Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 07:56

Zondag is hier de voorspelling al veel beter, 25 graden.

Discodipp, hier waren de kampioenschappen altijd op vrijdag en de finale op zaterdag. Pas sinds kort op zaterdag en zondag.

Donderdag laten ze weten of het aangepast wordt. Ik zit vooral ook met onweer wat ze voorspellen s middags. :=

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 08:04

Succes allemaal dit weekend op de regio en andere wedstrijden!

Viel mij idd ook op dat er weinig wordt aangepast. Zag laatst zelfs een startlijst waarop stond het is 31 graden, maar we hebben alles goed georganiseerd, dus afmelden op eigen kosten. Hoezo welzijn voorop.

Mijn beide paarden blijven ook wel goed lopen met warmte, maar een krijgt dan nog wel eens ietsje een bloedneus, dus die neem ik tegen zichzelf in bescherming. Laat ik nou net die voor zaterdag opgegeven hebben. Dus kijk nog even aan, maar moet op t warmste van de dag denk ik, dus dat wordt wss afmelden.

Zag trouwens nog een aantal fijne verslagen tegen komen, gefeliciteerd! Was even wat afwezig hier, dus sorry voor deze minder persoonlijke felicitaties.

MyWishMax

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 08:10

Mijne heeft er ook geen last van, maar ik vind het zelf niet eerlijk. Rijd normaal altijd s ochtends vroeg als het zo heet wordt of helemaal niet. De trailer vind ik misschien nog wel erger, want die is toch gewoon erg warm. Zelfs als je aan het rijden bent.

Maar wel altijd zonder bescherming met warm weer en dat vind ik ook weer spannend op trailer :+ Dus ik twijfel nog even verder en blijf duimen dat weerbericht anders wordt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 08:20

LV19952 schreef:
Succes allemaal die op de kampioenschappen mogen rijden!

@PSvanlot: ik verwacht vrij weinig. Ik rij in de regio Limburg waar het dit jaar al een aantal keren 30+ graden is geweest maar zowel de dressuur als springwedstrijden gaan op het heetst van de dag gewoon door :7

Maar die zijn niet door de KNHS zelf georganiseerd. Op de gewone wedstrijden hebben ze niet zoveel grip.
De KNHS regio kampioenschappen natuurlijk wel. En als ze zich aan hun eigen woorden houden, dan moeten ze aanpassingen doen.
Er zijn weleens aanpassingen geweest op kampioenschappen in het verleden door het weer.
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 05-07-23 08:27, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 08:22

Roulette_ schreef:
Vraag me ook af…. In hoeverre hebben de paarden er nou echt last van? Mijn merrie kan goed tegen warme temperaturen, ook in een hittegolf rij ik gewoon door en geeft ze zelf aan dat ze best fanatiek wil trainen. Ik pas de training wel aan op de warmte (want ik vind het wel warm, om maar iets te noemen), met 30 graden ga ik niet midden op de dag op wedstrijd en met lagere warme temperaturen zorg ik dat ze niet langer dan een paar minuten in een stilstaande trailer staat. Maar ik denk wel eens dat dit meer tussen mijn oren zit dan dat mijn paard er echt last van heeft (en ik heb een paard dat gelukkig duidelijk aan geeft als ze ergens last van heeft of het er niet mee eens is)

Mijn paard heeft er geen last van. Twee weken terug toen het zo enorm warm was in het weekend had ik 2 proeven om 1300. Hij is dan maar net bezweet.
Maar het was er super goed geregeld, lag een mooie slang klaar om de paarden af te spuiten. Dat vond hij heerlijk!

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 09:37

DiscoDipp schreef:
Wij dit seizoen dus ook.. daarbij kan ik nog niet rijden. Dus ik heb ervoor gekozen om gewoon niet te gaan.

Ze hebben zich sowieso bedacht om het B en L1 op vrijdagavond te doen :? want mensen hoeven schijnbaar niet te werken ofzo?

