[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nann__

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 22:26

Leuk Goldie! :D Oudkarspel is wel een mooi terrein.

Aaah Frederique ik had je gewoon kunnen zien. Vriendinnetje van mij was 233 en een ander stalgenootje 239!

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 22:28

Oh jammer dat we elkaar gemist hebben!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:28

Gave fotos! Hoe gibg het? Of heb ik dat weer gemist, overheen gelezen?

Fijn goldie!

Ik mag zaterdag met de 5 jarige weer op cross training. Vosje zou vandaag springen in zwolle maar dat liep anderhalf tot 2 uur uit. Dus we zijn naar huis gegaan zonder te springen. Afgelopen weekend foutloze B hc cross gelopen. De 5 jarige een boscross en leuk oefencrossje.
Druk druk :j

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 22:23

hoihoi! Wat leuk dat er hier een topic voor is!
Ik zou graag gezellig mee kletsen :D

Zal mezelf even voorstellen:
Ik ben Felien en ben 19 jaar. Ik heb een 8 jarige merrie genaamd Elaya.
Elaya haar papa is Tangelo van de Zuuthoeve, echt een springpaard is ze dus.
Ik breng haar dit jaar voor het eerst fanatiek uit in wedstrijden, heb vorig jaar wel een winstpuntje gereden in de B, maar heb niet echt doorgezet.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 23:01

Cioccolato schreef:
Gave fotos! Hoe gibg het? Of heb ik dat weer gemist, overheen gelezen?

Fijn goldie!

Ik mag zaterdag met de 5 jarige weer op cross training. Vosje zou vandaag springen in zwolle maar dat liep anderhalf tot 2 uur uit. Dus we zijn naar huis gegaan zonder te springen. Afgelopen weekend foutloze B hc cross gelopen. De 5 jarige een boscross en leuk oefencrossje.
Druk druk :j

Ik ben er ook zaterdag of ga je niet naar Biddinghuizen?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 07:21

Gisteren even met Gomir bijgekletst, ik mis het rijden toch behoorlijk moet ik zeggen. Dagelijks hier bijlezen helpt daar ook niet echt bij. :D

Leuk om te zien dat het zo goed gaat bij iedereen!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 07:26

Waar kwam je die nou weer tegen :P
Eva hoe gaat het met je :) Schiet al lekker op zo toch?
Evel nog bij een andere ruiter staan ? Gaat het goed?

Ik heb gisteren een super fijne springles gehad, wat een heerlijke merrie heb ik toch! <3
Heel duf m'n crossbescherming​ opgeruimd dinsdag en m'n peesbeschermers natuurlijk niet gepakt :+ Gelukkig heeft Marcel die ook wel liggen :))

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 07:30

Goldie schreef:
Waar kwam je die nou weer tegen :P
Eva hoe gaat het met je :) Schiet al lekker op zo toch?
Evel nog bij een andere ruiter staan ? Gaat het goed?

Ik heb gisteren een super fijne springles gehad, wat een heerlijke merrie heb ik toch! <3
Heel duf m'n crossbescherming​ opgeruimd dinsdag en m'n peesbeschermers natuurlijk niet gepakt :+ Gelukkig heeft Marcel die ook wel liggen :))

Kreeg een berichtje op Facebook :D

Evel staat bij Rianne Nalis en dat bevalt heel goed! Ze heeft 'm al lekker aan de gang. :j

Ook fijn dat jij weer zo kunt genieten van je paard, kun je het goed merken dat ze doorgereden is of juist niet?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 07:49

Oh fijn zeg dat het lekker gaat! Is ook even dichter bij huis zeker?

