. Ik meende dag ze vorig jaar (?) bezig waren om zoiets te organiseren...
Met mij en Larissa gaat het goed! Of nou ja, dressuur gaat goed springen is weer helemaal het vertrouwen weg geweest... iets met een instructrice die me steeds meer liet doen waar pony en ik nog niet klaar voor waren... jammer, want de laatste wedstrijd (eerste x B) zijn we zelfs tweede geworden en sprongen we nog zo fijn rond! We hebben zelfs wat cross hindernissen meegenomen na een dressuurwedstrijd! Hele overwinning voor ons![ [url=m/FH2Qhu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maar nu kunnen we met springen weer opnieuw beginnen dus...
Bij de dressuur hadden we 3 weken teug ons L1 debuut, waar we 182 en 195 behaalden!! Terwijl de proef van 182 voor mijn gevoel veeeeeeel beter ging haha. Dus nu alweer L1+3!
Larissa is vorige week donderdag behandeld door een osteopaat, morgen mogen we het weer oppakken, ben benieuwd!
Jullie gaan lekker zeg! Hoe bevalt het sinds de osteopaat is geweest?
xsensibel schreef:Ohhh wat heb je een leuke pony! @larissajulia. Ik wou dat ik nog op pony's paste
Mijn puppy, (8 jarige puppy) begint steeds meer op een echt paard te lijken!

[ [url=m/X9NqYH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heb jij al plannen om te gaan starten? Ziet er elke keer zo goed uit, moet vast goed gaan komen
SharonIndezz schreef:Goede resultaten zie ik voorbij komen!
Welkom nieuwe mensen
Ik ben afgelopen zondag weggeweest, 2e keer officieel.
Werd beloond met 193 en 194,5 en 2 eerste plaatsen!
[ [url=m/yWjSmT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YOQlIM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gefeliciteerd met je mooie winstpunten! Leuk jasje ook
roosjenat schreef:Ik heb weer wat nieuws over Wodan.
Wodan zou eigenlijk volgende week worden opgehaald maar ik heb de koop moeten afzeggen. Ik heb een miscommunicatie gehad met mijn ouders en die dachten dat ik geen nieuwe paard wou hebben maar dat wou ik juist wel.
Alleen zien hun dat dus niet zitten en heb ik besloten dat ik Wodan dan maar hou.
Oeh jeetje, wel tevreden met je beslissing?
Ghostattack schreef:Zo, ik ben na twee drukke dagen weer terug van concours! Geen winstpunten, maar fijn gereden en een heeeuleboel ervaring rijker

Maar voor een eerste keer op wedstrijd (voor paard en ruiter) EN eerste keer op een andere locatie vind ik dat we aardig op weg zijn. Al onze punten: 177 - 172.5 - 175 - 174.5
Allemaal geheel terechte punten, want we zijn nog lang niet B klaar. Maar nu weet ik wel precies waar ik aan moet werken en waar we dan meer op kunnen gaan scoren. Een leuk detail: Ik had gedacht dat Zara alles eng zou vinden, dat het te veel zou zijn etc.. Integendeel. Ze vond alles prachtig, heeft zich voorbeeldig gedragen en was de hele dag blij

