[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 10:54

Oei Shelly sterkte!

En Flevolander, Wow wat een mooie punten voor je debuut zeg!

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 11:13

Shelly21 schreef:
Wauw super debuut Flevolander!

Suvces alvast harvey! Relax!

Hier gister van t paard gedonderd. Had springles en hij bokt ineens immens hoog en daarna een halve draai met hoofd tussen de benen. Dus oeps daar lag ik. Mega spierpijn nu in de nek, hoofdpijn en een zere vinger. Hopen dat ik er vandaag wel op kom ivm zadel passen. En morgen hebben we eigenlijk concours.

Jeetje...... Sterkte en beterschap.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:05

Mooie punten voor een debuut hoor

En oei Shelly meestal de 2e dag nog meer spierpijn dus ik wens je vast succes

Meya_

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 16:25

Nette punten voor een debuut!
Oei.. pijnlijk. Hopelijk valt het wat mee

Hier alsnog de clinic opgegeven :D Indd even gemaild en kan ip onder voorbehoud van levering van het zadel.
Lijkt me wel rete gaaf :o Andere wedstrijden ook opgegeven, tot begin november nu gepland :j

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 16:32

Wow jij hebt er zin in! :D
Hoeveel punten heb je nu in de M1?

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 17:10

Haha ja :o Vind ik altijd wel fijn, wat kijken waneer wat waar is.. Heb je beetje een planning :)

Heb er nu 5.. Dus wordt misschien tzt nog iets omgezet naar M2. Maar bijvoorbaat M2 plannen, is vragen om problemen :Y) :')

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 18:01

Haha ja dat ken ik, vaak als je nog 1 punt moet het ineens niet meer... :+

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 18:38

Leuk zeg al die clinics! Als we allemaal een beetje bij elkaar in de buurt wonen kunnen we wellicht een keer via dit topic wat organiseren? Lijkt me hartstikke leuk!

Oei Shelly, je weet toch dat de kunst van paardrijden het houden is van het rijdier tussen jou en de grond? Niet meer doen hoor!

Harley ik doe met je mee.. ik mag ook morgen weer starten.. avondwedstrijdje hier in de buurt..
Wel vanmiddag hard mijn middel gestoten.. nu mega pijn aan één van mijn ribben.. wordt echt top!

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 18:41

Oei... ook sterkte!
En veel succes!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 01:30

Clinics zijn altijd leuk en fijn!

Succes iedereen die morgen start. Ik mag nog keertje L2 om 17.30 uur. Ben benieuwd. Zadel was helaas te smal en gaat weer terug. Hij liet duidelijk merken dat het niet goed was, kwam 3x flink de lucht in. Nu verder met de zoektocht. Tot die tijd maar even verderop mijn vzh zadel.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 11:01

Fijn dat ie t zo goed aangeeft.

Succes voor de wedstrijd amazones :D

Hier alweer gelest vanochtend, ging heel fijn!! :j travers, kw en stap-galop-stap getraind

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 12:43

Gelukkig maakt je paard het meteen duidelijk dat het zadel niet goed is, kun je er meteen wat aan doen.

Fijn he als de les zo genieten is. Hier ook maar eens kijken om meer dingen uit het M2 mee te gaan nemen.

Clinics zijn leuk, maar volgens mij wonen we juist niet bij elkaar in de buurt. Zie wel eens clinics voorbij komen voor de instructeur die mijn dochter heeft en dan denk ik mooi dat we die al hebben :D

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 22:59

Ik zie net dat er in oktober weer Geldrop Hippique is en dat begint op woensdag 10-10 met de B tm Z2 en dat eindigt op zondag met de zware tour. Is altijd fantastisch aangekleed, fotograaf erbij enz

Denk dat we daar mooi en keer aan mee gaan doen :D

even voor het idee hoe het er daar dan uitziet
https://www.youtube.com/watch?v=H9vMQEFruZQ

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 11:27

En neem indd tijd om een goed zadel te vinden.
Ik rij nu op een KN symfonie, niet het fijnste zadel maar kon zo wel de tijd overbruggen tot mijn eigen komt.