Ja ik merk het echt wel, dressuurmatig is ze ook wat beter opgevoed nu. Al blijft het een bijzonder​e op dat vlak :')
Met springen lijkt het wel of ze zelf beter de afstand in kan schatten.. ze geeft heel veel vertrouwen op de sprong. Deed ze altijd al, maar nu heeft ze gewoon wat meer ervaring en kan ze mijn stomme acties wat beter opvangen :+
Met losrijden moet ik opletten dat ze niet al over een hindernis vliegt, ze zit zo te loeren :)) Die baas? Of deze? Oh die kan ook hoor:')

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 08:39

Ik ga naar Ede Elke. Een training om gezellig bij elkaar te komen als vrienden van knhs instructie weken een paar jaar geledeb.
Normaal train ik nog wel in biddinghuizen :j

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 09:04

Hoe gaat je zoektocht elke?
En fijn dat Evel weer bij een goede amazone is Eva! Wanneer ben je uitgerekend?
Klinkt heel fijn Goldie!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 12:39

Ede is ook Leuk!

De zoektocht gaat gestaag door.. :) as zaterdag ga ik eentje voor de tweede keer proberen in het terrein die ook al wat kent en is goed gekeurd! :D

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 12:44

Waar in Ede is dat?

Ik woon in Ede, maar ken geen crossterrein. :')

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 12:46

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 12:49

Kaitlyn schreef:
Waar in Ede is dat?

Huh serieus Leane? :') Hartstikke mooi terrein! We hebben daar les van Jeroen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:15

Nann__ schreef:
Kaitlyn schreef:
Waar in Ede is dat?

Huh serieus Leane? :') Hartstikke mooi terrein! We hebben daar les van Jeroen.

Oké ik ben dus gewoon heel erg blond. _O-

Thanks!

Als Gibbie weer is opgeknapt daar maar eens naartoe gaan met Jeroen!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:36

Welkom Felien! Welke regio start je? :)

Eva! Hoe gaat het met je? :D En met de zwangerschap? Snap dat je de paarden mist.. Rianne Nalis is in de buurt toch? Naam komt me heel bekend voor.

Goldie, fijn dat ze je zoveel vertrouwen geeft. Wanneer ga je weer op wedstrijd? :D

Carola, ik hoop dat het droog is zaterdag! Maar we hebben er zin in.

Elke, wat leuk dat je voor de tweede keer naar een paardje gaat! Wat voor een is het?

Jaa leuk Leane! Echt een aanrader en lekker in de buurt! Hoe gaat het nu met Gibbie?

Wij hebben gister onze eerste buitenwedstrijd gehad, en het ging boven verwachting goed! Een balk op 1, dat was jammer maar eigen schuld en niet altijd goede afstanden maar hij sprong wel en hij wilde ook graag dus ik ben tevreden en blij!
Heb wel een filmpje maar sommige kunnen hem niet openen terwijl hij wel op openbaar staat..
https://youtu.be/Hrv-5UYZqiM

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:59

Gibbie knapt langzaam op.
Zijn nu 20 minuten aan het rijden. Balkjes wordt ze erg blij van *\%/*
En vanavond voor het eerst 1 of 2 kleine sprongetjes proberen met haar. Zal wel even heel druk zijn. :=

Sinds gisteren merk ik echt positieve verandering in het rijden, dus hopelijk kunnen we wat meer opbouwen. Heb toevallig net wat filmpjes naar haar osteopaat doorgestuurd.

Wat fijn Nan, kan alleen je filmpje nu even niet kijken. Was je in Soest?

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 14:08

Fijn! Blij om te horen dat het beter gaat. :j

Ja we waren in Soest!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 14:31

Goed gevoel is toch het voornaamste Nann_, perfectionering komt daarna wel! Rianne zit redelijk in de buurt, stuk dichterbij dan Groningen in ieder geval. :D

Ik heb het even gemist, wat was er met Gibbie?

