[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IwanLuver

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 16:21

Pff wat een punten zie ik voorbij komen! Van harte!
Mijn wedstrijd ging wel aardig goed. Nog wel wat te veel spanning, maar al veel minder dan onze eerste wedstrijd!
171 en 176. Was terecht gepunt. Ik was wel tevreden, volgende wedstrijd weer wat beter.
Maar Oww wat heb ik toch een super lief paard. Zo braaf! <3

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:02

zoo wat gaan jullie allemaal super hard zeg! en wat een punten! Ik ben ff een weekje of 2 niet meer op bokt geweest want had het druk met hw maar ik ben er weer :D vandaag op het pinksterconcours gestart in heerjansdam en heb 200 en 196,5 punten gehaald we zijn nu dus B+12 en L1 startgerechtigd *\o/* als het wijken dr in zit en de aanleuning bevestigd is gaan we denk ik een keer een onderling L1 proefje rijden :) Afbeelding

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:11

Ik had er toch nog 191. 4x een 4 maar dus ook hoge punten er tegenover. Met leuk jurycommentaar. Trots op mijn puppypaard.
Jullie hebben het ook allemaal goed gedaan joh!!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 21:46

Naat3 schreef:
Ik had vannacht gedroomd dat ik eerste werd met 215 punten. Maar de meeste dromen zijn bedrog hahaha
Ze bedacht na binnen komen uit het niets om maar eens voor het juryhokje steil de lucht in te gaan staan....
Verder een beetje duiken in de proef....
Zo terug voor de prijsuitreiking, wordt vervolgd....

Oh ohhhh.
Ben benieuwd!

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 22:28

leeneliefje schreef:
Naat3 schreef:
Ik had vannacht gedroomd dat ik eerste werd met 215 punten. Maar de meeste dromen zijn bedrog hahaha
Ze bedacht na binnen komen uit het niets om maar eens voor het juryhokje steil de lucht in te gaan staan....
Verder een beetje duiken in de proef....
Zo terug voor de prijsuitreiking, wordt vervolgd....

Oh ohhhh.
Ben benieuwd!

Een boven je terug lezen haha

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 22:36

Vet goeie punten allemaal. Gefeliciteerd.
Ik krijg dat wijken toch niet ondet de knie met jill ook niet aan de hand ze snapt er niks van.. :')
Dat word echt nog flink oefenen.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:43

Ik ben gisteren 2de keer L1 gestart. Binnenbak met inrijden was erg benauwd en stoffig waardoor ze erg braafjes was. Buiten de proef in en toen was madam wakker en eigenlijk ook wat moe. Toch 187 en 181 gereden :D fijne merrie om mee te nemen :D

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:53

Oh jeetje! Wat is er goed gereden afgelopen weekend zeg in dit forum! _/-\o_ Ik ben vandaag gestart! Derde wedstrijd, 183 en 191.5 dus mag niet klagen! Tuurlijk zijn er verbeterpunten, maar hopelijk kan ik volgende week weer een aantal puntjes verhogen :=

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 21:29

Ik start 5 juni weer en dan ieder weekend wat gepland staan. Ben echt benieuwd.

Alles super punten weer gefeliciteerd.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 23:16

ik wil graag even reageren wat betreft het overgaan naar de l1. ik heb 4 wedstrijden gereden, en ben direct over gegaan. dit omdat de b behoorlijk saai voor het paard is. die begint pas lekker te lopen als hij zijgangen moet doen. paard is dan ook al Z2 dressuur geweest haha.

ik zie mooie punten voorbij komen. super! ook wat "mindere" punten ( bedoel dan geen wp). gewoon lekker door gaan en die punten komen wel.

ik mag zaterdag weer. word de 2e keer L1 en direct een selectie wedstrijd. verwacht er niet te veel van.
ben nu heel erg met mezelf bezig om te leren kijken waar ik heen ga. zo worden mijn gebroken lijnen en a afwenden enzo netter waardoor ik van de 6en 7ens kan maken. door het paard nog wat ronder te houden probeer ik van het wijken een 8 te maken ( nu elke keer een 7 omdat hij de oefening verder erg netjes doet). en proberen om de middendraf beter te doen. thuis gaat het super goed, maar op wedstrijd ben k toch meer gespannen waardoor hij taktfoutjes maakt. dat word behoorlijk afgestraft haha

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 23:18

Wat veel ontzettend goede punten dit weekend zeg, gefeliciteerd allemaal!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 09:46

Nan gefeliciteerd met je punten! Knap dat je, ondanks dat je de proeven nog niet had doorgelezen, toch nette punten hebt gereden. :j

glenstorm lekker rondje BB en B gereden.

