[HK]M1 debuut; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tsplendid

Re: M1 debuut; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:00

Ik ook.. :')

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:08

8)7 haha

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:12

ik heb nog even fijn kunnen rijden na de regenval. Bak weer mooi na de regen en don liep aardig fijn :)

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:24

Bedankt allemaal!

Bright staat ook op ijzers rondom. Als ik een keer op zand start is dat echt een meevaller! Geen punten draaien! Verder is bijna alles op gras.

Ik heb nog steeds niet gereden weer. Donderdag was voor het laatst toen had ik les. Bah het is echt lastig te combineren met dit weer. Op zaterdag en zondag gaat de stal om 6 uur dicht.
Maar heb nu lekker 3 weken vakantie dus moet wel beter gaan straks.

Morgen even de laatste dingen oefenen en dan zien we wel wat het wordt!

Ik hoor ook veel over die elektrolyten. Denk dat het voor dit weer wel eens handig kan zijn maar ze zweten normaal niet zo veel.

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 11:05

Ik heb nog even snel een vraag voor dinsdag. Er zit een stuk in proef 16 waarbij je K-E schouder binnenwaarts en E-B halve grote volte. Stellen jullie en paard dan eerst recht voordat je de halve volte in gaat of rij je gewoon door met de stelling van de Sb? Ik ben al aan het kijken op YouTube maar zie het beide voorkomen? Alvast bedankt!

Kan ik het vanmiddag nog even oefenen in de regen!

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 11:18

Ik rij altijd vanuit de buiging van de sbw de volte in. Eerst recht stellen wordt vaak rommelig en ik wil een zo'n vloeiend mogelijke proef laten zien.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 11:26

Ik rijd ook altijd vanaf de buiging van de sb de halve grote volte op!

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:40

Zo moet het ook, niet eerst rechtstellen

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:00

Niet te veel over nadenken. Het komt zo snel achter mekaar. Gewoon zorgen voor een vloeiende lijn ;)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:04

Lianne, opbouwen gaat wel goed, ik rij nu 3 keer in de week een half uurtje.

Laura, gefeliciteerd met je eerste puntje! Was je naar broek in waterland? Mn stalgenootje had de eerste proef gewonnen, ze was zo blij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:39

Proficiat Laura. Als de eerste binnen is volgt de rest vanzelf!!

Osteopaat is straks geweest. Hij is weer helemaal goed. Twee dagen rust. Dan longeren en zaterdag er weer op. Dan zullen we eens gas gaan geven!!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 20:34

Lisanne ik rijd vanuit de schouderbinnenwaarts de volte in, dus met buiging. Als ik eerst zou rechtstellen word het zo rommelig.

Vonneke fijn dat vos weer helemaal goed is :D

Don vandaag vrij. Paard van me zusje nog even gereden na me zusje. Moet hem volgende week rijden als ze op vakantie is, kan ik even vast wennen :P Zo ander paard en heeel veel groter. ben echt klein duimpje op dat paard

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:06

Vandaag eindelijk weer kunnen rijden na mijn leerzame les van donderdag (door de warmte en gisteren door de hele dag regen niet kunnen rijden) en ik heb nu eindelijk het gevoel dat ik een goede sbw kan laten zien door de tips van vorige week. Nu lekker door oefenen en zondag zien of dat gevoel klopt en dat dus ook in hogere punten terug te vinden is.....

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 08:15

@caro_marjah. Fijn dat je weer hebt kunnen rijden. Is lastig met dat warme of regenachtige weer. Het is hier ook altijd alles of niets! Wat voor tips had je gekregen voor sbw? Kan ik ook nog wel wat van leren!

Bedankt voor jullie tips! Heb m zo ook gereden!
Beide proeven waren foutloos! Hier en daar nog wel de puntjes op de i. In het achterwaarts schoots ze me knetter hard achteruit en in de middengalop wou ze niet optijd terug. Kreeg 185 en 175 pt. Die 175 was heel streng gejureerd. Maar ben al super blij met die ene wp. Bright stond mooi aan de hulpen en sprong overal super aan in de galop en viel nergens uit de galop. Missie geslaagd :)

Startlijsten voor de kring a.s zondag staan er nog steeds niet op!
edit: Oh keek net op mijn telefoon stonden ze er nog niet op maar nu wel. oliebol sta nog in de L2. Had ze al wel gemaild maar ik mail ze nog wel een keer.

Het is echt ernstig hoe weinig mensen in de M2 mee doen! M1 stuk of 20 m2 6 :')

Ik ga zo lekker een buitenritje maken!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:07

Citaat:
@caro_marjah. Fijn dat je weer hebt kunnen rijden. Is lastig met dat warme of regenachtige weer. Het is hier ook altijd alles of niets! Wat voor tips had je gekregen voor sbw? Kan ik ook nog wel wat van leren!

