[HK]M1 debuut; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

liesen

Re: M1 debuut; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 08:54

Melissa, ik denk dat ik me gelijk ga opgeven. Maandag ben ik zelf altijd vrij. Er zouden meer wedstrijden op maandag moeten zijn!
Klopt tijdens het achterwaarts moet ik tot 3 tellen voordat ik wat ga doen. Maar ben zelf altijd nog bang dat bright ongeduldig wordt en er dan weer vandoor wil gaan zoals bij groeten de 1ex. Kwestie van daar
Moeten we nog mee bezig! Ben nooit een ster in groeten geweest en nu moet het twee x!
Spannend morgen! Ik moet twee voor jou.

@michelle. Ik rij vaak helaas ook in de regen! Vind het niet super erg. Met cap op blijft je hoofd wel droog! Alleen die drek en smeerboel vind ik verschrikkelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 08:59

Ik heb gelukkig binnen en buitenbaan. Al rijd ik het liefste buiten!

Vanmiddag komen ze met een nieuw zadel. Heb er dan 1,5 week. Niet opgezeten... Hoop dat ie braaf is!

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 11:33

liesen schreef:
Michelle dankjewel! Wanneer is de regio? Succes alvast!

Melissa don weer mooi strak op de ijzers! Gister werd het bij ons ook heel donker maar trok er gelukkig langs heen.

Lekker Tess! Fijne vakantie alvast.

Ik heb gister en vandaag nog even goed kunnen rijden voor de kring a.s. zondag. Mijn doel is haar iets meer te sluiten in de galop. Ze wordt nog al lang! Vandaag even met de slof gereden om haar meer op het achterbeen te krijgen en dat ze zich er dan niet uit trekt. Veel tempowisselingen gereden in de galop en uiteindelijk bleef ze mooi compact onder me. Vooral met de gebroken lijntjes vind ze dat lastig.

Mijn proef was nog gefilmd afgelopen dinsdag. Voor wie het leuk vind om te zien. Ik kijk zelf altijd graag naar filmpjes van anderen :)
Hier had ik 177pt.
[ Video ]

Leuk dat je ons het filmpje laat zien.
Ik vind dat je een nette houding hebt & een leuk paard.
Net als Vonneke kan de afwerking nog wel beter en misschien iets flitsender (zeg ik het zo goed)

vonneke schreef:
Leuk de regio in het M. Komt vast goed.

Ik ben al sinds half juni niet meer weggeweest. Ga er morgen weer voor het eerst op.
Donderdag weer eens starten. Zal net wat te vroeg zijn.

Je hebt je paard toch netjes voor elkaar, komt vast goed :)

Caro_MarjaH schreef:
ik vind 7 ook nog jong hoor. Mijn merrie is inmiddels 14, ik kocht haar toen ze 10 was. Ze was toen M1+3. Ik was nog B- oftewel nog nooit wedstrijden gereden. Een jaar later begonnen met wedstrijden en nu zijn we M1+8. Ik heb echt een superleerpaard aan haar, maar nu moeten we wel samen verder leren en dat lukt niet altijd even makkelijk.

Vandaag hier de hele dag al regen, dat wordt niet rijden dus. Morgenochtend maar ff rijden voordat we familiedag in Haarlem hebben. En dan zondag weer concours....

waar heb je zondag cc? succes alvast!

melissa_93 schreef:
Don is nu 6, is allemaal heel snel gegaan terwijl we niet zo gek vaak op cc zijn geweest en alles uitgereden hebben.

Wanneer ga je weer op concours? Dat moet jij in elke klasse wel 2 wp per proef gereden hebben om aan zoveel punten te komen met weinig wedstrijden.

vonneke schreef:
Ik heb gelukkig binnen en buitenbaan. Al rijd ik het liefste buiten!

Vanmiddag komen ze met een nieuw zadel. Heb er dan 1,5 week. Niet opgezeten... Hoop dat ie braaf is!

Hopelijk is je zadel goed nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 11:40

melissa_93 schreef:
Tess fijn dat het rijden een stuk beter gaat. Veel plezier in frankrijk

Ziet er netjes uit Lisanne. Ik zou alleen met het hh achterwaarts wat meer de tijd nemen. verder wat je zelf al zegt de galop nog wat lang, met name terugrijden vanuit de middengalop zie je dat hij moeite heeft. Maar voor een eerste keer vind ik het erg netjes! (lastige concurrent voor zondag :p ) wel veel, 26 starts.

