Actie Dressuurhoed

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 23:22

Noord Nederland roeleert!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 23:29

Ja ik woon net een jaar in Brabant, maar heb nu alweer heimwee naar Gelderland, door al die aktieve Drenthenaren mogen jullie straks in het Noorden met hoed blijven rijden en die suffe Zuiderlingen moeten zeker aan de helm? dan ga ik naar Drenthe verhuizen

Wollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 23:45

Hier even een reactie op het onderzoek van het AZG. Hoewel ik abslouut een voorstander ben van iedereen met helm (goed voorbeeld doet goed volgen en andersom) heb ik toevallig de aflevering gezien van RTV Drenthe waarin dit item werd besproken. Los gezien van het feit waar het gebeurt, kwam er met name in het onderzoek naar voren dat de langdurige blessures vaak rug gerelateerd zijn. Denk dan bijvoorbeeld aan mensen die eens een keer gevallen zijn ( kan zelfs tot jaren daarvoor) en daarna er geen last van hebben, maar het later wel weer kan gaan opspelen. Vaak zijn het die mensen die dan op een gegeven moment moeten stoppen met de sport.

Ohja Wiske ook met helm is het goed vertoeven in Drenthe Knipoog

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 23:48

Wollie schreef:

Ja, ja, in de brabantse bossen en met springen rijd ik ook met helm, ik ben echt niet tegen een helm, alleen met mijn dressuurproef wil ik een hoed kunnen dragen, in mijn ogen hoort de hoed bij de dressuur, zeer conservatief dus Haha!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 00:00

Wollie schreef:
Hier even een reactie op het onderzoek van het AZG. Hoewel ik abslouut een voorstander ben van iedereen met helm (goed voorbeeld doet goed volgen en andersom) heb ik toevallig de aflevering gezien van RTV Drenthe waarin dit item werd besproken. Los gezien van het feit waar het gebeurt, kwam er met name in het onderzoek naar voren dat de langdurige blessures vaak rug gerelateerd zijn. Denk dan bijvoorbeeld aan mensen die eens een keer gevallen zijn ( kan zelfs tot jaren daarvoor) en daarna er geen last van hebben, maar het later wel weer kan gaan opspelen. Vaak zijn het die mensen die dan op een gegeven moment moeten stoppen met de sport.

das nou jammer dat ik die aflevering gemist heb Verdrietig
Wanneer is dit uitgezonden ??

Los van het onderzoek blijf ik pleiten voor de vrijheid van keuze .
Das ook een voorbeeldfunctie Tong uitsteken

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 00:09

WWWiske schreef:
Zeeland is dus overduidelijk een helm provincie, geef mij Noord Holland (oud NBVR he VValar Knipoog , een hoedje in de B Haha! )

Wederom laat ik jullie meegenieten van een Zeeuwse tegenstander:

Wat is er verkeerd aan!!
Als iemand in de hogere dressuur rijdt hoeft die dan geen veiligheidscap.Ik denk
gelijke monniken
gelijke kappen. Ik ben pas op een clinic geweest
waar iemand uit de hogere dressuursport de clinic
gaf,dan zie je daar combinaties rond rijden die plaatselijk Z rijden en helemaal
niets op hebben ik vind als je Z rijdt staat een hoedje mooi maar je moet ook
denken aan pony ruiters die dit zien die rijden de andere dag ook zonder Cap.
Bij ons op de manege rijdt niemand ervaren of onervaren zonder cap. Ik vindt het
een goede zaak.
Eer we twee jaar verder zijn zal het zo zijn dat je nergens meer kan rijden
zonder veiligheidscap

Misschien mag diegenen eerst leren om leestekens neer te zetten in zijn/haar tekst >;)

Ja Noord Holland Rules Haha! Geweldig al die oud NBVR'ers Knipoog

OK dan! Hoedje in de B. Jeeeej (dat rijmt Haha! ) OK dan!

Ok sorry, ik liet me weer even gaan. Jammer van die paar negatieve reacties. Maar die staan in het niet tussen alle postieve reacties. Denk daar maar eens aan. Ik vind de beweegredenen die in deze reactie voorkomen, nou niet echt je-van-het. Vrij onduidelijk allemaal.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 00:18

Wollie... Ik ben stil! Van jou had ik deze reaktie niet verwacht!
Weet je nog wanneer die uitzending ongeveer was? Ik heb het helaas ook gemist.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 00:24

WWWiske schreef:
Ik kreeg zojuist een mail van een Rijvereniging uit de prov. Groningen, die mijn mail doorgestuurd had naar 62 leden OK dan!

Die vereninging verdient een echte CGJ12-pluim!

