[HK]M1 debuut; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

liesen

Re: M1 debuut; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:41

@Gwen, Idd wel raar maar ook wel makkelijk zo. Hoeven ze niet al die blaadjes uit te printen. Spannend zondag, hoeveel tijd heb je er tussen?

@Melissa, nee ik was zeer verrast toen in de uitslagen zag! Twee x net buiten de prijzen! Jury 1e proef was H.J.M. kuipers en tweede was J. van der Jagt.
Mijn mail was gelukkig al verwerkt maar stond nog niet op startlijsten. Dus dat moet goed komen.

@Josje, ja het was idd zeer indrukwekkend!

_coquette, dankjewel! Lekker dat gijs behandeld is. Gaan ze altijd fijn van lopen. :)

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:23

Melissa; ik was het juist nu bijna vergeten :').. Ja alleen hoop ik heel iets eerder te kunnen met Guess anders red ik het niet met Ufo.

Ik heb ook even een goede les gehad gisteren :), zit echt in zo'n stukje waar we nog even doorheen moeten dat Ufo net wat meer er door blijft ook.

josje; naar is dat... ik ken ook iemand die op die vlucht zou zitten.

liesen; zag dat de tweede ook helemaal niemand een wp had!

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:46

Tspendid. Nee idd! De gene die gewonnen had kreeg maar 179 pt. Bij de prijsuitreiking zei ik nog tegen mijn vriendin: ik denk dat ze 197 bedoeld! In de 1e proef had die gene 196pt. Wat een verschil! Ik zat er maar mooi dicht bij met mijn 177 haha!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:30

he meiden, beetje druk gehad met werk en de afgelopen dagen weinig achter de computer gezeten. Ik lees steeds wel bij, maar via de telefoon is het zo lastig op alles te reageren.

Heb wel onthouden dat Caro erg blij was met haar clinic, ben erg benieuwd of het ook in je punten te zien is. En al is dat niet zo, dan komt dat de volgende keer wel!

Succes met de kring allemaal meiden!

Ik heb Bogan vorige week even rustig aan gedaan na de drukte van de selecties. Zondag vrij, maandag&dinsdag losgewerkt. Woensdag vrij, donderdag alleen even paar minuten aan de longe, hij leek namelijk in de ochtend erg loom/lamlendig, maar was bijgetrokken. Vrijdag buitenrit, zaterdag losgewerkt in de bak. Zondag vrij en vanaf maandag weer opgepakt. 2 dagen rijden, dagje vrij, 2 dagen rijden nu en dan zaterdag vrij. Vanaf zondag 3 dagen rijden, dagje vrij/longeren/buitenrit tot aan de regio :D

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:39

Inderdaad heel indrukwekkend gisteren.. Maar wel 'mooi' hoe nL er mee omgaat..

coquette fijn dat Gijs weer behandeld is. Wil voor don binnenkort weer x fysio laten komen, gewoon voor een check. Vind dat wel fijn om 1x per half jaar of jaar te doen. Al heb ik niet het idee dat haar echt wat dwars zit

Lisanne de eerste heb ik wel eens in t L2 gehad geloof ik. 2e ken ik niet. Maar wel echt streng gejureerd die 2e proef. Fijn dat het toch geregeld is voor zondag de m1

Gwenn mooi dat jouw les ook lekker ging! Les je met beide bij mar.cel.le of alleen met ufo?
Hopen dat ze je met gues wat eerder kunnen zetten

Lisanne je zat er idd heel dichtbij! Top op een debuut :D

Michelle bo dus lekker even rustig aan. Mooie planning! wanneer heb je de regio?

Don vanavond nieuwe pumps gekregen.
daarna wou ik met stalgenootje naar buiten maar het was zo enorm grijs dat we dat maar gelaten hebben. Wel even in de bak gereden, was al iets aan het rommelen en na 10 minuten ging het wat harder dat ik zo iets had van gauw naar stal. dus het rijden was kort, maar ze was wel lekker los.
hadden met het hooi ook wel geluk, zat precies voor de regenbui in het plastic

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:58

Dankjulliewel :)
Ik ga naar Frankrijk :)
Het rijden gaat nu al stukken beter!
Ik heb deze afgelopen 2 dagen helemaal super gereden, er is ook een foto gemaakt met de camera zal binnenkort kijken of ik hem kan vinden :+

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:00

Michelle dankjewel! Wanneer is de regio? Succes alvast!

Melissa don weer mooi strak op de ijzers! Gister werd het bij ons ook heel donker maar trok er gelukkig langs heen.

Lekker Tess! Fijne vakantie alvast.

Ik heb gister en vandaag nog even goed kunnen rijden voor de kring a.s. zondag. Mijn doel is haar iets meer te sluiten in de galop. Ze wordt nog al lang! Vandaag even met de slof gereden om haar meer op het achterbeen te krijgen en dat ze zich er dan niet uit trekt. Veel tempowisselingen gereden in de galop en uiteindelijk bleef ze mooi compact onder me. Vooral met de gebroken lijntjes vind ze dat lastig.

Mijn proef was nog gefilmd afgelopen dinsdag. Voor wie het leuk vind om te zien. Ik kijk zelf altijd graag naar filmpjes van anderen :)
Hier had ik 177pt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:52

Leerzaam filmpje Liesen!

Ik kan me wel vinden in de 177 punten. Het mist hier en daar wat afwerking.