21 mei is onze volgende kans.
[ [url=m/TbxBjZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Jeetje gefeliciteerd zeg!
wat fijn dat ze het zo goed op heeft gepakt, geeft toch wel een motivatieboost lijkt me
miss_lizje schreef:Hier ook net terug.
Vanochtend met vlechten was Gentle echt super braaf, alleen de voorpluk was weer hell. Ik kan dat gewoon niet netjes en hij bijt in mijn tenen als ik op de kruk sta.
Trailer laden ging ook erg goed. Het opzadelen was wel hell, terwijl we het zadel er op willen leggen komen er paarden voorbij en meneer ging rechtop omhoog. Hoofdstel ook ingedaan bij een poets plaats na overleg met het bestuur van het terrein, was niet verantwoord anders. Dus een note to myself: hoofdstel voortaan in de trailer al omdoen en het correctie halster er weer overheen.
Losrijden was hij in het begin heel gespannen en ging er ook een keer in volle vaart achter een ander aan vandoor. Gelukkig net voor de uitgang de handrem gevonden maar de gezichten van die mensen die daar stonden waren net zij bleek als die van mij. Uiteindelijk ging hij ontspannen en kon ik heerlijk rondsturen in de losrijbaan.
De ring in was weer spannend, hij wilde niet langs het jury hok en de hekjes aan 1 kant waren ook giga interessant. Waar ik dus moest aangalopperen ging hij bijna stilstaan om alles uitgebreid te bekijken. Door zijn rariteit dus ook mijn eerste onderdeel niet gereden omdat moeders vergat verder te lezen. Dikke 2 voor mijn gebroken lijn wat dus echt wel zonde was. Al met al, dus tempo, rechtgerichtheid en aanleuning regelmatig bagger.
Alle onderdelen die op het midden waren of richting de A heb ik redelijke punten nog voor gekregen, maar alle onderdelen bij de C waren dus bagger doordat hij niet bij het jury hok wilde lopen.
Al met al toch nog 171 en 177 punten gereden en een hoop commentaar waar ik mij zeker in kan vinden. Jury vond dat ik nog wat brutaler mocht rijden.
Nu veel km's maken en dan komt het vast ooit wel goed.
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
De enge hekjes
[
Afbeelding ]
Ondanks de 2 en heel veel spanning vind ik dat je dan nog best prima punten hebt gereden! Als je wat km hebt gemaakt en de spanning wat afvloeit komen er dikke punten!
heel veel succes alvast
Esaqar schreef:Hai hai!
Ik hoop dat ik binnen mag komen vallen in dit topic haha. Lijkt me erg leuk om iedereen te volgen! Vorig jaar wou ik me ook in het 2016 topic melden, alleen durfde ik het niet omdat iedereen met zulke hoge punten thuis kwam...
Naja, wegens een ongeluk werd het 'm toch niet om te starten in 2016, dus had ik 2 januari 2017 mijn B debuut! 167,5 en 172.
Mijn paard vind alles eng...
Hoe gaan jullie hier mee om? Of hebben jullie het geluk met nuchtere paarden haha. :p
Anyways.
Ik hoop dat ik mee mag praten!
20 mei heb ik mijn tweede concours.

Leuk dat je je meld zeg! Volgde je vroeger op insta en vroeg me al af hoe het met jou en Sterre ging
Heb je al een tweede wedstrijd gepland staan?
Pien1989 schreef:Sorry van een tijdje afwezigheid van mij... ik was er wel maar ook weer niet...
Ghostattack wat heb je het super gedaan. Trots kun je zijn!!
Jammer Lizje van de spanning maar uiteindelijk moet het beter gaan.
Wat een pech fleur met Sandro :-( hopen dat het mee valt en dat even rust hem snel doet opknappen... die paarden benen ook altijd, zo gevoelig.
Welkom esagar. Mijn paard is ook erg gespannen in nieuwe omgevingen. Zeker in binnenbanen is ze soms niet eens rond te sturen. Ik merk nu wel hoe vaker ik ga en dat het buitenseizoen haar wel goed doet. Vorige week had ik eerste buiten wedstrijd en die ging veel beter dan losrijden in de binnen bak. Mijn doelen zijn ook best wel laag. Ik verwacht geen winstpunten te rijden, dan valt het altijd mee. Al had ik de laatste twee keer best een Oke gevoel en hoop je het misschien stiekem toch. Dan is het een beetje een teleurstelling. Maar paard en ik moeten samen zoveel leren en zijn beide nooit officieel weg geweest. Heb nu vijf keer officieel gestart.
Heb afgelopen week zelf een beetje pech gehad. Elske schrok van een langs razende vrachtwagen en sprong vol op mijn voet/teen. Ik heb wel alles op stal afgemaakt maar had echt enorm veel pijn. Durfde mijn schoen niet uit te doen. Snel naar huis gegaan en thuis deed ik m'n schoen uit. Sok zat al helemaal onser het bloed. :-( de nagel zat los en de teen zat vol bloed. Precies bij de nagel riem in de hoek was een stukje huid weg. Mijn pijngrens is redelijk Oke maar ik had wel zo verschrikkelijk veel pijn. Ik dacht ik ga douchen dan weekt het een beetje schoon. Toen ben ik flauw gevallen (ik denk toch van de pijn). Ik werd wakker in de douche kabine en ben eruit gelopen om m'n vriend te bellen. Toen ben ik weer flauw gevallen en met m'n hoofd tegen de kast aan. Zo stom. Ik ben blijven liggen en heb m'n vader gebeld (wonen dichtbij) en die kwam gelijk. Foto's laten maken van de teen die was gelukkig niet gebroken. Wel een hersenschudding met wekadvies en komende dagen niet alleen thuis zijn.
Ik voel me nog steeds best wel beroerd. Hele dag hoofdpijn, misselijk en duizelig bij opstaan... die teen is ook erg vervelend en vooral erg pijnlijk maar dat is nog beter te doen op het moment dan m'n hoofd. Vandaar dat ik er ff niet actief was. Sorry met het verhaal over mezelf, buiten het debuut om

