[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

keshia

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:42

Gefeliciteerd allemaal met de punten! Hoe oud is jouw paardje olilau?

Wij hadden afgelopen zaterdag ook weer wedstrijd gehad.. ik had zelf.wat last van griep en spit in mijn rug.. losrijden ging prima maar de proef was te chaotisch.. toch weer een winstpunt weten te pakken en nu dan L1 +11 9 en 10 december gaan we de L2 eens proberen.. kijken of dat al lukt..
Er zijn wel mooie plaatjes gemaakt op wedstrijd

Afbeelding

Afbeelding

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:09

Jaa ben erg trots! Thanks allen!

Netjes Keshia, de foto's zien er goed uit! Ben benieuwd hoe de L2 je bevalt. Mijn paardje is nu 20, in februari wordt hij 21

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 19:40

Ben ook enorm blij met mijn paardje.. heb haar pas sinds april, en zijn van ver gekomen..
Ze was enorm stijf en totaal niet buigzaam of nageeflijk.. nu gaat het steeds fijner..

Dit is nog een foto van onze eerste wedstrijd in mei.. wel te zien waar we vandaan komen haha
Afbeelding

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:29

Hallo allemaal.

Ik wil mij graag melden met mijn oranje topper.
We hebben zaterdag 10dec onze L1 debuut.
Afgelopen zondag de B afgesloten met 194,5 en 198,5pt. En 2x 3e plaats. Prima afsluiting.
Olvira is een oude fokmerrie die sinds mei voor het eerst in haar leven echt aan het werk is. Daarvoor was er nooit wat mee gedaan.

In juli zijn we begonnen met wedstrijden. Ze pakt het super aan.
Alles is nog wel een beetje boemelig voor mijn gevoel maar blijkbaar zie je dat toch niet zo terug in de proef. In de galop heeft ze ook nog echt weinig balans dus knijp ik m wel een beetje voor de L met dat lijntje over de diagonaal en dan op x in draf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 16:04

OliLau schreef:

Netjes Keshia, de foto's zien er goed uit! Ben benieuwd hoe de L2 je bevalt. Mijn paardje is nu 20, in februari wordt hij 21

Jeehj nog een oudje lees ik nu! 1996 was een goed jaar. Leuk om te lezen dat die van jou het ook zo goed doet. Ik had eerder mijn twijfels maar Olvira is nog hardstikke fit en vind het super mooi om aan het werk te zijn.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 17:00

liesen schreef:
. In de galop heeft ze ook nog echt weinig balans dus knijp ik m wel een beetje voor de L met dat lijntje over de diagonaal en dan op x in draf.

Je hoeft niet tot X te galopperen hoor. Het is een overgang op de diagonaal, je mag zelf dus kijken waar het uitkomt. Jury vertelde afgelopen zondag dat ze vooral willen zien dat je vanuit verruimde galop een duidelijke overgang laat zien naar arbeidsgalop, daarna goed de hoek door kan galopperen, dan de diagonaal op galopperen en een vloeiende overgang.

Afgelopen zondag ben ik sinds lange tijd weer een keer L1 gestart. Storm was in een echte haflingerbui de afgelopen week en is echt heel stout geweest. Tijdens de wedstrijd was hij eigenlijk redelijk oke te rijden, het was allemaal wat te onrustig, omdat meneer koude billen had. 172 en 174 punten, ik was hartstikke tevreden! Volgende keer gaan we voor een winstpunt :D

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 17:34

Denise_Storm schreef:
liesen schreef:
. In de galop heeft ze ook nog echt weinig balans dus knijp ik m wel een beetje voor de L met dat lijntje over de diagonaal en dan op x in draf.

Je hoeft niet tot X te galopperen hoor. Het is een overgang op de diagonaal, je mag zelf dus kijken waar het uitkomt. Jury vertelde afgelopen zondag dat ze vooral willen zien dat je vanuit verruimde galop een duidelijke overgang laat zien naar arbeidsgalop, daarna goed de hoek door kan galopperen, dan de diagonaal op galopperen en een vloeiende overgang.

Afgelopen zondag ben ik sinds lange tijd weer een keer L1 gestart. Storm was in een echte haflingerbui de afgelopen week en is echt heel stout geweest. Tijdens de wedstrijd was hij eigenlijk redelijk oke te rijden, het was allemaal wat te onrustig, omdat meneer koude billen had. 172 en 174 punten, ik was hartstikke tevreden! Volgende keer gaan we voor een winstpunt :D

Oja die middengalop dat is ook nog een dingetje :Y) Agjaa we hebben nog 1,5 week om te oefenen :')

Fijn dat je tevreden was! Olvira heeft ook last van koude billen dan is ze veel te sensibel en dan kan ik er bijna niet oprijden. Denk dat vanavond de bak te hard is om te rijden.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:30

Mijne wordt zo heet vsn die middengalop ik krijg haar bijna niet terug. Dis ik krijg telkens als commentaar meer verschil :')

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:50

Ik ben ook druk bezig met schakelen in galop.. die van mijnheer sowieso een erg enthousiast tempo, en in de galop helemaal!
Ik ben laatste tijd bezig geweest met verruiming in alle gangen en dat werpt nu zijn vruchten wel af.. Vooral met je been eraan mogen zitten en op arbeidstempo blijven was hier echt een probleem.. nu kan ik haar een beetje scherp maken en hoef.ik enkel mijn hand wat open te doen en verruimt ze.. heel fijn!

