Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 11:34

Er is zo online echt wel veel controle hoor, dat vind ik wel een goede ontwikkeling.

Met pen in het paspoort schrijven maakt je paspoort idd ongeldig.

Nou, hier net even wat M2 binnen gekregen en de eerste 4 gelijk gedaan, helaas 1 daarvan af moeten keuren aangezien bit, sporen en neusriemcontrole niet gedaan werden en 2 de opmerking moeten geven dat de neusriemrcontrole op het neusbot moet. Zo even les geven en boodschappen doen en dan de rest van de proeven beoordelen.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 11:38

Ik heb gisteren ook de soortnaam doorgegeven ipv z'n stamboek naam, die zijn ook verschillend.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 11:45

Ik ben blij dat die neusriemcontrole verplicht is!!

Echter heb ik n stalgenoot die zegt dat het niet duidelijk vermeld staat. Heeft iemand n link voor mij dat ik die even naar hem kan sturen?

Niet als bemoeien, maar wel sneu als hij instuurt én wordt afgekeurd.

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 11:50

Word het dan echt ongeldig joh? Staat er al 13 jaar in en nog nooit klachten gehad :')
Kan je online proefje daar ook op afgekeurd worden dan? Offline officiële wedstrijden is er ook nog nooit wat van gezegd

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 11:51

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 11:52

Je paspoort is niet meer geldig dan. En er komen strenge registratie voorwaarden vanaf 21 april bij de rvo als jouw stalhouder controle krijgt dan is jouw paspoort dus niet geldig en kan er een flinke boete komen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 12:00

Spenk schreef:
Je paspoort is niet meer geldig dan. En er komen strenge registratie voorwaarden vanaf 21 april bij de rvo als jouw stalhouder controle krijgt dan is jouw paspoort dus niet geldig en kan er een flinke boete komen.

Ook met transport bijvoorbeeld kijken ze hiernaar. Op wedstrijden idd meestal niet.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 12:15

WenK schreef:
Spenk schreef:

Ook met transport bijvoorbeeld kijken ze hiernaar. Op wedstrijden idd meestal niet.

Meestal niet, maar het kan wel en dan mag je misschien niet starten omdat paspoort dus niet in orde is. Meestal pas bij wat grotere / belangrijkere wedstrijden wordt er zo goed gekeken. Eigenlijk zou er vaker goed gekeken moeten worden naar het paspoort op wedstrijd.

Dat is net zoiets als dat mensen en vaak pas achter komen dat entingen niet in orde zijn op een kampioenschap bijvoorbeeld, terwijl ze daarvoor wel nagekeken zijn maar niet zo precies of ver terug. Dan kan je dus al een tijd aan het starten zijn met iets dat niet in orde is.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 12:26

Waarom worden entingen eigenlijk niet meegenomen in de online paspoortcontrole?

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 12:57

HarmanyL schreef:
Ik had er 2 in de B waar het levensnummer niet overeen kwam en dan daarbij ook nog 1 naam die niet hetzelfde was. Toch handig als je dan bij het voorstellen wel even de naam die op het paspoort staat noemt.
De andere leek op een typefout (cijfer te veel) in het levensnummer als dat kan. Heb toch afgekeurd met die opmerking. Wellicht dat die dan alsnog beoordeeld mag worden. Kleur en aftekeningen kwamen wel overeen.

Ik heb dat eens nagekeken of mijn levensnummer overeen kwam. In het paspoort en in mijnknhs komt het overeen maar op paardrijden.nl hebben ze toch een typfout gemaakt? 1 cijfer is namelijk anders. Toch raar want die heb ik zelf niet ingevuld.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:06

Ik vind de naam helemaal niet interessant, zo lang het nummer maar overeenkomt ;-) Sommige paarden hebben een heel sjieke naam en worden dan voorgesteld als Henkie, omdat ie zo in het dagelijks leven ook wordt genoemd. Prima wat mij betreft.

DesertOrchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:10

Krijg je een mail als je proef/filmpje wordt afgekeurd eigenlijk? Of kun je dat zien in je paardrijden.nl account?

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:15

DesertOrchid schreef:
Krijg je een mail als je proef/filmpje wordt afgekeurd eigenlijk? Of kun je dat zien in je paardrijden.nl account?

Krijg je ook mail van :j

DesertOrchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:21

xRoossie95 schreef:
DesertOrchid schreef:

Krijg je ook mail van :j

Top, dank je!

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:00

linda2008 schreef:

Omdat het in principe de bedoeling is dat je op eigen terrein rijdt, en dus niet in contact komt met onbekende paarden.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:04

SweetVanille schreef:
linda2008 schreef:

Omdat het in principe de bedoeling is dat je op eigen terrein rijdt, en dus niet in contact komt met onbekende paarden.

KNHS stelt toch als regel dat je paard goed geënt moet zijn. Als ik met reguliere wedstrijden alleen op een thuis terrein start dient mijn paard ook geënt te zijn...
Niet dat ik om nog meer film-regeltjes sta te springen hoor ;) maar vroeg het mij wel af...

