Voor al uw irritaties op het inrijterrein!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chupa

Re: Voor al uw irritaties op het inrijterrein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:24

Waar ik me wel het meest aan irriteer zijn die A/B pony's die tussen de E-pony's losrijden. Gelukkig is mijn E-pony inmiddels een paard geworden en heb ik er geen 'last' meer van *LOL*

rominy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:26

vorige keer zat er een ander meisje mij constant af te snijden ik werd er een beetje ziek van op dat kleine stukje waar ik dan nog reed moest ook volop gereden worden haha en dat kind was mij constant aan het afsnijden enzo Tong uitsteken

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:27

Longeren op het inrijterrein!

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:14

Met thuiswedstrijden valt het doorgaans wel mee. Natuurlijk wel eens dat iemand z'n paard in ze achteruit zet, terwijl ik er net achterlangs rijd. Of dat de bakregels niet helemaal duidelijk zijn, figuren niet voorgelaten worden of mensen op de linkerhand even van de hoefslag af moeten.
Ook ik rijd op een Fjord tussen de paarden, maar ik heb eigenlijk niet het idee dat er op mij neer wordt gekeken of zoiets dergelijks.
Wel ben ik af en toe een beetje 'bang' als een paard vlak naast of voor me op z'n lazer krijgt en hij vervolgens gaat bokken. Tja, ik zit toch een stukje lager.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:44

hmm, bakregels, die ga ik is opzoeke, ik wist niet dat je aan de kant moest als je op de linkerhand zit.. wel dat als je stapt dat je dan de binnen-hoefslag moet pakken!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:46

First_Unique schreef:
hmm, bakregels, die ga ik is opzoeke, ik wist niet dat je aan de kant moest als je op de linkerhand zit.. wel dat als je stapt dat je dan de binnen-hoefslag moet pakken!!

dat leer je toch als je je a en b brevet doet? Nagelbijten / Gniffelen

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:47

ooh maar niet iedereen haalt een brevet hoor Knipoog dus helaas voorjou met je slimme opmerking

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:56

pff als ik dit allemaal lees vraag ik me af of ik me binnekort kan inhouden (startkaart wordt aangevraagd) Het moet natuurlijk wel want met ruzie kom je helemaal niet verder. Ben benieuwd hoe het mij afgaat...

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:57

hier is het irritatie topic he, hier hoor je alleen negatieve dingen Knipoog
Vaak zat rijd ik ook gewoon heerlijk relax enz los zonder problemen Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:59

First_Unique schreef:
ooh maar niet iedereen haalt een brevet hoor Knipoog dus helaas voorjou met je slimme opmerking

Verward Hier mag je geen wedstrijden starten zonder brevet?
Daarbij moet je niet meteen zo in je kont gebeten zijn. Geen wonder dat het er zo aan toe gaat op wedstrijden Scheve mond

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:12

nou sorry, heb nog geen wedstrijden gereden.. ik zie het vanzelf allemaal wel als ik dr aan ga beginnen.. maar ik heb het idee dat jij ook link uit de hoek kwam hoor..

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:14

Ik reed al jaren wedstrijden toen ik erachter kwam dat linkerhand voorrang had. Nagelbijten / Gniffelen
En "bak vrij" hoorde ik pas voor het eerst toen ik een keer een NBVR wedstrijd reed.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:15

wat betekent bak vrij? Tong uitsteken hier leer je nog is wat Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:21

First_Unique schreef:
nou sorry, heb nog geen wedstrijden gereden.. ik zie het vanzelf allemaal wel als ik dr aan ga beginnen.. maar ik heb het idee dat jij ook link uit de hoek kwam hoor..

niet echt. Ik vond het alleen vreemd. Gezien wij hier ons a en b brevet moeten afleggen en daarin leer je gewoon de bakregels. En die vind ik belangrijk. Das het minste wat je kan doenals je op wedstrijd gaat, op zijn minst de 'voornaamste' kennen. Maar mij niet gelaten. *haalt schouders op*

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:23

Als je de bak in wilt moet je eerst "bak vrij!!" roepen, zodat iedereen weet dat er iemand binnekomt en je geen botsing krijgt.

Maar weet niet of dat een officiele regel is, want hier wordt die eigenlijk bijna niet gebruikt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:26

asjemenou schreef:
Als je de bak in wilt moet je eerst "bak vrij!!" roepen, zodat iedereen weet dat er iemand binnekomt en je geen botsing krijgt.

Maar weet niet of dat een officiele regel is, want hier wordt die eigenlijk bijna niet gebruikt.

Ja bij ons is het 'poort vrij' of iets dergelijk. In theorie zou het moeten. al kijken ze hier meestal gewoon even uit en wachten tot ze er door kunnen. Dan zien ze het vanzelf en laten ze je er wel even door Lachen

Lordino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:39

Ik heb een vreselijke hekel aan mensen die longeren in het inrijterrein. of mensen die zeg maar erdoorheenlopen zonder dat ze op het paard zitten. instructeurs ofzo vreselijk irritant.

Steffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 14:22

Ik heb een hekel aan mensen die longeren, is al gezegd maar goed.
Mensen die je omver rijden vind ik ook niet er prettig. Vork ( ik ben niet iemand die zo snel z'n ruimte neemt, dus dan blijft er niet veel meer over Tong uitsteken )

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 16:04

pharagirlke schreef:
niet echt. Ik vond het alleen vreemd. Gezien wij hier ons a en b brevet moeten afleggen en daarin leer je gewoon de bakregels. En die vind ik belangrijk. Das het minste wat je kan doenals je op wedstrijd gaat, op zijn minst de 'voornaamste' kennen. Maar mij niet gelaten. *haalt schouders op*

In NL hoeft dat dus niet

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 16:12

Wij hebben dat op stal wel gehad. Je A en B diploma mét theorie moeten halen Knipoog Wij moesten bakregels leren maar ook hoe je zadel en hoofdstel en paard in elkaar zat

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 16:25

ja? mm wat een gedoe dan, voordat je een keer mag starten. hoewel.. voor sommige ruiters zou het wel handig zijn en ook ik hou mij niet altijd aan de regels geef ik eerlijk toe Nagelbijten / Gniffelen geconcentreerd rij, dan doe ik mijn hoofd omlaag en hoor ik niets meer. en tjah.. dan kom je soms een ander paard tegen. maar goed, soms gebeurt dit, als het maar niet stelselmatig gebeurt en die ruiters zijn het irritantste.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 18:41

geen gedoe. Vind het eigenlijk niet meer dan normaal...Het is maar eenmalig en zo'n ramp is het ook niet om het te leren. Vond jij die theorie moeilijk MWM?
Is echt niet zo moeilijk. Een voormiddagje is een kleine moeite om vervolgens jaren wedstrijden te mogen rijden.

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 21:42

Ik vind het vreselijk irritant als ze een volte om je heen maken dat nog net kan Clown

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 21:47

hm, ik heb het idee dat je gewoon zonder dat wedstrijden kan starten.. net als anneliesdj zegt.. hmm, vriendin van mij heeft het niet en rijd tog dressuur.. dusja, daarom weet ik het allemaal nie

lientje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 19:49

pharagirlke schreef:
First_Unique schreef:

dat leer je toch als je je a en b brevet doet? Nagelbijten / Gniffelen

Als je op de rechthand zit moet je van de hoefslag af toch Verward. Je geeft elkaar overigens altijd de linkerhand
Ik bedoel als je allebei in draf zit oid