Naat gefeliciteerd met je punten en je prijs!

Ik ga naar het L1 als mijn instructeur zegt dat we over moeten. :+
Vorige week zei hij nog dat we volgend jaar in het Z moeten zitten, maar ik ben allang blij als ik dan ergens in het M rond rijd, maar dat mocht ik niet zeggen want ik moest erin geloven dat we volgend jaar naar het Z konden hahaha. :')

Nann__ schreef:
Start er toevallig iemand volgende week zaterdag in Kootwijk? :D Leane?

Ik wil heel graag gaan, maar ik zit een beetje met vervoer (auto) en ik ga zondag een crossles rijden en vind die 2 dingen achter elkaar denk ik nog wel wat veel.. 4 Juni starten we wel weer in Kootwijk!

_Marjolein schreef:
Heb vandaag mijn debuut gemaakt! Wat was ik zenuwachtig, man man :n Moest als eerst starten, dus lekker in de ring losgereden, erg fijn omdat ze alles altijd erg spannend vind! Tevreden over m'n eerste proef, 2de was het kwartje op. Het kon allemaal wat spetterender, maar ik ben zo trots op haar! Uiteindelijk 1e met 195 en 2de met 193, niet verwacht!

Gefeliciteerd, wat een net debuut!

Michelletjuh schreef:
Wij hebben gisteren de B afgesloten. Moest nog 1 puntje, maar zijn er met 4 thuis gekomen. 195,5 & 203,5. Helaas niet echt los kunnen rijden, daar was mn eerste proef voor, want het liep behoorlijk in. Paard gedroeg zich super ! Helemaal trots niet verwacht met zo'n groot deelnemersveld maar toch een rood en oranje lintje mee naar huis genomen!

Super, gefeliciteerd! Nu lekker naar de L1 :D

Lois gefeliciteerd met je punten!

hannelover, wat goed! Straks lekker door naar de L1 :)

Naat gefeliciteerd! Geen 215 punten maar toch netjes! :D

Ik ben dit weekend niet weggeweest. Wilde eigenlijk volgende week gaan (aankomende zaterdag) maar heb geen auto en ga zondag al een crossles rijden dus vind dat eigenlijk genoeg voor haar. De 28e misschien wel weer een rondje springen. :j En 4 juni naar de selecties, verwacht er niet veel van maar wil ze toch gaan rijden. :j

Compri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:52

Ik had vorige week een wedstrijd met als gevolg 180,5 punt en 175 punten. Viel opzich niet heel erg tegen want we hebben nogal wat aanleuningproblemen de laatste tijd, maar zijn nu overgestapt naar een ongebroken bustrens en dat gaat al een stuk beter :) dus zondag weer op wedstrijd en hopelijk gaat het dan wat beter.

jessicadewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 16:46

Michelletjuh schreef:
Nann__ schreef:
Wauw Michelle, hele mooie punten! Heb je je L debuut al staan? :D

Dankje! Ja toch maar ingeschreven voor 28 mei in houten! Kijken of het ons gaat lukken..

Is dat de Golden summer competition in Houten? Ik start daar ook!

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 18:07

Gister ben ik voor het eerst gestart met mijn paard in de wijk. Helaas begon het bij het losrijden mega er te regenen waardoor het dus lekker glad werd. Beide hebben daardoor wat minder gereden, omdat wij nog best weggleden.. (ze heeft alleen voor ijzers, achter krijgt ze nog) onze punten waren 174,5 en 2e proef 178 punten. Maargoed volgende keer op zand :D

Uiteindelijk wel een leuke foto aan over gehouden :)
Afbeelding

Volgende keer staat gepland op 27 mei tijdens het scholen concours in Ermelo

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 18:27

Glijden ze eigenlijk meer of minder met ijzers op nattig gras? Ik heb er nog geen ijzers onder het lijkt me wel handig om met stollen te werken.
Maar anderszijds als ze zich beter zonder ijzers redden laat ik er ook geen onder zetten.
Heb het toevallig net nog overlegd met mijn smid wat te doen. Maar besloten geen eronder te doen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 18:38

Aniquegraaf, heb je geen stiften in de ijzers?

