Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Bitch schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom er bij de de B1 het volgende staat:
K-E-B Halve grote volte en na enkele passen pony hals laten strekken.
En dan doel ik met nadruk op de K, waarom staat er niet gewoon E-B.
Wat moet je doen bij de K?
Ik ben totaal onwetend op dit gebied....

Vonnie84 schreef:Dat lijkt mij ook. Bij twijfel: even de proef op de DVD kijken
gekke_koei schreef:je kan niet alles willen he in 1 keer
kim en tom halen dalijk gewoon weer ouderwets de puntjes binnen.
kon helaas niet meedoen omdat ik moest werken. ik had gevraagd of ze de L1 vroeg kon doen, maar 13.00 vind ik niet cht vroeg aangezien ik om 15.00 moest werken.. dus helaas..
en dalijk ga ik naar een nieuwe stal, dus zal voorlopig niet meer op charlois starten.
Lielle schreef:doen jullie dit verder per PB?
amondi schreef:Het antwoord is allang gegeven. Vanaf een paar passen na K halsstrekken en een halve volte, zo moeilijk is dat niet te bedenken.
En anders vraag je het aan je instructeur of je kijkt even hoe de anderen het rijden.
Bitch schreef:amondi schreef:Het antwoord is allang gegeven. Vanaf een paar passen na K halsstrekken en een halve volte, zo moeilijk is dat niet te bedenken.
En anders vraag je het aan je instructeur of je kijkt even hoe de anderen het rijden.
Ik heb dit topic doorgelezen, en kon het nergens vinden.
Ik vraag dit aangezien ik op stal wedstrijden organiseer en hier aan mij vragen over werden gesteld. Aangezien ik niets van dressuur weet, dacht ik het hier even te vragen.
De laatste proef die ik ooit heb gereden is ongeveer 16 jaar terug.
Dus niet zo bijdehand tegen mij, ik vond het een vrij normale vraag. En als ik het antwoord niet snap, mag dat dan ook wel gezegd worden, anders snap ik het namelijk nooit!
oosterhoff schreef:Bitch schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom er bij de de B1 het volgende staat:
K-E-B Halve grote volte en na enkele passen pony hals laten strekken.
En dan doel ik met nadruk op de K, waarom staat er niet gewoon E-B.
Wat moet je doen bij de K?
Ik ben totaal onwetend op dit gebied....
Je mag dan dus al voor E het paard de hals laten strekken.
Vonnie84 schreef:Dat lijkt mij ook. Bij twijfel: even de proef op de DVD kijken
mickey1989 schreef:@Oosterhoff: Volgens mij heb je ook gelijk, dat is bij meerdere dingen het geval, ook bij middenstap in de L1, dan staat er ook M E K van hand veranderen enkele passen middenstap. dan mag je op de hoefslag nog een stukje verder middenstap doen zeg maar
). Het is meer dat je kunt zien dat je voor de verzamelde stap op deze letters een apart punt krijgt
de oude proeven reden we nl maar net aan winst. vergeleken bij de paarden waar ik vaak tegen rij zijn wij voor een jury geen uitblinker(willem heeft geen open mond gangenwerk), maar rijtechnisch zijn wij dik in orde en als ik me eenmaal ontspan(vaak 2e proef pas
) geven wij een fijn beeld af.. en dat zal nu met de nieuwe proeven zwaarder moeten wegen. dus ik ben benieuwd met wat voor een punten ik thuis kom.
Ik kon het niet meer weer vinden namelijk op bokt.