Jou Grootste Wedstrijd Blunder

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nellekeee

Re: Jou Grootste Wedstrijd Blunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 00:31

Die hele iritante nieuwe B proef, aanspringen op volte E-B-E en dan nog eens zo'n volte. Ik ben dus een halve volte ergens daartussen vergeten. Vrolijk doorrijden en dan leest de voorlezen iets voor, heel brutaal roepen; TOE NOU EVEN GOED, DIT KAN NIET EENS. En dan erachter komen dat je dus iets vergeten bent, heel genant en ik baalde ook flink, want die -2 kostten mijn winspunt toen Tong uitsteken

tukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 00:43

Ik had dus een 100% tuiger en reed alleen manege wedstrijdjes voor de lol. Dus op een x ik kom binnen Ax binnen komen arbeidsdraf X halthouden en groeten. Okeee met dat ik netjes groette laat mijn merrie een giga harde wind Haha! Haha! en de persoon die mij voor moest lezen lag helemaal blauw waarop ik ook niet meer bij kwam en de jury daar ook weer op hun beurd moesten lachen. dus een giga dolle boel Haha! Ik mocht ff weer opnieuw binnen komen en toen ging het perfekt en 2e geworden

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 10:46

Mijn grootste blunder is toch wel 3x achter elkaar in dezelfde hoek de baan uitvliegen, en dus gediskwalificeerd worden Bloos... Verder heb ik eigenlijk nooit stomme dingen gedaan Haha!

Heb me afgelopen zaterdag op Indoor Bodegraven nog kóstelijk vermaakt.... Was kür op muziek. In de hal stond achter de C een tribune, juryauto in de hoek voor de jury bij H, mooie entourage Ja. Komt er een combi de baan in, wordt omgeroepen dat ze mag beginnen. Dus ze gaat op de hoefslag staan, steekt haar hand op, muziek begint. Iedereen zat al naar elkaar kijken, want ze stond de verkeerde kant op ROFL. Toch begon ze gewoon te rijden, rijdt de AC lijn op (dus richting A Haha!), staat stil tussen G en X en groet naar de geluidsmannen ROFL (die in een keet achter bij de A stonden). Toen riep de commentatrice maar even om dat ze overnieuw mocht beginnen! Ze heeft daarna een prima kür gereden, vond ik wel ballen hebben, als net al het publiek hartelijk om je gelachen heeft *LOL*

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 12:00

Remember schreef:
Mijn grootste blunder is toch wel 3x achter elkaar in dezelfde hoek de baan uitvliegen, en dus gediskwalificeerd worden Bloos... Verder heb ik eigenlijk nooit stomme dingen gedaan Haha!

Heb me afgelopen zaterdag op Indoor Bodegraven nog kóstelijk vermaakt.... Was kür op muziek. In de hal stond achter de C een tribune, juryauto in de hoek voor de jury bij H, mooie entourage Ja. Komt er een combi de baan in, wordt omgeroepen dat ze mag beginnen. Dus ze gaat op de hoefslag staan, steekt haar hand op, muziek begint. Iedereen zat al naar elkaar kijken, want ze stond de verkeerde kant op ROFL. Toch begon ze gewoon te rijden, rijdt de AC lijn op (dus richting A Haha!), staat stil tussen G en X en groet naar de geluidsmannen ROFL (die in een keet achter bij de A stonden). Toen riep de commentatrice maar even om dat ze overnieuw mocht beginnen! Ze heeft daarna een prima kür gereden, vond ik wel ballen hebben, als net al het publiek hartelijk om je gelachen heeft *LOL*

hahaha ja dat heb ik ook gezien, de hele tribune hoorde je grinniken Haha!

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 16:16

Geweldig topic...

Ik weet nog mijn eerste wedstrijd met een 4jarige in de B dressuur, in een ring met witte hekjes en van die bloembakken als bordjes...het stuurt verdraaid lastig als je paard bijna met zijn neus tegen de witte hekjes loopt. Er lag trouwens ook nog aan het einde van de ring de kantine waar allemaal mensen stonden, dus we gingen ook wel erg langzaam die kant op...de andere kant daarentegen gingen we behoorlijk hard.
Heb trouwens wel een zak brokken gewonnen omdat ik laatste was haha.

