[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:20

Fijn Punz!

Sam lijkt ook door z'n dipje heen. Vandaag was ie lekker pittig (lente in de bol) en heet maar het was wel weer mijn manneke... :+:
En wat kan dat dier toch lopen als je 'm dan eenmaal ontspannen hebt... (alleen jammer dat ie zo snel terug strak wordt :') )

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:39

Fijn dat Jou-Jou weer aan het opknappen is.
Sam heeft er blijkbaar ook weer lekker zin in, super.

Astrid, Nederland heeft 4 mendistricten, Noord, Oost, Zuid en West.
Wij horen bij West, dus hebben daar nu op het kampioenschap gereden.
Indoor is er geen Nederlands kampioenschap mennen dressuur, dus meer dan districts kan je niet worden.
Outdoor wel, daar mogen de besten van het districts kampioenschap outdoor naar de Hippiade.

Vandaag Sjollie meegehad, braaf paard.
En ja hoor.. blonde domme doos did it again.. 1e proef, gebroken lijn vergeten, argghhhh.
Nou hebben we daarmee niet een kampioenschap weggegooid, daar waren we lang niet goed genoeg voor, maar wel een wp.
En ik ging eigenlijk om toch een wptje te rijden.
Resultaat proef 59: 176 en 183 pnt en proef 58: 167 en 187 pnt.
5e plaats.

Sjol voor het eerst in haar leven in de knotjes! Een unicum!
En weet je.... ik ben allang blij dat ze weer loopt... En ze vond het leuk.

Sjol haar 2e proef, waar ze al wat moe was.
(niet zo gek als je na blessure sinds sept. vandaag pas weer voor 2e x voor de wagen staat)
Helemaal blij dat ze weer loopt! Lekker ding!

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:07

Ziet er goed uit sjolvir!
En toch nog nette punten? :)

Naom_Scarrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 10:45

Hey,
uhm.. Ik kom er misschien beetje inrollen maar ik probeer te regelen om tussen de paarden te starten. Om van als je pony gestart hebt naar paarden te gaan moet je een nieuwe startpas aanvragen.
Nu heb ik net de jaarlijkse kosten betaald. Moet je als je deze net betaald hebt en een nieuwe startpas aanvraagd, deze weer betalen? Het lijkt mij niet maar ik weet het niet zeker.

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 12:18

Mijn B-debuut was anders gegaan dan verwacht tijdje terug.. ik had heel veel last van spanning en pony was stout haha dus dat werd m niet..
Heb afgelopen zaterdag een nieuwe poging gedaan en het eerste puntje is binnen! hij heeft zich super gedragen! jammer alleen dat geen enkele galop de juiste was :')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 17:12

Achja, heb je iets om te oefenen :))

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 17:37

Naom_Scarrie schreef:
Hey,
uhm.. Ik kom er misschien beetje inrollen maar ik probeer te regelen om tussen de paarden te starten. Om van als je pony gestart hebt naar paarden te gaan moet je een nieuwe startpas aanvragen.
Nu heb ik net de jaarlijkse kosten betaald. Moet je als je deze net betaald hebt en een nieuwe startpas aanvraagd, deze weer betalen? Het lijkt mij niet maar ik weet het niet zeker.

Als ik je verhaal goed begrijp, ben ik bang dat je pech hebt...
Wat ik begrijp is dat je een ponystartpas hebt met een pony en deze voor dit jaar net hebt betaald. Hieruit haal ik dat je deze niet hebt afgemeld voor 1 dec 2013 en dus dit gehele jaar nog deze startpas actief hebt. En je wilt met dezelfde pony een paardenstartpas voor 2014. Die zul je apart aan moeten vragen en zal je dus nogmaals het bedrag van 82 euro kosten. Misschien als je de KNHS mailt dat ze zo lief zijn om je ponystartpas om te zetten, maar normaal gesproken zijn ze niet zo vrijgevig.

Naom_Scarrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 18:57

@lisanne93
Ja, bedankt dat is inderdaad mijn situatie... Super bedankt voor de hulp. De KNHS is idd niet zo vrijgevig... En zo handig af en toe. Had ze over dit probleem al gebeld maar ze gingen meer met de situatie bemoeien dan antwoord geven...

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 20:14

Ja je moet vaak net de goede persoon treffen. Maar dit bedrag is wel een paar telefoontjes waard! Succes :)

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 00:31

@Naom_Scarrie .. Nog maar even paar telefoontjes plegen dus.. Is zo te horen de moeite waard!

Naom_Scarrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:47

Bedankt, hmm.. Even lief stemmetje opzetten.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:01

Duim voor je dat het lukt!

