Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DemiSisa

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 15:38

Getup veel succes alvast morgen! En lekker zo dichtbij! :D
DJZ, duimen dat alles snel rond is!
moniek21, ik ga voor je duimen :) Wel goed dat het vandaag afgelast is! Hier in de omgeving zag ik dat de wedstrijd gewoon doorging, niet eens vervroegd starten oid..
FleurSandro: veel succes alvast! :D

Hier voorspellen ze morgen juist alsnog wél weer warm (zo'n 26 graden) en onweer. Nou, kan maarzo zijn dat de mijne een dag extra vrij heeft nog :P

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 15:41

Noukie schreef:
Wat is het rustig, vakantietijd? Gaan er dit weekend nog mensen op pad of zijn al geweest? Kan me voorstellen dat alles later vandaag niet zo'n goed plan meer is. Hier lopen ze ook lekker op de wei en halverwege de middag weer naar binnen. Ga vanavond nog wel even stappen ofzo, morgen weer een dag :D

Wij zouden op pad gaan, dochter zou gaan rijden (dressuur). Maar onze merrie wilde Echt Zeker Weten Niet (!) de trailer in. De ene keer loopt ze er aan een los touwtje in, en de andere keer gaat ze volledig in de staak. Zelfde trailer, geen peil op te trekken helaas.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 16:26

Oh dat is jammer. En onhandig ook...

Hier in de buurt ( alweer :P ) is n 4 daagse springwedstrijd t/m 1m40. Best pittig ook vandaag.

Heb vorige week 2 x 3.5 uur ( grote rubrieken ) geschreven bij de dressuurwedstrijd . Zaterdag de S* en zondag de M**. 2x naast hetzelfde jurylid , was echt interessant.

In augustus hebben we wel weer wat staan. 18.08 wedstrijd.
24/25.08 is het kampioenschap. 2 dagen dus. En 90 km van huis. Nemen er maar 1 mee , en gaan gewoon naar huis. Vorig jaar een gite gehuurd en blijven slapen. En de 2 mee , maar die van mee deed zo hysterisch dat er amper mee te rijden viel.

26.08 gaan we op vakantie met de paarden op de Belgische/ Franse grens. Waar je door de rivieren kunt waden etc.

Half september grote (team) wedstrijd , waar je voor geselecteerd moet worden.
En dan zijn er nog een paar , waar we niet allemaal heen gaan ...maar kijken

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 08:40

Voor iedereen die vandaag gaat starten succes !!

Ik kan vanmiddag starten, ze hebben me erbij geplaatst *\o/*

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 08:54

Fijn Moniek, succes! En alle anderen ook succes vandaag!
Getup, schijven kan heel leuk zijn idd, en jullie extra succes met heen en weer rijden
Lieser, balen zeg dat ie er niet op ging.
DJZ hopelijk is je startkaart snel rond en kan je 'los' :D

Sydney_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 10:34

DJZ hopelijk is dat allemaal snel rond en kun je weer op pad!

Lieser, wat jammer dat die niet de trailer op ging! Hopelijk gaat dat de volgende keer weer beter :j

Getup, schrijven is ook echt onwijs leuk en leerzaam om te doen. Dat zou ik eigenlijk ook wat vaker moeten doen.

Moniek21, veel succes vandaag!
En natuurlijk voor iedereen die moet starten vandaag, succes!! *\o/*

Wij hebben vanmiddag privéles, morgen en woensdag wedstrijd. Heel benieuwd hoe het gaat want de laatste twee keren hebben we mega slechte punten gereden. Is altijd jammer terwijl je zelf een goed gevoel hebt. Dus hopelijk halen we dat weer even op.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 11:29

Weer even snel bijgelezen. Excuus als ik iemand heb gemist.
Voor degenen wiens paarden nog of net in de lappenmand zitten (MwM, Miss lizje, Noukie): Beterschap!!
Degenen die vandaag gaan starten: heel veel succes!
Enzo Ollie: gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Klinkt goed!

Hier is gisteren wel gestart op De Braassem. De wedstrijden waren vervroegd zodat we om 12:00 klaar waren. Bij ons was het goed te doen. Het losrijden voor de B t/m M was in de overdekte grote baan die met dit soort dagen altijd heerlijk koel blijft. Buitenbak waar gestart werd was het wel warm, maar er stond een flinke bries dus ook dat was nog goed te doen.
Voor het Z was het natuurlijk buiten losrijden en in de overdekte baan de proef rijden. Niks gemerkt van de warmte aan de paarden en ze waren ook niet abnormaal bezweet.

