Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DemiSisa

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 20:26

Misschien een stomme vraag, hoe komen jullie erbij als schrijver? Mij lijkt dat dus oprecht heel tof om af en toe eens te doen, maar zie zoiets bijna nooit langskomen eigenlijk. :)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 20:50

DemiSisa schreef:
Misschien een stomme vraag, hoe komen jullie erbij als schrijver? Mij lijkt dat dus oprecht heel tof om af en toe eens te doen, maar zie zoiets bijna nooit langskomen eigenlijk. :)

Oh via verenigingen waar je aangeeft dat je wel wil schrijven, of via juryleden die je kent.

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 20:53

Inderdaad wat Kaitlyn zegt. Vroeger via vereniging, maar nu ga ik vaak met mijn instructrice mee. Wat ik wel extra leuk vindt want dan weet je ook zeker dat je een beetje een klik hebt met degene met wie je een paar uur in een hokje moet zitten. :=

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 21:00

Wij hadden vandaag ook een wedstrijd op het programma. Voor mijn dochter de laatste selectiewedstrijd, voor mij een gewoon rondje. Dochterlief mocht eerst, ze reed twee heel fijne nette proefjes, in de B-D-pony's. Voor haar doen reed ze goed voorwaarts. Dus we dachten wel 2x een winstpunt haha. Ze werd bij de jury geroepen, die vroeg haar waar ze zo netjes had leren rijden <3 Toen we de punten kregen, was het bizar:229,5 en 229 punten. 25 punten los van nr 2. En ze won een mooie deken en een halster, top dus.
Ik zelf had last van spanning bij ponylief, ouderwets opkroppen en achter de teugel kruipen helaas. DUs ik kwam niet aan rijden toe en had 2x rond de 150. Maar mijn dag kon al niet meer stuk :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 22:03

@Melis_93 Dank je wel, het is een Daily Diamond x Sandreo.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 22:25

Wat een punten LaDonna!! Gefeliciteerd *\o/* wat zal je dochter lekker slapen! Had jij evengoed wel fijn kunnen rijden ondanks de spanning?

Hier sinds lange tijd ook weer gestart. Alleen geen winst. Jammer want ik had zelf wel lekker gereden, vooral mijn eerste proef. Helaas kende ik deze jury al en heeft deze het blijkbaar niet zo op Spaanse. Bij elk puntje stond ongeveer “maait” en “zwenkt uit”. Tja...... jammer genoeg was gisteravond laat pas de jury veranderd, anders had ik me op voorhand al afgemeld.
daarnaast ook bij M x F vh veranderen in middendraf een 5 met de opmerking “verkeerde lijn” :? Snap helemaal niks van dat commentaar. Super jammer want de middendraf kan hij zo goed. op het filmpje ook gezien, die benen gooide hij echt naar voren. Zo goed kan hij dat <3 maar goed, een 5 :Y)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 22:31

Wat jammer autumm maar het blijft een jury sport

Ja heel tevreden met de trailer, de vooruitgang nog nooit gebruikt maar wel vaker zien vooral met een jong veulen makkelijk.

Ik zou het longeren ook niet meer riskeren mwm als ze daar zo snel weer kreupel op staat. Ik moet zeggen dat ik soms het longeren vooral wel wat mis bij mijn dame maar het mag niet bij de binnenbakken waar we wel eens trainen dus zonder dan maar :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 22:57

Oeh dat is jammer , ja, als je je totaal niet in t commentaar kunt vinden. Maar doorrrrrr

Wow, wat n punten zeg, super, gefeliciteerd *\%/* La Donna

Nee dan beter niet longeren MWM

Zouden vandaag naar de springles met m'n dochter met springpaard van n kennis . Ze moet namelijk binnenkort n proef afleggen om n niveau hoger te rijden ( Duitsland). Dressuur gaat ze op de freiberger. Maar ze moet ook even n 80 cm parcours springen.
Verder: 6 springlessen en 6 dressuurlessen door bepaalde door Federatie erkende trainers. Pffff.