Jammer weer maar goed. Ik heb op moment de hond met een alvleesklierontsteking zitten.. Dat is mij nu even het belangrijkste.

Bij ons is de gehele selectie op vrijdag de gehele dag.... Ik had heel blij geweest als het alleen de avond was, scheelde me weer een hele vrije dag op werk :+ meertallen kampioenschap donderdag en de Drentse op zaterdag (waarvan de selectie dus de dag ervoor is)

Edit:
@mwm is er dan bij jullie geen "gezeur" over dat de kampioenschappen op zondag zijn? Dat doen ze bij ons niet omdat veel mensen dan niet starten, bij een collega van mij die in Overijssel zit hetzelfde. Zij zit in het kringbestuur en zijn al een paar keer met KNHS in discussie geweest dat ze niet willen dat er op zondag belangrijke wedstrijden zijn omdat ze dan niet starten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 09:45

Enzo_Ollie schreef:
Edit:
@mwm is er dan bij jullie geen "gezeur" over dat de kampioenschappen op zondag zijn? Dat doen ze bij ons niet omdat veel mensen dan niet starten, bij een collega van mij die in Overijssel zit hetzelfde. Zij zit in het kringbestuur en zijn al een paar keer met KNHS in discussie geweest dat ze niet willen dat er op zondag belangrijke wedstrijden zijn omdat ze dan niet starten

Daarom was het vroeger altijd vrijdag en zaterdag haha, want de zondag deden ze niet vanwege mensen die vanuit geloof niet willen starten. Maar er kwam juist veel gedoe over die vrijdagen. Ondertussen denk ik in verhouding minder gelovigen en meer die werken op vrijdag, dus ks het veranderd.

De knhs zelf ook trouwens, want Hippiade is ook op zondag dit jaar voor m en z. Ipv op zaterdag verdeeld over meerdere weekenden. De b en l zijn zelfs op donderdag.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 12:52

Iedereen succes op de kampioenschappen.
En iedereen weer gefeliciteerd met de behaalde puntjes.

Hier dit keer vrijdag avond een keer starten. Dan start ikzelf weer een keertje. Niet voor getraind dus gewoon rondje voor de fun sturen even geen druk erop.

Wel nog afgelopen week 2 x met de kids op pad geweest. Ergens kleinschalig op een rijvereniging, die was leuk opgezet voor de kinderen, mochten na behalen van 1e plaats wat uitzoeken en een lintje, dat vinden ze vaak zoveel leuker dan een cadeaubon, dus daar gaan we weer naar terug.

Nadeel ze starten beide in zelfde categorie, en hier zijn de ponys in deze maat niet zoveel om te starten dus ze starten vaak tegen hun elkaar. Zusjes concurrentie }>

Beide dames behaalde weer mooie winstpunten. Op een half puntje na geen 4 winstpunten bij 1 pony. Twee keer 194,5. En afgelopen zondag ook weer mooie winstpunten en de ander net niet, tja dat is de clown van het stel :P

Afbeelding

Afbeelding

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 18:45

Dankjewel Roulette!
Tis op moment meer zorgen dan wat anders hier met de dieren.

De hond loopt met een pakje aan met maandverband erin want door de morfine kan hij zijn plas niet meer ophouden :') Elke 7/8 uur spuiten, infuus hangt in de kamer aan de lamp _O- net een dierenziekenhuis hier.

Maarja het beestje is het waard én ik kan denk ik heel voorzichtig zeggen dat hij wat verbeterd!

Ik ga deze week denk ik wel weer eens kijken of ik wat kan rijden!

Succes voor iedereen die op de regio’s mag rijden! **\O/**

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 10:23

Succes iedereen op de regio’s! :D

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 12:21

Met dat hele warme weer ga ik ook niet op wedstrijd of ik meld me af. Ruud gaat daar echt niet goed op. Hij loopt wel maar zweet als een otter. Het is natuurlijk een quarter en die zware spieren genereren heel veel warmte. Het liefste rij ik dan in de ochtend of anders pas later op de avond.

