Ergenis B ruiters

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

waterval123

Re: Ergenis B ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 16:47

Ik vind B = B Dus voor beginners omte oefenen en ja paard een beetje te trainen en nog eventuweel te laten wennen aan het hele wedstrijd gebeuren

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:29

Inderdaad

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:46

ik zaag in ieder geval niet, dat vind ik zo erg!! zo kan je toch nooit goed hoog komen..

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 22:16

ik denk dat we ons allemaal wel eens schuldig hebben gemaakt aan dingen die eigenlijk niet kunnen, maar toch gebeurde, gewoon omdat je niet beter wist of iets dergelijks.
je moet ergens beginnen en van fouten leer je alleen maar.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 07:52

Mijn pony vertikt het al als ik mn handen te erg bij me houd niet aan de teugel. laatstaan trekken en zagen Tong uitsteken . Ze rijd alleen aan de teugel met volle ontspanning van mn handen en dan vraag. Maar ik snap niet hoe een instructrice van wie die mensen les krijgen het toestaan dat ze zo grof rijden als mijn instructrice dat ziet dan wordt ze gek Tong uitsteken

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 09:20

Omdat die instructrice ook zo rijdt, daardoor gaan die lesklanten ook zo rijden.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 09:33

Natascha13 schreef:
Omdat die instructrice ook zo rijdt, daardoor gaan die lesklanten ook zo rijden.

Meestal wel...maar soms ook niet, Ik denk dat ze het vaak wel zien maar er misschien niks van zeggen of het wordt wel gezegd maar het dringt niet tot de ruiter door.

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 09:37

Dat kan ook, maar denk dat de meerdere er wel wat van zeggen. Maar je hebt gelijk, bij sommige ruiters dringt het niet door Haha!

Nikkii1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 16:27

Het hangt helemaal af in welk deel van het land je woont denk ik, want in het noorden zie je het idd meer dan in bv. Brabant.

Maar je ziet ze in elke klasse nog zagen of trekken. Vervelend om naar te kijken zeker, maar denk dan maar bij jezelf van zo zou ik het dus nooit doen. Want de mensen wie dat doen zijn toch te stug om naar je te luisteren als je erwat van zegt.

En wat ook niet vergeten moet worden, zijn de ouders. Mijn moeder heeft haar hele leven in de paardensport gezeten, en daardoor ben ik nu een amazone wie op de juiste manier rijd. Maar er zijn ook ( vooral pony ruitertjes ) mensen wie dat niet hebben, en wie niet de juiste begeleiding krijgen, en dus niet weten hoe het echt moet.
Zouden ze daar dan wat aan moeten gaan doen? Zeker
Maar ze zijn zich er ook lang niet allemaal bewust van dat ze het niet op de goede manier doen.
En je mag je paard gerust een keer op de rem zetten, of een keer boos worden, zolang je het dan ook maar weer laat weten als ie braaf is.

_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 17:11

ok nu ik even ik rijd ook in de b maar dit is nog maar mijn 1e pony heb nog nooit eerder wedstrijden gereden en de meesten moeten tog bij het begin beginnen! ik ga binnekort wel naar de L1 maar je had het net over dat gezaag. dat valt bij ons best wel mee in brabant kan nou niet echt zeggen dat die kinderen hun pony's plaatselijk martelen. (ik rijd trouwens E-B ) daarin heb je meestal ook wel mei(sjes),(den) van 16 ofzo die daarvoor al hoger hebben gestart met een C bewijze van spreken die kom ik heel vaak tegen als 12 jarige! en ook ik ben niet van het zagen maar je mag wel (vind ik) even je pony duidelijk proberen te maken dat hij iets naar beneden mag (kneepjes geven e.d.)

_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 17:11

maar dat is mijn mening! Vork Bloos

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 17:41

Nikkii1989 schreef:
Het hangt helemaal af in welk deel van het land je woont denk ik, want in het noorden zie je het idd meer dan in bv. Brabant.

Hoe kom je daar nu weer bij..?? Verward
Onzin natuurlijk. Dromen
Zagers en trekkers heb je overal natuurlijk; ook in zuid Nederland zijn beginnende (wedstrijdruiters) namelijk! Lachen

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 17:52

Mijn instructriese pikt het egt niet als ik of een ander iets doe wat egt niet klan! dan worden we zonder pardon de les uit gestuurd.
Vaak word de ruiter ook boos op het paard als i iets niet goed doet.
Mijn instructriese segt dan: de ruiter word boos als de kennis op houd!
En zo is het vaak ook wel ja

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 19:25

nou vandaag had ik me eerste knhs wedstrijd
was heel erg leuk!
alleen was me paard een beetje heet, en sprong ook nog over de hekjes, maar dat geeft niet, de 2e proef ging wel lekker
maar wat ik toch wel heel erg vind (vandaag meegemaakt)
er was een familie meisje reed best goed, maar met de 2e proef werd ze gediskwalifiseerd omdat ze te laat begon na het startsein
haar moeder was zo kwaad hierover, dat ze de jury is aangevallen.. en een mep heeft verkocht.. met een hoop gescheld enzo
dat is toch wel heel erg zeg..
dat je zo laag kunt zinken......

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 19:49

tessie1985 schreef:
nou vandaag had ik me eerste knhs wedstrijd
was heel erg leuk!
alleen was me paard een beetje heet, en sprong ook nog over de hekjes, maar dat geeft niet, de 2e proef ging wel lekker
maar wat ik toch wel heel erg vind (vandaag meegemaakt)
er was een familie meisje reed best goed, maar met de 2e proef werd ze gediskwalifiseerd omdat ze te laat begon na het startsein
haar moeder was zo kwaad hierover, dat ze de jury is aangevallen.. en een mep heeft verkocht.. met een hoop gescheld enzo
dat is toch wel heel erg zeg..
dat je zo laag kunt zinken......

