[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Badeendje

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:59

Hahahaha, banketstaaf, heerlijk! Wel mooi dat het gelijk is opgehelderd haha!

Super Sharon! Wat een super gaaf paard! Gefeliciteerd met je prijzen!

Josien, ga je een proefgerichte clinic oid doen? Veel plezier in ieder geval!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:41

badeendje schreef:
Hahahaha, banketstaaf, heerlijk! Wel mooi dat het gelijk is opgehelderd haha!

Josien, ga je een proefgerichte clinic oid doen? Veel plezier in ieder geval!

Nee zo kun je het ook weer niet noemen. Je krijgt een kwartiertje per combinatie maar de jury helpt je na poging één wel op weg om daarna in de tellende proef te kunnen knallen! Hopelijk :P .
Vind het vooral fijn dat je al een keer rond hebt kunnen hobbelen in de ring.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 17:16

Mooie punten Sharon en gefeliciteerd met je 1e plaatsen! *\o/*

Wij hadden vandaag nog een laatste les. Morgen is het zo ver, ons debuut :o

Afbeelding

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 18:18

Oooh spannend ghostattack! Heel veel succes en ook veel plezier!

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 20:31

Ik heb weer wat nieuws over Wodan.

Wodan zou eigenlijk volgende week worden opgehaald maar ik heb de koop moeten afzeggen. Ik heb een miscommunicatie gehad met mijn ouders en die dachten dat ik geen nieuwe paard wou hebben maar dat wou ik juist wel.

Alleen zien hun dat dus niet zitten en heb ik besloten dat ik Wodan dan maar hou.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 23:51

Mijn bezoekje bij country mill is geslaagd! Mijn zadel was zoals verwacht niet meer passend te krijgen en lag dus ook echt niet goed. Sandro is door het veel afvallen van een extra wijde boom naar een medium boom gegaan!! Maar ik heb weer een zadel! Ik had genoeg keuze, ik kwam binnen met een gedachte dat ik een zadel wilde met een vlinke kniewrong en een lekkere diepe zit en ben vervolgens naar huis gegaan met een zadel met haast geen wrong en geen diepe zit en een vrij hard zadel haha hij zit niet fantastisch maar Sandro liep er overduidelijk het beste onder! Als ik binnen een maand vind dat het toch niet heel fijn zit kan ik hem binnen een maand weer terug brengen dus dat is fijn! We kunnen nu weer volop trainen en ik kan niet wachten!Afbeelding

(Achterhand mag er stukken meer onder, na 7 zadels en bijna 2 uur verder was hij echt een beetje op aan het raken )

brittms

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 09:00

Succes iedereen vandaag!

Fijn Fleur dat je een nieuwe zadel hebt gevonden :D

Hier gisteren ons tweede B wedstrijd gestart, met losrijden liep ze zo fijn... maar in de proef toch weer te veel spanning waardoor ze mij een beetje buiten het spel zet en dan wordt ze toch best veel paard voor me waardoor ik haar kwijt ben, en ze is heel snel van het meedenken dus als ik al een volte inzet gaat ze al galopperen en nog wat kleine foutjes. Maargoed, gelukkig zaten er ook nog wat fijne stukken in en hadden we 175 en 185 punten, dus weer een winstpunt!
Nu weer lekker verder trainen en na de examens een graswedstrijdje zoeken want wil gewoon voor de ervaring de regiokampioenschappen mee rijden :P

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 15:01

Hele week is paard al Poepie braaf en vandaag had hij overal "NEE" als antwoord op. Hoop dat zijn nee bui morgen weg is anders knijp ik hem nog meer voor morgen....

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 00:12

@ fleursandro: Heel fijn! Succes met trainen. :D
@brittms : gefeliciteerd met je punten!
@miss_lizje : Veel succes morgen!

