De spaanse schimmel

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:44

Lovely schreef:
Tjemigdepemig, de PRE-liefhebbers laten zich wel erg kennen, ik kan er niks aan doen, maar er schemert nogal wat frustratie doorheen die misschien te maken hebben met hoe men zelf beoordeelt wordt met de PRE.
De regels van de FEI zijn duidelijk en ik denk dat meneer Soto zo hier en daar een regeltje aan zijn laars lapt. Dat hij dan toch nog zo hoog scoort is waarschijnlijk voor zijn inzet en zijn piaffe passage tour.

Over de verschillen tussen de verschillende typen paarden is al genoeg geschreven in de professionele pers, vooral ook na Jerez. Jerez was pas twee jaar geleden, dat zijn we toch nog niet vergeten?

En nog even voor al die lieve PRE eigenaren en verzorgers: je wordt er niet beter van om een ander af te zeiken en dat kinderachtige zie-je-wel-gedrag gaat al helemaal nergens toe leiden, het is te goedkoop.

Jeetje, lees dit topic eens vanaf het begin door, volgens mij kat iedereen en niet alleen PRE-liefhebbers (voor de duidelijkheid, ik rijd alleen op KWPN-ers, ben geen fan van Andalusiers al zitten er best wat leuke tussen Lachen )
Ik ben begonnen met reageren n.a.v. bepaalde opmerkingen: 'zet hem eens op een echt paard' , worst op pootjes en ga zo maar door...
Smaken verschillen, maar iedereen loopt hier te katten, KWPN aanhangers net zo hard, lekker iemand belachelijk maken...
Ik weet ook wel dat er morgen betere combi's komen maar vooralsnog staat hij op 1 omdat hij de oefeningen het beste heeft uitgevoerd.
Accepteer het maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:44

Beber schreef:
Een vraagje aan alle topbokkers.
Als je nu morgen mag meedoen aan de Olympische Spelen op die Spaanse sjiem, wat zou je doen???????????????

Ik ga wel hoor!

Ik niet, ik weet wel een betere manier om mijzelf voor aap te zetten. Aan het paard zal het overigens niet liggen Haha! Knipoog

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:45

Oh dan ga ik het gewoon proberen!!!! Dat is natuurlijk een makkelijke vraag Tong uitsteken Kijk qua houding zul je het niet snel veel slechter doen dan onze geweldige Spanjool, dus misschien maak je zelfs dan nog wel kans op een medaille, aangezien dit paard bijna uit zichzelf die piaffe en passage doet (volgens sommige bokkers hier Haha!) Wordt een eitje! Haha! Haha! Haha!

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:46

Beber schreef:
Een vraagje aan alle topbokkers.
Als je nu morgen mag meedoen aan de Olympische Spelen op die Spaanse sjiem, wat zou je doen???????????????

Ik ga wel hoor!

Ik zou ook niet gaan omdat ik dan net een dwerg zou zijn, ik kom met mijn beentjes niet eens halverwege zijn buik, nee dat zou niks worden Haha!
Ligt dus ook niet ana het paard Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:51

Bealy23, ik vond en vind het onwaarschijnlijk dat Soto met zo'n proef zo'n score haalt. Dat was mijn eerste reactie en dat is nog steeds mijn gevoel bij zijn prestatie. Dat hij 72 rijdt vind ik niet het punt, wat ik erg vindt is dat hij 72 krijgt voor zo'n proef. Over het paard of diens afstamming heb ik me -dacht ik- niet uitgelaten.

Nee, ik hoef niet op dat paard, is geen porum. Ik denk dat de zwaardere bokker er beter op staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:56

orban schreef:
als ik met mijn anda in de ring kom dan kijken ze van wat is dat nu weer.Wij worden juist extra gestraft op onderdelen die niet zo goed zijn. En ik ben niet de enige die dat vind.

Hier wringt m dus de schoen. Als je nu eens zou beseffen dat jouw eigen prestaties niets met de proefjes van Invasor te maken hebben, dan was je al een eind verder. Dat jouw proeven niet goed gewaardeerd worden, kan niemand hier iets aan doen.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:57

Het zag er gewoon niet uit.
Ik heb heel de proef dat paard niet gezien, omdat die man alle aandacht naar zich toetrok met zijn rare houding en bewegingen.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:58

Lovely schreef:
Bealy23, ik vond en vind het onwaarschijnlijk dat Soto met zo'n proef zo'n score haalt. Dat was mijn eerste reactie en dat is nog steeds mijn gevoel bij zijn prestatie. Dat hij 72 rijdt vind ik niet het punt, wat ik erg vindt is dat hij 72 krijgt voor zo'n proef. Over het paard of diens afstamming heb ik me -dacht ik- niet uitgelaten.

Nee, ik hoef niet op dat paard, is geen porum. Ik denk dat de zwaardere bokker er beter op staat.

Of zijn score terecht was of niet, dat weet ik niet omdat
1 Ik heb het niet gezien
2 Ik heb er niet zoveel verstamnd van als een FEI jurylid (bij lange na niet Haha! en ik pretendeer ook niet om dat te hebben)
Misschien is hij wat overgewaardeerd, misschien nog wel meer combi's en er zullen er ook heus wel wat ondergewaardeerd zijn, soit, het is nou eenmaal een jurysport.
Ik reageerde voornamelijk omdat de combi echt totaal belachelijk gemaakt wordt, lijkt me op dit niveau een beetje onredelijk.
En net reageerde ik omdat er gezegd werd dat de PRE-liefhebbers zich zo laten kennen, mwah niet mee eens, van beide kanten wordt er met modder gesmeten, nietwaar?

