straks pas wp bij 164 punten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: straks pas wp bij 164 punten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 18:08

Er heeft nog steeds nergens in een officieel orgaan iets gestaan over die 62% als winstpunt. Wordt dit geheim gehouden totdat klagen niet meer helpt? Of is het een verzinsel van iemand die toevallig in de hoefslag geinterviewd is?

In de laatste paard en sport stond overigens nog gewoon L1 en L2 genoemd. Dus het wordt niet 1 L, helaas.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 18:20

Op de kick-oof van de nieuwe proeven gisteren werd gezegd dat de norm voor een wintpunt VOORLOPIG 60% blijft

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 21:13

ik ga maandag naar de info avond in bornebroek en zal wel even heel goed luisteren wat ze gaan doen.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 00:38

Bettine schreef:
Op de kick-oof van de nieuwe proeven gisteren werd gezegd dat de norm voor een wintpunt VOORLOPIG 60% blijft

Vandaag werd dat ook verteld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 00:42

Bettine schreef:

Is daar toen nog over doorgevraagd of konden er geen vragen worden gesteld?

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 09:20

Ik heb er gisteravond ook naar gevraagd (Wanroij) en die meneer wist te melden dat er diep over nagedacht is, dat vooral Wim Eernes een voorstander van een hoger percentage was, maar dat hij toch niet altijd gelijk krijgt...
Dus in ieder geval volgend jaar blijft het op 60 % volgens hem. Toen heb ik maar niet meer gevraagd waarom men aan de telefoon bij de KNHS zo ontzettend p.... werd toen ik die vraag stelde....

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 09:21

Ilindra schreef:
Is daar toen nog over doorgevraagd of konden er geen vragen worden gesteld?

Tsja Jan Peeters beantwoordde de vragen, en dan is er nou eenmaal niet echt discussie mogelijk
Maar ik begreep zo'n beetje dat ze er zelf ook nog niet uitwaren.
Ze denken dat als ze de norm naar bv. 62% gaan ophogen, dat de jury's gewoon hoger gaan jureren.
Maar het antwoord was dus VOORLOPIG niet, en de rest weten ze zelf ook niet, dus afwachten maar....

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 09:48

Ik geloof zo wie zo dat de beleidsmakers eens op wedstrijden in den lande moeten gaan kijken. Vriendin reed laatst op een jurycursus een M2 proef voor met haar haflinger. Jan Peeters gaf 156 punten en een paar juryleden in spé dachten ook aan een wp, het merendeel zat echter rond de 140.

Dus die grens optrekken heeft idd geen zin zolang de juryleden zo kunnen muggeziften.

Vraag maar eens aan een gewone B combinatie hoe die denken over de jurering, daar is vaak geen lol meer aan.
Bij deze nodig ik de beleidmakers uit om eens op concoursen als schaduwjury te fungeren.

Al deze dingen staan of vallen met de opleiding en de nascholing van juryleden. En eventuele sancties als gewoon blijkt dat ze altijd maar uit gaan van een 6 ipv een 10 of 0.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 09:59

Hamoen benadrukte gisteren ook dat je best hoge punten mocht geven als iets goed ging!
Geef een 2 als iets slecht gaat maar ook een 9 als iets goed gaat!

Je hebt nu meer onderdelen die je apart moet beoordelen en maar enkele samengevoegde onderdelen. Maakt eea wel duidelijker lijkt mij

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:15

Gerrie schreef:
Hamoen benadrukte gisteren ook dat je best hoge punten mocht geven als iets goed ging!

Vraag ik mij af waarom hij Anky dan 10-en geeft...........

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:31

Je hebt goed en je hebt uitmuntend, CGJ.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:56

CGJ12 schreef:
Gerrie schreef:

Vraag ik mij af waarom hij Anky dan 10-en geeft...........

Sprak hij tot de regionale juryleden....

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 13:50

Ik denk eerlijk gezegd dat het weinig nut heeft, ik vind dat de jury's gewoon meer punten moeten durven geven en nemen!
Veel jury's blijven hangen rond die 5-6-7 en dat vind ik ontzettend jammer!

Toen ik mijn eerste L1 wedstrijd reed vond ik dat er erg goed gejureerd werd!
Bij de middendraf sprong mijn paard aan in galop, daar had ik 3 voor. Het wijken ging goed daar had ik een 8 voor.
Iemand in mijn groep had ook een 9 voor het halsstrekken. Al met al had ik toch nette punten, want als het goed was kreeg je dat ook netjes beloont! De punten die er toen in mijn groep gegeven werden, verschilden dan ook van 133 tot 172! Er stond duidelijk bij waar ik de volgende keer beter op moest letten, super vind ik dat, zo'n jury daar heb je tenminste wat aan!
Ik vind dat jury's bijgeschoold moeten worden zodat ze dat meer doen!
Dan is het helemaal niet nodig om het percentage omhoog te gooien!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 13:53

hierover is inmiddels duidelijkheid, dit gaat VOORLOPIG niet omhoog. Hier kan dus een slotje op.