Ik heb inmiddels m'n hele wedstrijdoutfit bij elkaar! Enorm blij. Alleen nog naald en draad, en misschien een donkerblauw oornetje mits ik er eentje kan vinden die aan al mijn wensen voldoet. Witte kappen heb ik al, alleen niet op de foto. Zijn van die BR pro max kappen. Handschoentjes heb ik ook alleen die staan ook niet op de foto. :Y)

Het shirtje (harry's horse) lekker simpel:
Afbeelding

De rijbroek (montar), ook lekker simpel, met een hoge taille :D
Afbeelding

Daarnaast heb ik nog een simpele plastron met een klein beetje bling gekocht, een haarnetje en een soort netje voor daaroverheen voor de sier met een paar glittertjes. Dekje en jasje heb ik vorige keer gekocht. Ik weet niet meer of ik die had geplaatst maar dat was een BR dekje met een subtiele bling rand en dat softshell HH jasje in het donkerblauw.

Begin juni is er bij een stal bij ons in de buurt een oefendressuurwedstrijd. Het leek mij wel leuk om daar aan mee te doen, puur voor de ervaring. De galop zit er nog niet helemaal op zoals het hoort maar de rest ziet er allemaal prima ontspannen uit. Mocht ze daar echt aan het kloten zijn kan ik er altijd nog voor kiezen om de galop onderdelen in draf te doen zodat zij het ook leuk blijft vinden en er geen nare ervaring aan overhoud omdat dat dan de 2e keer word op een ander terrein. Ik ga nog even overleggen met mijn instructrice hoe of wat, maar het lijkt mij wel erg leuk. :)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 09:37

Wat voor kleur draad heb je nodig? Heb nog een rol voskleurig van mijn vorige paard die wel aangebroken is maar nog lang niet op.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 10:59

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 12:39

miss_lizje schreef:
Wat voor kleur draad heb je nodig? Heb nog een rol voskleurig van mijn vorige paard die wel aangebroken is maar nog lang niet op.

Zwart draad :D Wel bedankt!

Eston is echt een enorm machtig dier! Ik ben fan. Hebben jullie het wel naar jullie zin op de nieuwe stal? :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 13:34

Zo, ik ben na twee drukke dagen weer terug van concours! Geen winstpunten, maar fijn gereden en een heeeuleboel ervaring rijker :D Maar voor een eerste keer op wedstrijd (voor paard en ruiter) EN eerste keer op een andere locatie vind ik dat we aardig op weg zijn. Al onze punten: 177 - 172.5 - 175 - 174.5

Allemaal geheel terechte punten, want we zijn nog lang niet B klaar. Maar nu weet ik wel precies waar ik aan moet werken en waar we dan meer op kunnen gaan scoren. Een leuk detail: Ik had gedacht dat Zara alles eng zou vinden, dat het te veel zou zijn etc.. Integendeel. Ze vond alles prachtig, heeft zich voorbeeldig gedragen en was de hele dag blij :D 21 mei is onze volgende kans.

Afbeelding

brittms

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 14:46

Het zijn dan nog wel geen winstpunten, maar veel scheelt het ook niet in ieder geval! Lekker doortrainen en succes de 21ste

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 15:03

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 17:26

Ghostattack schreef:
Zo, ik ben na twee drukke dagen weer terug van concours! Geen winstpunten, maar fijn gereden en een heeeuleboel ervaring rijker :D Maar voor een eerste keer op wedstrijd (voor paard en ruiter) EN eerste keer op een andere locatie vind ik dat we aardig op weg zijn. Al onze punten: 177 - 172.5 - 175 - 174.5

Allemaal geheel terechte punten, want we zijn nog lang niet B klaar. Maar nu weet ik wel precies waar ik aan moet werken en waar we dan meer op kunnen gaan scoren. Een leuk detail: Ik had gedacht dat Zara alles eng zou vinden, dat het te veel zou zijn etc.. Integendeel. Ze vond alles prachtig, heeft zich voorbeeldig gedragen en was de hele dag blij :D 21 mei is onze volgende kans.

[ [url=m/TbxBjZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nette punten! Succes alvast 21 mei haha. Hoe ging de galop?

Spoiler:
je had trouwens toch al een keer op ander terrein gereden bij Countrymill of ben ik nou gek :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 17:32

Galop ging verrassend goed! Spontaan ging linkergalop beter dan rechts :? Raar paard haha.

Ja klopt, maar dat telt niet echt. Toen werd ik heel erg geholpen en hebben we alleen wat gestapt en gedraafd. Nu was ik vrijwel alleen en opstappen en wegrijden :)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 17:40

Hier ook net terug.

