Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 08:36

Mak aan , Disco :Y)

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 11:50

Oh dat klinkt niet fijn Disco :(:)

Gisteren met onze pony haar debuut gemaakt in het B, tussen de paarden.

Het was eigenlijk de bedoeling om er een ruitertje voor te zoeken en haar tussen de ponys te starten, maar daar bleek ze voor nu toch wat te pittig voor.

Heel tevreden met 183,5 en 190 punten in haar debuut. Hiermee was ze twee keer 2e.

De witte hekjes waren eerst wel mega spannend natuurlijk, dus dankbaar gebruik gemaakt van het baanverkennen.

Af en toe heeft ze nog wat moeite met haar spanning laten afvloeien, en haar gangen worden dan wat dribbelig. Dit ging gisteren eigenlijk mega goed, ik ging voor ontspannen proefjes voor haar, en ze was na het banaverkennen heel relaxed. Heel fijn dat op het protocol dan terug te lezen is dat het rijden er ontspannen en vriendelijk uit zag :)

Voor de temperatuur heel fijn dat we al vroeg aan de beurt waren en dus voor de echte warmte alweer thuis waren.

Voor de beeldvorming :o
Unique - 5j.
Nu sinds 2 maanden echt in training.
Afbeelding

robbie88

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 11:58

wat een leuke pony Simondesteny, hoe groot is ze?

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 12:19

Bedankt, ze is 1.46m.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 09:14

Oef sterkte Discodip, klinkt niet prettig dat.

Wat fijn simondesteny! Klinkt als een fijne ervaring voor haar.

don110

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 18:41

wat een leuke pony simondesteny! Ik start ook met mijn pony tussen de paarden. Eigenlijk alleen maar leuke reactie's en nog niet het gevoel gehad dat ik benadeeld werd.

Vandaag L2 gestart voor de eerste keer. Super kijkerige locatie in combinatie met veel wind en een grote manege groep die midden in m'n proef op buitenrit gingen naast de ring maakte het voor mij geen makkelijke wedstrijd. Waren meer paarden die er moeite mee hadden. Toch in m'n eerste proef 2e met 184,5 punten en in m'n 2e proef 1e met 175. 2 verschillende ringen en 2 verschillende jury's. Voor mijn gevoel ging proef 2 namelijk een stukje fijner. Toch tevreden met de ervaring, een jaar geleden had ik dit niet gedurfd op zo'n drukke locatie met grote bak. :D Prima commentaar en helemaal eens, werk aan de winkel op sommige punten en bevestiging dat we toch wel op de goede weg zijn :)
En de teller staat met online proefjes erbij op L2+3.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 09:38

Hier even een tijdje wat stiller geweest omdat paard niet helemaal lekker liep. Uiteindelijk de osteopaat laten komen en het probleem was meteen gevonden. Daarna liep ze ineens weer goed dus besloten om onze wedstrijd door te laten gaan en dat was niet zonder succes :D

Ondanks dat we heel veel spanning hadden en we nog lang niet zo hebben kunnen rijden als dat we thuis doen hadden we 199 en 197 en een 3de en 2de plaats. Inmiddels hebben we nu ook de punten voor het L1 binnen maar ik denk dat we eerst nog 1 keer b gaan starten om nog wat meer ervaring in de ring op te doen gezien ze zich een beetje kan afsluiten voor mijn hulpen op vreemd terrein.

Helemaal blij dat onze punten als 2 groentjes nu flink naar boven schieten en dat we ook eens wat prijsjes mee naar huis kunnen nemen :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 09:41

Super gedaan weer dames! En fijn dat de osteo zo goed werkte lv!

Ik heb zaterdag regiokampoenschappen. Moet bij de 1e 8 van mijn ring komen om door te mogen naar de finale proef zondag. Daar mogen weer de 1e 8 door naar de hippiade, maar dat is wat hoog gegrepen. Ik hoop wel op doormogen naar zondag. Ze liep heel fijn, maar gisteren even flinke discussie gehad. :+ Nieuw paard in de kudde en dat merk ik direct ook aan haar gedrag als je haar binnenhaalt om te rijden.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 09:42

Gefeliciteerd met de punten LV19952

don110 2 verschillende proeven in 2 verschillende ringen kunnen inderdaad heel wisselend uitpakken :j

Mijn bijrijder gaat vandaag weer starten. 2e keer op pad voor haar in de B. Ben heel benieuwd waar ze vandaag mee thuis gaat komen.

MWM alvast succes

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-23 11:00

MWM spannend, veel succes alvast! :D

Hier na 2 top wedstrijden toch weer een teleurstelling achter de rug, we houden het lekker vol afwisseling zeg maar := Veel te weinig getraind afgelopen weken want ik was vooral bezig met stressen over allerlei onzin :') We hebben dan maar een steeplechase gemaakt van het parcours want waarom niet, blijkbaar is de ultieme stressreactie van ons allebei om maar te gaan rennen.... en waar gehakt wordt vallen spaanders dus ja respectievelijk 1 en 3 balken met matige stijlpunten. Als we niet zouden hebben geraced is het makkelijk foutloos geweest want er stond geen drol in die 1m en Henk sprong gewoon heel goed, des meer een teleurstelling -O-

Maar goed, we moeten gewoon nog veel meer kilometers maken denk ik want we zitten veel te hoog in de stress om er iets nuttigs van te breien. Het gaat wel veel beter indoor of in kleine buitenbanen omdat het mij minder uitnodigt om te rennen en verre afstanden te zoeken.

Deze week starten we in ieder geval 2x 1 meter in een kleinere en niet al te spannende baan dus ik heb geen smoes meer mocht ik weer als idioot gaan racen _O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 11:39

Was je bij ons in de straat, Fly_high? Of ergens anders? Dat die grote banen uitnodigen tot rennen herken ik ook van stalgenootjes hoor. Ben je echt niet de enige in. En het kan niet altijd goed gaan :(:) Jullie zijn gewoon allebei nog aan het leren, ook al snap ik de teleurstelling echt wel. Hij blijft toch heel anders als vorige paarden

Maar hey, 2 van de 3 goed is toch keurig?! Helemaal met wat te weinig trainen ;)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 12:28

Stoere pony Simone Destiny! Ze lijkt haast wel kleiner dan een D maar jij past er goed op, dus denk dat je zelf ook niet zo groot van stuk bent :P .
Don110: Klink ook wel als een strenge jury als je zonder wp 1e word, gelukkig wel een goed gevoel erbij.
LV: Fijn dat je je paard weer lekker aan het lopen hebt, hele nette punten.
MyWM: Succes komend weekend leuk en spannend om naartoe te trainen.
balen dat het niet zo lekker ging Fly, als je weet waar je aan moet werken ben je al op de goede weg.

Hier weer aan het trainen na een week vakantie. Hier even geen wedstrijden maar werken aan de basis, merkte de laatste tijd dat daar wat aan begon te schorten, hij loopt nu net niet fijn naar mijn hand toe over de rug. Ook zadel weer even laten aanpassen, hij is zo gegroeid in de breedte dat mijn zadel nu achterover ligt. Ben nu wel officieeel geselecteerd voor de regio eind juli, mijn eerste keer dressuur regio :D . Dus daar mooi naar toe gaan trainen.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-23 13:16

MyWishMax schreef:
Was je bij ons in de straat, Fly_high? Of ergens anders? Dat die grote banen uitnodigen tot rennen herken ik ook van stalgenootjes hoor. Ben je echt niet de enige in. En het kan niet altijd goed gaan :(:) Jullie zijn gewoon allebei nog aan het leren, ook al snap ik de teleurstelling echt wel. Hij blijft toch heel anders als vorige paarden

Maar hey, 2 van de 3 goed is toch keurig?! Helemaal met wat te weinig trainen ;)

Yup ik was bij jullie om de hoek :j

Lekker grote baan om te gaan rennen, dat wel :P

Goed, ik blijf dan maar oefenen, oefenen en nogmaals oefenen om veel meer gecontroleerd en bewust te gaan rijden :o Het mooie is wel dat mijn paard er heel veel lol in heeft, oortjes erop en ongeacht de afstand vol vertrouwen naar de overkant gaan, dan heb ik hem nog niet zo helemaal verpest ;)

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 13:17

@don110 in zo'n geval tel ik er voor mezelf 10 punten bij op. Schiet je niks mee op maar dan komt het wel meer overeen met mijn gevoel. Gezien je in die ring 1e bent geworden zou het in theorie ook moeten kloppen dat je beter hebt gereden (of de andere slechter -O- )

@MWM succes alvast!!