Veel plezier op Awakenings PsvanLot. Ga je daar werken? Ik ga 23 juli naar Tomorrowland <3

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 13:24

DiscoDipp schreef:
Dankjewel Roulette!
Tis op moment meer zorgen dan wat anders hier met de dieren.

De hond loopt met een pakje aan met maandverband erin want door de morfine kan hij zijn plas niet meer ophouden :') Elke 7/8 uur spuiten, infuus hangt in de kamer aan de lamp _O- net een dierenziekenhuis hier.

Maarja het beestje is het waard én ik kan denk ik heel voorzichtig zeggen dat hij wat verbeterd!

Ik ga deze week denk ik wel weer eens kijken of ik wat kan rijden!

Succes voor iedereen die op de regio’s mag rijden! **\O/**

Achjee wat een zorg....Fijn dat ie wat lijkt op te knappen

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 18:38

Zo de regio van dit weekend is echt helemaal omgegooid. Geen voorselectie en ik hoef alleen de zondag te rijden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 21:24

Ik moet nog wel de zaterdag, maar nu om 9.15 ipv 15.45. Stuk beter zo. En hopelijk ook de zondag terug voor de finale

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 09:17

Ik zondag om 8:23. Godzijdank woon en sta ik dichtbij. Ga om 6:00 vlechten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 09:47

Wij starten vanavond thuis bij de Braassem. Laat om ca 21:15. De wedstrijd zit aardig vol.

Vorige week zouden we ook op wedstrijd maar toen wilde meneer ineens niet laden. Met geen mogelijkheid. Het begon al met het omdoen van zn beenbescherming. Begon hij helmaal te trillen. Rondje gestapt en normaal loopt hij zo de trailer op. Als hij er half in stond vol in de achteruit. Wat een drama. Wedstrijd niet gered natuurlijk. We stonden al 3 kwartier te laden. Uiteindelijk is het gelukt om hem op en af de trailer laten lopen tot hij er eindelijk rustig in stond. Toen op onze aanwijzing weer eraf en op stal gezet. En onszelf de vraag gesteld: Wat had hij nu ineens?
Een week eerder met hem naar de DA zijn geweest voor een maagonderzoek. Dat heeft hij blijkbaar heel erg vervelend gevonden en heeft mogelijk dat onderzoek met de trailer verbonden. Iets anders kunnen we niet bedenken. Normaal loopt hij zo de trailer op.
Hij was al een tijdje wat narrig met aansingelen; sloeg naar zn buik. Reageerde ook met het afvoelen van zn buik en zwaaide stevig met zn staart als reactie op been. Geen andere symptomen zoals gapen. We vermoedden een zweertje; zijn grote liefde was net verhuist en het is een enorme binnenvetter qua stress. Uit de scopie bleek dat hij wat lichte irritatie had (geen zweer) waarvan de DA zei dat hij daar eigenlijk geen last van zou moeten hebben. Toch medicatie meegekregen en het helpt wel degelijk. Het kuurtje is nu afgelopen en we gaan nog even door met Gastro comp en geven hem toch dan ook maar magnesium relax. Met het laatste kan hij hopelijk beter omgaan met zn stress. Hij voelt zich duidelijk beter.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 09:52

Haha ik vlecht vanavond al, is zonder trailer al 45 minuten rijden. Dus wassen, vlechten, trailer aankoppelen en alles al in de auto vanavond. Dan hoeven we alleen paard te laden morgenochtend, want wordt toch 7 uur uiterlijk laden.

Alleen hopen dat het zondag niet benauwd is met de temperatuur en voorspelde regen later. Bij jou zal het nog meevallen, dan is zo'n tijd wel fijn!

Succes alvast!

