Protestactie verplichten helm

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:41

Waarom hebben jullie niet zo'n actie op poten gezet toen die winstpunten regeling veranderd werd? Dat zou ik een betere actie gevonden hebben. Maar om handtekeningen te gaan inzamelen voor een hoofddeksel??? Kom op zeg, er zijn belangrijkere dingen in het leven!

Je kan je niet meer ontrekken aan de veiligheidshelm. Het is gewoon een verzekeringskwestie geworden. Je krijgt van de verzekering niets vergoed als je valt zonder veiligheidshelm op je hoofd.

Gewoon dat ding opzetten want met zo'n actie verander je het standpunt van de verzekeringen niet.

neyvaro

mee eens!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:45

ik ben t r mee eens t/m m2!!!!
in het z heb je je paard beter onder controle
(ik wil niet zeggen dat je minder hard kan vallen)en
als je 18 bent mag je t toch zelf weten(volwassen bij de wet dusss)
we moeten met zn allen knokken voor het behoud van het hoedje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
wie word en nou ooit lichte tour??
moet je Of veel geluk hebben of een HEL dikke portomonee................

groetjes yvon

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 18:09

kim6815 schreef:
Waarom hebben jullie niet zo'n actie op poten gezet toen die winstpunten regeling veranderd werd? Dat zou ik een betere actie gevonden hebben. Maar om handtekeningen te gaan inzamelen voor een hoofddeksel??? Kom op zeg, er zijn belangrijkere dingen in het leven!

Je kan je niet meer ontrekken aan de veiligheidshelm. Het is gewoon een verzekeringskwestie geworden. Je krijgt van de verzekering niets vergoed als je valt zonder veiligheidshelm op je hoofd.

Gewoon dat ding opzetten want met zo'n actie verander je het standpunt van de verzekeringen niet.

Van nu af aan negeer ik dit soort uitspraken en verzoek ik de mod. om ze te verwijderen, ga dit soort onzin maar op een ander topic verspreiden. Stoom uit je oren en wat betreft die winstpunten, dat is toch helemaal geen probleem joh, 10 winstpunten per klasse rijden da's toch een eitje!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 18:43

kim6815 schreef:

Laten we toch maar even wat verder in gaan Haha!.
Want: welke verzekering bedoel je wat moet die normaal gesproken uitkeren??? Ik ben echt heel erg benieuwd naar je antwoord, omdat de zaak mij nog niet helder is. Dus svp klepel bij deze klok Knipoog.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 19:01

yokie schreef:
Los haar en als protest het hoedje over of op de helm getrokken OOK dragen. Geen porem, maar dat maakt toch allemaal niet meer uit Knipoog

Wanneer ga je dat doen? Dan kom ik langs met mijn camera!! Cool

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 19:05

Ik wil m ook uitdelen, alleen mn printer heeft de geest gegeven............. als iemand zo vriendelijk wil zijn....... onee ik kan het op Gijs zn werk uit draaien....

stuur maar een kopietje op naar gijsenkim@wanadoo.nl

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 19:13

Komt eraan kim OK dan!

Purtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:08

ik doe ook wel mee hoor!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 20:19

Ik kijk of er nog iemand zich aanmeld als coordinator voor Gelderland. Ik heb het momenteel erg druk en binnenkort tentamens, maar als niemand het blijkt te willen doen , doe ik het!

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:29

Wat zijn wij als springruiters toch verstandig Haha!
Niemand heeft lopen zeuren over de veiligheidshelm.
Je valt nu zelfs op als je een gewone cap op hebt.
Als iedereen nu eens een veiligheidshelm opzet(incl.Anky)
is het over een tijdje heel gewoon.
Je doet toch ook een gordel om in de auto.Een Mercedus is ook veiliger dan een lelijke eend,maar in beide moet je die gordel om.
Waarom zou een Z paard veiliger zijn!!!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:39

Sambo schreef:
Je doet toch ook een gordel om in de auto.Een Mercedus is ook veiliger dan een lelijke eend,maar in beide moet je die gordel om.

En waarom zijn autogordels in een oldtimer ouder dan 30 jaar dan niet verplicht zelfds de porches van die leeftijd! tja omdat er toch verschil is blijkbaar.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 20:43

Sambo schreef:
Wat zijn wij als springruiters toch verstandig Haha!
Niemand heeft lopen zeuren over de veiligheidshelm.
Je valt nu zelfs op als je een gewone cap op hebt.
Als iedereen nu eens een veiligheidshelm opzet(incl.Anky)
is het over een tijdje heel gewoon.

Lees voortaan eens het hele topic voordat je zomaar een post plaatst, dan had je geweten dat dit topic NIET bedoeld is voor commentaar op de hoedjes!!! Daar is een ander topic voor!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:59

t/m de M2 mag er wat mij betreft met cap/veiligheidshel gereden worden. Bij de Z vind ik toch echt een hoedje passen.

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 21:19

Sorry

ik wist niet dat je boos werd

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 21:48

Sambo schreef:
Sorry

ik wist niet dat je boos werd

Ben niet boos, alleen wat geïrriteerd door alle loze reacties hier.

Yoghurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 21:55

edit Anya: reactie verwijderd wegens off topic. Commentaar voor cap voor iedereen kun je kwijt in het andere bokttopic hierover.

Dit topic is bedoeld voor mensen die de cap-voor-iedereen-regel niet willen.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 21:57

Yoghurt schreef:
Haha, wat een gedoe om of je nou een cap of een hoedje draagt.
Ja het zou niet fijn zijn als niemand kan zien dat je Z rijdt, ojee!
Mocht deze capregel doorgaan, dan heb ik een tip voor degene die toch aan iedereen wil laten zien dat hij Z rijdt: Teken gewoon een dikke Z achterop je cap. Status!

Laatst bijgewerkt door Anoukie op 14-10-04 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Yoghurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 22:03

Jee Anoukie, daar zeg je zo wat. Daar had ik nog niet aan gedacht haha. Nee even serieus, want al mijn reacties zijn zo schokkend dat ze weg zijn gehaald zie ik. Ik vind een hoedje ook heel mooi staan hoor. Zeker mooier dan een cap. Maar veiligheid gaan boven een mooi plaatje bij mij. Laat de mensen vanaf de Z maar gewoon kiezen wat ze willen, maar capverplichting van B t/m M2 is een goede zaak.

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 22:03

ik vind de cap ook een onnozel ding. en dat ze verplicht worden voor recreatie ruiters vind ik niet echt.
als je op een manege rijdt oke dan zou ik hem wel dragen natuurlijk, want hun zijn de aansprakelijke, maar ik rijd recreatie en dan kan je net zo goed van je paard afvallen ,maar gaat voor je eigen veiligheid.
en met die verplichte helmen van tegenwoordig. een vriendin viel van der paard af en heel die dure cap was in diggels, en ze had nog pijn aan der hoofd. ze viel gewoon in de bak in het zand.
dan vindt ik die oude caps nog beter met verplichte goede tuigjes.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 22:07

Je reactie was niet schokkend Yorhurt. Maar off topic. En dat is niet zo handig in een topic met een ander doel. Er zijn veel mensen die vinden dat ze in dit topic vooral moeten aangeven dat iedereen met een cap moet rijden omdat dat veiliger zou zijn. Maar nogmaals: daar is dit topic niet voor bedoeld. Daarom is je tekst (en soortgelijke tekst van anderen) verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Anya op 14-10-04 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 22:08

Yoghurt schreef:
Jee Anoukie, daar zeg je zo wat. Daar had ik nog niet aan gedacht haha. Nee even serieus, want al mijn reacties zijn zo schokkend dat ze weg zijn gehaald zie ik. Ik vind een hoedje ook heel mooi staan hoor. Zeker mooier dan een cap. Maar veiligheid gaan boven een mooi plaatje bij mij. Laat de mensen vanaf de Z maar gewoon kiezen wat ze willen, maar capverplichting van B t/m M2 is een goede zaak.

Maar dat is ook hetgeen we nu voor vechten. Maar dat je pas een hoedje mag dragen in de PSG is van de zotte natuurlijk. ZZlicht en ZZzwaar zonder hoedje? belachelijk.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 22:40

Anya schreef:
Je reactie was niet schokkend Yorhurt. Maar off topic. En dat is niet zo handig in een topic met een ander doel. Er zijn veel mensen die vinden dat ze in dit topic vooral moeten aangeven dat iedereen met een cap moet rijden omdat dat veiliger zou zijn. Maar nogmaals: daar is dit topic niet voor bedoeld. Daarom is je tekst (en soortgelijke tekst van anderen) verwijderd.

Dank voor je ingrijpen OK dan! , anders loopt het topic vol loze reacties

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 23:47

Ja, lekker sfeertje komt hier anders te hangen:

OnTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 08:31

Lovely schreef:
Laten we toch maar even wat verder in gaan Haha!.
Want: welke verzekering bedoel je wat moet die normaal gesproken uitkeren??? Ik ben echt heel erg benieuwd naar je antwoord, omdat de zaak mij nog niet helder is. Dus svp klepel bij deze klok Knipoog.

Precies.
Ik werk als tussenpersoon bij een verzekeringskantoor en wij werken met meerdere verzekeringsmaatschappijen, maar tot nu toe is er geen maatschappij bij ons te vinden die een veiligheidscap verplicht stelt bij paardensport. Geen enkel hoofddeksel is verplicht gesteld voor een uitkering. Nu hebben wij nog geen dressuurwedstrijden verzekerd, alleen marathonwedstrijden, maar voor de priveverzekeringen is een cap niet verplicht.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 08:37

Hee On time, je doet je naam wel eer aan Haha! , maar je hebt gelijk, ook mijn verz. maatsch. zegt daar niets over in de polis, ook geen aparte clausule hierover te vinden, en dan nog eens het verhaal dat western en voltige, helemaal geen helm of cap plicht hebben, maakt het natuurlijk helemaal wat raar Verward