Vanochtend met vlechten was Gentle echt super braaf, alleen de voorpluk was weer hell. Ik kan dat gewoon niet netjes en hij bijt in mijn tenen als ik op de kruk sta.

Trailer laden ging ook erg goed. Het opzadelen was wel hell, terwijl we het zadel er op willen leggen komen er paarden voorbij en meneer ging rechtop omhoog. Hoofdstel ook ingedaan bij een poets plaats na overleg met het bestuur van het terrein, was niet verantwoord anders. Dus een note to myself: hoofdstel voortaan in de trailer al omdoen en het correctie halster er weer overheen.

Losrijden was hij in het begin heel gespannen en ging er ook een keer in volle vaart achter een ander aan vandoor. Gelukkig net voor de uitgang de handrem gevonden maar de gezichten van die mensen die daar stonden waren net zij bleek als die van mij. Uiteindelijk ging hij ontspannen en kon ik heerlijk rondsturen in de losrijbaan.

De ring in was weer spannend, hij wilde niet langs het jury hok en de hekjes aan 1 kant waren ook giga interessant. Waar ik dus moest aangalopperen ging hij bijna stilstaan om alles uitgebreid te bekijken. Door zijn rariteit dus ook mijn eerste onderdeel niet gereden omdat moeders vergat verder te lezen. Dikke 2 voor mijn gebroken lijn wat dus echt wel zonde was. Al met al, dus tempo, rechtgerichtheid en aanleuning regelmatig bagger.

Alle onderdelen die op het midden waren of richting de A heb ik redelijke punten nog voor gekregen, maar alle onderdelen bij de C waren dus bagger doordat hij niet bij het jury hok wilde lopen.

Al met al toch nog 171 en 177 punten gereden en een hoop commentaar waar ik mij zeker in kan vinden. Jury vond dat ik nog wat brutaler mocht rijden.
Nu veel km's maken en dan komt het vast ooit wel goed.

Afbeelding

Afbeelding

De enge hekjes :+
Afbeelding

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:18

Het zit mij en Sandro niet mee... Ik was heerlijk aan het rijden! Hij was prachtig aan het verruimen in draf wat hij met het oude zadel veel moeite mee had. Na een half uurtje rijden lekker aan het galoperen, hij verstapte zich behoorlijk en viel naar draf ja hoor... Kreupel... Meteen maar even gekoeld, morgen maar even koelen en verder rust woensdag koelen en een stukje wandelen en dan donderdag maar even aan de longe zetten om te kijken hoe en wat... Hopen dat het niet heel heftig is en het dus over een paar dagen gewoon weer weg trekt.

Wat een mooie debuten allemaal ondanks geen wp

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:20

Hai hai!

Ik hoop dat ik binnen mag komen vallen in dit topic haha. Lijkt me erg leuk om iedereen te volgen! Vorig jaar wou ik me ook in het 2016 topic melden, alleen durfde ik het niet omdat iedereen met zulke hoge punten thuis kwam...
Naja, wegens een ongeluk werd het 'm toch niet om te starten in 2016, dus had ik 2 januari 2017 mijn B debuut! 167,5 en 172.

Mijn paard vind alles eng...
Hoe gaan jullie hier mee om? Of hebben jullie het geluk met nuchtere paarden haha. :p

Anyways.
Ik hoop dat ik mee mag praten!

20 mei heb ik mijn tweede concours. :)

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:47

Sorry van een tijdje afwezigheid van mij... ik was er wel maar ook weer niet...
Ghostattack wat heb je het super gedaan. Trots kun je zijn!!
Jammer Lizje van de spanning maar uiteindelijk moet het beter gaan.
Wat een pech fleur met Sandro :-( hopen dat het mee valt en dat even rust hem snel doet opknappen... die paarden benen ook altijd, zo gevoelig.