Jeetje wat heftig!! Heel veel beterschap
Tymone schreef:@Nessie, wat een gaaf beest heb je toch. Lijkt ook al zo volwassen qua uitstraling.
@miss_lizje, ik heb er wat op gevonden met het hoofdstel. Ik heb een halster dat helehmaal uit elkaar kan. Ik doe het hoofdstel over mijn halster heen, maak alles dicht, behalve de keelriem. Vervolgens maak ik het halster overal los en haal ik het er onderuit.
@Ghostattack, nette punten hoor voor de eerste keer. Nu lekker ervaring op doen en dan gaat het vast goedkomen. Jullie zijn echt een leuke combi samen.
Hier ook het weekend voor het eerst gestart. Wij hebben het afgelopen half jaar een behoorlijke reis gemaakt. Van een bang, onhandelbaar paard op de trailer dat een gevaar was voor zich zelf. Met zadelmak maken zoveel spanning dat hij alleen maar omhoog kwam. Naar een paard dat zich werk willend begon op te stellen zowel onder het zadel als in de trailer. Op ander terrein heeft hij soms nog veel spanning zo ook afgelopen zondag. Het rijden stelde niet zo veel voor, maar als hij de spanning kan leren afvloeien gaan de punten van zelf komen. Ik ben in ieder geval super tevreden, weet qua gedrag van hem wat ik kan verwachten en waar ik aan moet werken. Op naar de volgende wedstrijd.
[ [url=m/8u1ggS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/erDylb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WUVEu0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Klinkt alsof jullie van heel ver moesten komen, wel zie ik op 2/3 een mooie glimlach dus de trots en het plezier is te zien
gaat vast helemaal goedkoper!
roosjenat schreef:Jammer dat jullie paarden niet zo lekker lopen helaas. Hopelijk is het snel weer over!
Meyonda : super leuk dat je het 2 juni wilt gaan proberen!
Hier gaat het trainen onwijs goed helaas vanaf vrijdag examens dus dan wordt de training weer minder.
Ook ga ik 2 juli wat ontzettend gaaf doen en dat is dat ik internationaal ga starten!. In de L1/L2 dressuur en 40 cm springen. Is in Duitsland en het is een oefen met klassement waarbij je zelf bepaalt wat je mag starten. En omdat Miley al thuis op hoger niveau loopt gaan we gewoon wat hoger starten.
Wauw tof zeg! Is ook een goede maatstaaf om te kijken voor straks
venivedivici schreef:Zo ben ik weer hoor.
Wat een goede verhalen. Mooie punten zag ik voorbij komen.
Ik heb zaterdag oefenspringen gehad en ging super!
21ste heb ik officieel dressuur.
Hij loopt echt super laatste tijd!
[ [url=m/EcY2UA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Foto was tijdens training op stal.
Fotos van het springen komen nog.
Tof paard heb je zeg! Altijd een stiekeme fan van bont
heel veel succes alvast!
Nou dat was me even een bijleespost
hier zijn we ondertussen 2x op wedstrijd geweest en zitten we alweer op 5 winstpunten. Afgelopen wedstrijd was het zo druk in de inrij baan dat ik lastig mijn focus kon vinden. In de proeven herpakt met 187 en 197, voor mijn gevoel 2 gelijke proeven gereden maar de jury dacht daar iets anders over. Afgestraft op dingen die ik niet helemaal terecht vond voor de B maar overall heel tevreden hoe de proeven gingen
aankomende zondag weer wedstrijd! Doelen voor deze wedstrijd zijn meer verruimen, zowel in stap als in draf, en het geheel wat scherper en frisser voorstellen en natuurlijk genieten
bij deze mijn laatste proef: https://youtu.be/M4_YPMjDMhk tips mogen ofcourse, liefst wel met opbouwende kritiek
@Ghostattack, ik kwam een look-a-like van Zara tegen op wedstrijd, moest even 2x kijken of jij het niet was
kan je wel een foto via pb toesturen, loopt op de achtergrond haha.
Laatst bijgewerkt door Blue_Berry op 11-05-17 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt