Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nimber

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 07:52

Ik heb lang en dik haar, maak ook een lage staart, dan draai ik t ook laag in m’n nek om t stiekje heen en zet ik t vast met een groot elastiek. Dan heb ik m’n knot en daar trek ik een zon netje met steentjes overheen.

Ik heb eerlijk gezegd nog geen B en L gejureerd sinds de nieuwe proeven. Ik heb eigenlijk altijd t Z en zzlicht. En bij hoge uitzondering een keer M. Vind t wel jammer hoor. Komende tijd jureer ik wat meer omdat ik zelf niet start en dat is ook weer alleen Z.

Ik heb zelf eind februari weer concours op gegeven. Ben benieuwd.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 08:18

Nimber schreef:
Ik heb lang en dik haar, maak ook een lage staart, dan draai ik t ook laag in m’n nek om t stiekje heen en zet ik t vast met een groot elastiek. Dan heb ik m’n knot en daar trek ik een zon netje met steentjes overheen.

Ik heb eerlijk gezegd nog geen B en L gejureerd sinds de nieuwe proeven. Ik heb eigenlijk altijd t Z en zzlicht. En bij hoge uitzondering een keer M. Vind t wel jammer hoor. Komende tijd jureer ik wat meer omdat ik zelf niet start en dat is ook weer alleen Z.

Ik heb zelf eind februari weer concours op gegeven. Ben benieuwd.

Waarom vraag je dan niet om een andere klasse? Als ik zelf ga jureren vraag ik er weleens om en bij de organisatie van onze wedstrijden laat ik mensen ook weleens kiezen of vragen ze er zelf om.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 08:21

Je kan inderdaad ook zelf vragen om een andere rubriek. Ik werd bijna nooit voor een M rubriek gevraagd en toen heb ik ook weleens gevraagd of ik het M mocht doen ipv het Z. Maar soms zijn ze gewoon specifiek op zoek naar Z en hoger juryleden. Ik ben trouwens weleens gevraagd voor Bixie. :D

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 09:43

DiscoDipp schreef:
Oh jullie moeten echt even mee genieten, ik vind het fantastisch. Ik heb echt mijn roeping gevonden _O- _O-

Ik ben nog niet klaar, maar dit is toch fantastisch :')

[ [url=m/0c0WFI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yt8z3P.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauwww <3

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 09:45

Ik sprak gisteren nog iemand van het bestuur, die zei dat de jury van zondag niet meer uitgenodigd werd. Er zijn bijna geen winstpunten gevallen en zelfs de zilveren ruiters reden in de 150 punten :Y)

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 10:29

Ik kom me hier ook weer melden! Ik start met mijn E-pony tussen de paarden in de B. We zijn recreatieve wedstrijdruiters, dus ik hoef niet elke maand op wedstrijd maar af en toe vinden we het wel leuk om weer eens te starten. Helaas zijn er niet heel veel locaties bij ons in de buurt en ik wil eigenlijk ook niet te ver rijden. Ben afhankelijk van vervoer namelijk en wil anderen niet het halve land door laten rijden.
Zit nu naar wedstrijden in februari te kijken. Er is 1 bepaalde locatie die erg fijn wordt aangeschreven maar waar ik zelf nog niet geweest ben, dus die ga ik denk ik maar eens proberen!

Ik ben ook een ruiter met lang haar. Ik heb gewoon een clip met een netje er aan, maar wel een netje met stevig elastiek. Anders zakt mijn haar direct naar beneden. Haar in een stevige vlecht, strak gevlochten, uiteinde dubbelvouwen en dan in het netje proppen. Blijft goed zitten.

Helaas hebben wij ook alleen maar een buitenbak (wel een overdekte ruimte om te longeren), en valt het trainen letterlijk een beetje in het water nu. Zeker omdat de bak na een dag flink regenen dusdanig nat is dat we hem niet kapot willen rijden. Omdat ik ook niet op wedstrijd wil zonder voorbereiding stel ik de wedstrijden ook wel een beetje uit.

Hoe kort/lang van tevoren plannen jullie een wedstrijd? Ik kan echt 2 maanden van tevoren al plannen, mijn instructrice raad 3 weken van tevoren aan. Maar ik zie ook wel mensen die aan het begin van de week inschrijven voor een wedstrijd in het weekend. Dat zou ik planningtechnisch echt niet kunnen!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 10:45

Welkom Binkie! Heb je een foto van jullie als combinatie?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 10:53

Welkom! Ik kan rustig een week van te voren opgeven idd :+ het gaat of wel goed, of niet haha.
Doe ook niet veel anders als ik wedstrijd heb eigenlijk. Ja proef oefenen, omdat ik ze uit mn hoofd rijd. Maar das t enige verschil eigenlijk.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-23 11:15

Ik doe meestal ook heel kort van tevoren opgeven, een weekje ofzo. Heb wel eigen trailer en kan altijd alleen op pad dus dat stukje afspreken, regelen etc. valt af. Maar toen ik nog elke keer een wagentje moest huren deed ik ook 3-4 weken van tevoren inschrijven hoor :j

