Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
First_Unique schreef:hmm, bakregels, die ga ik is opzoeke, ik wist niet dat je aan de kant moest als je op de linkerhand zit.. wel dat als je stapt dat je dan de binnen-hoefslag moet pakken!!
dus helaas voorjou met je slimme opmerking 
First_Unique schreef:ooh maar niet iedereen haalt een brevet hoordus helaas voorjou met je slimme opmerking
Hier mag je geen wedstrijden starten zonder brevet?
hier leer je nog is wat
First_Unique schreef:nou sorry, heb nog geen wedstrijden gereden.. ik zie het vanzelf allemaal wel als ik dr aan ga beginnen.. maar ik heb het idee dat jij ook link uit de hoek kwam hoor..
niet echt. Ik vond het alleen vreemd. Gezien wij hier ons a en b brevet moeten afleggen en daarin leer je gewoon de bakregels. En die vind ik belangrijk. Das het minste wat je kan doenals je op wedstrijd gaat, op zijn minst de 'voornaamste' kennen. Maar mij niet gelaten. *haalt schouders op* asjemenou schreef:Als je de bak in wilt moet je eerst "bak vrij!!" roepen, zodat iedereen weet dat er iemand binnekomt en je geen botsing krijgt.
Maar weet niet of dat een officiele regel is, want hier wordt die eigenlijk bijna niet gebruikt.
bij ons is het 'poort vrij' of iets dergelijk. In theorie zou het moeten. al kijken ze hier meestal gewoon even uit en wachten tot ze er door kunnen. Dan zien ze het vanzelf en laten ze je er wel even door

( ik ben niet iemand die zo snel z'n ruimte neemt, dus dan blijft er niet veel meer over
) pharagirlke schreef:niet echt. Ik vond het alleen vreemd. Gezien wij hier ons a en b brevet moeten afleggen en daarin leer je gewoon de bakregels. En die vind ik belangrijk. Das het minste wat je kan doenals je op wedstrijd gaat, op zijn minst de 'voornaamste' kennen. Maar mij niet gelaten. *haalt schouders op*
Wij moesten bakregels leren maar ook hoe je zadel en hoofdstel en paard in elkaar zat 
geconcentreerd rij, dan doe ik mijn hoofd omlaag en hoor ik niets meer. en tjah.. dan kom je soms een ander paard tegen. maar goed, soms gebeurt dit, als het maar niet stelselmatig gebeurt en die ruiters zijn het irritantste.
pharagirlke schreef:First_Unique schreef:hmm, bakregels, die ga ik is opzoeke, ik wist niet dat je aan de kant moest als je op de linkerhand zit.. wel dat als je stapt dat je dan de binnen-hoefslag moet pakken!!
dat leer je toch als je je a en b brevet doet?
. Je geeft elkaar overigens altijd de linkerhand