Springpaard wilde niet laden. Na 40 min naar huis gereden en freiberger ingeladen. Die had nog nooit gesprongen. Nou, had t spelletje gauw door en deed t best goed := . Voor die proef over 7 weken neemt ze n manegepaard .

Maar we gaan nu wel wat regelmatiger op pad springen met onze paarden. Omdat t leuk is
Laatst bijgewerkt door Getup op 06-01-24 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 22:58

Demisisa, ik weet niet waar je woont maar ik (wedstrijdsecretaris) kan altijd wel schrijvers gebruiken :D Bosgouwruiters te Boskoop. Pb me anders maar even.

Mooie trailer Seven! Ik ben juist heel blij met mijn vooruitlader. Doet Bir toch net ff makkelijker dan in de achteruit :+
En als je alleen weg moet is het ook lekker praktisch.

Wat het promoveren in het springen betreft, je mág als je 10 winstpunten hebt over maar hoéft niet als je maar 1 startkaart hebt. Dan kun je onbeperkt 1 klasse lager blijven starten en hoef je niet verplicht te promoveren bij 40 winstpunten. Dus 60 cm en 80 cm tegelijk kan niet zoals ik het nu lees. 60cm en 70cm of 70cm en 80cm wel. Ik dacht eigenlijk dat je onder de 100cm gewoonvrij kon starten wat je wilde, maar dat lees ik hier niet terug: https://knhs.nl/reglementen/discipliner ... n-promotie
Voor mij ook relevant, want volgende maand start ik voor het eerst officieel 60cm en 70cm parcours :o
Vandaag eerste oefenparcours gereden op 60cm, alhoewel het denk ik wat lager heeft gestaan...Hadden veel spanning van te voren, hielden de ademhaling te veel en te hoog vast. Het 2e rondje ging al heel veel beter toen de kop er eenmaal af was *\o/* Beide rondjes foutloos dus op naar volgende maand!

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-24 23:16

Ja als je winst in 80cm hebt moet je dus 60 HC starten, ze houden dezelfde regels aan ongeacht de hoogte.

Of het logisch en per se ergens voor nodig is, tja, veel verenigingen hier in de buurt lijken inmiddels sws terug te zijn naar het oude systeem :+ dus beginnen met 1m/B en één BB-hoogte eronder dus dan maar 90.

Leuk Charmaine dat het goed is gegaan! Op naar officiële springwedstrijden :D

Edit. Zie nu ook dat we volgende maand naar dezelfde wedstrijd gaan, zo'n vermoeden had ik al ;) leuk

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 00:01

Zojuist de volgende 2 wedstrijden ingepland :D
18 februari in Vorden en 17 maart in Gendringen.
Dinsdag krijg ik mijn zadel weer terug en kunnen we weer verder :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 00:07

He wat leuk DJZ, ik rij in dezelfde regio. Mijn eerste wedstrijd was in Vorden in november. Na zondag heb ik nog niks staan, omdat de merrie ook drachtig is, dus ik schrijf zo laat mogelijk in zodat ik goed kan kijken hoe fit ze is (en of ze al te dik wordt, haha). Maargoed, eerst maar zien of en hoeveel we deze week kunnen rijden.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 00:22

Leuk DJZ.
Ik zit ook ongeveer in die regio Annash.

Ik ga de 27ste naar Vorden

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 00:24

DemiSisa schreef:

Euh.. hoef je bij je eigen vereninging geen diensten te draaien.. dat is bij ons verplicht 5x dag deel en je kan een voorkeur voor een taak hebben of juist niet willen en daar proberen we mee te plannen.

Taken zijn bij dressuur 2 mensen op secretariaat 1 op ringmeester/ mest ruimer bij in rijden( als de ruiters of begeleiding het niet doet) 1 voor schrijven ( tenzij jury zelf mee heeft) en bar dienst

Springen dan staan er 3 parcourhulpen
Ringmeester is een vast persoon 1 of 2 voor de bar en 2 op secretariaat en een schrijver en een omroeper.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 00:44

Charmaine schreef:
Demisisa, ik weet niet waar je woont maar ik (wedstrijdsecretaris) kan altijd wel schrijvers gebruiken :D Bosgouwruiters te Boskoop. Pb me anders maar even.

