[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zebra89

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 20:49

Hij was mooi wit nog :) zelfs z'n staart ;)

Rijden ging opzich wel lekker. Iig niet te diep en minder op de voorhand. Dus ik was dik tevreden. Doel was oefeningen netjes voorbereiden en afmaken en hoofdhals houding niet te diep. Beide gelukt!

Alleen punten vielen wat tegen. 178 en 176. Maar met griep van mezelf en 2 weken ijsvrij door bevroren bak. Ben ik tevreden.

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 15:51

Vandaag gestart, een fijne proef en een iets rommeligere proef maar zeker tevreden.
186.5 en 189.5 en tweede en eerste prijs vn de l1 en l2 samen. Dus al met al heel tevreden!!! Nu l1 plus 9!

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 17:36

Het belangrijkste is dat je zelf tevreden ben Zebra89, dus goed gedaan!
Gefeliciteerd GillyZidane!

Ik kom ook weer onder mijn steen vandaan. Vandaag weer voor het eerst gestart na de blessure, 5 maanden geleden voor het laatst. En ook maar meteen mijn L2 debuut gemaakt. Ze ging best fijn, maar ik merkte wel dat ik wat routine mis. Al met al toch goed voor 2x een 2e prijs en 3 winstpunten. Best tevreden voor een debuut!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:02

Gefeliciteerd!

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 09:19

Goede en minder goede resultaten dus van afgelopen weekend...

Ik heb mn wedstrijdplanning ook even bekeken, paar wedstrijdjes op het oog voor het nieuwe jaar, springen ook weer oppakken, en dan start in maart ons cross seizoen alweer... Maar eerst ons L1 debuut in januari :)

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:16

Trouw meegelezen, maar al een tijd niet gereageerd. O:)

Welkom naar iedereen die nieuw is!

Gefeliciteerd Lovemario! Op hoeveel staat de teller nu?
Zebra jammer van je punten, maar gezien de omstandigheden niet heel gek :o . Starten in de winter vind ik niet heel fijn en als je alleen een buitenbak hebt ben je volledig van het weer afhankelijk (nog een reden om van de zomer te houden)

Keshia gefeliciteerd met je punten! Hihi twee wedstrijden achter elkaar, dan gaat het ineens hard.
OliLau leuk paard! :o
Liesen Hihi Phil komt uit 1995, heeft het altijd goed gedaan maar helaas terug moeten trekken uit de wedstrijd sport ivm terugkomende blessure.
Setteli wat fijn dat het goed gaat met Phoebe!

De laatste keer dat ik hier iets schreef was toen ik mijn enkelband gescheurd had. Inmiddels is die weer helemaal goed (alleen last van met ijskoud weer). Phil rij ik zo af en toe nog maar niet meer wedstrijdgericht. Afgelopen maand de laatste wedstrijd op hem gestart; slordige proef, veel fouten en absoluut niet goed genoeg, maar de jury dacht er anders over want ik werd toch nog 1e! Janken dat ik deed :D .

Verder ben ik gestopt met El Domingo bijrijden omdat ik er minder tijd voor had en er waren wat problemen rondom de eigenaar. Dus op dit moment niks om mee te starten. In januari gaan we verder kijken hoe en wat en tot die tijd even rustig aan doen.

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 01:09

Keshia, goed bezig! Jullie gaan lekker!
Zebra, als je voor je eigen gevoel lekker hebt gereden is het goed toch? Doelen bereikt en op naar de volgende.
Mooie punten Gilly, gefeliciteerd!
Dankje Emma! Hopen dat je snel een nieuwe topper onder je kont krijgt!
Wauw Merel, dat is echt een mooi debuut. Vind je de overstap groot?

Ik ben vanavond weer gestart, 181 en 185,5 en een tweede prijs. Morgen start ik nogmaals. Ol was niet fijn, heel heet maar wel leuk commentaar en goede tips van de jury

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 09:33

Toch weer twee puntjes erbij olilau!

Hier gister toch zo fijn getraind, eindelijk de goede kant op... Ik heb een extreem werkwillig paard, werkt soms zo ontzettend tegen je, maar als je die energie eindelijk VOOR je kunt laten werken hoef je alleen nog maar te zitten en te genieten <3

Hopelijk kunnen we dit vasthouden, geeft in ieder geval zoveel meer plezier om te trainen...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 13:56

Hier ook weer overleefd en 2 puntjes erbij! *\o/*
186 en 188,5

Afbeelding

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 23:49

Knap nouvel! Top!

Ingvild

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 23:49

.
Laatst bijgewerkt door Ingvild op 10-12-24 00:17, in het totaal 1 keer bewerkt

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 07:40

Super nouvel! Gefeliciteerd!