Ja, met dat warme weer van vorige week ga ik echt niet rijden en ik hou ook niet van regen:-) Dan maar een paar dagen niet rijden.
De tips die ik kreeg: ik legde mijn binnenbeen teveel naar achteren waardoor ik meer kontbuitenwaarts ipv sbw reed, dus die moet echt op de singel liggen. Ik deed teveel met mijn binnenteugel waardoor er teveel stelling ontstond en ze over de buitenschouder weg liep, dus weinig druk op de binnenteugel houden. En om in de juiste houding op je paard te zitten: kijk naar de binnenschouder van je paard.

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:00

ik start voorlopig even niet :+

ik ga namelijk bijna op vakantie *\%/*

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:18

geniet van je vakantie ;-)

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:32

Dat moet goed komen :j
Jazz word gereden en verzorgd door twee meiden van stal :) ik ga over ruim een weekje weg, *\%/*
lekker het strand op zoeken <<)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:33

Lekker zeg, veel plezier alvast!

Ik heb vanavond weer half uurtje les en morgen laat ik mn andere juf even rijden. Dan zelf vrijdag nog even en zaterdag eind van de middag wedstrijd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:49

Fijne vakantie tess!!!

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:57

vonneke; fijn dat ie weer helemaal goed is!

liesen; gefeliciteerd met je eerste wp! Ik doe in beide klasses mee maar de tijden lekker krap lukt ook niet zo :P.. Ook al achteraan gemaild.

liesen & Melissa; vonden jullie het ook raar dat je nu ineens via Internet dat aanmeldingsformulier voor de regio moest sturen of zelf uitprinten en meenemen zondag.. :P

Fijne vakantie Tess!

Hier zondag de kring met allebei de paarden, ben zeer benieuwd.. Verwacht er met beide vooral niks van :') misschien valt het dan wel mee haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:05

Hihi dan valt het altijd mee.

Ik ga morgen weer longeren en zaterdag erop. Kan bijna niet wachten hihi.

Volgende week donderdag weer wedstrijd.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:06

Caro wat fijn dat je zoveel aan die les hebt gehad! Soms is wel handig als er iemand met een 'frisse' blik opkijkt

Lisanne super debuut! Zag al op de uitslagen dat die 2e proef niemand een wp had, wel erg streng. Welke jurys had je?
Balen dat je er nog in de L2 opstaat voor zondag. Idd best veel in de M1. 23 geloof ik. Wordt nog een lastige missie om te plaatsen, staan heel wat goede namen tussen.

Tess veel plezier op vakantie. Gaat het rijden alweer wat beter?

Gwenn ja ene kant wel vreemd, maar voor de organisatie denk ik wel een stuk makkelijker. En nu vergeet je het ook niet zo snel :P
Ah gaat wel goedkomen joh! je hebt ze beide fijn aan het lopen.
Volgens mij moeten we vlak achter elkaar toch?

Hier een fijne priveles gehad. Moet zelf gewoon nog veel consequenter zijn. Ze kan het allemaal zat maar zit zelf af en toe gewoon te klungelen.
Iig wel een fijne training gehad voor zondag.

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:18

Pff ik ben behoorlijk ontdaan vandaag.
Wat een verschrikkelijke dag |(
Maar wat gaat Nederland er verschrikkelijk goed mee om!
Beelden op TV met de rouwstoet.... Verschrikkelijk...
Hadden ook nog even angst donderdag..
Goede vrienden (gezin van 5) van ons gingen ook die richting op maar vlogen gelukkig 30 minuten later dan de MH17.. Wij wisten alleen dat zij ook rond die tijd zouden vliegen maar we wisten niet precies hoe laat en met welke vlucht.. %)

Ik ga morgen even op iedereen reageren ;)

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:21

Laura gefeliciteerd met je winst!

Vonneke fijn dat vos weer helemaal goed is nu!

Caro leuk dat je zoveel hebt gehad aan je les. En dat je er nu op verder kan werken!

Tess alvast een fijne vakantie. Maar dat gaat vast helemaal goed komen! Waar ga je naartoe?

Melissa fijn dat je lekker hebt gereden in de les. Succes alvast!

Liesen gefeliciteerd met je eerste punt!

Gijs is gisteren behandeld voor zijn spieren. Mocht er vandaag al weer op. Heb even een rustig rondje met hem buiten gestapt en morgen even rijden. Dan kan ik vrijdag weer lekker lessen :D