Gedoe KNHS -> vertraging startkaartaanvraag

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Dabo

Re: Gedoe KNHS -> vertraging startkaartaanvraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 13:13

Was dat met die stempels niet een of andere nieuwe regeling die dit jaar was ingevoerd...?
Balen zeg, ben je secretaris, krijg jij al die rekeningen! haha
Mijn eerste wedstrijd zal op 20/21 januari zijn, dus ik heb nog wel even, maar heb er toch een hard hoofd in...

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 14:30

Moska schreef:
En ik begin nu ook zwaar te twijfelen of mijn paard wel een stempel in zijn paspoort heeft, straks op stal maar even kijken... Hij is van 1995, maar zijn paspoort is pas veel later aangevraagd (ik meende 2001) en als ik me het goed herinner is het chipnummer erin gedrukt. Maar heb afgelopen zomer ook meegedaan aan de regionale kampioenschappen en toen is er niets van gezegd.

Dat was bij mij ook het geval deze zomer. Zie eerder dit topic maar dat maakt dus niets uit. Als je nu zou starten zonder stempel, dan hebben ze het recht om je te weigeren. Ik zou het risico maar niet lopen...... Haha!

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 16:39

Salinicky schreef:
Ik ook, maar ik wist niet dat ik een rekening zou moeten krijgen. Is de eerste keer dat ik een startkaart heb aangevraagd.
Ik heb toch gewoon een comb.nr, dus de desbetreffende rijvereniging weet toch niet dat ik geen rekening heb gehad.
Vind ik trouwens een probleem van de knhs. Ik heb netjes alles ingevuld en ingeleverd.
Maar die rekening komt vast wel hoor! Ben ik niet bang voor. Ze zullen me niet vergeten en wel weten te vinden!!

idd maar nu snap ik neit of je nou bij de rekening enzo je startkaart + de coupons hoort te krijgen
want ik wil er heen gaan bellen
maar hoorden ook dat ze gesloten waren tot 2 januari als ik het goed heb ?

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:42

Heb niet alles doorgelezen maar weet een van jullie toevallig ook of coupons later komen??
Ik heb vandaag nieuwe startkaarten binnengekregen maar geen coupons Verward

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:47

carlijn83 schreef:
Heb niet alles doorgelezen maar weet een van jullie toevallig ook of coupons later komen??
Ik heb vandaag nieuwe startkaarten binnengekregen maar geen coupons Verward

ik heb het andersom, wel coupons, maar geen startkaart.
KNHS zal het wel druk krijgen volgende week als ze weer open zijn Whoosh!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 21:42

Huh?? Wat voor stempel moet je hebben dan?
Want je paspoort hoef je toch neit mee te sturen?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 21:57

Als je chipsticker gestempeld is, is er geen probleem, en hoef je je paspoort niet op te sturen.
Als je sticker niet gestempeld is, kun je dat in eerste instantie laten doen door de DA die je paard gechipt heeft, geloof ik.
Ik heb een buitenlands paard, dus mijn paspoort kon alleeen door het KNHS gestempeld worden..

lnajo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 23:40

Mijn paard (1995) komt uit Duitsland en ze is in September hier in Nederland gechipt, heb een paspoort voor haar aangevraagd bij de KNHS en de ik heb barcodestickers van de chip erbij moeten sturen. Nu heb ik dus een paspoort voor haar, maar de barcodestickers zijn er niet ingeplakt maar het chipnummer staat gewoon gedrukt. Ik heb mijn startkaartaanvraag deze week verstuurd, maar moet ik nou ook zo`n stempeltje hebben OP dat gedrukte chipnummer??? Verward Verward

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 00:03

Ik ben bang van wel. Gewoon ff KNHS bellen.. dan weet je het zeker Haha!

lnajo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 00:12

Zou toch raar zijn, zij hebben mij zelf dit paspoort zo toegestuurd Verward

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 00:13

lnajo2 schreef:
Mijn paard (1995) komt uit Duitsland en ze is in September hier in Nederland gechipt, heb een paspoort voor haar aangevraagd bij de KNHS en de ik heb barcodestickers van de chip erbij moeten sturen. Nu heb ik dus een paspoort voor haar, maar de barcodestickers zijn er niet ingeplakt maar het chipnummer staat gewoon gedrukt. Ik heb mijn startkaartaanvraag deze week verstuurd, maar moet ik nou ook zo`n stempeltje hebben OP dat gedrukte chipnummer??? Verward Verward

Nee hoor dat stempeltje is alleen voor als de barcode op een sticker staat. Die moet afgestempeld worden. Valt in jouw geval dus alweer mee Haha!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 00:15

Bij mij hebben ze nooit moeilijk gedaan en alles is zeer op tijd gekomen etc. zelfs sneller dan z ehadden gezegd, ik zou gewoon bellen als er iets niet klopt, zowel naar de KNHS als naar je vereniging waar je lid bent. Wie weet zijn zij wat vergeten door te geven?

