[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Elke

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 07:50

Ik kan me best voorstellen dat het een stap is om het te doen. Maar het is zo leuk! Sommige paarden worden echt dapperder van terrein les later in het parcours. Mijne iets te dapper maar goed haha

Ik heb even een mini break qua 'gewone' springwedstrijden. Eerst sgw seizoen tot 1 nov afsluiten en dan in november weer concours in wezep. Tussendoor wel oefenspringen binnen meepakken en af en toe dressuur proefje doen.

Ze word zo sterk in het parcours dat we eerst weer ff terug moeten naar de basis en rust :-)

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 08:22

Juist als ik sgw heb gestart ( of alleen sgw training ) dan springt mijn pony echt stukke beter!
Ze is dan veel fanatieker op de sprong en klapt dr benen een stuk horer op.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 09:42

Ik had 't ook over de paarden en niet de ruiters. :D Kan ze echt een stuk dapperder maken als je het goed doet.

Gisteren er weer opgestapt na een dikke week rust, benen mooi dun. Had me zondag ingeschreven voor oefen en B in Soest, denk dat ik dat maar gewoon laat staan. :j

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 11:28

Sommige ruiters worden er ook een stuk dapperder van :+

Ik kan er alleen nog steeds niet goed bij dat mensen die nog geen B parcours durven te starten wel een cross rijden. En dan ook nog vrij snel ambities voor het L krijgen.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:43

Begrijp ook niet dat mensen die nog geen b parcours rond komen omdat ze dan haast verongelukken een cross in gaan

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 18:20

Maar toch zijn dat vaak wel degenen die ook in de prijzen zitten, omdat het eigenlijk dressuurprikkers zijn en 200+ rijden. Als je dan wel foutloos en binnen de tijd crosst dan maakt een 5 of een 7 op stijl niet heel veel meer uit...

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 18:33

Hoi :) Tijdje geleden ook mee gepraat in dit topic maar ik heb nu weer een startpas dus zou graag weer mee praten!
Eerste wedstrijd 19 oktober bij tiebot in Olst! Gaan we BB en heel misschien B.
2 November start ik B in Assen op school!
We springen nu 95 en dat gaat eigenlijk heel goed, even wennen van een pony naar paard maar we worden steeds meer combinatie *\o/*

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 18:51

Ik snap dat dus ook niet. Vaak zeggen ze dan ja als ik L cross start durf ik ook gewoon B omdat dat dan even hoog zou zijn.. hele vage beredenering maar oké..

Ik heb het afgelopen zondag ook verloren op de dressuur. Ik crosste foutloos met 2 tijd fouten en foutloos springen. Alleen onze dressuur is gewoontjes. Vaak begin 180. De nummer 1 had 200+ punten tijdfouten en ik geloof zelf een balk.. Gelukkig trokken mijn stijlpunten me naar boven maar ja ik ben zeker heel blij met mijn derde plaats hoor! :-)

Mette welkomv terug! Ik ga ook wel es naar tiebot oefenspringen! Wie weet komen we elkaar es tegen.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 18:58

Oke leuk! Ik kom er regelmatig! :)

Gefeliciteerd met je 3e plek! *\o/*

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:46

Tnx!! :D

Ik niet heel vaak hoor. Maar in de winter wel regelmatig!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:53

Kleine guppy mee naar les gehad. Donders kan die sjouwen. Springen snapt hij de lol nog niet zo van. Waarom zou je springen als je er ook overheen kunt huppen. Vraagt nog even wat oefening. :o

Gaat er wel eens iemand op oefenparcours in Vinkega?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:33

Vinkega ben ik nog nooit geweest voor oefenspringen. Is voor mij net iets te veel uit de richting voor oefenparcours.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:37

Voor mij ook. Rijd de indoorcrossen meestal wel daar, is leuk en dan raak je het ritme niet helemaal kwijt.

Ik rijd weleens oefenparcoursen in Tolbert en ben een keer in Roden geweest.