Wij hadden gisteren nog even les voor laatste puntjes op de i, ging fijn. Net even snel gereden om even los te rijden (we mogen niet meer longeren dus even 20 minuutjes ohz). Dan kan ze de rest van de dag lekker buiten staan en ga ik vanavond weer terug. Heb tussendoor nog even extra fysio om lijf weer tot leven te wekken :')

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 09:59

Worden wel vroegertjes zo met die nieuwe tijden! Maar fijn dat ze het hebben aangepast. Veel plezier en succes iig!

Ik ga vandaag zien of ze nog wat aan de tijden veranderen. Stiekem hoop ik dat er iets komt als alle rubrieken 1 proef ofzo en daarmee de boel naar voren halen, kan ik toch nog starten :D Anders met dit paard geen doen helaas, rond de 31-33 wanneer ik de ring in moet zeggen ze nu

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 10:04

@Babootje: een maagonderzoek is een vrij heftig onderzoek. Hier kunnen ze echt wel een aantal dagen flink last van hebben door de lucht die ze in de maag blazen. Die van mij heeft toen echt 1 week opgetrokken gestaan en heb ik echt moeten laten bij komen er van.

Succes allemaal dit weekend! Denk aan jullie paarden en jezelf met deze temperaturen!

Wij gaan langzaam verder trainen voor ons L1 debuut. Wilde eigenlijk nog een keertje B starten voor de ervaring maar ze is zo gevoelig op de maag dat iedere keer op pad gaan een risico is voor haar maag. De B hebben we in ieder geval afgesloten met 4 winstpunten vorige week. Het wijken moet nog net wat scherper op de hulpen en het aanspringen in galop is nog altijd niet netjes genoeg dus we hebben nog wat punten om aan te werken. Het plan is om in september ons L1 debuut te maken.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 12:09

MyWishMax schreef:
Haha ik vlecht vanavond al, is zonder trailer al 45 minuten rijden. Dus wassen, vlechten, trailer aankoppelen en alles al in de auto vanavond. Dan hoeven we alleen paard te laden morgenochtend, want wordt toch 7 uur uiterlijk laden.

Alleen hopen dat het zondag niet benauwd is met de temperatuur en voorspelde regen later. Bij jou zal het nog meevallen, dan is zo'n tijd wel fijn!

Succes alvast!

Wij hadden gisteren nog even les voor laatste puntjes op de i, ging fijn. Net even snel gereden om even los te rijden (we mogen niet meer longeren dus even 20 minuutjes ohz). Dan kan ze de rest van de dag lekker buiten staan en ga ik vanavond weer terug. Heb tussendoor nog even extra fysio om lijf weer tot leven te wekken :')

Ik durf echt niet de avond van te voren te vlechten. Zo bang dat hij alles eraf schuurt en ik sta op vlas dus dat is echt hardnekkig om er tussen uit te krijgen. Gelukkig heb ik die quicknots dingen. Dus het vlechten op zichzelf duurt het langst. Avond van te voren alles wassen en klaarleggen.

Succes voor morgen! Hoop dat je zondag ook mee mag rijden!

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-23 12:20

Succes alle vroege vogels die regio's rijden morgen, spannend :D maak er wat leuks van!

Mijn paard loopt dressuurmatig zo goed de laatste tijd dat het bijna kriebelt om ooit weer een proefje te rijden maar ik wil toch eerst wat winst in 1m binnenharken denk ik. En vlechten is sowieso iets waar ik niet naar uit kijk als het om wedstrijden gaat :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 11:33

Wij zijn met de hakken over de sloot door naar morgen. Niet zo fijn gereden, geen echte fouten maar losrijden was zo enorm druk dat we wat op de rem gekomen waren. Maar hey, er mochten er 8 door en ik was 8e met geen fijne proef dus morgen herkansing haha

Nu weer even slapen :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 11:55

Proficiat !!!!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:15

Gefeliciteerd! Succes morgen !

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:33

Gefeliciteerd!
Je weet wat ze zeggen he, een slechte generale :))

Al is dit niet slecht hoor :') Super veel succes morgen!