Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 00:01

moniek21 schreef:
Enzo_Ollie.. ook jouw droom komt vast uit +:)+

Lief, dankjewel! <3

Babootje

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 00:08

@discodip beterschap met je hondje!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 15:35

Bedankt voor de wensen! Hij is nog steeds te hoog maar de afgelopen 2 dagen in ieder geval wat stabieler. Dus ik heb weer een beetje goede moed!

Nina gisteren opgepakt en gelijk overprikkeld van die meid :') Wat kan ze toch druk zijn haha _O-

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 21:44

Sydney_Zorro, hoe is het jou vergaan? Betere match met gevoel en punten hoop ik?

Gefeliciteerd Babootje! Zadels kunnen zoveel gedoe geven... Maar fijn dat je wat lijkt te hebben weer! En wat een leuke baby <3 daar mag je zeker trots op zijn!

Fleur, wat balen van de regen en bak! Alsnog gefeliciteerd met je punt :)
Apple helaas door al het water minder fijn, zonde.

Moniek van harte, wat een mijlpaal! En hele mooie slipjas! Alleen nooit meer een vitaminespuit dus voor concours _O-

Getup, voor de pony een goede ervaring dus en met de jouwe knap gereden!

Melzazu, fijn dat het testzadel zo goed bevalt. Wat voor een is het? En vast succes voor zaterdag!

Disco wat naar, sterkte voor je hondje. Is t bij honden net als bij mensen dat stiekem best veel dingen invloed kunnen hebben op de waardes? Als stress, hormonen, weetr, etc? Logisch dat jij er iig flink zorgen om hebt.

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 15:11

FleurSandro ondanks de natte omstandigheden toch mooi een puntje!

Moniek wat een mooie scores, gefeliciteerd! :D

Getup fijn dat de pony braaf was! En met jouw paard ook een mooie score!

Moniek gave slipjas! Heb je je debuut al gepland?

Melzazu fijn dat je een ander zadel hebt gevonden! wat is het voor een? geslaagd bij den hollander?

Wat naar Discodip.. hopelijk knapt je hondje gauw weer op!

Wij zijn lekker aan het trainen, de vliegende wissels nu een paar keer gereden, de ene kant springt ze ze al best heel goed, de andere kant is nog wat moeilijker, soms nog een bok, of gaan we nog een half rondje heel snel :+ Verder doet ze het fijn :) Zondag gaan we weer op pad

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 15:32

Hier inderdaad ook even geen wedstrijden maar wel een trouwe meelezer!
Afgelopen weekend mee gedaan met een oefencross en dat smaakt ook wel naar meer :))

Wij hebben eind augustus weer wedstrijden gepland staan!

Mooie slipjes trouwens! Ook voor mij echt een droom

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 15:38

melis_93 schreef:
Wij zijn lekker aan het trainen, de vliegende wissels nu een paar keer gereden, de ene kant springt ze ze al best heel goed, de andere kant is nog wat moeilijker, soms nog een bok, of gaan we nog een half rondje heel snel :+ Verder doet ze het fijn :) Zondag gaan we weer op pad

Dat gaat relatief best snel Melissa! Je hoort dat sommigen er wel een half jaar of een jaar op studeren :D
Vind die van jou het ook zo leuk? Mexx kan er bijna niet mee ophouden _O- _O- . Hij vindt t fantastisch. Je moet m echt in de gaten houden er niet ongevraagd aan te beginnen.

Moniek, chique jas hoor!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 19:29

@Noukie … hahaha ja die slaan we even over de volgende keer.

@Melis, jazeker.. 24 augustus *\o/* super dat de wissels als ze goed gaan, mijn ervaring is ook dat de een altijd beter gaat dan de andere in het begin.. maar dat komt helemaal goed, en vaak is dan de moeilijke kant later de beste.

@Autumnn, wat stoer een cross.. dat lijkt mij ook super gaaf om een te doen, maar dat durf ik niet :')

@Babootje dank je wel .. ben er heel blij mee <3

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 22:01

Melis, klinkt al niet verkeerd die wissels hoor! Hoe is het vandaag gegaan?