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:21

xRoossie95 schreef:
Word het dan echt ongeldig joh? Staat er al 13 jaar in en nog nooit klachten gehad :')
Kan je online proefje daar ook op afgekeurd worden dan? Offline officiële wedstrijden is er ook nog nooit wat van gezegd

Oeps :Y) ja. Ik zou als ik jou was even contact opnemen met het stamboek waarbij je het paspoort hebt.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:25

Nou dat was me een interessant plukje deelnemers. Helaas ook weer het eea moeten afkeuren. Ook 1 deelnemer die ondanks een 0 (compleet onderdeel overgeslagen) nog bijna dubbel winst reed, echt fijn beeld! Wel weer bij bijna alle deelnemers opmerkingen moeten maken over paspoort/neusriem/bit/sporen.

linda2008 schreef:
KNHS stelt toch als regel dat je paard goed geënt moet zijn. Als ik met reguliere wedstrijden alleen op een thuis terrein start dient mijn paard ook geënt te zijn...
Niet dat ik om nog meer film-regeltjes sta te springen hoor ;) maar vroeg het mij wel af...

Dan komen er weer andere paarden op jullie terrein, dus vreemde paarden met elkaar in contact.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 16:38

PSvanLot schreef:
Spannend wat voor punten jullie terug gaan krijgen!

Gisteren 12 M1 proefjes beoordeeld.
Toch weer 3 af moeten keuren.

1 amazone had haar sporen ondersteboven. Echt heel erg zonde.
1 amazone waarbij het filmpje enorm wazig was.
1 waarbij de neusriem te strak zat, ze kregen alleen de topjes onder het onderlegde gedeelte.

Echt zo zonde, vooral het wazige filmpje. Niets was scherp.

Sporen ondersteboven? :')

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 16:48

Na een lange wedstrijdstop van 6 jaar hebben mijn bijrijdster en ik nu weer een startkaart aangevraagd. Voor ons ideaal om op deze manier er weer in te komen.
De eerste keer had ik 173 punten, proef kon iets netter maar verder geen grote fouten dus ik had geen idee wat ik kon verwachten. Vorige week nog een proef ingestuurd en toen had ik 193 punten ik dacht zelf eerder aan een krappe winstpunt omdat ik deze proef erg vergelijkbaar vond met de vorige. Maar ik klaag niet natuurlijk :Y)
We proberen elke week een proef in te sturen want ik vind de feedback erg leerzaam en ik kan me er zeker in meerdere of mindere mate in vinden.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 18:10

Wow ik heb mijn punten al terug! Ik keek voor iets anders in mijn ongewenste mails en daar stond het tussen.. heb het eerder niet gehad dat zo’n mail in mijn ongewenste inbox kwam. Opende eerst de verkeerde (wel de bovenste) protocol en zag een beetje tegenvallende punten tov van wat ik had verwacht dus baalde al haha. Tot ik zag dat ik de verkeerde protocol had. Heb 206,5 punten met super leuk commentaar dus hartstikke blij mee. Had mezelf beoordeeld op 199 dus klopt weer prima :)

Dunoire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 18:54

Mooie resultaten allemaal!

Het valt mij bij het beoordelen op hoe slecht de neusriemcontrole wordt uitgevoerd. Misschien wel iets wat we als juryleden moeten terugkoppelen naar de KNHS, want blijkbaar is de communicatie niet duidelijk genoeg geweest. Zolang zulke proeven (mits genoeg ruimte) gewoon goedgekeurd moeten worden gaat dat ook niet veranderen denk ik. Ik zet er wel altijd een opmerking over op het protocol.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 19:00

Volgens mij is de uitleg heel duidelijk maar wordt er gewoon niet of niet goed gelezen.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 19:03

caro29 schreef:
Volgens mij is de uitleg heel duidelijk maar wordt er gewoon niet of niet goed gelezen.

Dat denk ik ook. Er staat zelfs een filmpje bij de uitleg. Duidelijker kan imo niet. Mensen lezen gewoon niet goed. Ik loop er regelmatig tegenaan tijdens mijn werk ook. Weet er alles van haha :Y)

Enige wat ik kan bedenken is het filmpje van de neusriemcontrole niet achter een link zetten maar embedden in de pagina.
Laatst bijgewerkt door Queelens op 08-03-21 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 19:04

Ik lees al een tijdje mee omdat ik ook op deze manier wil gaan starten om erin te komen.
Nu plas ik jullie opmerkingen over het paspoort en naam. Nu is het zo dat er in het paspoort van mijn paard vos staat terwijl ze echt bruin is. We hebben het chipnummer laten controleren maar dat klopt gelukkig wel, dus wel het goede paspoort bij het goede paard. Is dat iets waar je proef op afgekeurd kan worden? Of te wel, moet ik dit voor de wedstrijden laten corrigeren?