Naom_Scarrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 11:52

Dankjewel @sjolvir! Heb inmiddels reactie gekregen op mijn mail naar de KNHS, ze willen idd mijn startpas omzetten als ik mij eerst aanmeld voor de eerst komende wedstrijd +:)+

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:25

Sinds gisteren mag ik mij ook weer hier legaal melden *\o/* Er is weer een nieuwe aanwinst aangekocht :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 14:07

Leuk, wat voor iets Nicole?
Fijn dat de KNHS wilde meewerken Naomi

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 16:10

Naom_S, top! Dat is ook weer geregeld dan.

NIcole, zien, zien!!! Wat heb je gekocht?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:06

Welkom terug Nicole, vol zusje van Special toch?
Ik baalde er flink van dat Special is gecastreerd zeg! Maar heb nu een leuke andere hengst op 't oog.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:32

Bij deze Ald Feart's Mierela het is het volle zusje van Special, een Kooihuster Samme x ster v. Orchard d'Avranches een welsh NWR, stuk donkerder dan Special maar ontzettend veel beweging in! _/-\o_ 3 jaar zo groennnn als gras, stond de hele winter al binnen (arm dier) en moet flink wat kilo's af!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heel nieuw avontuur staat weer te wachten, een merrie wie had dat verwacht.. Dit jaar wil ik met der naar de keuring want ze komt behoorlijk goed lijntje en wil er een duitse hengst op zetten :)
Ik weet zeker dat dit een erge goede kan worden, zo gevoel heb ik er gewoon bij binnen enkele maanden al totale verandering..

Mooney, ik baalde zelf ook best hoor heb ook wel wat traantjes gelaten maar ja het is niet meer mijn pony en hun keuze.. :( Welke heb je nu op het oog? Ik ga Mierela ook laten dekken.. Wil eigenlijk nog een andere roep naam voor der verzinnen dit ligt me nog niet zo lekker..

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:40

Nee je kan er inderdaad niets aan doen Nicole, snap dat dat heel rot is.
Met mijn ruintje gaat het niet zo top meer, die kwakkelt al jaren maar ik vraag me af hoe lang we dat nog volhouden. Dus wil graag uit mijn merrie een mooi veulen voor mezelf om lekker mee te kunnen rijden als mijn ruintje er niet meer is. Papier is voor mij niet belangrijk, want mijn merrietje is een ongelukje en heeft dus geen papieren (ouders waren wel beide Welshjes).
Wel wil ik meer maat en iets lichtere hals, maar toch het Welsh uiterlijk proberen te behouden. Dus ik kijk vooral tussen de NRW's. Op het moment is Steerwolde's VIP mijn favoriet, die staat me erg aan en kan mijn merrie mooi aanvullen denk ik.

ivorysgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:16

stiekem lees ik al een tijdje mee , maar nu wil ik mij toch melden,
inmiddels startpas aangevraagd na heel wat problemen te hebben gehad met een pony die doodverklaard is. maar binnenkort start ik met mijn draver van 1,51 tussen de paarden, voor ons allebei de eerste keer dat we wedstrijden gaan rijden,
zal me even kort voorstellen , en mijn pony natuurlijk ook ,
mijn naam is anniek , 20 jaar en woon in drenthe ,
mijn pony is een dravers merrie van 10 jaar , en meet 1,51 ze is een pony met een karakter waar je u tegen zegt , dit mede door haar verleden, haar naam is Ivory's Girl..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:18

Dat gaat idd een beauty worden, je kunt wel zien dat ze mooi gelijnd is en veel beweging in huis heeft. Ben benieuwd!!! Smid is ook wel welkom zag ik :D

Hoi Anniek :)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:41

Urielle schreef:
Dat gaat idd een beauty worden, je kunt wel zien dat ze mooi gelijnd is en veel beweging in huis heeft. Ben benieuwd!!! Smid is ook wel welkom zag ik :D

Hoi Anniek :)

Ja smid is zeker heel erg welkom, zodra ze thuis is laat ik der ook per direct doen... zal nog wel heel gevecht worden :') Laat eerst de DA komen voor complete checkup en die zelfde dag nog de smid zodat er denk ik even een pasta in kan dat ze wat rustig is en niet gelijk over de zeik kan zijn..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:52

Nicole, die kan wel lopen zo te zien, doggy be ware!
Knap koppie ook, benieuwd hoe ze er uit ziet als ze gefatsoeneerd is.

Volle zus, dat is dan wel weer leuk.
Heel veel plezier met haar.

Ivory welkom hier!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:44

Leuke welsh! Mooie kleur ook. Zielig dan hoor dat ze zo'n beestje heel de tijd binnen houden.
Hier staan ze al weer lekker op de wei.

Wij (of eigenlijk vriendin, maar is mijn pony) gaan binnenkort ook starten. De eerste wedstrijd is opgegeven. Gelijk maar in het L.
Het gaat om een bonte E ruin.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:42

Leuk bontje hoor!
Alleen op de slalom moet hij nog even oefenen.