Onze pup (Polletje) van 4 jaar heeft zijn eerste wedstrijd gelopen in de B. Dat gaf een speciaal gevoel, zelf gefokt, vorig jaar door mijn dochter zelf zadelmak gemaakt en doorgereden en dan vandaag zn eerste wedstrijd en dan gelijk 2 x 1e met 196 en 203 punten! Ben supertrots op beide. *\%/*
https://www.youtube.com/watch?v=RSR2Vh0SaWc
Mexx heeft een wp in Z2 gereden. De voorbereiding was slecht omdat Mexx ineens uit zn zadel was gegroeid en dat niet meer aan te passen was. Het is een albion adjusta, maar de wijdste stand past hem dus niet meer. De afgelopen weken druk zoekende geweest naar een alternatief. We hebben de afgelopen weken een paar leenzadels geprobeerd welke hem toch ook niet lekker zaten. We hadden de wedstrijd al bijna maar laten zitten, tot we deze week erachter kwamen dat een stalgenoot heen childeric te koop had. Die dus wel goed blijkt te passen. Maar de voorbereiding naar de wedstrijd heeft wel wat te wensen overgelaten. Mexx heeft veel vrij op t land gehad :D. Gelukkig is het wel een paard dat altijd blijft lopen.

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:52

Mwm fijn dat het geen grote schade was! Hard duimen dat het over 2 weken weer goed of iig verbeterd is!

Babootje wat doet Polletje het braaf zo voor de eerste keer! En hele mooie scores! Gefeliciteerd :D
Super dat Mexx z'n winstpunt in het Z2 heeft gelopen ondanks de matige voorbereiding. Fijn dat jullie een passend zadel hebben gevonden :)

Ik ben weer terug van vakantie, dus ga nu weer alles bijhouden :)
Ken van de week weer opgepakt na een weekje vrij, ze ging weer fijn :) Voor de vakantie wat gewerkt aan de vliegende wissels, snapte ze al best aardig. Daar gaan we lekker mee verder sleutelen

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:56

Hoe is het iedereen vergaan dit weekend?? :))

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 21:03

Ik had aquatraining vandaag :') :=
'S ochtend rond een uur of 11 brak het ineens los met onweer en regen. Helemaal niet bij nagedacht dat de wedstrijdlocatie mogelijk nat zou zijn (veel te verwend op mijn stal met een altijd droge buitenbak)
Dus het was plassen stampen en overleven.
Uiteindelijk 183 en 175,5 gereden in de L2 voor de 2e keer. Dus opzich gezien de omstandigheden zeker niet heel ontevreden. Alleen balen dat de dingen wat altijd appeltje eitje is vandaag niet wilde lukken (hij wilde bijvoorbeeld niet halsstrekken want dan kreeg hij water tegen z'n neus/hoofd _O- totaal niet verwend hoor := )

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 21:04

Babootje.. wat goed van Pol super gaaf gevoel moet dat zijn zelf gefokt en dan zulke punten rijden op z’n eerste wedstrijd.
En wat gaaf van Mexx super goed, gefeliciteerd.

Wij gingen vandaag weer een rondje in het ZZZ…
En niet zonder resultaat *\%/*
Eerste proef 62% en de 2e 65,6% dit betekent dat we nu PSG startgerechtigd zijn *\o/* .. en dat met gisteren een dag vrij te zijn geweest ivm de hitte . Trots op Mac die het met z’n 7 jaar allemaal maar even doet..
Ohja ik gaf hem voor de wedstrijd een vitaminespuit .. die bleek rood te zijn.. gelukkig geen rood schuim tijdens de proef _O-
Zal even een foto bijvoegen van hoe dat eruit zag hahaha.Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 21:17

Gefeliciteerd Moniek!! Knappe Mac met zn 7 jaar PSG startgerechtigd. Knappe prestatie van jullie beide!

Dat is wel een risicootje met die vitaminespuit hahahaha.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 21:55

Babootje schreef:
Gefeliciteerd Moniek!! Knappe Mac met zn 7 jaar PSG startgerechtigd. Knappe prestatie van jullie beide!

Dat is wel een risicootje met die vitaminespuit hahahaha.

Dank je wel.

Hahaha in mijn beleving is zo’n spuit altijd geel .. goede les voor de volgende keer.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 22:15

Whoeps, ziet er heftig uit whaha. Gefeliciteerd met je wp'en !!!

Babootje kan ook tevreden zijn, goed zeg

Hier een brave pony , nog te veel foutjes en vooral spanning in galop, maar waren tevreden . Score 59.70 % was ok.