Kwam heel toevallig dit berichtje tegen. Je hebt je vuurdoop dus gehad. Ik heb ook weleens gehad dat een paard over de hekjes springt. Op dat moment schaam je je misschien dood, maar later kun je er wel om lachen. Mooi dat de 2e proef lekker ging. Is natuurlijk ook nog wennen voor beiden. Ben heel blij dat het zo goed met jullie gaat.

Ja en sommige mensen op de wedstrijden. Is toch niet te geloven, die krijgt vast een leuke brief van de KNHS.

Heel veel succes verder met je wedstrijden en geef Wynona een knuffel van mij.

Groetjes Lisenka

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 21:45

heej lisenka
wat leuk dat je ook op bokt zit!!
ja vuurdoop heb ik gehad, en ook nog op vreemd terrein, en met trailer weggeweest
moet zeggen dat de manege waar ik vandaag gereden heb heel erg druk was, naast de bak was een snelweg, en we moesten starten in de stort regen Nagelbijten / Gniffelen
maar volgende week weer wedstrijd maar dan op eigen manege Haha!
verder gaat het helemaal super Haha!

en ik denk inderdaad dat die mensen een brief van het knhs krijgen.. maar ja terecht haha
en ik geef een knuff aan wynona van jou! Knipoog

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 08:22

tessie1985 schreef:
heej lisenka
wat leuk dat je ook op bokt zit!!
ja vuurdoop heb ik gehad, en ook nog op vreemd terrein, en met trailer weggeweest
moet zeggen dat de manege waar ik vandaag gereden heb heel erg druk was, naast de bak was een snelweg, en we moesten starten in de stort regen Nagelbijten / Gniffelen
maar volgende week weer wedstrijd maar dan op eigen manege Haha!
verder gaat het helemaal super Haha!

en ik denk inderdaad dat die mensen een brief van het knhs krijgen.. maar ja terecht haha
en ik geef een knuff aan wynona van jou! Knipoog

Veel succes volgende week.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 09:28

je kan je wel gaan ergeren aan anderen, en hoe ze rijden, en dit en dat.. maar dan kom je zelf niet verder.
je kan er niks aan veranderen,mensen blijven toch wel zagen.

zorg er gewoon voor dat jij het niet doet, en het goede voorbeeld geeft.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 20:09

Een vriendin van mij heeft dat ook gehad (een brief van de KNHS). Het secretariaat had de coupons weg gemaakt (ze was al de 5e in die ring) en ze mocht niet meer starten en ook haar geld niet terug; ze werden heel onbeschoft te woord gestaan door een puber meisje... De eigenaar van het paard werd (best wel een beetje terecht, dat meisje was ècht onbeschoft) kwaad en verscheurde de inmiddels terug gevonden coupons en smeet ze op de tafel van het secreatiaat...
Later kreeg mijn vriendin een boze brief van de KNHS dat die man snippers in het gezicht van die mevrouw had gegooit (was niet zo, ik stond er zelf bij) en agressief was geworden. Nu heft ze een aantekening in haar dossier... Knap l*llig dus, ze had er zelf eigenlijk niet veel mee te maken ook nog, want zij was haar paard al aan het afzadelen.

smano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:33

Ik ben B ruiter maar ik zie mezelf niet terug in jou commentaar. Ik vind het eigenlijk nergens op slaan. Alsof trekken en schoppen ed nooit in andere klasses wordt gedaan. Ik zie wel eens wat voorbij komen wat er ook niet erg vriendelijk aan toe gaat en dat zijn geen B ruiters. Ik vind jou stelling eigenlijk een beetje denigrerend alsof je op de B ruiters neer kijkt waar ben jij ooit begonnen dan?

_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:36

smano schreef:
Ik ben B ruiter maar ik zie mezelf niet terug in jou commentaar. Ik vind het eigenlijk nergens op slaan. Alsof trekken en schoppen ed nooit in andere klasses wordt gedaan. Ik zie wel eens wat voorbij komen wat er ook niet erg vriendelijk aan toe gaat en dat zijn geen B ruiters. Ik vind jou stelling eigenlijk een beetje denigrerend alsof je op de B ruiters neer kijkt waar ben jij ooit begonnen dan?

Ja

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:42

Ach sommigen die hoger rijden menen toch altijd dat ze het *BETER* weten??!! Iedereen is in de B begonnen...

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 16:13

Ik zie het ook vaak zat, mensen die "hoger" rijden die lopen de zagen en shoppen..

Iedereen is ooit in de B begonnen, geef iedereen een kans om het te leren en te verbeteren. Er zijn natuurlijk altijd kinderen die hun pony niet rechtwaardig behandelen genoeg maar toch, die pony zal het niet blijven pikken!

Het is ook onzin dat in sommige delen van het land het zagen e.d. erger is als hier bijvoorbeeld, wat een onzin.

Wel een interesante discussie volg dit even. Lachen

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 16:14

WickedSanty schreef:
je kan je wel gaan ergeren aan anderen, en hoe ze rijden, en dit en dat.. maar dan kom je zelf niet verder.
je kan er niks aan veranderen,mensen blijven toch wel zagen.

zorg er gewoon voor dat jij het niet doet, en het goede voorbeeld geeft.

Amen!

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:43

precies!! helemaal mee eens Pling