Is dat ook zo'n buffel Lithya?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:51

Nee deze is 20 cm kleiner. Ik train wel
Tussen de crosshindernissen s winters. Mooi veel te zien. Leren ze veel van. Rijdt daar s winters veel. In het begin was ik er vaak alleen. Kon ik zelf uitkiezen welke bak ik wilde rijden. Stonden eens de afscheidingen open. Kon ik mooi 120 m rechtuit galoperen. Wat een luxe.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 16:29

Afgelopen weekend ook weer eens gestart. Lekker getimed weer. Parcours lopen was tijdens mijn dressuurproef. Afijn, vanaf de kant maar even gekeken. Rijd ik dus echt een kromme wending naar 2; balk naar beneden. Kon paard niet zoveel aan doen. Op de dubbel was paard er met de kop niet helemaal bij dus ook daar een balkje. Wel goeie stijlpunten. 76,5 werd ik best blij van. Dressuur 186 punten en net buiten de prijzen. Ik klaag niet... was de 2e keer L. Gaat best lekker eigenlijk ook dat geknutsel tussen de bordjes. Dat blijf ik er maar bij doen. Was voor het eerst dat hij daar zijn zakgeld niet mee verdiende.

Zondag oefencross in Haarle gereden samen met mijn jongste dochter. Dat was weer puur genieten. Oudste dochter ook met de pony rond geweest; pony had nog nooit een vaste hindernis gesprongen maar kwam als een volleerde crosspony het bos weer uit. Hij hopste mooi achter het paard van mijn vriendin aan waar ze samen mee reed.

Zaterdag met de pony naar Wezep, nog lekker buiten springen. 18 oktober gaan de dames samen in Lemele naar de oefencross. 11 oktober zelf crossen in Hattem en 1 november in Bathem. Verder zelf nog niks ingepland. Ik hoop dat we net zo'n winter krijgen als afgelopen jaar. Geen sneeuw en harde vorst, dan kan ik mooi blijven doortrainen.

Praat me niet over dingen vergeten. Alleen het paard is altijd nog meegegaan, voor de rest is er allemaal weleens wat thuis gebleven. Dochter stond laatst zonder chaps in Kootwijk op de welshsportdag. Heeja in Garderen was gelukkig dichtbij. Dus jongste dochter heeft nu ook mooie chaps met bling-bling die 1x door haar oudere zus zijn gebruikt.

Maar doordat ik nog weleens wat vergeet heb ik tegenwoordig wel vanalles te leen. Standaard een halster en touw in de auto liggen. Proppen heb ik dubbele set. Vaak twee zadels bij me en twee hoofdstellen. Zelfs het kabeltje van de oplooprem ligt achterin voor reserve. Dat kwam zondag nog weer van pas. Had een kennis troubles met paard. Stang kapot geslagen. Met stukje staalkabel en tiewraps de boel weer vast geknutselt zodat ze toch veilig naar huis kon. Vandaag lag er netjes een nieuw kabeltje in de brievenbus.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 16:34

Haha lekker druk geweest Anne! Leuk dat het zo goed gaat. Lijkt me ook heerlijk om zo van je kids te genieten. :j

Ik heb me ingeschreven voor cc het Wilde Varken. Is ter vervanging van het Gouden Ei. Lijkt me erg leuk, maar goed moet nog maar zien hoe hij (en ik ook) dat oppakken, zoiets groots. :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 16:57

Hihihi, was maandag echt aan rust toe. Weekend was alleen maar rennen en vliegen. In Beerze moest ik al vroeg starten dus in de dikke mist op pad. Zaterdagmiddag de cross gelopen in Haarle, drijfnat geregend. Daarna iets van boodschappen, huishouden enz. Zondag dus om 9.10 gestart, daarna snel paard en pony naar huis en andere pony opgehaald. Die ging om 11.56 het bos in. Om 15.00 weer present op een feestje. (mijn moeder was 80 geworden en had zo'n bejaardenfeestje in een zaaltje, mèn, wat saai) Was wel leuk voor mijn moeder hoor. Maar wij zaten daar met een lijf nog vol adrenaline op een stoel te draaien. Om goed 8 uur weer thuis, toen moesten er nog een paar stallen schoon, paarden naar binnen/voeren. Daarna huiswerk; tegelijk duits overhoren en spreekwoorden voorzeggen terwijl je de was opvouwd; multitaskende huisvrouw. Om 9 uur kids naar boven gestuurd en lekker TV kijken. Dat was het weekend.... :D