Ook heel leuk, vroeger op een niet-officiele wedstrijd binnen, ik ben met mijn proef bezig, gaat ineens de deur open die op de stallen uitkomt, komt er iemand binnen met een paard...Ik was 11 ofzo
Ik: Euh...hallo ik ben een proef aan het rijden!
Zij: Ok, dan zorg ik wel even dat ik niet in de weg rijdt hoor, ga maar verder!
Ik: Maar het is een wedstrijd!
Zij: Nee hoor, dat kan niet. Maar ik zal niet in de weg rijden hoor.
Ik: Ja maar, het is echt een wedstrijd...Kijk dan daar zit de jury!! (boven in de kantine achter raam)
Jury heeft inmiddels het raam open gedaan en verzocht de amazone vriendelijk de ring te verlaten...

Nuja, ik helemaal in de war, heb er achteraf wel vreselijk om moeten lachen, zowel van mij als mijn pa die voorlas wilde ze gewoon niet aannemen dat ik een wedstrijd aan het rijden was...terwijl daar toch echt iedere vrijdag de hele winter lang wedstrijden werden georganiseerd. Weet helaas ook niet meer wat het resultaat was uiteindelijk...

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 16:50

Ik ben de afgelopen 2 jaar mee geweest op wedstrijd met een vriendin samen.

Wat er toen gebeurde was bij een indoor marathon en ze is het basis pacour aan her rijden en begint ze daar ineens het speel uw spel pacour te rijden( een route uitzoeken om zo veel mogelijk punten te verzamelen) ikke roepen natuurlijk en ze had het niet eens door, ja gediskwalificeerd natuurlijk. En een keer op wedstrijd gegaan, het paard in geladen en de wagen vergeten. we waren gauw klaar daar.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 16:55

In de M1 was buiten, met een selectie wedstrijd, ik had al een klap gehad dus snel losgereden van paard af laars uit, voor de proef laars en en rijden en dat deed toch zeer!!! dus ik proefje rijden, moet je bij B aangelopperen en dan e-b-e grote volte, ik dacht b-e-b dus ik stuurde er maar gelijk een volte achter aan, en toen kwam de rechtsomkeert! Maar kwam voor geen meter uit, dus ik mocht dat stuk over nieuw doen (Had zoon last van me been). Ja hoor wat doe ik? +) Maak precies de zelfde fout! Dan voel je je echt even dom hoor.
en tja verder..
Ik rijd een fries die gek is op springen dus dat geeft buiten tussen de hekjes een leuk effect. Kan er nu wel om lachen ook als het gebeurt maar vroeger niet echt.

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 16:57

Singel vergeten, Verkeerde zadel meenemen Tong uitsteken Enz enz enz Knipoog Zelfs me cap kan gelukkig altijd alles lenen Lachen En net als hier boven proef rijden met me laarzen die z'on pijn deden kon me been niet bewegen en voelde niks meer ! Tong uitsteken zsm me laarzen uitgetrokken en nieuwe gekocht
en een proef half verkeerd rijden !! Tong uitsteken
En ben een keer met mijn paardje over een bordje heen gesprongen met als gevolg dat de voorlezer helemaal dubbel lag van het lachen (overigens was die bak kei scheef en kwam ik niet uit dus moest of over de bak of over het bordje heen Tong uitsteken heb dus gekozen voor het bordje leek me het veiligste Knipoog)
Laatst bijgewerkt door Miss_m op 15-11-07 17:02, in het totaal 5 keer bewerkt

Silletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 16:58

vergeten aan te singelen en dan vervolgens op zn buik hangen in de proef.. Tong uitsteken

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 17:04

Silletje schreef:
vergeten aan te singelen en dan vervolgens op zn buik hangen in de proef.. Tong uitsteken

Nagelbijten / Gniffelen

ik heb na de les ook wel eens gehad van: ''hey, ik ben vergeten goed aan te singen..."
Heb ik toch best een goed evenwicht....