Lisanne als je het leuk vind hebben wij in haaksbergen op maandag 18 en dinsdag 19 augustus nog avondconcours dressuur

[naam] mooie leeftijd toch.

Don is nu 6, is allemaal heel snel gegaan terwijl we niet zo gek vaak op cc zijn geweest en alles uitgereden hebben.

Caro balen dat je niet kon rijden door de regen. hier ook al zo beetje hele dag regen.
Don zou vandaag sowieso dagje vrij hebben dus niet zo erg met ditweer. Morgen even wat loswerken en zondag eens zien hoe het gaat.

Ik zag toevallig je profiel en je hebt toch behoorlijk wat wedstrijden gestart!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:02

ik laat m ook niet direct voor een regenbuitje staan, maar ligt er wel aan hoe hard het gaat :p

Lisanne ja leuk dat we kort achter elkaar moeten, zien we elkaar dus vast nog wel

Vonneke hopen dat dit zadel wat is! en hopen dat vos braaf is

Lianne ik ga morgen weer op concours en daarna half augustus en verdernog niet wat opgegeven.
Heb idd wel met regelmaat 2 wp gereden en een enkele x 3. start gemiddeld 2x per maand. Al is het de afgelopen periode meestal 1x per maand

Vonneke wel aantal wat maar dat is ook over ruim 2 jaar verdeeld. Zijn er normaal niet meer als 2 per maand. Vind dat niet echt veel.

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 16:35

liesen schreef:
Hallo!

Ik zou mij graag hier willen melden! Aanstaande dinsdag staat mijn M1 debuut geplant! Was vorige week nog 1e en 2e in de L2 dus heb toen besloten om maar over te gaan. Had inmiddels ook al 22 winstpunten dus dan mag dat ook wel een keer.
Eerst wou ik wachten tot de kringkampioenschappen maar ik kan helaas niet op de datum van de overijsselse kampioenschappen. Dus was de keuze snel gemaakt.
Zelf heb ik nog nooit eerder M1 gereden dus we zullen wel zien hoe we de proeven doorkomen. :)

Welkom! :D

melissa_93 schreef:
Welkom Lisanne :D
Leuk dat je M1 gaat starten! Gaat wel goedkomen met de punten die je in de L2 rijd. Mogen we zondag in dezelfde rubriek.

Vanmorgen vroeg al gereden, ging niet zo heel fijn, zal ook wel aan het weer liggen.

Zie trouwens dat we al 100 pg hebben. Is het een idee om er een huiskamertopic van te maken?

Lijkt me een goed idee *D

Caro_MarjaH schreef:
Wat fijn dat er bij jullie zoveel op zand is. Hier is het merendeel gewoon op gras, enkele keer kan ik op zand starten maar dat is niet veel in deze regio. Hier dus gewoon het hele outdoorseizoen 4kant op ijzers met propgaten.

Afgelopen donderdag heb ik clinic/les gehad van een subtopjury. Zo zeg, daar werd wel een hoop duidelijk waarom een aantal dingen maar zo halfbakken lukken bij mij en mijn friezel. Helaas is nu te warm om het geleerde en het huiswerk te oefenen maar daar gaan we vanaf maandag lekker mee aan de gang.

Klinkt als een leerzame les :)

Lauura schreef:
Zo wat een bijlees Lianne haha!

Ik hoor laatste tijd ook zoveel over elektrolyte. Maar goed is dat beter voor als ze elke dag wit zijn van het zweet of ook voor een ''normale'' training een noodzaak?

Zo m'n trainingsschema even omgooien heeft geholpen. Officieel M1 :)!! Fijn kunnen rijden, was einde vd proeven wel op. Maar had controle in de galop dus daar ben ik allang blij mee. Wel beetje simpel gejureerd, had een record van 11 6'en achter elkaar :') Stond ook niet veel spannends op maar goed, nu gaan voor beter. Voorlopig even thuis houden en morgen lekker buitenritje!

Super! Gefeliciteerd *\o/*

pepperlove1 schreef:
ik rij M1 en M2

Gefeliciteerd +:)+ Sarcasme straalt ervan af

liesen schreef:
Ik heb nog even snel een vraag voor dinsdag. Er zit een stuk in proef 16 waarbij je K-E schouder binnenwaarts en E-B halve grote volte. Stellen jullie en paard dan eerst recht voordat je de halve volte in gaat of rij je gewoon door met de stelling van de Sb? Ik ben al aan het kijken op YouTube maar zie het beide voorkomen? Alvast bedankt!