Dochter werd met mijn merrie 5e , op 3 punten achterstand op nummer 1...wat prima is. Alleen jammer dat de stap ( normaalgesproken krijgt ze hier minstens 7ens voor) niet actief genoeg was vandaag en ze oa op n dubbeltellend onderdeel een 5 had .

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 05:12

Getup, zonde van de spanning in galop.. was daar een rede voor of is dat iets wat vaak gebeurd?

Knap van je dochter, jammer hè dat ze soms zulke lage punten geven voor iets wat ze goed kunnen. Mac stapt voor een 8 kreeg vandaag 6,5 nu moet ik wel zeggen dat de bak wat zwaar was.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 07:57

De stap was ook niet actief genoeg hoor! Maar zo slecht ook weer niet.

Pony is niet zo makkelijk, nogal n drukke, wakkere. Dus maakt zich snel kort en drukt haar rug weg. En kijkerig, waardoor ze soms amper ergens langs kwam. Buiging was ook n ding .
Vorig jaar nog vaak echt aan de ren. Inmiddels durft ze er meer been aan te houden en er aan te rijden.

Zwaar zand is ook niet zo tof. Ben benieuwd wat voor slipjas je al apart had hangen 8-)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 12:14

Wij hadden dit weekend ook aquatraining, hele baan stond blank :D

Geen winstpunten gereden, maar gezien omstandigheden wel lekker gereden :-)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 17:15

Getup, een hele mooie van Samshield een donkerblauwe met steentjes Afbeelding

Apple, jeetje dat is ook best heftig.. maar gelukkig heb je wel lekker gereden.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 20:50

Die is mooi ja <3

Bak blank , ook niet handig

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 10:01

Wat fijn Enzo dat je nieuwe aanwinst zo cool lijkt en van harte gefeliciteerd ermee *\o/*

Fly_high dat klinkt een soort van handig dat ongeluk van je :D

Zo lang duurt het normaal toch niet DJZ? In ieder geval benieuwd of je inmiddels een startpas hebt.

Wat jammer Lieser dat jullie paard de trailer niet in wilde -O-

Babootje wat knap van jullie puppy paard en ondanks het zadel gedoe toch ook nog een winstpunt voor Mexx +:)+

Toch nog best goede punten Fleursandro zeker als ik die omstandigheden zo lees _/-\o_

Van harte gefeliciteerd moniek!! Wat knap van jullie en wat een mooie slipjas ga je aanschaffen *\o/*

Getup fijn dat jullie toch tevreden waren +:)+

Wij zijn inmiddels een ander zadel aan het testen maar ik denk dat ik hem maar hou. Ik kan er veel beter in zitten en paardlief lijkt het ook fijn te vinden. Hier staat zaterdag weer iets op de planning.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 10:18

Prachtig hoor die slipjas! Dat is voor ons nog maar een droom <3

Gefeliciteerd voor iemand die mooie punten heeft gehad!

Nina heeft inmiddels al bijna 14 dagen vakantie gehad.. Ik dacht haar na de laatste wedstrijd even een paar daagjes te geven. Maar helaas even wat anders uitgepakt want mijn hondje werd heel ziek.

Uiteindelijk na een hoop onderzoeken blijkt het dat hij suikerziekte heeft en uiteraard wil dat bij hem weer niet voldoende zakken met insuline. Dus daar heb ik mijn handen en hoofd aan vol. Morgen ga ik haar weer oppakken denk ik.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 12:21

DiscoDipp, voor mij is het ook een droom die uitkomt <3

Wat sneu van je hondje, heel veel sterkte hopelijk knapt hij snel op.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 13:10

Dankjullie wel!

@moniek wauw heel gaaf!! voor mij ook nog een droom, maar wie weet ooit

@discodipp oh dat is minder :( hopelijk knapt ie weer snel op!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 21:01

Enzo_Ollie.. ook jouw droom komt vast uit +:)+

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 22:21

Noukie schreef:
Wat is het rustig, vakantietijd?
Hier wel, maar ik lees stilletjes mee. Heb het idee vaak niet veel bij te kunnen dragen naast een "gefeliciteerd", "wat jammer" en "beterschap", en dat steeds herhalen voelt ook zo awkward dus ben ik wat stil met reageren. Maar ik geniet van de verhalen :j .

Wel altijd interresant die discussies over punten en hoe het werkt in verschillende landen!

MWM en alle andere paarden in het ziektebed wens ik nogsteeds beterschap. Fijn dat het mee lijkt te vallen MWM, hopenlijk is alles weer goed (of iig een stuk beter) bij de volgende scan.

Mooie jas Moniek, gefeliciteerd! En ook gefeliciteerd voor iedereen die de afgelopen tijd mooie punten heeft gereden natuurlijk.