Wedstrijddoelen 2017

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DanielleB

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:38

Hartelijk dank voor je dispensatieverzoek van 3 april jl., waarin je vraagt om met het paard Stal
Liano's Douwe, levensnummer 2.200134501 in een lagere klasse te mogen starten. Wij willen je
laten weten dat wij aan het verzoek voldoen.
Bovengenoemde combinatie (818452SB) wordt per direct in de KNHS Wedstrijdsport ingeschaald
op een stand van L2 dressuur zonder winstpunten. Het deelnemen aan kampioenschappen in de
klasse L2 dressuur is wel toegestaan.
Het secretariaat van de Kring of Regio waar je voor rijdt ontvangt ter informatie een kopie van deze
brief.
Mocht je nog vragen hebben, neem dan gerust via bovenstaande gegevens contact met ons op,
wij helpen je graag verder. Wij wensen je succes bij je volgende wedstrijddeelname.
Met vriendelijke groet,

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:45

Ik ben blij dat ik mag starten wat ik wil. Komende zondag voor het eerst met hem op pad voor een oefenrondje in het L1 en volgend weekend ook. Paard is nog nooit mee geweest en ik ben zelf ook al meer dan 3 jaar niet gestart en zelfs al 8 jaar geleden voor het laatst een Z proef rondgestuurd :P
Voor ons allebei dus ritme en vertrouwen in de ring zien te krijgen.

Dan in mei een keertje L2 of M1 starten. Hangt ervan af hoe hij zich blijft ontwikkelen anders sla ik het L2 over. Wie weet het kringkampioenschap meedingen in juni.
M2 ga ik sowieso niet starten (stomme proeven in een te kleine baan haha), dus dan maar gelijk het Z1 in. Afhankelijk hoe hij het blijft doen of dat in 2017 haalbaar is.
Hij heeft vorig jaar 4 mnd stilgestaan door een naar ongelukje op de paddock, dus we zijn nu pas 6 weken weer echt aan het sturen. Moet dus nog veel meer gedragen en sterker worden en vooral vlugger op mijn hulpen. Maar de basis is er , dus vooral werken aan gehoorzaamheid en de lossigheid.

Afbeelding

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:46

DanielleB schreef:
Ik kreeg net per mail de goedkeuring van mijn dispensatie en er stond ook bij dat ik gewoon in de L2 kampioenschappen mag rijden.

Dat is fijn!

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:52

Padoertje schreef:
DanielleB schreef:
Uiteraard, moet al zijn grapjes en knopjes nog goed vinden en ontdekken en ook samen nog een team worden. Pas vanaf eind januari rij ik hem, daarom zie ik de M2 nog niet zitten, maar wil wel graag op pad om te voelen hoe het dan gaat etc, vandaar dat ik kijk of we L2 mogen.

Dan binnenkort maar eens vragen hoe het zit met de kampioenschappen, wil dat wel graag zwart op wit hebben uiteraard.

Niet alle regionale selectieprocedures zijn afgestemd op het kampioenschapsreglement van Ermelo (bv Hippiade). Het kans dus zo zijn dat je op de selectie wel L2 mag starten, maar niet in deze klasse mag rijden op het regiokamioenschap en dus ook niet afgevaardigd kan worden naar het NK.
Check naast Ermelo dus ook goed het vraagprogramma van je kringselecties en kring-of regiokampioenschap. Zo hadden wij van de winter 3 combinaties in het L1 die we achteraf moesten terughalen. Veelal komt de regio daar pas achter als de protocollen in Ermelo verwerkt zijn.
Wanneer iedere ruiter zelf een check doet op de inschalingstabel / of telefoontje pleegt, dan scheelt dat enorm :o

zou je mn laatste post willen lezen? Dat is letterlijk de "brief" die ik krijg. Omdat daar staat dat ik kampioenschappen mag starten in de L2

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:11

zou je mn laatste post willen lezen? Dat is letterlijk de "brief" die ik krijg. Omdat daar staat dat ik kampioenschappen mag starten in de L2[/quote]

Ik zag hem net te laat toen ik poste :-) Als Ermelo dit heeft gestuurd, dan is het goed en kun je met een gerust hart deelnemen aan de selecties/kring/regiokampioenschappen/hipiade in het L2. Bewaar de brief/mail wel goed, je weet maar nooit ;)

Ik ben zelf secretaris van een regiobestuur en weet helaas maar al te goed dat het vaak mis gaat met dit soort dingen.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:18

Top, dankje!

Wat een leuk paard heb je! :)

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:36

DanielleB schreef:
Top, dankje!

Wat een leuk paard heb je! :)

Thnx, hoop er in de ring straks ook veel plezier mee te hebben. Heb hem vorig jaar gekocht voor mijn dochter die van een D pony afkwam, maar we hebben veel pech met hem gehad.
Hem opleiden en hopen dat hij zichzelf heel houdt, heeft wat slapeloze nachten gegeven, maar hij gaat het nu wel heel fijn doen gelukkig. Het is en blijft een Gribaldi, maar wel eentje die heel eerlijk is en genoeg kwaliteit laat zien.

