Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Irkoontje schreef:Ik heb net ook een parcoursje gesprongen. De eerste keer meer als 2 hindernissen, zonder zijbalken en op een andere locatie. Kon eerst niet eens sturen en been eraan leggen zo druk was hij, maar na een tijdje kon ik redelijk normaal losrijden en hebben we gesprongen. Eerst 1 kruisje, met drafbalk, en daarna uit galop. Totaal is ie 1 x erdoor gesprongen en 1x soort van gestopt, zon kijk stop, toen zou hij weer er met een noodsprong over maar heb ik even opnieuw aangereden. Uiteindelijk zelfs een lijntje en een dubbelsprong gesprongen. Alles heel groen, maar hij gaat wel door. Uit galop snapt ie ook nog niet helemaal, maar gaat steeds beter.
Zaterdag mag hij voor get eerst mee op wedstrijd. BB90 cm, met allemaal voertuigen om de bak heen, dus heel leerzaam!
Edit: helaas gaat deze wedstrijd niet door ivm te weinig deelname
.

Al weet ik dat ze het niet erg vinden om te doen.

!
JumpingRider schreef:Wat is iedereen hard aan het trainen!
Welkom brittms!
Fijn kelseyclover dat je tevreden was over je debuut!
Succes Irkoontje komende zaterdag! Fijn dat hij de wil heeft om door te gaan!!
Mijn 4-jarige leert ook steeds bij! Zij is ook totaal niet kijkerig op de sprong. Vorige week voor het eerst een oxer gesprongen! Als ze zo door gaat kunnen we binnenkort wel een klein parcourtje oefenen!
[ Afbeelding ] [ Afbeelding ]