Ver in de toekomst wedstrijden plannen is helaas niet goed voor mijn stressniveau, want dan zit ik het al die tijd uitgebreid in mijn hoofd te malen :') En mijn geluk kennende gaat het dan toch niet door omdat er 16745 onvoorziene dingen in de tussentijd gebeuren. Zou me niets verbazen als sommige organisaties mij inmiddels op de zwarte lijst hebben staan vanwege meest bullsh*t klinkende afmeldingen ivm zieke en geblesseerde paarden, zieke en geblesseerde ruiter, kapotte auto's en wat er nog meer mis kan gaan :=

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 11:18

Ik schrijf me in zodra het kan, dus inderdaad ook gauw een maand van tevoren. Vind ik ook wel fijn want anders zitten mijn weekenden al snel vol met andere dingen :Y)

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 11:33

Hier ook steeds best kort van tevoren nog opgegeven, mijn beste vriendin waarvan Diva is heeft zelf een vrachtwagentje en zij leeft voor de paarden dus er valt eigenlijk vrijwel altijd wat te regelen. Er was maar 1 wedstrijd waarvoor ik maanden van tevoren had ingeschreven en dat was een meerdaagse wedstrijd waar we met meerdere ruiters van mijn vriendin naartoe gingen. Dus ook wel weer een beetje anders dan normale situaties, haar werk zijn de paarden en ik werk zelf helaas niet en heb ook niet echt een sociaal leven dus tsja :+

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 11:36

pSvanLot daar vraag ik wel eens om maar hier in de regio is een redelijk “overschot” aan B/L dus verenigingen geven vaak meteen aan dat ze daar mensen voor hebben maar dat het lastig is om mensen voor de zzlicht rubrieken te vinden. Dus of ik niet alsjeblieft het Z kan doen.

Als ik al M doe is het vaak in combinatie met baan vergroten of verkleinen en heb ik ervoor of erna nog een groep Z

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 11:41

Suzanne F. schreef:
Je kan inderdaad ook zelf vragen om een andere rubriek. Ik werd bijna nooit voor een M rubriek gevraagd en toen heb ik ook weleens gevraagd of ik het M mocht doen ipv het Z. Maar soms zijn ze gewoon specifiek op zoek naar Z en hoger juryleden. Ik ben trouwens weleens gevraagd voor Bixie. :D

Ik vind het wisselen ook juist heel erg leuk. Laatst had ik de AB-B/L1. Super leuk om eens de echte beginners te hebben. Zo schattig.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 11:42

Nimber schreef:
pSvanLot daar vraag ik wel eens om maar hier in de regio is een redelijk “overschot” aan B/L dus verenigingen geven vaak meteen aan dat ze daar mensen voor hebben maar dat het lastig is om mensen voor de zzlicht rubrieken te vinden. Dus of ik niet alsjeblieft het Z kan doen.

Als ik al M doe is het vaak in combinatie met baan vergroten of verkleinen en heb ik ervoor of erna nog een groep Z

Ja dat kan inderdaad ook. Ben zelf blij dat ik veel wisselend kan zitten. Had dit weekend 2 dagen L2/M1/M2 en dan heb ik het wel even gehad met steeds dezelfde proeven haha.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 12:00

Ik plan idd lang van te voren in. Vroeger zelfs het hele seizoen al, maar nu gewoon wanneer inschrijving opent. Ik heb een paar locaties waar ik graag start en daarnaast de selecties. Week van te voren inschrijven vind ik zelf niet prettig ook.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 12:09

Ik ben een last-minute inschrijver altijd hahaha zodra het rijden goed gaat wil ik het liefste meteen dat weekend een wedstrijdje rijden :))
Vaak genoeg me nog op woensdag ingeschreven voor het weekend.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 12:21

Met de haflinger plan ik wel ivm eigenaar. Voor mijzelf kan ik dat de laatste week wel opgeven..

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 12:53

Autumnn schreef:
Welkom Binkie! Heb je een foto van jullie als combinatie?

Afbeelding

Dit zijn wij!

Een 9-jarige Spanjaard, ietwat dominant en kan daardoor wat explosief reageren. Maar wil heel graag werken, dus zal alles voor je doen. Helaas heeft hij zijn bouw niet helemaal mee en zijn vooral de gangen een ding. Hij bouwt op wedstrijd spanning op en maakt dan korte passen, waardoor hij niet helemaal over de rug loopt. Daarnaast steekt hij zijn tong uit, heeft waarschijnlijk te maken met nog te weinig kracht in de achterhand. Maar dat wordt op wedstrijd ook niet echt gewaardeerd. Onze verbeterpunten liggen dus vooral bij ontspannen door de baan komen, netjes over de rug en actief vanuit achter.

Goed om te horen dat er meer mensen zijn die inderdaad langer van tevoren inschrijven :Y)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 12:56

FleurSandro schreef:
Ik ben een last-minute inschrijver altijd hahaha zodra het rijden goed gaat wil ik het liefste meteen dat weekend een wedstrijdje rijden :))

Dat is wel relaxed als dat kan. Hier zit dan helaas al heel veel vol.