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 17:10

Tjesus wat een weekend man! Lekker druk geweest :D

Ik vorige week ook zoiets, vrijdag hele dag gewerkt, toen door om een paard te scheren, weer door naar een verjaardag. 12 uur thuis, om 3.30 ging de wekker weer, werken tot 19.30, douchen, auto in naar Antwerpen om te stappen, zondagochtend weer naar huis, huiswerk gemaakt, en toen uitbrakken. :+

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 17:40

Zo Anne!! Mooie dingen maar wel echt slopend ja.. Twee leuke crossen heb je opgegeven! Ik ga ook!

Afgelopen weekend had ik ook z'n weekend. Ik werk fulltime in het onderwijs dus vrijdag middag uurtje of vijf thuis. Eten en paard gaan vlechten en wassen en spullen schoon gemaakt. Zaterdag ochtend dressuur pony's op de gemeente kampioenschappen gefotografeerd. Daarna zelf dressuur proefje gereden. Gauw weer terug om de pony's op de foto te zetten in het spring parcours. Zelf weer paard opgehaald voor zelf een rondje B en L te springen. Toen de auto ingepakt voor de cross van zondag. Terug naar club om foto's te verkopen. Prijsuitreiking uiteraard en toen nog een overleg met de activiteiten commissie. Daarbij nog even fijn van een trapje afgevallen dus ellebogen en kont bont en blauw.

Zondag ochtend ik stram in de auto en paard in de trailer gedrukt en wezen crossen. Thuis spullen opruimen en paard terug zetten. Toen weer terug voor de prijs uitreiking en 's avonds op de bank uitrusten haha maandag in de klas even op half tempo gewerkt :=

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 18:26

Mijn paarden hebben een paar dagen vakantie. Ben nu in zuid Duitsland. Morgen naar Dachau om het concentratiekamp te bezoeken. Daarna feesten. Zondag terug en maandag weer an die arbeit

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 18:41

Leuke verhalen allemaal! Krijg dan altijd zo'n zin om zelf weer te gaan starten haha. Voorlopig niks op de planning.

Zondag tot woensdag ga ik heerlijk een paar dagen met ouders en zus naar Barcelona! Die zaterdag halen we mijn baby op van de opfok! Kan niet wachten om haar weer thuis te hebben. Ze heeft er een half jaar gestaan. Komt straks thuis omdt ze bij ons elke dag buiten komt, in de opfok in de winter niet. Ze is nu 14 maand oud dus ze mag hier nog twee jaar baby spelen. :)

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 19:30

Langsloper in eerste parcours en progressief foutloos maar niet snel genoeg voor een prijs. Maakt niet uit want daar reed ze ook niet voor. Stond aardig aan de maat. Pony weer een stap verder in de opleiding. Dik tevreden.

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 20:17

Heb vandaag ook weer een concours gereden!
Heb het M/Z gewonnen dus ik ben weer super tevreden! :D

Ik ga nu weer even alles bijlezen, haha! :o

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 20:21

Als ik foto's zie van crossen denk ik 'aaaah dat wil ik ook'.
Eerst maar eens een paar foutloze BB rondjes. :')

Ik mag zaterdag onderling een rondje BB doen. Maar eerst donderdag nog een springles!
Eerste officiële wedstrijd staat pas weer in maart gepland.
Ga in oktober/november nog een paar keer dressuurhobbelen maar daarna even een stop ivm afstuderen.

Edit: ik kan blijkbaar niet zo goed typen :+
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 27-09-14 20:31, in het totaal 2 keer bewerkt

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 20:25

Vandaag op HIL gestart (Herfst Indoor Luttenberg) in de E/M.
1e rondje was 2-fase , dubbel foutloos en net geen prijs.
Toen met inspringen 2x er weer afgeklapt.
Vertrouwen volledig weg. Toch maar de ring ingegaan.
En met 2 balken toch nog rondgekomen.

Morgen met het team starten. Hopen dat ze daar toch wat zekerder springt!