@Fly_High als het altijd goed gaat is het ook niet meer leuk toch :Y), gaat vast goedkomen!

@Eef_Bam, gefeliciteerd! Dat is een leuk doel om te hebben :)

Wij hebben volgende week een wedstrijd met het meertallen groepje om te kijken hoe we nou in het echt zijn, ben heel erg benieuwd. Alleen tot nu toe weinig andere groepen om ons mee te meten. 0 om precies te zijn....

Mijn paard loopt gelukkig al weer stukken beter, dus even deze week aankijken om mezelf misschien voor de selectie van de Drentse in te schrijven en met de ander B starten. Vorig jaar al een keer geprobeerd maar toen ging de selectie net niet helemaal lekker, uiteindelijk als reserve wel mogen starten maar met daarvoor 3 weken ziek door corona hadden we niet de beste voorbereiding. Nu ben ik 'm 3 maanden weer fanatiek aan het rijden ongeveer dus hoop ik stiekem dat we weer door mogen naar de Drentse zelf. Wordt wel een uitdaging gezien hij niet van dressuur houdt en hij dan 3 dagen achter elkaar op dressuurwedstrijd moet (de dag ervoor Drentse voor meertallen) _O-

Gezien ik nu 80cm durf te springen gaan we ook maar opzoek naar onze eerste springwedstrijd want waarom niet O:) :+

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 17:46

Het viel mij inderdaad ook best mee Don110, had verwacht dat er misschien wel wat geintjes over gemaakt zouden worden, want ja pony tussen de grote dressuurpaarden :+

Ik ben zelf inderdaad niet zo heel lang Eef_Bam , 1.70m.

LV Fijn dat je je paard weer lekker aan het lopen hebt, gefeliciteerd met de punten.

MWM, succes alvast!

Hij heeft er in iedergeval plezier in Fly.. Nu nog iets gecontroleerder, dat gedeelte komt me heel bekend voor :+

Leuk Enzo_Ollie, wie weet komen we elkaar nog tegen. Ben nog even aan het bedenken of ik de Drentse ga rijden. Wellicht rijden we ook nog voor de verening, is nog even afwachten wat de teams worden :o

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 18:00

Fly_high schreef:
MyWishMax schreef:

Yup ik was bij jullie om de hoek :j

Lekker grote baan om te gaan rennen, dat wel :P

Goed, ik blijf dan maar oefenen, oefenen en nogmaals oefenen om veel meer gecontroleerd en bewust te gaan rijden :o Het mooie is wel dat mijn paard er heel veel lol in heeft, oortjes erop en ongeacht de afstand vol vertrouwen naar de overkant gaan, dan heb ik hem nog niet zo helemaal verpest ;)

Die baan ging ik vroeger met dressuur al aan de ren, dus ik snap je helemaal :+
En dat is toch goed dat hij zo vol vertrouwen blijft springen! Ze organiseren ook wel eens oefenspringen dacht ik, of heb je dat daar al eens gedaan? Misschien werkt het ook helemaal niet, maar oefenen in zo'n grote baan is misschien nog wel wat.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 19:29

SimonDesteny schreef:
Het viel mij inderdaad ook best mee Don110, had verwacht dat er misschien wel wat geintjes over gemaakt zouden worden, want ja pony tussen de grote dressuurpaarden :+

Ik ben zelf inderdaad niet zo heel lang Eef_Bam , 1.70m.

LV Fijn dat je je paard weer lekker aan het lopen hebt, gefeliciteerd met de punten.

MWM, succes alvast!

