Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
c_alsemgeest schreef:voor de personen die al uitslagen hebben gehad... vinden jullie ook dat de jurering best hoog ligt qua punten?
natuurlijk stuur je je 'beste' proef in, en met een wedstijd is het echt live en een moment opname.
Maar ik vind wel dat sommige percentages wat hoger liggen dan gemiddeld? Voorbeeldje; combi die al bijna een jaar onder de 60% rijdt soms zelfs tegen verlies aan, had nu ruim winst, terwijl de proef niet beter was dan normaal. (paard loopt erg diep en imo niet zuiver in de hoeken)
Hier hoorde ik het van meer mensen, dus vroeg me af of dat een algemeen iets was, of gewoon puur toeval?
Yvank_ schreef:c_alsemgeest schreef:voor de personen die al uitslagen hebben gehad... vinden jullie ook dat de jurering best hoog ligt qua punten?
natuurlijk stuur je je 'beste' proef in, en met een wedstijd is het echt live en een moment opname.
Maar ik vind wel dat sommige percentages wat hoger liggen dan gemiddeld? Voorbeeldje; combi die al bijna een jaar onder de 60% rijdt soms zelfs tegen verlies aan, had nu ruim winst, terwijl de proef niet beter was dan normaal. (paard loopt erg diep en imo niet zuiver in de hoeken)
Hier hoorde ik het van meer mensen, dus vroeg me af of dat een algemeen iets was, of gewoon puur toeval?
Ik zie het ook veel... Mensen die normaal inderdaad altijd onder de 60% rijden nu ineens 60-68% procent.. Met filmpjes die ze trots delen dat je ook denkt hoe dan.
daffodil schreef:Wat ik voor een echt goeie proef geef? Hoogste is 242 punten in het M, maar dat was kampioenschap.
Nu net 211 in de B, superfijne proef, lekker gereden, word ik blij van. Maar je moet kunnen doseren. Ik maak geen onderscheid tussen wat voor soort paard etc je mee rijdt, ik beoordeel wat ik zie afhankelijk van de klasse waar je in rijdt.
c_alsemgeest schreef:voor de personen die al uitslagen hebben gehad... vinden jullie ook dat de jurering best hoog ligt qua punten?
Caritas schreef:Maar ik heb inderdaad filmpjes en punten voorbij zien komen waarbij ik me afvroeg "hoe dan"; niet voor het been, tegen de hand, van x tot c proberen 'm in galop te krijgen en zo scheef als een hoepel in travers galopperen (in de B) en dan toch twee winstpunten rijden.
Sakura789 schreef:c_alsemgeest schreef:voor de personen die al uitslagen hebben gehad... vinden jullie ook dat de jurering best hoog ligt qua punten?
Hier vond ik het juist lager dan het gevoel, ook mijn instructrice vond het erg streng en ‘afgeknepen’ gejureerd.
Ik ga trouwens niet door tot ik een foutloze proef heb, stuur op hoe het op dat moment gaat. Bij extreem grote fouten ga ik opnieuw. Er zit een max aan mij en mijn paard hoe vaak ik de proef wil rijden. Het filmen en regelen dat de bak leeg is, is voor mijn gevoel ook nog wel een gedoe. Dus ik ga niet door tot de meest perfecte proef.
Het is net als in het echt eigenlijk. Soms verwacht je geen punten en krijg je ze wel en soms verwacht je hoge punten en krijg je ze niet.
daffodil schreef:Wat ik voor een echt goeie proef geef? Hoogste is 242 punten in het M, maar dat was kampioenschap.
Nu net 211 in de B, superfijne proef, lekker gereden, word ik blij van. Maar je moet kunnen doseren. Ik maak geen onderscheid tussen wat voor soort paard etc je mee rijdt, ik beoordeel wat ik zie afhankelijk van de klasse waar je in rijdt.