Mooie trailer Seven! Ik ben juist heel blij met mijn vooruitlader. Doet Bir toch net ff makkelijker dan in de achteruit :+
En als je alleen weg moet is het ook lekker praktisch.

Wat het promoveren in het springen betreft, je mág als je 10 winstpunten hebt over maar hoéft niet als je maar 1 startkaart hebt. Dan kun je onbeperkt 1 klasse lager blijven starten en hoef je niet verplicht te promoveren bij 40 winstpunten. Dus 60 cm en 80 cm tegelijk kan niet zoals ik het nu lees. 60cm en 70cm of 70cm en 80cm wel. Ik dacht eigenlijk dat je onder de 100cm gewoonvrij kon starten wat je wilde, maar dat lees ik hier niet terug: https://knhs.nl/reglementen/discipliner ... n-promotie
Voor mij ook relevant, want volgende maand start ik voor het eerst officieel 60cm en 70cm parcours :o
Vandaag eerste oefenparcours gereden op 60cm, alhoewel het denk ik wat lager heeft gestaan...Hadden veel spanning van te voren, hielden de ademhaling te veel en te hoog vast. Het 2e rondje ging al heel veel beter toen de kop er eenmaal af was *\o/* Beide rondjes foutloos dus op naar volgende maand!

Goed om te weten! Staat niet echt duidelijk namelijk. Had gehoopt dat alles onder de 1 meter vrij was :Y) Dan kijk ik nog even of we voldoende vertrouwen hebben voor 70cm. Anders wordt het hc 60 starten

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 10:17

Ja dat had ik inderdaad ook bedacht charmaine
Kan ik makkelijker met 1 alleen op pad en ideaal met oefenen met laden ondat je er door heen kan lopen en met evt andere spullen vervoeren. Wij zagen de handigheid er zeker wel van :D

Interessant om te lezen hoe dat met springen zit, wij zitten te denken om ook te gaan springen met Love als ze d'r sportpredicaat binnen heeft. Vind ze ook heel leuk namelijk

DJZ
Leuk dat je al wat gepland hebt.

Annash
Slim om het zo te bekijken met je drachtige merrie :j

Snorkel
Hier ook geen verplichte diensten bij de vereniging, wij zijn enkel startend lid maar ik schreef vroeger wel veel meer toen kende ik ook meer juryleden persoonlijk en dan werd je vaak direct gevraagd. Ik vond het altijd ontzettend leuk om te doen <3 nu hebben veel mensen hun eigen schrijver mee of hebben ze vaste mensen valt me op.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 10:24

Wat gaaf van je dochter LaDonna *\o/*

Prachtige nieuwe trailer Seven +:)+

Fijn dat je startkaart nu is gelukt Selina :):)

En ik heb nu 1x ook geschreven en dat was erg leuk en leerzaam. Dus als je eens de kans hebt zou ik dat zeker aangrijpen Demisisa

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 10:25

Ik heb een Ifor met zijklep, echt ideaal. Ga vaak alleen op pad en dat werkt dan zoveel makkelijker.

En hier ook geen vrijwilligers eisen bij de vereniging, maar hulp wordt altijd gewaardeerd natuurlijk. Dus ik geef aan wanneer ik kan schrijven en dan plannen ze in. Vaak zie je op sociale van verenigingen ook wel oproepjes voor schrijvers.

Succes iedereen die dit weekend op pad mag!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 10:28

Ladonna, gefeliciteerd met dochters punten!!! Voor joi volgende keer weer beter.

Mooie trailer seven! Ik heb ook een voorlader maar gebruik hem nooit haha.

Wij hebben ook geen verplichte diensten bij vereniging, dan zou ik een andere vereniging zoeken. Heb wel geholpen toen ik het nog kon, maar nu niet meer. Maar wel heel vaak geschreven, want het is zo leerzaam. Ook om te leren waarom bepaalde dingen lager beoordeeld worden. Het liefst bij verschillende juryleden, dan zie je ook dat ze echt daar niet zitten om je expres lage punten te geven en dat het beeld echt anders kan zijn.