Hij heeft er in iedergeval plezier in Fly.. Nu nog iets gecontroleerder, dat gedeelte komt me heel bekend voor :+

Leuk Enzo_Ollie, wie weet komen we elkaar nog tegen. Ben nog even aan het bedenken of ik de Drentse ga rijden. Wellicht rijden we ook nog voor de verening, is nog even afwachten wat de teams worden :o

Gewoon doen! :D

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 21:47

Ik baal voor zaterdag. Ik moet als nummer 4 starten en nu gaat misschien de startlijst nog vervroegt worden ivm het weer. Gelukkig sta ik 20 minuten rijden van de regio kampioenschap vandaan. Maar je zou maar van verweg moeten komen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 21:49

Tsja, 1 moet de eerste zijn :Y)

Ik Ben ook wel eens om 5uur weggereden naar concours.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 22:14

miss_lizje schreef:
Ik baal voor zaterdag. Ik moet als nummer 4 starten en nu gaat misschien de startlijst nog vervroegt worden ivm het weer. Gelukkig sta ik 20 minuten rijden van de regio kampioenschap vandaan. Maar je zou maar van verweg moeten komen.

Zoals wij dus := iig verder weg en moet nog kijken of we last hebben van de afsluiting. Volgens mij wel namelijk.

Ik hoop eigenlijk dat die wel aangepast wordt. Of liever nog, dat weerbericht nog veranderd. Want zondag is het een stuk koeler maar zelfs vrijdag is de voorspelling beter :+

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 22:36

Wij dit seizoen dus ook.. daarbij kan ik nog niet rijden. Dus ik heb ervoor gekozen om gewoon niet te gaan.

Ze hebben zich sowieso bedacht om het B en L1 op vrijdagavond te doen :? want mensen hoeven schijnbaar niet te werken ofzo?

Jammer weer maar goed. Ik heb op moment de hond met een alvleesklierontsteking zitten.. Dat is mij nu even het belangrijkste.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 23:29

Succes dames op de kampioenschappen!

Ben benieuwd wat de KNHS aan de starttijden gaat doen, zij gaan natuurlijk de laatste tijd nogal goed op welzijn en dan zul je met 30+ graden toch echt een aanpassing moeten doen.

Zaterdag sta ik zelf op Awakenings. Super veel zin in.

Ikzelf mag maandag weer, de voorspellingen zijn al iets gezakt. Zin in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 07:36

Succes allemaal die op de kampioenschappen mogen rijden!

@PSvanlot: ik verwacht vrij weinig. Ik rij in de regio Limburg waar het dit jaar al een aantal keren 30+ graden is geweest maar zowel de dressuur als springwedstrijden gaan op het heetst van de dag gewoon door :7

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 07:42

Succes met de kampioenschappen, andere wedstrijden en vooral starttijden komend weekend! Valt me op dat er weinig aangepast lijkt te worden met warm weer qua starttijden (wel vaak in andere dingen zoals water beschikbaar maken), maar dat veel ruiters zelf afmelden. Wij mogen zondag ook weer, blij dat ze beginnen met de Z en ik dus om 10 uur al moet, zijn we voor de echte hitte alweer thuis. Alleen dat vroege opstaan is wat jammer (al heb ik dat graag over voor een meer comfortabele temperatuur)

Discodipp, veel beterschap voor de hond!

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 07:52

Vraag me ook af…. In hoeverre hebben de paarden er nou echt last van? Mijn merrie kan goed tegen warme temperaturen, ook in een hittegolf rij ik gewoon door en geeft ze zelf aan dat ze best fanatiek wil trainen. Ik pas de training wel aan op de warmte (want ik vind het wel warm, om maar iets te noemen), met 30 graden ga ik niet midden op de dag op wedstrijd en met lagere warme temperaturen zorg ik dat ze niet langer dan een paar minuten in een stilstaande trailer staat. Maar ik denk wel eens dat dit meer tussen mijn oren zit dan dat mijn paard er echt last van heeft (en ik heb een paard dat gelukkig duidelijk aan geeft als ze ergens last van heeft of het er niet mee eens is)