Kan ik het vanmiddag nog even oefenen in de regen!

Gewoon vanuit je sb de volte inzetten :j

melissa_93 schreef:
Lisanne ik rijd vanuit de schouderbinnenwaarts de volte in, dus met buiging. Als ik eerst zou rechtstellen word het zo rommelig.

Vonneke fijn dat vos weer helemaal goed is :D

Don vandaag vrij. Paard van me zusje nog even gereden na me zusje. Moet hem volgende week rijden als ze op vakantie is, kan ik even vast wennen :P Zo ander paard en heeel veel groter. ben echt klein duimpje op dat paard

Dat heb ik ook altijd als ik het paard van de stalhoudster rijdt. 1,85 m groot en ik 1,65 m :')

Caro_MarjaH schreef:
Vandaag eindelijk weer kunnen rijden na mijn leerzame les van donderdag (door de warmte en gisteren door de hele dag regen niet kunnen rijden) en ik heb nu eindelijk het gevoel dat ik een goede sbw kan laten zien door de tips van vorige week. Nu lekker door oefenen en zondag zien of dat gevoel klopt en dat dus ook in hogere punten terug te vinden is.....

Fijn! succes morgen! :)

liesen schreef:
@caro_marjah. Fijn dat je weer hebt kunnen rijden. Is lastig met dat warme of regenachtige weer. Het is hier ook altijd alles of niets! Wat voor tips had je gekregen voor sbw? Kan ik ook nog wel wat van leren!

Bedankt voor jullie tips! Heb m zo ook gereden!
Beide proeven waren foutloos! Hier en daar nog wel de puntjes op de i. In het achterwaarts schoots ze me knetter hard achteruit en in de middengalop wou ze niet optijd terug. Kreeg 185 en 175 pt. Die 175 was heel streng gejureerd. Maar ben al super blij met die ene wp. Bright stond mooi aan de hulpen en sprong overal super aan in de galop en viel nergens uit de galop. Missie geslaagd :)

Startlijsten voor de kring a.s zondag staan er nog steeds niet op!
edit: Oh keek net op mijn telefoon stonden ze er nog niet op maar nu wel. oliebol sta nog in de L2. Had ze al wel gemaild maar ik mail ze nog wel een keer.

Het is echt ernstig hoe weinig mensen in de M2 mee doen! M1 stuk of 20 m2 6 :')

Ik ga zo lekker een buitenritje maken!

Gefeliciteerd met je puntje! *\o/*

TessJazz schreef:
ik start voorlopig even niet :+

ik ga namelijk bijna op vakantie *\%/*

Heel veel plezier! *\o/*

josje4 schreef:
Pff ik ben behoorlijk ontdaan vandaag.
Wat een verschrikkelijke dag |(
Maar wat gaat Nederland er verschrikkelijk goed mee om!
Beelden op TV met de rouwstoet.... Verschrikkelijk...
Hadden ook nog even angst donderdag..
Goede vrienden (gezin van 5) van ons gingen ook die richting op maar vlogen gelukkig 30 minuten later dan de MH17.. Wij wisten alleen dat zij ook rond die tijd zouden vliegen maar we wisten niet precies hoe laat en met welke vlucht.. %)

Ik ga morgen even op iedereen reageren ;)

Ja, echt verschrikkelijk wat er is gebeurt ;( ;(

vonneke schreef:
Leerzaam filmpje Liesen!

Ik kan me wel vinden in de 177 punten. Het mist hier en daar wat afwerking.

en hier kan ik me weer in vinden haha

vonneke schreef:
Vos is niet hele jong meer, 7 jaar.

Maar hij heeft zijn gehele vijfde levensjaar (2012) in de wei gestaan met een fikse peesblessure. We hebben veel geluk (en geduld) gehad.

In maart 2013 galoppeerde we voor het eerst weer en sindsdien gaat hij als een speer!!!

Die van mij is al 11, maar heb ik 1,5 jaar geleden pas ingereden. Daarvoor heeft ze in een natuurgebied gelopen en is ze niet zo leuk behandeld... ;(

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 16:37

sorry meiden! Heb een weekje ponykamp begeleid met twee vriendinnen, dus ben toen de hele week niet online geweest en gisterochtend de Utrechtse Kampioenschappen gereden. ik ben heel erg tevreden! Reservekampioen geworden in het M1 D-/E-pony's!! Helaas mocht alleen de kampioen door, maar alsnog heel erg blij met dit resultaat! Anderhalf jaar geleden begonnen Sharon en ik bij 0 en we hebben al ontzettend veel bereikt samen en heel veel van elkaar geleerd. We zijn er nog lang niet, maar voor mijn gevoel gaat het heel hard. Nog maar 2 puntjes en we zijn alweer M2 startgerechtigd! *\o/* *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:21

Proficiat Mickey!!