Fly_high, ons duimen heeft niet geholpen voor ons allebei. Ik moet gewoon weer pas 18.40. De M paarden is net als vorige keer de laatste klasse van de dag. Had gehoopt dat ze de volgorde van klasses zouden afwisselen.
En moet nog losrijden in 20x40 met de pony's en z ruiters ook :+ Ipv in de hele grote baan zoals vorige keer.

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 11:35

Charmaine: oei, Boskoop is wel erg ver, bijna 1,5u autorijden. Ik zit in regio Zwolle!
Fijn dat beide rondjes foutloos waren! :D

Snorkel1986: nee, gelukkig niet. Naast mijn studie en onregelmatige werk in het ziekenhuis red ik dat gewoon niet. Daar zoek ik de vereniging ook op uit. Ik ben per 1 januari overgegaan naar een nieuwe vereniging en beide verenigingen (oude & nieuwe) hoef ik allebei als startkaart lid geen diensten te doen. Ik maak verder ook geen gebruik van de faciliteiten, dus dat scheelt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 11:47

DemiSisa schreef:

Hier werd laatst een oproep geplaatst op Facebook over dat ze nog een schrijver zochten last minute. Daar heb ik op gereageerd en heb toen een rubriek geschreven. En omdat het vrij soepeltjes ging werd ik ter plekke gevraagd of ik ook de regio kampioenschappen wilde schrijven. Dus eind januari mag ik daar ook schrijven. Vind schrijven altijd wel leuk en leerzaam als je naast een beetje een leuke jury zit.

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 11:50

LV19952 schreef:
DemiSisa schreef:

Hier werd laatst een oproep geplaatst op Facebook over dat ze nog een schrijver zochten last minute. Daar heb ik op gereageerd en heb toen een rubriek geschreven. En omdat het vrij soepeltjes ging werd ik ter plekke gevraagd of ik ook de regio kampioenschappen wilde schrijven. Dus eind januari mag ik daar ook schrijven. Vind schrijven altijd wel leuk en leerzaam als je naast een beetje een leuke jury zit.

Ja ik heb al wel een aantal verenigingen die ik op fb/insta volg :) daar nog maar 1x wat langs zien komen qua oproep, maar toen moest ik werken haha. Ga het daar ook zeker in de gaten houden! Ken zelf geen jury’s persoonlijk dus via die weg kan ik het helaas niet regelen. :)

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-24 11:54

MWM wat bagger :\

Ik moet het nog ff met mijn stalhouder bespreken, stal is normaalgesproken dicht na 16u dus ja. Hoeft van mij ook niet echt, s avonds starten :')

Heb me al deze week afgemeld toen ik 21u al starttijd kreeg :\ gelukkig mocht het gratis want ze hadden een wachtlijst. Maar het is gewoon niet leuk zo.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 12:01

Wij hebben een clubapp van de vereniging en daar kan ik heel gemakkelijk aangeven wat ik wanneer kan en wil doen. Dus schrijven, opbouwen of afbouwen of een bardienst. Super handig!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 12:21

Fly_high schreef:
MWM wat bagger :

Ik moet het nog ff met mijn stalhouder bespreken, stal is normaalgesproken dicht na 16u dus ja. Hoeft van mij ook niet echt, s avonds starten :')

Heb me al deze week afgemeld toen ik 21u al starttijd kreeg : gelukkig mocht het gratis want ze hadden een wachtlijst. Maar het is gewoon niet leuk zo.

Ik moet het idd ook doorgeven want zondags zijn wij ook al eerder dicht. Normaal geen probleem maar ik vind het wel banketstaaf altijd.
Hopelijk vindt jouw stalhouder het eenmalig niet erg. Maar idd, als ik voor een zondag inschrijf overdag wil ik niet 's avonds starten of dus zaterdags ineens. Ik schrijf me niet voor niets niet in voor avond wedstrijden...

Voor het schrijven zou ik de oproepen niet afwachten, maat vereniging (eigen of 1 in de buirt) gewoon benaderen dat je wil schrijven. Wij hebben de schrijvers al rond voor de startlijst