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:06

Wow wat een goede resultaten dit weekend! Gefeliciteerd iedereen :)

Onley, het kan zo van de een op de anderen dag aangeleerd zijn. Ze moeten even een knopje om zetten. Komt vast helemaal goed! :)

Lovemario, wat ik geleerd hebt is als je bij A moet afwenden je een halve volte halve baan moet maken. Zo kom je altijd heel mooi uit. En kijken scheelt inderdaad al de helft! Ik vind een gebroken lijn rijden ook lastig.. Kreeg bij elke gebroken lijn het commentaar dat hij te klein was. :') Toevallig vandaag geoefend, vind het omstellen bij de X best wel lastig..

Leane, jammer dat je niet mee kan doen.. Kan mij voorstellen dat het soms best vervelend is als je afhankelijk bent van anderen qua auto. Ik had je graag geholpen maar mijn auto mag maar een 1,5 paards trailer trekken. :') 4 juni zijn de selecties! Dan doe ik ook mee. :) Zoals het er nu uitziet alleen dressuur. Springen moeten we écht hard aan oefenen. Bij jullie gaat het wel lekker hé?! :D Leuk crossen! Waar ga je naar toe? En waar ga je de 28ste springen? Uit mijn hoofd is de 25ste in Bunschoten, misschien dat wij daarheen gaan.
En als je kan moet je altijd met selecties mee rijden. Wie weet rij je straks op de Gelderse!

Jessica, ik zat gister even op startlijsten.nl te kijken, maar is dat alleen voor koudbloeden? Omdat dat erachter staat. Ik denk dat ik de 27ste ga starten in Houten maar dan bij Groenraven.

Aniquegraaf, wat een mooie foto van jullie! Knap paard heb je! En heb je er wel stiften onder?

Qua ijzers/geen ijzers, ik denk dat het er sowieso aan ligt wat je rijdt en hoe je paard is. Als je echt moet verzamelen, verruimen enz dan zou ik sowieso met ijzers willen rijden. In mijn ogen kan je dan makkelijk tm de L2 zonder ijzers rijden. Maar als je paard schrikkerig is, vind ik het wel eng hoor zonder ijzers.. Met springen ben ik er geen voorstander van. Mijn paard staat daarom ook sinds deze week vierkant op ijzers. En van de winter mogen de achter ijzers er weer onder vandaan.

Wij hebben vandaag enorm fijn getraind! Als hij wat heter is, is hij fijner te rijden behalve dat hij soms 1 meter opzij springt :') Maar we hebben best wel proefgericht getraind en het voelde erg fijn. :j

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:08

Kaitlyn schreef:
Aniquegraaf, heb je geen stiften in de ijzers?

Dat wel.. alleen achter niet en daar gleed ze echt weg.. smid zou eerst die week ervoor achter erbij zetten maar ze had een verrekte knie. Dus alleen met voor gereden.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:16

Wat gek, ik heb heel lang alleen met voor ijzers gereden + stiften en dat ging eigenlijk altijd prima.. Wel enorm balen zeg.. Volgende keer beter! Kan mij voorstellen dat je dan ook een stuk voorzichtiger rijdt.

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:37

Nann__ schreef:
Wat gek, ik heb heel lang alleen met voor ijzers gereden + stiften en dat ging eigenlijk altijd prima.. Wel enorm balen zeg.. Volgende keer beter! Kan mij voorstellen dat je dan ook een stuk voorzichtiger rijdt.

Ja was inderdaad erg jammer! En dacht ook al bij bij mijzelf liever wat minder netjes je hoeken rijden dan languit gaan.. maar volgende week weer een kans!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:37

Jill schrikt gelukkig vrijwel nooit egaal hoe druk of wat er rond staat of niet.. dat boeit die niet.
Ik blijf dan nog wel even fijn zonder ijzers rijden de smid is ja zo gebeld om ze eronder te zetten.

Ik pak dat wijken nu gewoon iedere x mee er zal wel een x die knop omgaan dat ze het vanzelf snapt..
Het begin is er wel maar ze schaart niet over.

Oefening baart kunst

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:39

Toch nog even een foto van mijn jarige job.
Hij is vandaag officieel een naarling :+

Afbeelding

Afbeelding

jessicadewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:32

Nann__ schreef:
Jessica, ik zat gister even op startlijsten.nl te kijken, maar is dat alleen voor koudbloeden? Omdat dat erachter staat. Ik denk dat ik de 27ste ga starten in Houten maar dan bij Groenraven.

Dat klopt inderdaad, alleen koudbloeden. Ik heb een Fries x Haflinger.

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 07:18

Leuk beestje Onley