Ik een nieuw zadel. Mag het voorlopig proberen en al het bevalt houden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 22:06

Vos ging overigens fijn! Voor het eerst weer sinds weken!

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 22:10

liesen; haha ja idd!

Michelle; ook wel een keertje lekker :D!

Melissa; Ik les met beide maar doe om en om.

Tess; veel plezier!

vonneke; mooi gesproken :P! Ach nog jong zat toch, zolang je je brood er niet mee verdiend vind ik altijd dat je lekker de tijd moet nemen :). Goed gekomen met de zadels dus?

Mickey; proficiat!

Morgen helaas niet starten op de kring met mijn eigen. Vorig jaar is ze door de vorige smid verkeerd bekapt een aantal keren en daarvoor word ze nog steeds gecorrigeerd. Ene keer gaat dat gewoon goed en andere keer is ze er gevoelig op helaas. Ze loopt dan niet echt stok kreupel maar heeft gewoon een aantal dagen dan de tijd nodig. Wel erg jammer heb de regio nog elk jaar gestart met haar. Hopelijk morgen in het M2 wel knallen, hoop ik stiekem :P.

Edit; zin was een beetje krom
Laatst bijgewerkt door Tsplendid op 26-07-14 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 22:19

We hebben geen haast idd. En het is zo'n fijn paard. We kunnen gewoon verder waar we gebleven zijn!!
Wil je foto's zien van m'n zadel?

O he wat verveend van je paard!! Hopelijk knapt ze snel op en kun je weer fijn rijden.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 22:21

Ja ben wel benieuwd :D! Vind de Custom zadels altijd wel erg mooi lijken hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 22:24

Dit zadel lag zo in de werkplaats. Zou wanneer ik er zelf voor zou kiezen een helemaal bruine gekozen hebben. Maar vind het cognac toch wel chique staan op mijn vos!

Ik ga het nu proberen en als het bevalt ga ik geen andere bestellen maar deze houden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:16

Oelala wat een ontzettend gaaf zadel Vonneke! Ik heb zelf ook een bruin zadel met een creme kleurige bies! Vind bruin sowieso bijna altijd wel erg chique staan!

jammer dat je niet kan starten Tsplendid!

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:44

Wat een mooi zadel!!

En helaas Tsplendid!

Bedankt allemaal *D

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 00:54

Wow mooi zadel zeg vonneke! Vind het juist erg mooi passen. Ook al ben ik echt niet van cognac.

Jammer gwen wb regio. Kom je het niet anders plannen? Bo is er nooit gevoelig op heftig maar ik probeer het altijd wel ruim op tijd te plannen. Hij had nog wel een weekje die kunnen lopen maar hij is afgelopen week bekapt. Staat er Super bij nu.

Wat goed lovemickey!

Hebben jullie soms ook weleens dat je even helemaal klaar bent met het paarden wereldje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 08:04

Gelukkig niet Michelle. Heb fijn alles van mezelf. Scheelt veel.

Iets ernstigs gebeurd?

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 08:17

Morgen!

Balen zeg gwen! Hopen dat het maar gauw beter wordt. In M2 moet je knallen! Succes alvast.

Wauw mooi zadel vonneke! Zit die lekker?

Michelle, soms ben ik dat via via gelul wel zat. Maar verder vind ik het nog wel leuk. + dat ik nu een eigen paard heb. Ik heb jaren paarden gereden voor mensen en je kreeg bijna altijd stank voor dank! Daar was ik echt klaar mee.

Ik moet vanmiddag om half 3 starten eens kijken of we een puntje kunnen halen! Zo naar stal om te vlechten enzo :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 08:28

Bij mijn ritje gisteren zat hij heerlijk.

Het zadel lijkt veel op het eerste model wat ik oorspronkelijk besteld had. Dat zat heerlijk dus dit komt ook wel goed!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 10:58

Het is meer het niet gunnen. Inderdaad het via via, altijd commentaar maar in je gezicht poeslief doen. Nou ben ik zelf ook geen held om dingen direct te zeggen als ik iets vind. Eerlijk is eerlijk. En ik kan soms ook heus "jaloers" zijn, (maar dan op een manier dat ik graag zou willen dat ik ook iets van mezelf had, ruimere financiën etc.) en zeker niet dat ik het iemand misgun.

