KH, super dat je met een manegepony mag starten, succes komend jaar!
Whiskey, buitenrit is heerlijk voor paarden, lekker hoor.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Tinkerlove_ schreef:xVera94 schreef:Sulindabaf en Tinkerlove zijn op wedstrijd geweest. Fijn dat het een mooie ervaring was, Sulindabaf. Gefeliciteerd! Tinkerlove, wel apart dat er echt niemand een wp heeft gereden. Was het een grote rubriek? Heb je wel commentaar gehad waar in je je kunt vinden?
Ik heb vandaag gereden en ik mag niet klagen. Wel was hij heeel heet, ik denk door de kou, maar we hebben het op een fijne manier kunnen omzetten en juist in het rijden kunnen gebruiken.
Koudbloeden wedstrijd + een jury die er niet van houd = gegarandeerd succesverder wel tevreden, heb in een normaal tempo kunnen galopperen. Eerste paar x toen ik startte scheurde ik heel die bak door haha.
Wat fijn dat je fijn hebt kunnen rijden, heb je de beschikking tot een binnenbak?
) met een buitenbaan van ongeveer 40x70 en een binnenbaan van (gegokt) 30x60, dus ik ben flink verwend haha. Binnen staan wel altijd hindernissen en i.c.m. de afmetingen is gericht figuren rijden soms wat lastiger, maar het zijn echt hele fijne banen met een super bodem. Zelfs de bodem buiten is nu nog steeds prima. Tinkerlove_ schreef:xVera94 schreef:Sulindabaf en Tinkerlove zijn op wedstrijd geweest. Fijn dat het een mooie ervaring was, Sulindabaf. Gefeliciteerd! Tinkerlove, wel apart dat er echt niemand een wp heeft gereden. Was het een grote rubriek? Heb je wel commentaar gehad waar in je je kunt vinden?
Ik heb vandaag gereden en ik mag niet klagen. Wel was hij heeel heet, ik denk door de kou, maar we hebben het op een fijne manier kunnen omzetten en juist in het rijden kunnen gebruiken.
Koudbloeden wedstrijd + een jury die er niet van houd = gegarandeerd succesverder wel tevreden, heb in een normaal tempo kunnen galopperen. Eerste paar x toen ik startte scheurde ik heel die bak door haha.
Wat fijn dat je fijn hebt kunnen rijden, heb je de beschikking tot een binnenbak?
Beneden een foto van gisteren.
yfkelover schreef:Jee wat een rare jury dan kunnen ze beter niey de koudbloeden jureren en die opmerking wit is wit snap ik ook niet ik hen een schimmel maar ga haar nuet helemaal wassen met dit koude weer. Doe me best om haar zo schoon mogelijk te krijgen dat wel en had de laatste wedstrijd ook een acht voor de verzorging terwijl de meeste een zeven hadden. Dus sommige jury’s zien wel dat je er zoveel mogelijk aan doet

. Ben een week op vakantie geweest en heb gisteren een poging gedaan tot rijden, eerst maar even gelongeerd. Een nog heftigere reactie op het zadel dan met de eerste keren ooit n zadel op.. Net alsof ie niet zadelmak is. Met opstappen wel braaf, wel wat gespannen. Met draven weer super bol in de rug, hij kan dan echt ontploffen. Komende week maar even doorpakken, want heb de 20e ingeschreven
(welke totaal niet lijkt op die van mij, dus een bewuste keuze) , waardoor ik bij het knhs een compleet nieuw relatienummer hebt gekregen en mijn oude wedstrijdgegevens natuurlijk niet meer bekend zijn op het nieuw aangemaakte nummer.
. Knotten is ook niet verplicht, dit doe ik dan wel maar sla de voorpluk bij mijn oude merrie over. Die is namelijk niet te knotten. dena_mii schreef:Dat is balen cobiie! Ik heb met het aanvragen van mijn startkaart rechtstreeks contact gehad met de knhs, is dat niet makkelijker? Zij kunnen dat vrij eenvoudig corrigeren en zijn erg snel
), mijn paard is een kwpn'er die al bekend is in het systeem, dus als mijn aanmelding voor lidmaatschap bij de vereniging juist staat dan voorzie ik niet veel problemen met de startpas.
Jullie hebben wel knappe paarden!
Hier ook de baard bij knippen, onder zijn buik een weerborstel bij knippen en dat was het wel. Bij de wedstrijdpony is spé zal dit hetzelfde verhaal zijn.. voordeel van lange manen
Als ze heel vies zijn dan was ik ze hier wel. Lastig is dat de pony van geboorte geel was... lijkt hij helaas viezer als schimmel
Vond ik wel apart
Ik denk dat je geen verschil moet maken in wedstrijd, echter moet je wel kijken naar de kwaliteiten van een paard en de uitvoering
Hananass schreef:Ook vervelend van de koudbloedenwedstrijd! Ik heb gelukkig tot op heden geen problemen gehad op een koudbloedenwedstrijd, wel een keer dat de jury streng, lees:gejureerd had zoals hij alle paarden zou jureren, dus ook warmbloeden. Hierdoor hadden sommige combinaties ook geen winstpunt(en). Hoorde ik van combinaties die niet blij waren, want koudbloedenwedstrijden moesten laagdrempelig en eenvoudiger zijnVond ik wel apart
Ik denk dat je geen verschil moet maken in wedstrijd, echter moet je wel kijken naar de kwaliteiten van een paard en de uitvoering
. MakkelijkEr punten rijden.
Osteopaat had ik eerst contact mee gelegd en die gaf de hint/tip wanneer ik voor het laatst de tanden nagekeken had. Niet meer aan gedacht, aangezien ik hem met de hele stal mee wilde laten gaan als de tandarts van de staleigenaresse voor de hele stal kwam. Dus toch mijn eigen dierenarts, tevens tandarts, gebeld om eerder te komen.

Ik ben al gewezen op het katrolletje dat blijkbaar aan het verkeerde ringetje zat (ipv longeersingel moet het aan bit/neusriem ring hangen), dus dat heb ik inmiddels al gewijzigd bij de keren daarna dat ik longeerde 

Staart had ik 2 maanden terug nog gedaan toen die bijna de grond aanraakte, oeps 
Baard valt mee dit jaar en tastharen doe ik normaal nooit wat aan. Sokjes ook niet, maar die zijn zo minimaal dat dat vaak amper opvalt 
loismooij15 schreef:hoi allemaal!
leuk zo'n topic.
Ik ga zondag de 21e voor het eerst op pad met mijn 3,5 jarige kwpn ruin Jack Daniels.
Omdat ik geen B meer mag heb ik gekozen om lekker HC mee te doen.
Waar let de jury tegenwoordig op? hoe bevalt proef 4?
[ [url=m/KgMUh4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eLS2SV.jpg]Afbeelding[/url] ]