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 00:17

Dabo schreef:
Als je sticker niet gestempeld is, kun je dat in eerste instantie laten doen door de DA die je paard gechipt heeft, geloof ik.

Nee hoor. De DA heeft die stempels niet. Het moet worden afgestempeld door het stamboek en in geval het een buitenlands paard betreft of een paard die niet is opgenomen in een stamboek dan doet de KNHS de stempel erop!! De dierenarts dat zou eigenlijk wel gemakkelijk zijn. Misschien een optie voor de KNHS??? Ik denk dat ze het liever in eigen hand houden trouwens. Gaat ook om registratie van het paard natuurlijk dwz dat hij ergens geregistreerd staat met het chipnummer.... dat is ook een van de redenen dat de stempel erop moet heb ik begrepen.

lnajo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 00:17

oversized schreef:
lnajo2 schreef:

Nee hoor dat stempeltje is alleen voor als de barcode op een sticker staat. Die moet afgestempeld worden. Valt in jouw geval dus alweer mee Haha!

Gelukkig! Haha!

lnajo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 00:19

Is het trouwens nodig om de pagina uit het paardenpaspoort met de aftekeningsgegevens mee te sturen? Ik heb namelijk alleen de eerste blz en de afstammingsgegevens meegestuurd.

Sorry voor off-topic Bloos

NoireIdylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 09:42

lnajo2 schreef:
Is het trouwens nodig om de pagina uit het paardenpaspoort met de aftekeningsgegevens mee te sturen? Ik heb namelijk alleen de eerste blz en de afstammingsgegevens meegestuurd.

Sorry voor off-topic Bloos

De eerste 5 pagina's, maar dan wel kopieen! Niet het origineel sturen!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 09:45

Nou, ik ben heel benieuwd.

1 week geleden de aanvraag voor mijn NRPS-er voor een startkaart op de bus gedaan en tegelijk coupons aangevraagd.
Ik hoop wel dat we de spullen voor april binnen hebben want ik schat dat we er dan mee willen gaan starten. En je moet natuurlijk ook nog een paar weken van tevoren inschrijven.

Spannend Haha!

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 09:50

Heb half november een startkaart aangevraagd bij de KNHS en heb hem nu binnen.
Dus 7 januari kan er gestart worden Go jij! Go jij!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 09:56

ik heb hem ook aangevraagt allen mijn paard moest nog gechipt en geent worden dus jah, alles moet nu op gestuurt worden door de veearts aangezien mijn dame Duits is Knipoog moet alles dus nu naar de knhs.. Bloos dat word dus w8ten

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 10:16

sabje19 schreef:

ik heb het andersom, wel coupons, maar geen startkaart.
KNHS zal het wel druk krijgen volgende week als ze weer open zijn Whoosh!

Ghehehe, dat denk ik ook ja!
Ik was gisteren de jaarrekening aan t controleren (heb t secretariaat van de club)
Daar staan ook 4 dingen op die niet kloppen!

Komen ze terug van vakantie, mailboxen helemaal overstroomd!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 10:18

lnajo2 schreef:
oversized schreef:

Gelukkig! Haha!
Inderdaad gelukkig maar! Dat scheelt alweer Haha!

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 11:10

Heey

Ik heb het topic doorgelezen. Alleen snap ik niet... wat voor barcode en stempel moet je hebben of zo? Ik heb namelijk vorige week kopien gemaakt van de 1e pagina, afstamming en indicatie en zo alleen zie ik nergens een barcode of stempel staan?

xxx Marleen

lnajo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 11:36

Dan staat waarschijnlijk je chipnummer gewoon gedrukt op de eerste blz.? Heb ik namelijk ook.. Schijnheilig

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 11:49

lnajo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 11:59

_Marleen_ schreef:
lnajo2 schreef:
Dan staat waarschijnlijk je chipnummer gewoon gedrukt op de eerste blz.? Heb ik namelijk ook.. Schijnheilig

Bij mij staat dit alleen op de 1e pagina.....?

http://i60.photobucket.com/albums/h14/x ... cument.jpg

xxx

Ja bij mij staat het ook precies zo! (transpondernummer=chipnummer) Knipoog