Welkom esagar. Mijn paard is ook erg gespannen in nieuwe omgevingen. Zeker in binnenbanen is ze soms niet eens rond te sturen. Ik merk nu wel hoe vaker ik ga en dat het buitenseizoen haar wel goed doet. Vorige week had ik eerste buiten wedstrijd en die ging veel beter dan losrijden in de binnen bak. Mijn doelen zijn ook best wel laag. Ik verwacht geen winstpunten te rijden, dan valt het altijd mee. Al had ik de laatste twee keer best een Oke gevoel en hoop je het misschien stiekem toch. Dan is het een beetje een teleurstelling. Maar paard en ik moeten samen zoveel leren en zijn beide nooit officieel weg geweest. Heb nu vijf keer officieel gestart.

Heb afgelopen week zelf een beetje pech gehad. Elske schrok van een langs razende vrachtwagen en sprong vol op mijn voet/teen. Ik heb wel alles op stal afgemaakt maar had echt enorm veel pijn. Durfde mijn schoen niet uit te doen. Snel naar huis gegaan en thuis deed ik m'n schoen uit. Sok zat al helemaal onser het bloed. :-( de nagel zat los en de teen zat vol bloed. Precies bij de nagel riem in de hoek was een stukje huid weg. Mijn pijngrens is redelijk Oke maar ik had wel zo verschrikkelijk veel pijn. Ik dacht ik ga douchen dan weekt het een beetje schoon. Toen ben ik flauw gevallen (ik denk toch van de pijn). Ik werd wakker in de douche kabine en ben eruit gelopen om m'n vriend te bellen. Toen ben ik weer flauw gevallen en met m'n hoofd tegen de kast aan. Zo stom. Ik ben blijven liggen en heb m'n vader gebeld (wonen dichtbij) en die kwam gelijk. Foto's laten maken van de teen die was gelukkig niet gebroken. Wel een hersenschudding met wekadvies en komende dagen niet alleen thuis zijn.
Ik voel me nog steeds best wel beroerd. Hele dag hoofdpijn, misselijk en duizelig bij opstaan... die teen is ook erg vervelend en vooral erg pijnlijk maar dat is nog beter te doen op het moment dan m'n hoofd. Vandaar dat ik er ff niet actief was. Sorry met het verhaal over mezelf, buiten het debuut om :-)

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 09:44

@Pien1989, ah fijn dat er 'lotgenootjes' zijn! Op concours zie ik altijd van die brave paarden en dan baal ik altijd dat ik de 'enigste' ben die een onbestuurbaar paard heeft.
Is de jouwe ook nog jong?
Ik verwacht ook geen winstpunt te rijden. Mijn doel is om een fijn rondje te rijden en zonder kleerscheuren rond te komen. :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 09:48

Esaqar, ik zie ook veel paarden voorbij komen die perfect braaf hun rondje lopen. Het enige verschil is dat die paarden EN ruiters meer wedstrijdervaring hebben. Overigens heb ik er dit weekend ook genoeg de ring uit zien flippen :+ Je hebt in ieder geval een mooi doel voor jezelf gesteld!

Pien1989, dankjewel! Ik ben er ook heel blij mee. Nooit verwacht dat ze zo braaf zou zijn en het leuk zou vinden.

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 09:56

Ja het gevoel dat ik als enige zon paard heb heb ik ook eigenlijk altijd. Tot nu toe nog niemNd gezien die ook aan het stoeien was om z'n paard normaal de baan door te krijgen.
Ze is zeven en qua wedstrijden/ervaringen vrij groen dus. Ze is van zichzelf redelijk explosief ik haar reacties nij dingen eng vinden.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:03

Mcjv: Dankjewel :) Het bevalt prima, mooie stal! Het is wel wennen voor hem aangezien het veel drukker is, veel prikkels.
Ghostattack: Prima punten voor een eerste keer! Had ook al gereageerd op je topic. Succes de 21e!
miss_lizje: Toch nog prima punten voor zoveel spanning. Met kilometers komt het inderdaad wel goed, knappe paard heb je al :)
Fleursandro: Zonde, hopelijk knapt hij snel op!
Esaqar: Welkom! Bij mijn paarden merk ik dat het vooral belangrijk is om zelf rustig en ontspannen te blijven. Eston kan nog weleens kijkerig zijn in een nieuwe bak, maar als ik hem goed bezig houdt dan is er eigenlijk niks aan de hand.
Pien: Pijnlijk zeg, beterschap!

Nog een leuke foto van Est :)
Afbeelding