OK dan! OK dan!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 00:36

CGJ... Ben je nu nog aan het werk?!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 08:52

Wollie schreef:
heb ik toevallig de aflevering gezien van RTV Drenthe waarin dit item werd besproken. Los gezien van het feit waar het gebeurt, kwam er met name in het onderzoek naar voren dat de langdurige blessures vaak rug gerelateerd zijn. Denk dan bijvoorbeeld aan mensen die eens een keer gevallen zijn ( kan zelfs tot jaren daarvoor) en daarna er geen last van hebben, maar het later wel weer kan gaan opspelen. Vaak zijn het die mensen die dan op een gegeven moment moeten stoppen met de sport.

Bedoelde je deze uitzending?

Paardrijden is gevaarlijker dan je denkt
Aflevering nr 9

Uitgezonden: 1 en 2 maart 2003

Een unieke band tussen mens en dier. Een passie, een levensstijl. Maar ook sporten met een 500 kg zware kolos die intuïtief wegrent als hij schrikt, die een eigen wil heeft en daarbij keiharde hoeven. Nederland kent zo’n 820.000 fervente beoefenaars van de paardensport. Hun paard is hun vriend, hun vrijetijdsbesteding, kortom hun leven. Maar hoe ongevaarlijk is paardrijden eigenlijk? Adams Appel sprak met een revalidatiearts en bezocht een manege in Vries.

Verdraaide duimen, gebroken ledematen, maar ook een gescheurde milt of ander ernstig inwendig letsel, een schedelbasisfractuur of een dwarslaesie. Drs. Rienk Dekker, revalidatiearts in het AZG, is het allemaal tegengekomen bij het onderzoek dat hij deed naar de gevolgen van sportletsel. Opvallend is dat de verwondingen als gevolg van het paardrijden ernstiger zijn dan van sporten als voetballen en badminton. Eén op de vijf gewonde paardrijders wordt opgenomen het ziekenhuis. Bij andere sporten is dat opnamepercentage nog geen 8 procent. Ook de nasleep van een paardrij-ongeluk is ingrijpender dan bij andere sportletsels. Van de patiënten die bij Dekker in het ziekenhuis zijn opgenomen had 30 tot 40 procent na 5 jaar nog allerlei klachten. Een kwart van hen sportte na vijf jaar niet meer en een op de tien was zelfs blijvend arbeidsongeschikt.

Jan Dolfing, springruiter in Vries en een van de 1100 Nederlandse manegehouders, prijst zich gelukkig dat hij in zijn omgeving nog nooit ernstige ongelukken heeft meegemaakt. Toch ontkent hij de gevaren van het paardrijden niet. "Ja, als je niet weet waar je mee bezig bent, is paardrijden een gevaarlijke sport". Hij benadrukt dat de match tussen paard en berijder belangrijk is. Oftewel de juiste rijder op het juiste paard. Daarbij zet hij erg in op veiligheid. Instructeurs krijgen een uitgebreide training, rijders op zijn manege dragen verplicht een cap. Communicatie is voor Dolfing het centrale woord: "Je werkt met een dier dat tien keer sterker is dan jij."

Overigens vind ik het vet gedrukte stukje wel aardig verwoord.........

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 09:17

Wollie, wanneer was die uitzending? Dan wil ik het graag eens nazoeken.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 09:17

Het cijfer 1 op 5 lijkt me erg hoog.
Hoeveel mensen vallen er niet van hun paard, kloppen het zand af en stappen weer op? Het lijkt me onmogelijk dat de valpartijen/tjes die bij iemand achter het huis gebeuren ook meegeteld zijn. Die cijfers zijn volgens mij ook onmogelijk om te achterhalen.

risthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 09:19

Hoi,

weet niet of jullie de adressen van secretariaten in gld al hebben maar voor het geval dat dat niet zo is, hier staan ze

http://www.kringrivierenlandoost.net.tf/

ik weet dat er ergens nog een betere lijst is maar weet de site zo snel niet ga nog ff door met zoeken en als ik hem vind laat ik het nog weten

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 09:25

risthia schreef:
Hoi,

weet niet of jullie de adressen van secretariaten in gld al hebben maar voor het geval dat dat niet zo is, hier staan ze

http://www.kringrivierenlandoost.net.tf/

ik weet dat er ergens nog een betere lijst is maar weet de site zo snel niet ga nog ff door met zoeken en als ik hem vind laat ik het nog weten

Zal ik deze voor mijn rekening nemen, ik was toch al vroeg bezig om zeeland verder te mailen, ik heb weer een nieuw daglimiet vandaag Haha!