Had gehoopt hem vorig jaar al Z te starten, zodat mijn dochter er dit jaar mee kon starten, maar die planning hebben we opzij gezet. Voorlopig ga ik met hem aan de slag en voor haar zoek ik eigenlijk een fijn en simpel leerpaard ZZ+, waar ze veel van kan leren. Genoeg wensen :D

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:53

Afgelopen zondag was onze 3e wedstrijd in het M2... Ondanks dat het voelde alsof er totaal geen controle was, zag dit er achteraf gezien helemaal niet zo uit... Fijn commentaar en zowaar een 7 voor de travers, wat hij nog erg moeilijk vindt! Uiteindelijk hadden we 184 en 184,5 en een tweede plaats :)
Gister was er alleen even een flinke domper... Mijn oude bijrijdpaardje die ik van 2011 tot 2013 heb uitgebracht tm het M1 en daarna nog regelmatig bosritjes mee deed is gister ingeslapen |(
Werd weggestuurd bij mijn werk en heb toen 2 uur lang bij hem in het weiland gezeten.. Het besef is er nog steeds niet en wat is dit toch moeilijk |(
Afbeelding

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 22:19

Mijn doel dit jaar is toch om een officiele wedstrijd te starten. Gewoon voor de ervaring! Het is een oudere pony van 19 jaar die dressuurmatig 0,0 ervaring heeft. Ik ben pas goed een jaar weer aan het rijden. Het lijkt me dus super om gewoon een nette B proef te kunnen rijden op vreemd terrein. <3

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:24

Sterkte cindyy_1993!! :(:)

En wat leuk om alle andere doelen en verhalen zo te lezen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 18:19

Sterkte cindy! Gaat het al een beetje, kan je het een plekje geven?

Ik ben officieel ingeschreven voor Aspiranten jumping op 20 mei :D Hoogte in die categorie is 80cm, naar het einde van het seizoen gaat dat naar 90cm zoals de B. De stress is alvast aanwezig. Hoop dat paardmans tegen dan zijn manieren weer hervonden heeft. Op dit moment is het echt een varken...

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 19:02

Wat rot, sterkte meid!

Ik heb helaas ook een tegenvaller, wilde 30 april nog één keer bb starten en dan alles aanvragen.

Helaas vandaag ik het ziekenhuis slecht nieuws te horen gekregen en word ik 28 april met spoed geopereerd.. super sh*t dit..

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 21:26

Sterkte Cindy! Zoiets is altijd moeilijk... En jij ook sterkte Discodipp, mag ik vragen wat er dan aan de hand is dat je zo snel geopereerd moet worden? Of hou je dat liever voor jezelf :)

Ik ga maandag weer op wedstrijd en volgende week zondag ook weer. Doel is om dan M2+10 te zijn, als paard zich goed gedraagd kan dat prima. :)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 08:26

@Zeepsop: Jawel mag je wel weten, ik heb een bloeding in mijn linker nier gehad na de val van een paard, dat is gaan stollen en heeft blokkades gevormd dus mijn nier zwelt in de zoveel tijd enorm op omdat er dus een blokkade is en niets uit de nier weg kan. Ik heb vorig jaar al een hele zware operatie gehad en dit word de 2de en hopelijk de laatste. De spoed omdat ik nu hydronefrose graad 3 heb.

Edit: spelfoutjes haha

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 08:57

DiscoDipp schreef:
@Zeepsop: Jawel mag je wel weten, ik heb een bloeding in mijn linker nier gehad na de val van een paard, dat is gaan stollen en heeft blokkades gevormd dus mijn nier zwelt in de zoveel tijd enorm op omdat er dus een blokkade is en niets uit de nier weg kan. Ik heb vorig jaar al een hele zware operatie gehad en dit word de 2de en hopelijk de laatste. De spoed omdat ik nu hydronefrose graad 3 heb.

Edit: spelfoutjes haha

Oh jeetje! Hopelijk is het na deze operatie dan goed

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 12:03

Het is moeilijk, maar ben blij dat ik nog wel afscheid van hem heb kunnen nemen... Heb veel met hem mogen bereiken, dus de fijne herinneringen nemen we mee.

Sterkte met de operatie DiscoDipp! Hopelijk is het hierna klaar dan..

Ik zou volgende week zondag weer op wedstrijd gaan, maar helaas is deze wedstrijd geannuleerd ivm rhino op een naastgelegen stal. Verstandig dat ze het aflassen hoor! Maar ik baal er wel van.. M'n bosritje die ik aankomende maandag gepland had staan gaat nu helaas ook niet door :(

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 12:36

Wat een leuk topic en wat leuk om zo iedereen zijn of haar persoonlijke doelen te lezen en nog leuker uiteraard om uiteindelijk te lezen of de doelen haalbaar waren of bijgesteld moeten worden.