Babootje, wat jij zegt herken ik :+
Wij hadden vandaag ons Z2 debuut, want ja, heel eerlijk, na dat stomme verstappen dacht ik: je kan maar beter de predicaten binnen hebben, ook al voelde t Z1 nog niet helemaal af. Eerste proefje Z1 gereden, was een wijs besluit na 2 maanden niet mee geweest te zijn, tweede proef Z2. Wel ietsss teveel (lees 6 ofzo die niet in de proef zaten) wissels, voor ik bij de X was met binnenkomen had ze al heel tof de eerste laten zien :') De ene kant op de wissel verknalt omdat ze m direct na het appuyement al sprong, toen weer terug en op de letter alsnog om. Heel knap, wel terecht een 3, dubbelteller. Andere was een 7 _/-\o_ Nog een paar stomme fouten van mij, maar alles wat lukte waren eigenlijk zevens en zo is mijn zesjarige poppetje Z2 geklasseerd! *\o/* Dus na Elite kan ook t sportpredicaat aangevraagd!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 13:30

Goed zeg! Gefeliciteerd Noukie!!

@authumnn Stoer idd zo'n cross. Ik denk dat Mexx zoiets ook heel leuk zou vinden.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 13:44

Gefeliciteerd Noukie! Wat tof zeg!

Dank jullie! Ik vond t ook wel echt heel spannend hoor maar mijn paard springt echt alles, die geeft mij zoveel vertrouwen dat ik het wel aandurfde :D

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 10:36

Noukie schreef:
Sydney_Zorro, hoe is het jou vergaan? Betere match met gevoel en punten hoop ik?

Gefeliciteerd Babootje! Zadels kunnen zoveel gedoe geven... Maar fijn dat je wat lijkt te hebben weer! En wat een leuke baby <3 daar mag je zeker trots op zijn!

Fleur, wat balen van de regen en bak! Alsnog gefeliciteerd met je punt :)
Apple helaas door al het water minder fijn, zonde.

Moniek van harte, wat een mijlpaal! En hele mooie slipjas! Alleen nooit meer een vitaminespuit dus voor concours _O-

Getup, voor de pony een goede ervaring dus en met de jouwe knap gereden!

Melzazu, fijn dat het testzadel zo goed bevalt. Wat voor een is het? En vast succes voor zaterdag!

Disco wat naar, sterkte voor je hondje. Is t bij honden net als bij mensen dat stiekem best veel dingen invloed kunnen hebben op de waardes? Als stress, hormonen, weetr, etc? Logisch dat jij er iig flink zorgen om hebt.

Ik was weer even offgrid :') Merk dat de prikkels mij even allemaal teveel zijn haha.

Maar dat is inderdaad waar Noukie. Inmiddels hebben we zijn dieet al aangepast, insuline opgehoogd. En als hij wat stijgt eerst proberen om hem te laten bewegen en zien op de suiker dat zakt.

Inmiddels is hij wel iets stabieler dan vorige week, maar nog steeds te hoog kwa waardes. Gelukkig kan ik dat wel makkelijk meten middels een sensor. Maar het blijft een hele opgave om hem in te stellen en het veranderd wel alles aan hoe je normaal een hond houdt/hebt.

Hij mag niks meer tussendoor. Eten op vaste tijdstippen, niet meer spontaan wandelen etc. Alles moet vooraf gepland worden.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 09:39

Thanks!

Autumn, wat fijn dat ie zoveel vertrouwen geeft met crossen! Wel echt heerlijke afwisseling. Al houd ik het bij bos zonder hindernissen :')

Heeft iemand hier ervaring met Catago dekjes? En dan vooral hoe groot die vallen vergeleken met Lemieux suède?

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 10:43

Onze wedstrijdcarriere staat even on hold |(
We hadden nog een puntje nodig om M2 te mogen starten, maar we vonden hem niet helemaal lekker lopen.
Na een paar weken het aan te hebben gekeken toch besloten om gisteren röntgenfoto’s te laten maken.
Er is wat artrose gevonden links voor, waarschijnlijk door zijn ongelijke beenstand door zijn wat stijlere hoefje..

Maandag krijgt hij speciaal beslag, en dan 12 sep weer naar de kliniek kijken of hij rad loopt. Is het nog niet goed word hij ingespoten.
Hopen dat ons vriendje weer pijnvrij kan lopen ;(

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 16:11

Oh hé verdorie, dat is ook zuur -O-

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 16:53

Zo daar was ik ook weer even een keer.

DiscoDipp, wat sneu van je hondje. Veel beterschap voor hem gewenst.

Ik vind net als Cambionn het lezen over de andere landen ook erg interessant. Hoe anders gaat het er soms aan toe dan we hier kennen.