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 08:08

liesen schreef:
OliLau schreef:

Jeehj nog een oudje lees ik nu! 1996 was een goed jaar. Leuk om te lezen dat die van jou het ook zo goed doet. Ik had eerder mijn twijfels maar Olvira is nog hardstikke fit en vind het super mooi om aan het werk te zijn.

Haha wat leuk! Met Oliver ben ik zo'n 4 jaar aan het trainen nu, maar hij zit nogal gecompliceerd in elkaar. Ben heel blij met wat we nu bereikt hebben.

Olvira (namen lijken zelfs op elkaar) ziet er goed uit zeg! Is ze van jou? Noem je d'r ook Ollie? :P

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 08:12

Pff ja middengalop wat een ellende. Hier ook een heethoofd. Wanneer we dan op de diagonaal moeten galopperen vreet hij zich van binnen op, valt terug in draf en racet verder naar de hoek. Op het protocol stond na de overgang; paard heeft mond open. Was met de jury aan het napraten en ze zei ja ik wilde het toch vermelden maar ik heb je geen 5 gegeven omdat ik wel had gezien dat je niet aan het trekken was oid. Maar dan nog, even oefenen dus om deze lijn soepel te laten verlopen. Ik zal eens foto's sturen. van m'n protocollen dit weekend, misschien wel leuk om te delen. Kunnen we kijken of we meer vergelijkbare knelpunten hebben.

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 10:07

Wat leuk om alle resultaten te lezen van iedereen en ik zie weer mooie foto's voorbij komen.

Mijn teller staat nu op l1 plus 7. 11 december ga ik weer. Hoop er dan 3 te rijden. Ga dan in februari l2 starten.

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 10:36

@ olilau. Nee olvira is niet van mij. Ze is van de mensen waar ik mijn 1e paard kocht(brightlin). Ik miste het rijden toch en zij vroegen of ik die merrie wou komen rijden. Nu ben ik weer zo enthousiast dat ik vorige maand een nieuw jong paard heb gekocht samen met mijn vriendin(Jamaica Wobbes)

Olvira is vorig jaar niet drachtig geworden dus daarom heeft ze een tijdelijke sportcarrière. Ik kan zelf heel veel van haar leren ze is super eerlijk maar wordt te heet als ik iets niet goed doe. Dan kan ik er niks meer mee. Dan gaat ze vluchten. Maar dat is mijn eigen fout.
Mijn doel met olvira was mijn eigen vertrouwen in de ring weer terug krijgen. Gewoon lekker rijden en niet te zenuwachtig zijn is steeds mijn motto. Paardrijden is leuk. Soms moet ik dat een paar keer tegen mezelf zeggen voordat ik de ring in ga. :')
Oliver ziet er ook goed uit zeg! Heb je m al lang? en is die van jou?
Olvira is moeilijk op gewicht te houden. In de zomer ziet ze er wel veel beter uit dat in de winter moet ik zeggen.

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:24

liesen schreef:
@ olilau. Nee olvira is niet van mij. Ze is van de mensen waar ik mijn 1e paard kocht(brightlin). Ik miste het rijden toch en zij vroegen of ik die merrie wou komen rijden. Nu ben ik weer zo enthousiast dat ik vorige maand een nieuw jong paard heb gekocht samen met mijn vriendin(Jamaica Wobbes)

Olvira is vorig jaar niet drachtig geworden dus daarom heeft ze een tijdelijke sportcarrière. Ik kan zelf heel veel van haar leren ze is super eerlijk maar wordt te heet als ik iets niet goed doe. Dan kan ik er niks meer mee. Dan gaat ze vluchten. Maar dat is mijn eigen fout.
Mijn doel met olvira was mijn eigen vertrouwen in de ring weer terug krijgen. Gewoon lekker rijden en niet te zenuwachtig zijn is steeds mijn motto. Paardrijden is leuk. Soms moet ik dat een paar keer tegen mezelf zeggen voordat ik de ring in ga. :')
Oliver ziet er ook goed uit zeg! Heb je m al lang? en is die van jou?
Olvira is moeilijk op gewicht te houden. In de zomer ziet ze er wel veel beter uit dat in de winter moet ik zeggen.