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 09:39

Er is een mooie standaard brief opgesteld t.b.v. de aanstaande regiovergaderingen; we hebben nog wat meer mensen nodig die de brief willen vertegenwoordigen op de vergaderingen zelf!

... kan me voorstellen dat niemand naar Zeeland wil.. Haha! .. maar de overige provincies toch wel?

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 09:44

yokie schreef:
Er is een mooie standaard brief opgesteld t.b.v. de aanstaande regiovergaderingen; we hebben nog wat meer mensen nodig die de brief willen vertegenwoordigen op de vergaderingen zelf!

... kan me voorstellen dat niemand naar Zeeland wil.. Haha! .. maar de overige provincies toch wel?

Moeten de kringen ook niet zo'n brief krijgen?

Dan werk je het netjes volgens het trapjessysteem af

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 10:02

ik heb verschillende bestuurders van de diverse regio's / kringen van de KNHS een e-mail gestuurd, met daarin een verwijzing naar de site, en het verzoek of dat zij hun leden op de hoogte willen stellen van onze actie.

Ik zie dit als een: "attent maken op"

Stap 2 zou inderdaad moeten zijn dat de brief zoals Houston hem gemaakt heeft, naar de diverse regiobestuurders gaat, ze kunnen het er als bestuur misschien niet mee eens zijn, maar ik ben echter wel van mening dat zij dit in een vergadering of op hun website moeten mededelen, zodat hun leden en belangstellende hiervan kennis kunnen nemen en op persoonlijke titel hun mening kunnen geven.

Momenteel beslissen de mensen in de ledenraad voor hun leden, zonder de mening van hun leden te peilen, het lijkt Cuba wel.

De regio's/kringen hebben m.i.z. de plicht om hun leden indeze te laten kiezen.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 14:48

En zo krijgen we ook heel leuke en enthousiaste reacties.
Uit Friesland de volgende via de fax + een handtekeningenlijst:

Hallo aktiegroep Dressuurhoed,

Super dat jullie dit opgezet hebben. Wij staan vierkant achter deze aktie!
De hoed is de charme van de Z dressuur en we zijn er trots op dat we hem kunnen en mogen dragen.
Heel veel succes met de aktie en we hopen dat het lukt de hoed voor de Z dressuur te behouden.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 14:48

WWWiske schreef:

Momenteel beslissen de mensen in de ledenraad voor hun leden, zonder de mening van hun leden te peilen, het lijkt Cuba wel.

De regio's/kringen hebben m.i.z. de plicht om hun leden indeze te laten kiezen.

OK dan!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 14:51

Dit soort steunbetuigingen moeten eigenlijk even (centraal) bewaard worden zodat die in verzamelde vorm naast de handtekeningegn kunnen worden aangeboden, en / of kunnen worden geplaatst op "onze" website !!!

Een mooie gelegenheid voor anderen om ook hun steunbetuigingen daar dan te plaatsen.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 15:55

CGJ12 schreef:
Dit soort steunbetuigingen moeten eigenlijk even (centraal) bewaard worden zodat die in verzamelde vorm naast de handtekeningegn kunnen worden aangeboden, en / of kunnen worden geplaatst op "onze" website !!!

Een mooie gelegenheid voor anderen om ook hun steunbetuigingen daar dan te plaatsen.

OK dan!
Een soort gasten boek!

Ben net bij mijn hoefsmid geweest.

Die kwam met de opmerking dat we naar Barend en van Dorp moesten gaan *LOL*

Komt er ook nog een artikel in de Hoefslag?

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 16:00

Gerrie schreef:
+:)+
Een soort gasten boek!

Maar dan wel een gecensureerde versie, net zoals op de site van DVB: alleen maar de positieve verhalen plaatsen Haha!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 16:09

Dat is inderdaad het probleem van het gastenboek.
Er zijn ook veel mensen tegen een vrije keuze (lang leve de democratische gedachte? Of draaf ik weer door?) en ik ben bang dat deze ook nog wel wat negatieve verhalen erin kunnen plaatsen die andere mensen doen twijfelen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 16:13

Inderdaad net als Van Baalen regelen.
Een reactie wordt pas geplaatst ná controle............
Waarom ook niet.

Je hebt toch het recht om die reacties te plaatsen die je wilt en de andere te negeren????

Zo is het wél mogelijk om leuke reacties te plaatsen.
Dat kan anderen ook over de streep trekken!

Ik zou dus gewoon zo'n versie plaatsen.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 16:21

Dat Kring bestuurslid uit Zeeland maakt een vergissing. Hij wil alle ruiters behoeden voor hoofdletsel. De KNHS wil alle ruiters behoeden voor problemen met de verzekering (deels na hun overlijden).