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:08

vonneke schreef:
Leerzaam filmpje Liesen!

Ik kan me wel vinden in de 177 punten. Het mist hier en daar wat afwerking.

Klopt doet het ook! De puntjes moeten echt nog op de i. Over het algeheel mag het ook nog actiever als ik het zo terug zie :o.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:32

Dar vind ik idd ook. Erg jammer dat hij af en toe wat tegen de hand gaat. Zonde van je punten.

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:39

Ja, dat is dat uittrekken wat ze doet. Vooral als ze weer terug moet na de midden galop. Dat vind ze heel moeilijk en ik wil dan te veel ineenkeer. Daarom vandaag met slof getraind om haar gesloten te houden.
Tijdens halthouden was gewoon heeeel ongehoorzaam van haar :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:41

Hihi Och al doende leert men! Nog veel wedstrijdjes op de planning?

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:46

Ja, zondag de kringkampioenschappen. Wou deze eerst in de L2 rijden maar ik kan op de datum van de Overijsselse niet dus toen heb ik maar besloten om naar het M te gaan.
Ik verwacht er nu dus niks van. Hoop weer 1 of twee wptjes te rijden.

Daarna ga ik een week met vakantie en dan moet ik in augustus maar weer even zien of we nog tijd hebben. Ben dan ook nog drie weekenden weg dus wordt krap. Denk pas in september weer echt aan het werk.

En jij nog veel in de planning?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:48

Leuk de regio in het M. Komt vast goed.

Ik ben al sinds half juni niet meer weggeweest. Ga er morgen weer voor het eerst op.
Donderdag weer eens starten. Zal net wat te vroeg zijn.

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:04

Ja we zien wel :).

Bewust een tijd stil gezet of ivm een blessure? Spannend donderdag. Jou vos is ook nog jong toch? Dan kan dat geen kwaad!

Ik heb me zojuist opgegeven voor 30-8 dan gaan we weer verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:06

Druk met einde schooljaar gehad. Ben verhuisd van stal en wat zadel problemen.
Dan ben je zo een paar weken verder.

Had juist zoveel willen starten in de vakantie maar helaas!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:08

Vos is niet hele jong meer, 7 jaar.

Maar hij heeft zijn gehele vijfde levensjaar (2012) in de wei gestaan met een fikse peesblessure. We hebben veel geluk (en geduld) gehad.

In maart 2013 galoppeerde we voor het eerst weer en sindsdien gaat hij als een speer!!!

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:33

Ah jammer idd maar soms gaan er andere dingen voor!
Oh geen idee hoe ik er bij kom maar dacht dat hij 5 was :'). Nu zie ik het ook wel in je profiel dat hij een ctje is.

Fijn dat jullie weer als een speer gaan nu en hopen dat hij blessure vrij blijft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:36

Hij is net zolang onder het zadel als een gemiddelde vijfjarige hihi.

Hij doet het top. Als je naar zijn punten kijkt is het geweldig!

Enkel mijn M1 debuut was wat dom gepland. Was er met mijn hoofd echt niet bij en reed twee keer fout...

pepperlove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:57

met mijn M1 dubuut had ik 2x183 en mijn 2de cc had ik 193 en 198 en 2x 1e *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:59

Fijn Pepper.

Dit is niet enkel een mededelingen topic...

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:31

ik vind 7 ook nog jong hoor. Mijn merrie is inmiddels 14, ik kocht haar toen ze 10 was. Ze was toen M1+3. Ik was nog B- oftewel nog nooit wedstrijden gereden. Een jaar later begonnen met wedstrijden en nu zijn we M1+8. Ik heb echt een superleerpaard aan haar, maar nu moeten we wel samen verder leren en dat lukt niet altijd even makkelijk.

Vandaag hier de hele dag al regen, dat wordt niet rijden dus. Morgenochtend maar ff rijden voordat we familiedag in Haarlem hebben. En dan zondag weer concours....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:37

Dat is niet fijn heel de dag regen!

Hoe is het grijs maar droog. Wel even lekker na die warme dagen.

Zeven is ook nog jong. Maar heb sowieso weinig met leeftijd. Zegt zo weinig

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 19:34

Tess fijn dat het rijden een stuk beter gaat. Veel plezier in frankrijk

Ziet er netjes uit Lisanne. Ik zou alleen met het hh achterwaarts wat meer de tijd nemen. verder wat je zelf al zegt de galop nog wat lang, met name terugrijden vanuit de middengalop zie je dat hij moeite heeft. Maar voor een eerste keer vind ik het erg netjes! (lastige concurrent voor zondag :p ) wel veel, 26 starts.

Lisanne als je het leuk vind hebben wij in haaksbergen op maandag 18 en dinsdag 19 augustus nog avondconcours dressuur

Vonneke mooie leeftijd toch.

Don is nu 6, is allemaal heel snel gegaan terwijl we niet zo gek vaak op cc zijn geweest en alles uitgereden hebben.

Caro balen dat je niet kon rijden door de regen. hier ook al zo beetje hele dag regen.
Don zou vandaag sowieso dagje vrij hebben dus niet zo erg met ditweer. Morgen even wat loswerken en zondag eens zien hoe het gaat.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 00:39

Ook met regen ja ik er gewoon op, zeker als ik richting concours aan het trainen ben.

Ga morgen proberen je filmpje te bekijken!

Tijd gaat dan erg snel he vonneke!

Succes met de kring t weekend!