Oh dat is wel fijn inderdaad Yom. Zo ben ik ook bij 2 instructrices gekomen en de ander omdat ik daar gebruik maak van de binnenbak als mijn buitenbak bevroren is :)

Geloof ook niet dat we in de buurt wonen. Ik woon dichtbij Marum Groningen. Heb wel wat reistijd over voor een clinic maar moet niet te gek worden.

Zo. Vanochtend vroeg alweer gereden en ze hebben bijna 3 kanten van de schuur in het nieuwe hout :D Moeten nog even puntjes op de I en de carport nog kleine stukjes.
Gaan we eerst in de schuur ruimte creëeren en daarna of van najaar de laatste kant van nieuw hout voorzien :) zo langzamerhand wordt het wel wat

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 15:56

Daar wordt hard gewerkt meya!

Shelly jammer van het zadel maar goed dat het gelijk duidelijk is.

Balen, ik heb zondag wedstrijd maar mijn vriend is enorm door zijn rug gegaan, kan alleen maar liggen...
Hij is mijn chauffeur en groom/lezer...
Ben dus bang dat het afzeggen wordt...

Nou ja, niks aan te doen, hangt niks vanaf, dan maar lekker naar strand ‘t weekend, komt er wel weer een andere keer...

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 17:14

Meya, zeker ik laat nu iemand komen met meerdere zadels. Lijkt me de beste optie.

Nouvel balen.. beterschap voor je vriend!

Mijn wedstrijd gister in het L2 ging echt vreselijk. Hij was bang en kwam steeds omhoog op het losrijd terrein. In de proefjes sloot hij zich erg af daardoor en was het erg hard werken. Was zelf erna echt kapot. Zo jammer al lang niet er gehad. Had toch nog een winstpunt ondanks de omstandigheden. Nu besloten maar lekker verder te trainen voor het M1 en als ik dan zadel heb gewoon een keer het debuut te maken. Moet kunnen toch met 20 winst in de L2?
Afbeelding

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 17:22

Dank je

Ah wat zonde zeg... zo wil je het eigenlijk ook niet afsluiten...
Maar 20 punten lijkt mij meer dan keurig om over te gaan!
Ik ben met 12 punten over gegaan van de L2 naar de M1.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 17:24

Nouvel schreef:
Dank je

Ah wat zonde zeg... zo wil je het eigenlijk ook niet afsluiten...
Maar 20 punten lijkt mij meer dan keurig om over te gaan!
Ik ben met 12 punten over gegaan van de L2 naar de M1.

Nee zo wil je eigenlijk niet afsluiten maarja.. hij heeft ook proeven voor 2 wp gelopen dus we kunnen het wel. Niet dat we nog nooit hoger hebben gereden dan die score.

Denk dat we toe zijn aan een nieuwe uitdaging.

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 18:02

Ja tuurlijk, gewoon doen!

Ik reed toen ik 9 punten had ineens een wedstrijd ook hele lage punten in de L2, baalde toen enorm.
En toen reed ik de wedstrijd erna bij 1 proef 200 punten, mijn record tot nu toe! :D

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 22:22

Wat jammer zeg, maar 20 punten heb je niet zomaar gekregen, gewoon doen! :)

Ai balen Nouvel! Wat lastig zeg. Beterschap daar en hopelijk valt het wat mee en is ie snel te been.

Kar_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:31

Zonde Shelly, had je nog last/spierpijn van je val ook of viel dat mee? 20 punten is toch super, inderdaad niet zomaar gekregen dus waarom niet gewoon proberen..