Gister heb ik de grootste blunder ooit gehad, beschermers nog om in de proef {:)-:(
Wel 191,5 pnt gereden, tweede proef kon ik hem niet meer bij elkaar houden. 177,5

Afbeelding

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 09:03

Ai ai ai.. dat is mazzel hebben dat ze je niet uitbellen! Volgens mij mogen ze dat doen.. is wel eens voorgekomen afgelopen zomer op een concours waar ik reed.. gefeliciteerd met je prijzen!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 09:59

Zo, dat is een mazzel dat ze je niet uitbellen inderdaad. Ze mogen je inderdaad uitbellen!

Top punten gehaald! :D

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 10:42

Ze zag het toen ik met het eerste deel bezig was. Ze belde toen, moest ik ze af toen en opnieuw beginnen

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 22:13

Goed bezig allemaal. Zie alleen maar fotos met lintjes.

Ik heb nu 10 punten in de B. En twijfel of ik over zal uiteraard eerst nog trainen.

Is voor jullie het verschil tussen de B en de L1 groot?

Mijn paardje kan goed wijken en loopt constant. Maar nog niet echt in de oprichting. (En ik schijt altijd in de broek van de zenuwen).

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 00:26

Ik zou zeggen: gewoon proberen! Inmiddels is er flexibel starten geïntroduceerd, dus ik zou het gewoon proberen. Je kunt na die wedstrijd gewoon weer terug naar de B. Tot en met 5 winstpunten in de L1 mag je gewoon terug. Dus gewoon een keer de sprong wagen en wie weet pakt het wel goed voor je uit.

Ken het gevoel erg goed. Had ik de vorige keer ook bij de overstap naar de L2.. Vooral omdat iedereen zei dat ik niet teveel te snel moet willen. Maar dat weekend kwam ik met 3 winstpunten thuis en een 3e plek. En het is dat ik 7 kleuren scheet! ;) anders waren het er 4 geweest.. haha

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 00:34

Bedankt allemaal nog!
Wij gaan 15 jan weer een poging wagen...

Ik zou het inderdaad ook gewoon proberen, eerst thuis eens rijden en kijken of dat lukt.
Verschil is volgens mij niet zo heel groot.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 09:58

Tanx ladies. Dat van te snel herken ik wel :D .

Ik ga L1 opgeven... spannend.

@keshia.. gelijk 3 wonstpunten is wel heerlijk zeg!

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 10:05

Joltsje ik zou ook gewoon lekker L1 gaan, de proeven zijn niet veel moeilijker dan de B, alleen wat minder geestdodend dan de B proeven met alle voltes }>
Bij mij gaat de L1 beter dan de B

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 11:05

Wat is iedereen weer goed bezig! Gefeliciteerd met de behaalde punten.

Ik zou ook de overstap maken naar het L, zoveel oprichting verwachten ze er nog niet in hoor.

Ik mag begin van het nieuwe jaar weer.
Vorige week voor het eerst een paar pasjes achterwaarts geprobeerd _O- lachen hoor, hij ging goed naar achter, maar vloeiend naar voren was nog wel een dingetje :Y)

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 12:13

Ik had het achterwaarts helemaal niet geoefend.. enkel de eerste keren dat ik haar reed, net na aankoop in april.. Toen kwam ze elke keer omhoog.. halthouden was al een dingetje zeg maar.. zodra ze stilstaat steekt ze het liefst haat hoofd omhoog en wat je ook probeert resulteert in omhoog komen of wegschieten naar voren.. met losrijden bij mijn l2 debuut 1x geprobeerd.. halthouden bij c 4 passen achterwaarts en hop wegdraven .. heb dat weekend 4 proeven gereden en 4x een 7 haha..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 12:34

Haha niet oefenen dus... :D

Die van mij gaat meestal wel naar achteren maar scheef, dus daar moet ook nog even wat aan gebeuren...

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 14:04

Ik neem het nu zoetjesaan wel mee in de training.. maar enkel na een half uur rijden als ze echt goed los is. Merk dat ze het bekken kantelen nog erg moeilijk vindt.. en dan is achterwaarts natuurlijk een moeilijke oefening. Als tip wil ik meegeven om van het begin af aan te mikken op 4 passen achterwaarts omdat dat straks gevraagd gaat worden in de M. Pas meer of minder maakt in de L2 nog niet uit.. ook eerst rustig de tijd nemen om halt te houden, wachten tot je paard rustig ontspannen loslaat en dan pas achterwaarts.. als je merkt dat het achterbeen nog achterwaarts gaat alvast de hulp voorwaarts maken.. dan draven ze met dat been weer eerst weg.. scheef gaan ze vaak als je te snel na het halthouden achterwaarts gaat.. ik neem gerust 3 seconden voordat ik achterwaarts ga. :)

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 21:48

Dat zij goeie tips keshia, daar ga ik eens mee oefenen...