[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nann__

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:20

ja herkenbaar! Wij hadden dat gisteravond ook maar toen hadden we springles dus lekker intensief haha. Arme paarden!
Ja ik vind dit weer heerlijk, kan er echt van genieten maar wat paardrijden betreft mag het wel iets minder warm. :') Ach, in Nederland is het ook nooit goed. :D

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:30

Succes vanmiddag Nann__!
Ik dacht idd hetzelfde, ze gaven eerst nog raar weer op met onweer en alles, maar niks aan t handje :))

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 13:03

Hier kunnen we wel een onweersbui gebruiken, de bak is superstoffig :')

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 13:18

vandaag voor 't eerst paardrijden 'afgezegd' alsin besloten om niet te gaan. Wil graag SUPER veel rijden met de wedstrijden die gepland staan maar ik moet SUPER hard aan m'n scriptie werken op t moment :'(
so unfairrrr. Maargoed heb 0 euro als ik nooit afstudeer dus dat schiet ook niet op...

Wordt er nu veel in zomertenue gestart?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 14:24

Afbeelding

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 14:56

Ohh dat is wel ontzettend fijn! De jasjes waren anders echt veel en veel te warm :')

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:22

Jammer Leeneliefje! Maar als je straks klaar bent heb je genoeg tijd om weer te rijden :D

Houd die nieuwe regel nu eigenlijk in dat je dus het hele outdoorseizoen gewoon in zomertenue mag starten? Dus al word het van t weekend 12 graden, als je wilt mag het dus zonder jasje? :P

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:28

Bij ons stond er best veel wind dus heb wel met jasje gereden. Iedereen reed trouwens met jasje. Ben nu op spring wedstrijd daar rijdt wel iedereen in zomertenue.

Mijn wedstrijd ging matig. Tweede proef had ik wel een goed gevoel over maar ik heb echt al ruim een week niet gedressuurt. En had ik ook nog eens proef 8 nooit doorgelezen, dus voor me proef werd ik een beetje verrast haha. Maar wel 180 en 182 punten dus 2 winstpunten rijker. :D nu weer gemotiveerd om lekker verder te trainen om de volgende keer met een fijner gevoel de ring in te gaan. :') :D

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:29

Nann__ schreef:
Bij ons stond er best veel wind dus heb wel met jasje gereden. Iedereen reed trouwens met jasje. Ben nu op spring wedstrijd daar rijdt wel iedereen in zomertenue.

Mijn wedstrijd ging matig. Tweede proef had ik wel een goed gevoel over maar ik heb echt al ruim een week niet gedressuurt. En had ik ook nog eens proef 8 nooit doorgelezen, dus voor me proef werd ik een beetje verrast haha. Maar wel 180 en 182 punten dus 2 winstpunten rijker. :D nu weer gemotiveerd om lekker verder te trainen om de volgende keer met een fijner gevoel de ring in te gaan. :') :D

goed gedaan nann! Drinken we vanavond een borrel op <3

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:29

Nann goed gedaan!
Bij mij vanavond op de springwedstrijd reden de meeste wel in jasje, de jury leek ook wel merken dat de waarderen. Ik had bijvoorbeeld een 10 voor algemene indruk met jasje aan en mensen zonder een 8.
Ben wel tevreden, in de BB liep die foutloos met 72,5 punt en een 3e prijs. In de B was die heel erg heet, begon al met zo dusdanig stuiteren voor hindernis 1 dat daar de balk er al af ging, dus lekker een oefenrondje gereden verder. Ging nog ergens een balk af en nog een volte gereden. Maar weer veel geleerd.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:01

Toch lekker 2 punten nann!

wel fijn gereden dus glenstorm! :)

Ik mag zondag weer, eerste x outdoor voor ons.
En dan volgende week zaterdag op eigen stal.

Mag zondag lekker optijd om 9:32 en 9:56 :P
Ik ga zaterdag savonds maar alvast vlechten _O-
En morgen nog een privéles in de planning :)

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 07:04

Gisterenavond wedstrijd gehad. 2e van de 8 met 196 punten. Stand is 9 wedstrijden 12 winst. Dik tevreden en trots op mijn jonkie

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:29

Lois lekker vroeg inderdaad. Maar daarna is het altijd wel heerlijk dat je dan nog de hele dag overhebben.

Naat oh dan ga je best vlot. Blijf je nog lekker B komend seizoen?

Wat me opvalt is dat jullie allemaal vrij snel doorgaan naar de L1. Ik heb dat bij de pony's ook gedaan en liep toen ontzettend vast in de L. Daarom rij ik hem nu lang in de B tot ik zeker weet dat die in de L1 ook aan de bak komt. Maar misschien komt dat ook omdat ik hem al direct L1 zou mogen starten, dus die punten maken me niks uit. Maar ik ben wel benieuwd wat er achter jullie keuze zit

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:52

Ik ga ook niet eerder over als dat het bevestigd is in de B dus ik denk ook dat ik langer in de B zal doorrijden. Vooral ook omdat ze het wijken nog niet snapt.. we pakken dit in de lessen op korte sessies mee. Heb de hele maand juni ieder weekend een wedstrijd gepland denk dat ik dan wellicht eind juni de winstpunten wel heb om over te gaan. Maar wacht ermee.

