Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xx_Irisje

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:56

Ik vind het jammer dat ik het artikel niet kan lezen.

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:58

staat op horses.nl maar is een premium artikel....
kan ik helaas niet helemaal lezen

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 20:39

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 07:05

manubres schreef:
Uhh...Canon...volgens mij heb ik dit niet geschreven...

En als dat wel zo is dan ben ik het niet met mezelf eens! :D

Ha! Sorry, foutje met quoten. :')

Janine1990 schreef:
Tilmar schreef:
Ik heb er, als jurylid, nog niks van gehoord!
Ik zou het best willen doen, je kan lekker op je gemakje kijken, opname stopzetten en iets opschrijven en zelfs terugspoelen om nog eens te kijken.
Ben erg benieuwd!

Klinkt alsof het tegelijk ook nog eens heel leerzaam is voor jullie als jury. Met betrekking tot het herkennen en in de toekomst makkelijker de juiste afweging te maken!

Zo klinkt het voor mij ook. Da's nog best interessant! :j

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:17

Vandaag zou de dag moeten zijn, toch? *\%/*

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:21

Caritas schreef:
Vandaag zou de dag moeten zijn, toch? *\%/*

De week van 6 april wordt wel steeds korter ja :)

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:53

Vriendinnetje van mij heeft al wel berichten gezien van iemand die de filmpjes gaat jureren, dus ze zijn er wel echt mee bezig!

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 11:01

Maaike_Ma schreef:
KNHS-directeur Theo Fledderus heeft aangegeven dat de KNHS niet van plan is om haar actieve wedstrijdruiters te compenseren voor het feit dat ze betaald hebben voor een startpas die in deze coronatijden niet gebruikt kan worden. Kritische KNHS-leden denken daar wellicht anders over. Dat werpt de vraag op hoe we met deze verliespost om moeten gaan. Ligt het risico bij de ruiters, nu de KNHS uit overmacht de wedstrijden heeft stilgelegd? Lees op Horses Premium wat amazone Linda Verwaal, eigenaar Hanneke Hegeman en KNHS-directeur Theo Fledderus daar van vinden.

Ik heb net weer factuur gehad voor verlengen van m'n startkaart. Dat gaat dus wel gewoon door.

Ik wacht even af of die filmpjes insturen snel komt, anders toch maar is bellen met knhs.
Vind het niet erg om even 'voor niks' te betalen, maar het ziet er nou niet echt positief uit voor de fysieke wedstrijden komende maanden.

rozebadeend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 15:28

Ik heb contact gehad met de KNHS, deze week is er getest, en het zal waarschijnlijk volgende week live gaan!
Beetje jammer dat er dan toch deze week eerst werd gezegd.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 18:47

rozebadeend schreef:
Ik heb contact gehad met de KNHS, deze week is er getest, en het zal waarschijnlijk volgende week live gaan!

En dat ze niet even een update geven hierover. Scheelde ze een hoop mailtjes en telefoontjes denk ik!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 18:50

Dispar_Vulgo schreef:
rozebadeend schreef:

En dat ze niet even een update geven hierover. Scheelde ze een hoop mailtjes en telefoontjes denk ik!

En je kunt ook gewoon even rustig afwachten...

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 18:56

Ze zitten vast niet uit hun neus te eten, zoiets opzetten kost wel even tijd en moeite.

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 19:55

Het platform is al in de lucht! Paardrijden.nl, in de app store en online.
Merkte alleen dat inschrijven nog niet mogelijk is, dus daar moeten we nog even mee wachten. Inlezen kan gelukkig al wel!

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 20:16

Suprice_Iris schreef:
Het platform is al in de lucht! Paardrijden.nl, in de app store en online.
Merkte alleen dat inschrijven nog niet mogelijk is, dus daar moeten we nog even mee wachten. Inlezen kan gelukkig al wel!

Leuk, ik heb het meteen even gecheckt! De app is alleen in de PlayStore nog niet beschikbaar, maar de website was ook al prima.

Al met al zijn het best veel regeltjes en dingen bij elkaar, dus dat wordt nog wel een uitdaging. Desondanks ga ik het zeker proberen binnenkort!

Iemand die mij kan uitleggen hoe ze punt 5 en 7 bedoelen?