). Zondagmiddag ging zijn mede-eigenaar rijden. Hij was erg flegmatiek, dus gestopt met rijden en uitgestapt op het harde. Daar liep hij heel kort en gevoelig. Op stal verplaatste hij steeds zijn gewicht en ging hij erg onderstandig staan. Hoeven waren ook wat warm. Vermoeden van (beginnende) hoefbevangenheid, dus DA gebeld om te overleggen. Even in de gaten houden en 's avonds controleren was het advies. 's Avonds was hij slechter, dus toch maar de DA laten komen. Die constateerde dat hij nog niet hoefbevangen was, maar dat er wel een reactie gaande was die tot hoefbevangenheid kon leiden. Hoop medicijnen er in en goed gekoeld. Gisteren was hij alweer een stuk vrolijker en liep hij oké. Wel nog aan de medicijnen en vandaag ook. Morgen of donderdag komt de DA nog een keertje controleren. Gelukkig was de mede-eigenaar zo scherp en waren we heel erg op tijd. Hopelijk loopt het met een sisser af. Wel heel raar, we hebben hem dit jaar vijf jaar en hij staat 's zomer altijd dag en nacht op het gras. Hij heeft nog nooit deze symptomen gehad. Ook nu stond hij alweer ruim een maand zonder problemen op het gras... _Sofie schreef:JumpingRider: knappe vierjarige!
Brittms: welkom
Kelseyclover: jammer van de weigeringen. Kilometers maken en dan komt het wel!
Irkoontje: paard heeft een leerzame dag gehad zo te lezen.
Elise_K: netjes hoor
SteffiiY: gave crossfoto's!
Hoi![]()
Iedereen is lekker bezig hier!
Mijn brokkenpiloot vond volgens mij dat hij te lang geen DA had gezien (of hij had geen zin in dressuurwedstrijd, dat kan ook nog). Zondagmiddag ging zijn mede-eigenaar rijden. Hij was erg flegmatiek, dus gestopt met rijden en uitgestapt op het harde. Daar liep hij heel kort en gevoelig. Op stal verplaatste hij steeds zijn gewicht en ging hij erg onderstandig staan. Hoeven waren ook wat warm. Vermoeden van (beginnende) hoefbevangenheid, dus DA gebeld om te overleggen. Even in de gaten houden en 's avonds controleren was het advies. 's Avonds was hij slechter, dus toch maar de DA laten komen. Die constateerde dat hij nog niet hoefbevangen was, maar dat er wel een reactie gaande was die tot hoefbevangenheid kon leiden. Hoop medicijnen er in en goed gekoeld. Gisteren was hij alweer een stuk vrolijker en liep hij oké. Wel nog aan de medicijnen en vandaag ook. Morgen of donderdag komt de DA nog een keertje controleren. Gelukkig was de mede-eigenaar zo scherp en waren we heel erg op tijd. Hopelijk loopt het met een sisser af. Wel heel raar, we hebben hem dit jaar vijf jaar en hij staat 's zomer altijd dag en nacht op het gras. Hij heeft nog nooit deze symptomen gehad. Ook nu stond hij alweer ruim een maand zonder problemen op het gras...
_Sofie schreef:Ik duim ook dat ie snel weer in orde is. Haha, dat horen we vaker. Het delen gaat hier al 4,5 jaar goed. Gelukkig zitten we met bijna alles op één lijn en zijn we -als dat niet het geval is- in staat om op een volwassen manier met elkaar te overleggen. Voor ons is het een constructie die werkt, maar je hoort vaker dat het fout gaat in plaats van goed.
brittms schreef:Hoihoi,
Ik kom me ook even melden na een tijdje meelezen.
Ik rijd Vainqueur, bijnaam Fanny :p ze is officeel niet mijn eigen paard, maar ze staat wel bij ons aan huis en mag doen wat ik wil!
Ik spring om de week in een clubles, en daarnaast thuis ook af en toe. Ik ben van plan binnenkort BB 60 te gaan rijden, en later dan 80 en hopelijk ook B,maar eerst wil ik binnenkort ergens doordeweeks op oefenparcours voor het vertrouwen.
Fanny is erg fanatiek en voorwaarts, en springt altijd wat super fijn is. Alleen de rem is soms wel kwijt![]()
Nog een twee foto'tjes;
[ [url=m/lSgnMc.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IA2P3N.png]Afbeelding[/url] ]
Ze sprong echt geweldig! Het eerste parcours hadden we een weigering op hindernis vier ('enge' oxer), en de hindernis daarna sprong ze beetje overdreven waardoor ik beide beugels kwijtraakte. Toch wilde ik niet stoppen, want dat zou als een weigering tellen, dus ik heb nog drie hindernissen zonder beugels gesprongen
Gelukkig had ik net voor de dubbel mijn beugels weer. Mijn stijlpunten waren heel hoog, dat had ik niet verwacht! Ik had het eerste parcours 78. Het tweede parcours hadden we ons wat herpakt en bleven we foutloos!! Ook hier hadden we 78 stijlpunten, op een half puntje na de hoogste stijlpunten van de dag!!! We hadden dus ook een tweede prijs! Heel trots!
)
Pleun02 schreef:hoi allemaal , ik kom ook even valsspelen !
dit is mijn merrie ejelaleen , ze is net 8 geworden en ze heeft veel aanleg voor springen . Ik wil heel graag wedstrijden met haar rijden . Het probleem is dat we geen trailer hebben en op een dressuurstal staan en de hindernissen dus ook niet veel soeps zijn . Je kunt ze opbouwen tot 80 cm ofzo en dan springt ze er ook wel ruim overheen maar wanneer je er een van 80 cm maakt is je materiaal ook gelijk op ... ik ga binnenkort wel een paar balken en staanders aanschaffen , maar nog wordt oefenen moeilijk . (dit is trouwens nog op mijn haar oude stal)
[ [url=m/kuE0vw.jpg]Afbeelding[/url] ]
ik ben nu vooral nog heel erg aan het oefenen op nieuwe plekken , bosritjes maken enz.. We zijn al eens een keer op wedstrijd geweest (geen officiële ) maar dat vond ze nog wel heel spannend ... Toch nog goed gereden ondanks de spanning en door mijn toedoen één weigering . Heel benieuwd hoe ver we kunnen komen !