En dan nu over Bo, ons rijden etc. Ik ben klaar met die mensen. Zal hallo zeggen, maar that's it.

Weet niet of er mee gelezen wordt, Dus ga niet teveel uitweiden ;) evt per pb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:25

Ik zou gewoon op die mensen afstappen. Interesseert me geen reet.

Wedden dat ze met bek vol tanden staan.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:36

Vreselijk dat prutsmuts achter je rug om, hou ik helemaal niet van!

Vandaag weer een concours om snel te vergeten. Ten eerste heb ik een merrie, ten 2e is het een fries die haar hals erop zet als ze de kop verkeerd heeft, ten 3e was ze hengstig en ten 4e heb ik haar vanmorgen op stal laten staan terwijl de vriendjes wel de wei in mochten. Dat is misse boel bij deze dame. Daar kwam ik tijdens het vlechten al achter: dwars, drentelen, stampen, schrapen, gewoon stikvervelend. Bij het losrijden niet willen ontspannen en loslaten. Dus proeven ook niet fijn kunnen rijden. Bij de 1e proef viel ze bij zowel de rechts- als de linksomkeert in draf wat 4en opleverde. Uiteindelijk had ik in die proef nog 175 pnt (dus als ze niet in draf was gevallen had ik wrs 6en of 7ens daar gereden en een wp gereden). De 2e proef dacht ze: doe jij het ff lekker zelf! De eerste helft ging nog wel tot ik op X in galop aan moest springen. Bij A had ik haar nog niet in galop en heb daarna afgegroet.
Haar gebruiksaanwijzing heeft dus aangegeven: altijd mee de wei in met de anderen, ook al staat ze dan maar 5 minuten buiten en komt dan weer binnen voor het vlechten. Dan is de dame toch veel meer bereid om mee te werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:44

He dat is niet leuk!!!!

Hopelijk kun je snel revanche nemen!

Kan met mijn vossevriend ook niet. Die moet ik niet alleen achter laten. Hij doet gewoon mee met de rest en gaat ook gewoon gevlochten en wel de wei in hihi

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 17:54

Joelle wat goed gereden zeg! Gefelicteerd :D

Vonneke fijn dat je een nieuw zadel hebt gevonden. Custom toch?
Super dat vos ook lekker ging :D

Gwenn echt onwijs zuur dat je niet kon starten met Guess..

Gaaf zadel Vonneke! Vind de kleuren erg chique

Michelle ik heb nog nooit gehad dat ik er klaar mee ben :P Elke dag weer is het hobby voor mij :) Gaat het niet lekker?
:(:) dan geloof ik wel dat je er even klaar mee bent idd. Groot gelijk dat je niet alles openbaar gaat zetten..
dat gepraat achter je rug om kan ik ook niet tegen idd, en dan via via te horen krijgen

Caro wat balen zeg..
Don kan daar ook niet tegen. Alleen op concours gaat super. maar als 1 van de vriendjes mee is, en ze moet eruit en vriendje niet dan kan iker ook niks mee beginnen. Gisteren waren beide vriendjes op concours stond ze alleen op de weide, geloof dat ze 2 happen gras heeft gehad en verder alleen maar rondjes door de wei draven en galloperen en schreeuwen. Na een uur heb ik dr waternat weer op stal gezet, kon ze daar verder schreeuwen

Vandaag 2 erg fijne proeven gereden. Was mooi scherp aan het been, gedachten er goed bij. 1e proef alleen middendraf sprong ze keer aan in galop, verder niet echt fouten. 2e proef zonder 'fouten'. Zijn altijd dingen die beter kunnen natuurlijk.
2x 184 wat ons behoorlijk tegenviel. Maar ben erg blij met hoe Don liep, vind dat toch altijd het belangrijkst.

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 17:58

Dat gelul achter je rug om :r :r :r :r :r
Breek me de bek niet open, verschrikkelijk! Helaas heb ik er zelf ook last van en pik je zo nu en dan iets op wat niet voor jouw oren bestemd was, maar wel over jou gaat. _-:(

Balen Caro! Ik heb zelf ook een echte merrie, dus ik weet er helaas alles van. Maar meestal kan ik achteraf wel lachen om dat idiote gezeik van haar :')

Gefeliciteerd Melissa!! Hoeveel punten heb je nu in het M1? *D