(kan me nu wel erg goed voorstellen waarom er op FA vaak zulke felle discussies zijn *LOL* )

Dat deze combi wordt bekritiseerd om rijtechnische fouten, prima, aanleiding voor een goede discussie. Maar dat hele belachelijk maken...

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:58

lies schreef:
Het zag er gewoon niet uit.
Ik heb heel de proef dat paard niet gezien, omdat die man alle aandacht naar zich toetrok met zijn rare houding en bewegingen.

Had je een vuiltje in je oog ofzo, volgens mij kan je niet snel om zo'n flink paard heen. Haha! Cool

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 00:01

Haha!

Neehee, ik zag em echt niet. Heb later nog even wat foto's bekeken. Weet nu dat het een dikke schimmel was Tong uitsteken

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 00:03

Ik kan nu al uitkijken naar de OS in Peking........
de Friezenbeweging in Nederland is vast van plan om er voor te zorgen dat er over 4 jaar een Fries meedoet.

Ragne

bealy23 schreef:
Dat deze combi wordt bekritiseerd om rijtechnische fouten, prima, aanleiding voor een goede discussie. Maar dat hele belachelijk maken...

Nagelbijten / Gniffelen ik heb de beste man zien rijden in Aken...hij maakt zichzelf belachelijk *LOL*
Iedereen lag (lach) in een deuk!! door die maffe houding...
sorry hoor, maar het is gewoon erg lachwekkend en daarnaast zo treurig...
Ik wou dat ik me op het paard kon concentreren (weet je dat die schimmel prachtig glanst in de zon!...Maar ja, als het even bewolkt is neemt Soto zelf weer de hoofdrol)

VValar

Kendra schreef:
de Friezenbeweging in Nederland is vast van plan om er voor te zorgen dat er over 4 jaar een Fries meedoet.

En ik zou niet eens gek opkijken weet je dat Haha!

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 00:04

Ik krijg ineens een visioen van Soto op een Fries... *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 00:07

Als je het niet hebt gezien en niet weet hoe meneer Soto zich doorgaans gedraagt in of in de buurt van een dressuurring, dan kun je er ook geen mening over hebben.

In Jerez haalde Spanje een medaille, wegens positieve discriminatie. De Spanjaarden hebben er zo'n punt van gemaakt dat de juryleden niet meer weten hoe ze moeten punten en zo komt Soto aan zijn puntjes.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 00:08

Lovely schreef:
Als je het niet hebt gezien en niet weet hoe meneer Soto zich doorgaans gedraagt in of in de buurt van een dressuurring, dan kun je er ook geen mening over hebben.

In Jerez haalde Spanje een medaille, wegens positieve discriminatie. De Spanjaarden hebben er zo'n punt van gemaakt dat de juryleden niet meer weten hoe ze moeten punten en zo komt Soto aan zijn puntjes.

Ik heb het NU niet gezien, dat zegt niet dat ik hem nooit heb zien rijden Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 00:11

Oh natuurlijk, je bent de expert Verward.

pevoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 02:02

Het heeft wel wat, maar als deze show op het podium komt ...... krijgen we dan een nieuwe standaard? Zoiets van, scheef zitten is toegestaan onder voorwaarde dat het paard ook scheef is? Haha! Ik vind het een leuke cominatie, maar niet voor een medaille, want als de jury correct volgens het nu geldende regelement zou jureren dan zou hij niet bij de eerste vijf eindigen.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 05:10

Dat ons PRE-voorstanders dan nog verweten wordt dat we gefrusteerd zouden zijn!!!
Lees eens al die reacties van de KWPN trutten in dit topic... WIE is er hier gefrustreerd??

Invasor heeft misschien niet de "smijt met je voorbeen en iedereen is emotioneel"- draf, maar hij zèt wel zijn kont eronder, die bij menig wpn'er meters erachteraan komt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 08:01

We krijgen zometeen nog een een lusitano in de ring Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 08:01

Idra schreef:
Dat ons PRE-voorstanders dan nog verweten wordt dat we gefrusteerd zouden zijn!!!
Lees eens al die reacties van de KWPN trutten in dit topic... WIE is er hier gefrustreerd??

Tutututut, niet zo heftig hoor, dit is bokt.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 08:10

Geef mij maar een Nederlands Volbloed, zoals de commentator het vanochtend zei Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 08:17

LuvdaTossa schreef:
Geef mij maar een Nederlands Volbloed, zoals de commentator het vanochtend zei Haha!

Hij was inderdaad weer lekker aan het brabbelen Haha!.

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 08:32

Ik heb het helaas niet gezien en ga dus niet over meneer de Soto oordelen.

Wat ik wel opvallend vind is dit; als je als PRE-eigenaar klaagt over je (lage) punten ben je een frustie die maar eens moet gaan kijken naar de eigen rijkunsten. Krijgt er iemand met een PRE wel hoge punten dan kan dat niet en spoort de jury helemaal niet.

Heel apart.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 08:46

Kendra schreef:

Nee hoor, de Friezenbeweging in Amerika.....
De friese dekhengst Goffert loopt daar nu GP tegen de 70 % op tien-jarige leeftijd dus daar hoeft de Nederlandse Friezenbeweging helemaal geen moeite voor te doen, die komt er wel! Haha!
De Friese hengst Adel uit België loopt internationaal ook al 66 % in zijn eerste jaar Grand Prix dus kan België naar Peking ook eindelijk weer eens met een dressuurruiter gaan...