Hopelijk lukt het zondag toch nog Nouvel! Wel super fijn zeg, dat je vriend altijd met je mee gaat en je proeven leest, dat doet die van mij echt voor geen goud haha

Ik ben blij dat het weer wat koeler is buiten, wedstrijd met die hitte werkt voor mij echt niet.. Hoe is jouw wedstrijd gegaan woensdag Harvey? Beter gevoel aan overgehouden?

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:12

20 punten is meer dan voldoende om over te gaan hoor! Zodra jij lekker en gerust twee proeven kunt doorzitten dan gewoon proberen, weet je precies waar je staat!

Nouvel, wat balen.. Mijn vriend gaat ook vaak mee dus ik ken het gevoel.

Ik heb woensdag veel fijner gereden. Hij liep met inrijden écht top en over de rug. Vriendin van mij is B/L jury en zij kon soms even naar ons losrijden kijken. Ze vond het er echt goed uit zien. Ze zag ook stukjes in de proef en viel haar op dat het verschil heel groot was tussen losrijden en de proef. Veel vaker rug wegdrukken.

Ik moet gewoon routine houden. .Echter ben ik wel happy, mijn paard was weer volledig bij mij en hij luisterde super goed. Het was voor mij wel die tijd van de maand en ik was doodmoe en toevallig was hij voor het eerst ooit ook enorm traag. Heb het idee dat hij mijn gedrag of gevoel heel erg overneemt? Of hij was gewoon moe.

Het was helaas niet genoeg voor winst maar wij hebben zelf wel een succes geboekt omdat we weer als team hebben gewerkt samen. Dat is voor mij zoveel belangrijker. Ik moet woensdag weer en dan is het mijn doel om 2x boven de 170 te scoren en mijn proeven netter af te werken. O, en om nog meer te ontspannen!

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:26

Fijn harvey dat het beter ging en dat je er weer een goed gevoel bij had, dat is belangrijk!
Die punten komen wel...

Ja balen, hij ligt nog steeds bijna de hele dag op bed, dus ik ga vandaag maar definitief afzeggen...
Het is jammer, maar goed, er hangt niks van af, er komen nog wedstrijden genoeg.

Kar Lien, ja we gaan altijd samen, ik vind dat wel heel prettig, dan weet je wat je aan elkaar hebt, zeker omdat mijn paard veel angst op de trailer heeft gehad en we daar samen aan hebben gewerkt vindt het ik een prettig idee dat we allemaal weten wat we moeten doen als we met hem weg gaan.
En hij leest ook altijd voor, dat is ook fijn!

Ik had nu iemand die me evt wel weg wilde brengen maar niet kon lezen, en dan moet hij ook in een veewagentje ipv zijn eigen trailer.
Op zich super, maar in zijn geval vind ik dat dan toch weer een beetje spannend en oefen ik dat dan liever weer van te voren, en dan moet ik daar nog op naar een lezer...

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:30

Yom, als ik daar in Gelderop zou willen starten mag ik wel een abonnement op het baanverkennen nemen daar, jeetje wat een bombarie :D

Shelly jammer van je wedstrijd, zo sloot ik mijn L2 ook af.. daardoor met veel twijfel toch M1 gestart, en dat pakte gelukkig prima uit.

Nouvel, heb je geen stalgenoot of andere kennis die mee kan? Sterkte met zijn rug..

Harvey, volgens mij komt het vanzelf goed na wat M kilometertjes.. Je hebt die winstpunten toch niet zomaar gekregen in de voorgaande klasses...

Zelf ben ik woensdag nog weggeweest.. eigenlijk meer als doel om op die lokatie normaal de baan rond te komen.. Ik reed daar toen mijn laatste L2 en kwam echt de baan niet rond..

Nu wel! eerste proef nog een beetje overleven omdat hij toch wat kijkerig was, maar tweede proef toch lekker een winstpuntje gereden(wel maar 180, maar hey, winst is winst..)

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:32

Ik heb inderdaad M kilometers nodig! Haha..