Morgen wordt ik ingeleid dus ik vermoed ergens dit weekend een baby. *\o/*

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 14:39

Oh wat spannend!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 14:44

Kaitlyn schreef:
2 weken terug is Gibbie uitgegleden, in een spagaat gegaan en is met haar hoofd tegen de muur geklapt.
Gevolg; een vieze wond bovenop haar hoofd (die inmiddels heel mooi aan het helen is), een hersenschudding, si gewricht scheef, atlas scheef, schoft niet goed, spieren achter voorbenen volledig uit elkaar getrokken. -O-
Osteopaat is erbij geweest, heeft haar gestabiliseerd en los gemaakt en mocht 4 dagen niet rijden. Daarna beginnen met een kwartier, rechtuit en zijgangen. Voltes 10 meter, slangenvoltes en gebroken lijnen waren uit den boze. Balkjes draven en springen was op dat moment nog te belastend dus dat mocht nog niet.
Sinds dit weekend mogen we 20 minuten en balkjes draven en kleine sprongetjes nemen. *\o/*
Heb tot nog toe balkjes gedraafd, ze is daar zo blij mee. :')
Van de week even mijn springzadel ophalen, dan kan ik ook een klein sprongetje nemen. Dat is gewoon echt niet fijn met een dressuurzadel.

Ze is wel heel erg snel afgeleid, dat zal een combinatie zijn van de klap op haar hoofd en het feit dat ze echt bomvol energie zit, maar we gaan elke keer stapjes vooruit.

Ze staat nu ook tijdelijk bij mijn schoonouders thuis. Het paard van mijn schoonzusje is verkocht en nu stond de fries alleen, dus of Gibbie daar tijdelijk kon staan totdat ze een ander hebben gekocht. No problem! Alleen toen gleed ze dus uit met het naar buiten zetten. ;( Schoonouders wisten niet hoe ze het moesten vertellen, dus mijn vriend heeft gezegd; gewoon bellen en vertellen wat er gebeurd is, is gewoon een dom ongeluk geweest.
En dat is het ook, ook al heb ik echt een paar keer met de tranen in mijn ogen gestaan hoor. :o Vond haar zo zielig..
Maar voor haar herstel staat ze hier wel het beste. Maar 1 ander paard (ipv 9/10), hele dag op de wei, bakbodem is een stuk beter dan waar ik anders sta (veeeeel minder zwaar, mijn instructeur wil eigenlijk dat ik hier blijf), geen kinderen die om haar heen rennen en aan het schreeuwen zijn. Ze heeft ook geen moment meer last gehad van diarree/lopend mestwater en dat is waar ik normaal sta een beetje af en aan. En hier kan ze de hele zomer echt de wei op (weide genoeg), en waar ik normaal sta is er 1 wei waar ze een dagdeel op staan omdat de groep niet in zijn geheel samen kan.
Mijn vriend wil dat ik er blijf staan, maar ik zit dan toch een beetje met het feit dat ik dan wel elke dag bij mijn schoonouders op het erf kom...

Zo heel verhaal, vind het knap als jullie alles gelezen hebben. :o

Pantykous: zie quote hierboven :)

Oeh wat spannend! *\o/*

Nan, daar wil ik -als Gibbie weer in vorm is- ook weer graag heen. Vind het een fijne locatie, ook voor de dressuur trouwens!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 14:45

Spannenddddd! Lijkt mij zo een onwerkelijk gevoel dat je weet dat je binnenkort een baby hebt en ouders wordt en je leven gewoon heel anders gaat worden..

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 14:47

Nann__ schreef:
Spannenddddd! Lijkt mij zo een onwerkelijk gevoel dat je weet dat je binnenkort een baby hebt en ouders wordt en je leven gewoon heel anders gaat worden..

Ik vind het voor anderen altijd heel leuk, ik raak al in paniek als ik eraan denk. :o

Mijn vriend wil graag binnen een paar jaar kinderen, ik schuif het het liefst nog zeker 5 jaar vooruit. :')

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 14:50

Daar heb ik even overheen gelezen denk ik, maar dat was een beste glijpartij dan! Wel mooi dat ze zo goed vooruit gaat nu. :j

Ik kan me er nog helemaal niks bij voorstellen eerlijk gezegd, maar na 't weekend kan ik er vast meer over vertellen. :')