Ik ben afgelopen februari in het L gestart met mijn nieuwe paard en heb toch wel als doel volgend jaar februari M1 startgerechtigd te zijn. Ik rij niet veel wedstrijden maar probeer toch zeker 1 keer per maand te starten. Nu 3 wedstrijden gehad en bijna L2 startgerechtigd, ik hoop morgen de laatste puntjes te rijden en in mei/juni L2 te starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 14:41

Hoe vaak starten jullie eigenlijk, en hoeveel proeven?

Ik kan maar 1 proef/wedstrijd rijden, dus ook maar 1x/wedstrijd winstpunten rijden. Vanaf mei start ik ongeveer 3x/maand, dat zijn dus 3 proefjes. Juni kan rustiger zijn ivm vakantie :D
Als het springen vlot gaat, dan kan het dat ik in juli en augustus op 1 wedstrijddag een parcours rij en een dressuurproef. Springen zal iets van 80cm zijn, dressuur hooguit L1.
In het slechtste geval moet ik op diezelfde dag ook groepsdressuur meerijden en dan zijn het 3 proeven, maar ik weet wel dat ze dit proberen te vermijden. Die proeven variëren tot M-groepsdressuur max.

De winterperiode (oktober - maart) die volgt dit jaar en volgend jaar hou ik dan een wedstrijdstop en train ik heel rustig aan verder thuis.

lisanne_15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 15:56

hier nog geen officiele wedstrijden gereden. staat wel op mijn "to do" lijstje maar nog niet voor dit jaar denk ik. wel doe ik weer mee met de onderlinge wedstrijd van het pensionstalletje waar ik lid van ben, hier ga ik dit jaar L1 "starten" en mijn doel is weer goede scores en hopelijk ook prijzen binnen te slepen met mijn topper

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 16:09

Zie nu pas dat er een nieuw topic is voor 2017!
Wij hadden als doel dit jaar L1 starten en een winstpunt halen, dat is gelukt! We zijn nu L1+5. We hopen eind dit jaar L2 startgerechtigd te zijn!

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 16:12

anoniempje1 schreef:
Zie nu pas dat er een nieuw topic is voor 2017!
Wij hadden als doel dit jaar L1 starten en een winstpunt halen, dat is gelukt! We zijn nu L1+5. We hopen eind dit jaar L2 startgerechtigd te zijn!

Gefeliciteerd *\o/*

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 16:32

Varekaj schreef:

Ik kan maar 1 proef/wedstrijd rijden, dus ook maar 1x/wedstrijd winstpunten rijden. Vanaf mei start ik ongeveer 3x/maand, dat zijn dus 3 proefjes. Juni kan rustiger zijn ivm vakantie :D
Als het springen vlot gaat, dan kan het dat ik in juli en augustus op 1 wedstrijddag een parcours rij en een dressuurproef. Springen zal iets van 80cm zijn, dressuur hooguit L1.
In het slechtste geval moet ik op diezelfde dag ook groepsdressuur meerijden en dan zijn het 3 proeven, maar ik weet wel dat ze dit proberen te vermijden. Die proeven variëren tot M-groepsdressuur max.

De winterperiode (oktober - maart) die volgt dit jaar en volgend jaar hou ik dan een wedstrijdstop en train ik heel rustig aan verder thuis.

Ik start meestal 2x per maand ongeveer. Soms meer, soms minder, dat ligt eraan hoe druk ik het heb met school. Ik start eigenlijk altijd wel 2 proeven. Misschien dat ik zodra ik Z ga starten even terug ga naar 1 proef, ik heb zelf nog nooit een Z-proef gereden (en dat is toch weer even anders) dus misschien is het dan beter om in het begin even te focussen op 1 proef. :)

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:19

Ik start om de 2 à 3 weken :D

Ik had als doel om in februari L2 te kunnen starten en in het outdoorseizoen M1 startgerechtigd te zijn. Dit werd als erg ambitieus bestempeld, maar moet toch zeggen dat we hard op weg zijn! Vandaag in Erichem voor de 3e keer L2 gestart. Dat knappe paard behaalde gewoon even een 1ste prijs met 191 en een 2e prijs met 188,5. We zijn nu alweer L2+6 en het is pas halverwege april. Dus we zijn hard op weg! <3 :D

Afbeelding

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:29

Varekaj schreef:

Ik start zomer en winter. Rijd wel twee proeven per keer gelukkig.
Ik start 1x per maand. Tussendoor lessen. Voor de selectiewedstrijden ga ik 2x op pad. In mei. 1x juni plannen. 2x juli (twee dagen in 1 weekend). Daarna moet ik nog even zien hoe t loopt.

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 20:23

Ik start ong 1x in de drie weken, ligt een beetje aan hoe druk ik die maand al ben. Wel altijd 2 proeven/parcoursen per keer.
Zaterdag onderling wedstrijdje gehad, L2-proefje geoefend voor ons debuut eind mei, en hoewel mn pony heel kijkerig was toch nog 182,5 punten. Dus die L2 moet wel goed komen straks.