Dankjewel Noukie en inderdaad erg fijn melis_93. We zijn inderdaad geslaagd bij Hollander. Fijne mensen. We hebben nu een custom advantage. Inmiddels heb ik besloten deze te houden. Ben er erg blij mee en paardlief loopt er ook fijner onder. De laatste 2 lessen met dit zadel hebben we al een zulke andere dingen kunnen werken dan alleen mijn balans proberen te houden. Zoooo blij! *\o/*

En wat mooi ook melis dat je paard de wissels zo fijn doet ondanks een bokje hier en daar en Noukie: wat gaaf. Z2 en elite en het sportpredicaat straks. Geweldig! +:)+

Wat balen deempje van die artrose. Hopelijk helpt het beslag.

Ondanks mijn superfijne nieuwe zadel ging de laatste wedstrijd weer even minder. Losrijden ging best oké maar in de ring toch weer wat meer spanning. Ze hadden geen aansluitende hekjes en af en toe dacht ik zelfs: oei wel in de ring blijven hahaha.
Dus geen winstpunten maar toch niet geheel ontevreden. Het was absoluut niet zo’n dieptepunt als toen die ene keer dus alles oké.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 16:56

Noukie schreef:
Thanks!

Autumn, wat fijn dat ie zoveel vertrouwen geeft met crossen! Wel echt heerlijke afwisseling. Al houd ik het bij bos zonder hindernissen :')

Heeft iemand hier ervaring met Catago dekjes? En dan vooral hoe groot die vallen vergeleken met Lemieux suède?

Ik vind de springdekjes precies hetzelfde vallen als die van Lemieux kwa maat, kwa stof vind ik die van catago nog veel fijner! Dressuur durf ik zo niet te zeggen.

Ah wat zuur inderdaad Deempje.. Ik ben niet zo van het ongevraagd advies geven, maar lees je alsjeblieft wel even goed in op het inspuiten met artrose. Vaak maakt het meer kapot dan je lief is.. En ik zou zeker een naar boswelia poeder kijken, dat is ook wetenschappelijk onderbouwd dat het inflammatie uit een geïrriteerd gewricht haalt. Loopt onze ouwe van 32 ook weer soepel op!

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 17:07

Discodipp klopt daarom doen we ook of of en niet en en. Eerst beginnen met dit beslag en hebben zojuist glucosemine mix gehaald waar ik ook wel veel goede verhalen over lees.
Het is ook geen groot stuk artrose maar hij is natuurlijk nog maar net 9 jaar dus willen wel dat het zo soepel mogelijk blijft..

Waar kan je dat halen boswelia poeder?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 17:14

Wat naar Deempjexxx..: hopelijk knapt hij goed op met het speciaal beslag. Paard van een stalgenoot heeft daar wel goede ervaringen mee.

Wij hadden vandaag les op ander terrein. Paard deed erg goed zijn best! Zijn goede stappen vooruit aan het maken zo. Eind augustus hopelijk weer L2 starten

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 10:03

Deempje, wat sh*t zeg! Hopelijk helpt aangepast beslag goed en kunnen jullie iig weer pijn verder.

Melzazu, fijn dat je nog steeds zo blij bent met je zadel. Jammer van de spanning, maar ook heel knap hoe je kan reflecteren daarop. Op naar de volgende!

DD thanks, ga ik de full bestellen :) Mijn Lemiuex dekje is serieus na 3x gebruiken ofzo al kaal aan t worden aan de onderkant? Zo ken ik t merk echt niet, maar wel echt balen. In een outlet gekocht, dus ook geen bon meer natuurlijk.. paard zit op wedstrijd steeds onder de witte spikkels op dr rug wat dan van t dekje komt. Dus nouja, dat vond ik wel een reden om te shoppen :')

En klinkt goed Autumn!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 11:18

Oh wat raar ...heb m'n dekje echt al eeuwen, en nog als nieuw

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 12:09

Nu moet ik een tikfout bekennen, 3x is 30x. Maar dat is ruim gerekend eigenlijk, want heb 'm nog geen jaar en ga eigenlijk hooguit 2x per maand op concours..
En precies wat jij zegt hoor Getup, ik heb eigenlijk alleen maar lemieux, ook thuis, en normaal is mijn grootste 'klacht' dat ze zo lang meegaan dat ik geen excuus heb om nieuwe te kopen :') :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 12:43

Ja dat is echt stom, heb n aardige stapel dekjes , maar die gaan maar niet stuk :')

Dat is wel jammer en hoort ook niet , dat die van jou zo snel stuk gaat

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 11:38

@Deempje, wat zuur .. hopelijk helpt het beslag.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 18:55

Ik ben ook weer weggeweest. L en m gestart en 30 punten verschil :')

Maar fijn gereden weer!