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:08

Met inspringen van me pony afgevallen en het hele hoofdstel meegenomen.. Clown

Een keertje samen met me pony opgesloten geweest in de trailer Tong uitsteken
En met buitenwedstrijden (Dressuur) kom ik altyd een paar keer buiten de bordjes, en er staat altyd maar op t coupon, pony zwaait uit Tong uitsteken

Wit dekje vergeten

Tijdens het rijden 2 knopen van je dressuur jasje verliezen, ga zo maar door Tong uitsteken

Haha, zat meeemaakt!

Er staan wel grappige dingen tussen van jullie zeg.. Clown

Kuss !

Edit: Ohja en laatst de verkeerde kant opgereden.. Haah het was iets van B afwenden E rechterhan, en ik doodnormaal de linkerkant oprijden. Ik merk dat k verkeerd ben gereden, kijk naar mn moeder en kon nog net de slappe lach vor wezen. Maargoed toch nog een wp Haha!
Laatst bijgewerkt door Jordy_ op 15-11-07 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:10

Mijn eerste wedstrijd op een manege pony..
Helemaal in de zenuwen natuurlijk..
Eerst moesten we úren stappen ..
En toen was ik aan de buurt..
Pony had téveel zin en in galop kreeg ik hem niet in een fatsoendelijke volte .. Tong uitsteken
Daarna bij het groeten, nogsteeds in zenuwen, groette ik perongeluk met mijn zweep..
Ook zeiden ze , blijf lachen hea ?
en toen had ik dus kaakpijn na mijn proef..... Haha!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 17:14

hahaha!
Ik ga juist lachen als er dingen verkeerd gaan, vooral als ik weet dat een paard gaat bokken ofzo, en dat dan ook daadwerkelijk doet.

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:18

Bij mijn alle eerste ''manege wedstrijd'' deden we in groepjes van 5 de proef..ik reed als een na laatste..helemaal zenuwachtig gooit de gene die voorleest de deur iets te hard dicht de enigste die schrok was mijn pony en ik lag ernaast haha voordat de proef ookmaar begonnen was de fout in

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:22

Owja! Had laatst nog ik doe mijn jasje dicht springt me knoop er af..
1 x had ik alle spullen in de auto zijn op concour nog onderweg denken van heb ik alles.. Ja ik heb alles.. Je moet bijna rijden, paard klaar gemaakt, laarzen aan. en dan ben je je jasje, met plastron en handschoenen er in vergeten,
secretariaat kende mijn moeder nog van vroeger wat een mazzel! Die is voor mij heen en weer gereden voor de spullen van haar dochter.
Lang leve moeders!

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:29

1 wedstrijd is echt een enorme blunder geworden.
alles ging namelijk mis!

ten eerste duurde de heenreis langer dan verwacht.
en op de weg daarheen kwam ik erachter dat ik mijn cap vergeten was. die heb ik ergens kunnen lenen.

ik had nog precies 5 minuten om los te rijden. die eerste proef liep mijn paard dus met zijn oortjes naar voren, met zijn neus in de lucht zijn proef. hij kon nog niet eens op de hoefslag blijven, zo erg was het.

tussen de eerste en de tweede proef kon ik gelukkig nog even losrijden. ging redelijk, maar het terrein had lang gras en het had geregend. mijn paard had geen ijzers, dus er konden geen kalkoenen in. In de ring sprongen we tijdens de proef in galop aan en in de volte gleed meneer uit en lag gevloerd op de grond.....

toen vonden we het mooi geweest.

uiteindelijk rijden we alleen nog maar op een zandondergrond en er gaat elke keer een lijst mee, die ik zorgvuldig af loop en zorg dat ik tijd genoeg heb!!!

colinda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:39

ben op mijn eerste wedstrijd met mijn haflinger met losrijden in de bagger belandt, hij zag een andere haf en nam de kuiten richting die andere haf met een giga bok en toen lag ik er naast.
in de wedstrijd zelf (bak van 100 meter lang) was de bak afgezet met balken en met de galop vloog hij ineens de andere kant op richting het publiek, aaahh.

groetjes

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:49

Silletje schreef:

Heb ik ook eens gehad... Kwam erachter toen ik mijn pony af wilde zadelen bij de trailer Clown Ik had gewoon een L parcours gesprongen met mijn singel 2 gaten te los Clown

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 17:53

Goldie schreef:
Silletje schreef:

Heb ik ook eens gehad... Kwam erachter toen ik mijn pony af wilde zadelen bij de trailer Clown Ik had gewoon een L parcours gesprongen met mijn singel 2 gaten te los Clown

hahhaa!
Kun je dus, net als mij, wel zeggen dat je evenwicht hebt.