Dat herken ik wel! Ollie kan het bloed onder m'n nagels vandaan halen, maar heb nu na 4 jaar wel geleerd dat rust en regelmaat voor hem het keyword is. Hij heeft mij echt geleerd om als paardenmens te groeien.

Hij is inderdaad van mij :), ik rijd hem nu 4,5 jaar en hij is 4 jaar van mij.

Oliver ook, hij krijgt sochtends en savonds driekwart schep pavo 18plus en een schep luzerne. Ook elke dag een emmer slobber gemixt met seniores priores. Zo hou ik hem redelijk goed.

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 19:33

OliLau schreef:
olilau schreef:

Dat herken ik wel! Ollie kan het bloed onder m'n nagels vandaan halen, maar heb nu na 4 jaar wel geleerd dat rust en regelmaat voor hem het keyword is. Hij heeft mij echt geleerd om als paardenmens te groeien.

Hij is inderdaad van mij :), ik rijd hem nu 4,5 jaar en hij is 4 jaar van mij.

Oliver ook, hij krijgt sochtends en savonds driekwart schep pavo 18plus en een schep luzerne. Ook elke dag een emmer slobber gemixt met seniores priores. Zo hou ik hem redelijk goed.

Ja je moet er echt mee leren omgaan idd.
Olvira krijgt ook senior priores s 'ochtends en 's avonds een schep met daarbij een halve schep havervrije muesli + grote hand luzerne. Ze heeft ook gebitsproblemen. Mist heel wat kiezen.
Ik ga eens kijken naar die 18+ muesli van pavo. We hebben haar van de brok afgehaald omdat ze daarvan te heet werd.

Kan vanavond alweer niet rijden omdat de bak te hard is. Nu kan ik pas zaterdag weer. Wordt mijn planning toch krap!

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:31

18plus is heel fijn, Ol vind het super lekker

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 21:02

Ik heb een trage eter.. die ook niks te vet was toen ze bij mij kwam.. van basis/sportbrok wordt ze ook snel te heet, nu krijgt basisbrok van de staleigenaar en ik voer haar merrie brok bij.. ook krijgt ze een grote emmer seniore priores bij.. Ze eet dat lekker rustig aan op.. doet er de hele nacht over haha.. dat heeft haar snel beter op gewicht gebracht.. binnen een maand 50 kg erbij denk ik

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 13:28

Leuk al die verhalen en de goede resultaten! Ik meld mij ook weer eens, ons debuut van mei was uitgesteld ivm gebroken pink. Wij zijn sinds oktober/november weer losgegaan met de wedstrijden en de teller staat nu op 6. Achterwaarts ben ik sinds deze maand ook mee begonnen en de eerste passen zijn al gemaakt. 18 december gaan wij weer op pad.

Wat zijn jullie doelen voor 2017? :)

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 14:46

Leuk josien! Hoe vaak start je ongeveer?
Ben ik van de rest ook wel benieuwd naar..

Mijn doel voor 2017, ik wil graag rond juni over naar de M1 en dan in het indoor seizoen selecties rijden. Dat heb ik tot nu toe niet gedaan en vooral gefocust op het snel omhoog werken. Bewust eigenlijk want mijn paardje is nu 14 dus wil er niet te lang over doen en het risico lopen dat ze straks de fitheid niet heeft voor de hogere klasses.
Hoop ooit Z1 te worden met haar, en een veulentje te fokken wellicht.

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 19:47

Ik hoop L2 met een winstpunt te worden in 2017

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 12:10

Mijn doel voor 2017.. pff ik hoop naar de M te kunnen! Eerst maar L2 worden ☺

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 12:16

Hoi! Mag ik me hier melden?

Mijn doel is in januari L1 te gaan starten :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 12:17

Ik hoop dat ik zondag weer kan starten. Zit nu al 4 weken ziek thuis en heb dus ook al die weken niet op een paard gezeten. Had gehoopt deze winter de L1 uit te kunnen rijden maar als ik nu weer een wedstrijd af moet zeggen schiet het niet hard op (heb 2 weken terug ook al af moeten melden). Mijn doel is dus eerst weer opknappen en zien dat ik op mijn paard kom.

Laatste wedstrijd begin november ging redelijk, 184 en 184,5 punt. Ook toen was ik trouwens al niet fit, dus niet er uit kunnen rijden wat ik graag had gewild.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:28

Mijn doel voor 2017 is na de bevalling het rijden snel weer oppakken en L2 starten :D

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:39

Mijn doel is eind december volgend jaar M startgerechtigd zijn. Ben nu L1 + 5 en ga ongeveer 1-2 x per maand op concours. Dus als het lekker loopt zou ik dat moeten kunnen redden.