Ik organiseer 5 maandagavond wedstrijden tussen 1600/2100 en daar kan ik 90 combinaties in kwijt. We hebben top bodems waar we 3 ringen kunnen leggen en nog 20x40 buiten en 20x40 binnen losrijden.

Met opening zit het binnen een week vol heb heb altijd rond de 30 reserves op de lijst staan.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 13:00

Bij mij wisselt het. Hoogover heb ik wel een plan en schrijf ik op tijd in, soms bedenk ik ook last minute en kijk ik of er nog plek is. Maar die last minute heb ik dan vaak wel al in mn achterhoofd waar/wanneer.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-23 13:34

Hier in de buurt zijn zoveel wedstrijden dat je 3 dagen van tevoren ook altijd ergens terecht kunt, al zitten de betere locaties inderdaad eerder vol.

Even een ander vraagje vooral aan mensen met kijkerige paarden, maken jullie weleens keuzes op basis van hoe "eng" bepaalde locatie is? :+
Ik voel me zo'n watje als ik er uberhaupt aan denk :') Want ja, in principe moet je je paard gewoon door die spanning heen kunnen begeleiden ook al is het toevallig een baan met relatief veel drukte eromheen bijv. met uitzicht op een grote kantine of parkeerterrein met bijbehorende wedstrijddrukte of met luiken naar stalgangen toe waar op dat moment nog machinaal wordt gemest, zoiets. En tegelijkertijd ben ik stiekem blij met bakken waar weinig te zien valt behalve een eenzaam juryhokje en wat publiek :Y)

Met springwedstrijden is het trouwens geen punt, maar dan verwacht ook niemand van mij dat ik met nette stelling en al diep in elke hoek van de baan kom :P

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 13:36

Ja hoor, met vorige hield ik juist rekening met locaties. Sommige locaties waren gevaarlijk voor ons en anderen niet. Dan ga ik niet op die 1e starten. Net als dat ik rekening houd met parkeergelegenheid en losrijdbaan. En bij sommige paarden juist wel de kijkerige banen op zoek.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 13:44

PSvanLot schreef:
FleurSandro schreef:

Dat is wel relaxed als dat kan. Hier zit dan helaas al heel veel vol.

Ik organiseer 5 maandagavond wedstrijden tussen 1600/2100 en daar kan ik 90 combinaties in kwijt. We hebben top bodems waar we 3 ringen kunnen leggen en nog 20x40 buiten en 20x40 binnen losrijden.

Met opening zit het binnen een week vol heb heb altijd rond de 30 reserves op de lijst staan.

Ja er waren altijd genoeg in de omgeving en anders ging ik iets wat verder een keertje hahaha maar ik hoefde nooit langer dan 40 minuten ergens naartoe te rijden om nog last minute ergens te kunnen starten.
(Heb inmiddels al ruim 3 jaar niet gestart dus ben benieuwd of het nu nogsteeds kan hoor hahaha maar dat ga ik zien als ik dit jaar met mijn jonkie de wedstrijden ga rijden

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 14:10

Ik kijk naar meerdere dingen. Om dit moment is inschrijfgeld de belangrijkste factor. Ik ga uit principe geen €12,50 betalen en al helemaal niets als er dan alleen gebruiksvoorwerpen te winnen zijn. Toen ik net begon met dit paard kregen wedstrijden met de optie tot baanverkennen de voorkeur, al moest ik daar wel wat verder voor rijden.
Ik kijk bewust niet naar enge locaties omdat ik juist wil dat mijn paard zoveel mogelijk ziet zodat enge locaties uiteindelijk helemaal geen ding meer hoeven te zijn.

Maar de wedstrijden gaan hier vaak in vlagen, dan een periode elke week en dan weer een maand niets in de buurt. Tja, we doen het er maar mee. Wel is er eigenlijk altijd wel een plek als je niet in dezelfde week nog opgeeft.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 14:18

Bij mij is het heel wisselen met plannen, soms plan ik meerdere tegelijk dus dan ga je automatisch verder vooruit plannen. Maar soms als ik niks op de planning heb staan en het gaat ineens goed kijk ik nog naar iets wat in de buurt is met plek

Ik kijk ook wel naar locatie, niet perse spannend (die wil ik juist graag kunnen rijden dus die plan ik eerder wel dan niet) maar vooral is het parkeren fijn, is de (los)rijbak fijn. Parkeren is voor mij wel belangrijk als ik daar al aan het mopperen ben omdat er geen plek is gaat t rijden ook niet meer goed :=

Inschrijfgeld vind ik niet echt een ding (al schrok ik wel dat het 15 per proef was bij mn eigen vereniging, dat waren wel weer grotere prijzen volgens mij). Laatste paar keer had ik ook gebruiksvoorwerpen icm met 12,50. Dat vind ik weer per locatie verschillend. Als je alles goed geregeld hebt, fijne bak etc dan betaal ik het zonder problemen maar als je bak super mul is en er niet genoeg parkeerplekken zijn omdat de personenauto's er ook parkeren dan schrijf ik me niet meer in. Ik zoek wel meestal op geldprijzen oid behalve als ik weet dat de locatie fijn is