Antgillya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:53

Ik had een vrij bang paard, maar op wedstrijd liet hij me eigenlijk nooit zitten mits het gras wat nat was, dat vond hij eng.
Ik had mijn 1e wedstrijd ooit met hem de kring en ik mocht door, 3 wedstrijden later de regio, de 1e proef het begon te regenen en hij deed nog redelijk braaf dus ik heb hem de hele tijd beloond.
Ik was daar zo druk mee dat ik vergat wat mijn voorlezer zei en ik ging zo de verkeerde kant op..
de 2e proef ik wil starten A-X binnenkomen(oude proeven) X-G halthouden groeten dus ik sta stil maar hij gleed iets door door het natte gras, ik groette nog en hij ging steeds harder achteruit rennen.
Op een gegeven moment kwam de jury uit zijn auto (de regen in) en zei: Je mag niet achteruit in een B proef hoor.... Haha!
Toch waren we nog 10de!

Verder nog in mijn pony tijd, ik zei: wil je de ring DICHT houden tot ik hem gestopt heb(hij werd nogal blij van de hindernissen en remde dan niet meer zo goed)
Dat was goed en ik starte, was foutloos en de snelste, groette nog af in galop en ze deden de ring open vloog ik zo het terrein af de weg op, recht op een drukke weg af, ik proberen te stoppen maar dat lukte niet, gelukkig reed er op de drukke weg een vrachtwagen die zijn remmen ontluchte, daardoor schrok hij en keerde hij (nog altijd in galop) weer om, op het terrein hebben ze hem de bak in gejaagd en daar kon ik hem uiteindelijk stoppen. Bloos

Was toen eerst best eng, achteraf wel leuk, en het 1e wat ik zei tegen mijn moeder (die bang is voor paarden) wouw...........wat ging ik hard he! en ik heb nog gewonnen ook!
Go jij! Go jij!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:57

Ik had ook een keer op ponykamp toen ik nog best klein was een wedstrijd. Maar de pony waar ik op reed was een enorme vreetzak.... En aan de bakrand groeien allemaal leuke plantjes, midden in mijn proef in galop ging dat hoofd naar beneden en ja hoor hij stond stil en lekker te eten Tong uitsteken Dus ik trek zijn kop omhoog, geef hem een schop en een harde tik met de zweep. Hij geeft een enorme bok en we zitten weer in galop en rijden gewoon weer verder alsof er niks gebeurt was Tong uitsteken
Had ik nog gewonnen ook Haha! Stond op mijn blaadje, goed aangepakt en goed blijven zitten Tong uitsteken

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 17:57

Antgillya schreef:
Was toen eerst best eng, achteraf wel leuk, en het 1e wat ik zei tegen mijn moeder (die bang is voor paarden) wouw...........wat ging ik hard he! en ik heb nog gewonnen ook!
Go jij! Go jij!

hahhhahaha zo droog!

Antgillya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 18:01

Dat wel, na tijd is mijn moeder nooit meer mee geweest op wedstrijd dat is wel jammer.
Was wel clubkampioen geworden haha

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 18:07

Een dag te vroeg op Concours Verdrietig
Ik lekker los gereden en ik reed toen nog nationaal en daar start je altijd op tijd en heb je een nummer op je dekje of hoofdstel.
Maar het vreemde was al dat ik geen ruiters zag met nummers op hun dekje en ik bij de ringen ook geen twee jurywagens zag staan, maar goed ik me concentreren op mijn rijden en mijn man richting de ringmeester gestuurd.
Toen het echt tijd werd dat ik de ring inging dus ik ook naar de ringmeester toe.. en die zei.. je bent een dag te vroeg kom morgen maar terug No Cheer
man boos, ik in een deuk

nadia_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 18:33

Ik had dat ik moest aan galoperen en dat het paard wat ik toen rijde over het hekjes sprong
iedereen lag dubbel ben gwoon weer terug in de ring gesprongen Tong uitsteken Cool ROFL