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:13

Bij mij is de reden dat de B ons nu erg gemakkelijk afgaat en ze op het wijken na alles van de L ook netjes kan. Dan heb ik geen zin als 'arm' studentje de B wedstrijden te blijven rijden voor eigenlijk niks... Kan dan wel thuis blijven, maar ze moet ook nog wennen aan het wedstrijdritme, zoals trailerrit/vreemd terrein/ andere paarden etc. daar heeft ze nog best moeite mee. En daarom wil ik ook weer niet thuis blijven. Ik heb gisteravond dan ook spontaan besloten me op te geven voor 28 mei L1 :')

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:20

glenstorm schreef:
Lois lekker vroeg inderdaad. Maar daarna is het altijd wel heerlijk dat je dan nog de hele dag overhebben.

Wat me opvalt is dat jullie allemaal vrij snel doorgaan naar de L1. Ik heb dat bij de pony's ook gedaan en liep toen ontzettend vast in de L. Daarom rij ik hem nu lang in de B tot ik zeker weet dat die in de L1 ook aan de bak komt. Maar misschien komt dat ook omdat ik hem al direct L1 zou mogen starten, dus die punten maken me niks uit. Maar ik ben wel benieuwd wat er achter jullie keuze zit

Nou ik ben nog geen L1, maar heb in twee wedstrijden alweer 5 winstpunten gehaald dus we gaan vrij snel. Als het goed is rijd ik nog zo'n 2 of 3 wedstrijden en heb ik dan m'n 10 punten binnen en wil ik over. Dit omdat het paard makkelijk de l1 kan doen, alle oefeningen zijn bevestigd en we rijden nu ook vaak boven de 190 punten en vallen tot nu toe altijd in de prijzen. Dus we zijn gewoon toe aan het L1. En het belangrijkste vind ik zelf dat ik de proeven van het L1 een stuk leuker vind om te rijden dan de b-proefjes, dus ik heb er ook gewoon veel zin in! :D

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:20

Ik ben ook gelijk over gegaan naar de L1, het wijken was al bevestigd en ik vind zelf de L1 proeven echt veel leuker. Door een S van hand veranderen, slangevolte, hals strekken over de diagonaal, middengalop etc. Het motiveert mij meer om er ook echt naar toe te trainen. Ik ben zelf niet echt een dressuur ruiter, daarom heb ik ook een springpaard :D Maar als ik geen dressuur start ben ik ook niet gemotiveerd genoeg om ervoor te trainen en rij ik hem net zo lief wat lang en laag of gaan we naar buiten of longeer ik hem ipv dressuren.

Iedereen die dit weekend moet starten, heel veel succes!

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 18:16

glenstorm schreef:

zit

Ik blijf dit seizoen in de B. Ze is nog maar 4, vind het dus ook snel genoeg gaan. Ga wel met regelmaat starten. Mijn paard ziet nog wel wat bakkabouters, ik merk dat ze makkelijker wordt als ze veel mee gaat.
Zondag eens kijken hoe we het op een selectie wedstrijd doen met 25 tegenstanders....

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 18:34

Ja als je he paard ook zo bevestigd hebt dat je ook zonder problemen over kan zou ik dit uiteraard ook doen.
Ik merk dat jill in ieder geval nog niet zo ver zou zijn als ik 10 winst heb.of er zou bij haar een knopje om moeten gaan dat ze ineens dat wijken wel snapt.
Dit ga ik eerst aan de hand oefenen erna net lesgeefster onder het zadel.

Hoe lang duurde het voordat jullie de startpas thuis hadden.
Ik heb hem nu nog steeds niet heb hem 1 maand terug aangevraagd

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 18:53

Volgens mij (?) krijg je geen startpas meer. Is nu allemaal digitaal. :)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 19:03

Oo niet.. mijn lesgeefster heeft namelijk wel 1 gekregen? Die had hem dacht ik 2 weken eerder aangevraagd

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 19:14

Mijn startpas is inderdaad ook digitaal. En ik heb hem in midden april aangevraagd

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:14

Start er toevallig iemand volgende week zaterdag in Kootwijk? :D Leane?

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:28

Wauw wat rijden jullie allemaal mooie punten! Gefeliciteerd en ook een aantal met de promotie naar de L1 (en sommigen al bijna L2) Vorige weer voor het eerst even de proefjes geoefend. Ging niet zo best :P Even oefenen deze week nog.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 23:58

Ik had in januari mijn startpas aangevraagd maar gewoon een echte pas gehad :j

Ik heb vanmiddag weer een fijne privéles gehad, paar fijne stukken wijken meegenomen :D
Ik denk dat ik ook direct over ga naar de L1, sowieso omdat ze al L2 heeft gelopen is het al bevestigd, ik moet alleen zelf nog sommige knopjes vinden :P