Afbeelding

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 20:24

punt 5: als je bijvoorbeeld een dichte bak hebt met een muur achter de C mag de filmer voor de C staan.

punt 7: dit kan je goed in het filmpje zien.
https://paardrijden.nl/watch/24
Laatst bijgewerkt door ninne1 op 10-04-20 20:29, in het totaal 2 keer bewerkt

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 20:24

Waarom moet er uit het hoofd gereden worden? Wat is de achterliggende gedachte daar achter?

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 20:30

_Penotti schreef:
Waarom moet er uit het hoofd gereden worden? Wat is de achterliggende gedachte daar achter?

Ivm corona geen extra mensen op stal of onnodig langer.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 20:32

ninne1 schreef:
punt 5: als je bijvoorbeeld een dichte bak hebt met een muur achter de C mag de filmer voor de C staan.

punt 7: dit kan je goed in het filmpje zien. Punt 5 trouwens ook

Het gaat mij vooral om de zinnetjes "Let er als deelnemer dan wel op dat je de hoeken bij de korte zijde bij C zo rijdt dat er gefilmd kan worden" (hoe moet je ze dan rijden?) en "zorg ervoor bij het filmen dat altijd driekwart van de rijbaan te zien is" (hoe film je dan bijvoorbeeld de hoeken bij C?".

Het uit het hoofd leren heeft denk ik te maken met de maximale 2 personen die ze aanhouden. Als 1 rijdt en 1 filmt, is er niemand meer over om te lezen.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 20:35

NadjaNadja schreef:
ninne1 schreef:

Het gaat mij vooral om de zinnetjes "Let er als deelnemer dan wel op dat je de hoeken bij de korte zijde bij C zo rijdt dat er gefilmd kan worden" (hoe moet je ze dan rijden?) en "zorg ervoor bij het filmen dat altijd driekwart van de rijbaan te zien is" (hoe film je dan bijvoorbeeld de hoeken bij C?".

Het uit het hoofd leren heeft denk ik te maken met de maximale 2 personen die ze aanhouden. Als 1 rijdt en 1 filmt, is er niemand meer over om te lezen.

Ik ben zelf een tijd geleden aan de slag geweest met trainingen filmen met 2 camera's en dan later monteren.. zo'n gedoe. Ik kan je zeggen dat het een stuk moeilijker is in een gesloten binnenpiste, dan ben je echt heel beperkt en is het moeilijk om altijd driekwart in beeld te hebben, is gewoon wiskunde helaas -O- dus een filmer die buiten de piste staat aan een hoek (een buitenpiste dus) lijkt me de beste manier.
Laatst bijgewerkt door SinneJ op 10-04-20 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 20:35

NadjaNadja schreef:
ninne1 schreef:

Maar je kan de camera toch neerzetten? En 1 iemand lezen... Ik ben echt een ramp met een proef uit m'n hoofd rijden maar als het moet moet het

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 20:46

ja ik ken dus niet de goede proef uit mn hoofd.. ga even leren :Y)

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 20:49

Als de filmer niet achter de C kan staan moet deze dus in de bak blijven staan? En onze binnenbak is 20x45 mag ik dan de bak zelf gewoon verkleinen? Of moet dat afgezet worden?

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 20:52

FleurSandro schreef:
Maar je kan de camera toch neerzetten? En 1 iemand lezen... Ik ben echt een ramp met een proef uit m'n hoofd rijden maar als het moet moet het

De camera moet meebewegen met het paard, dus tenzij je zo'n pixio hebt.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 21:04

Afbeelding

Regel 4. Ik heb 12 wp in de L1 en wilde voordat mijn startpas afloopt in Juni L2 een wp halen. Is dit toegestaan? Of mag ik alleen L1 starten? Heb nog niet eerder L2 gestart (alleen onderling)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 21:09

Ik heb hetzelfde (L2 startgerechtigd maar nog niet gestart), maar in bepaling 5 staat dat er controle plaatsvindt op startgerechtigdheid, en we zijn allebei L2 startgerechtigd. Dus als ik het zo lees, mag er dan ook daadwerkelijk L2 gestart worden.
Of heeft iemand anders andere insider informatie? :P