Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Padoertje schreef:DanielleB schreef:Uiteraard, moet al zijn grapjes en knopjes nog goed vinden en ontdekken en ook samen nog een team worden. Pas vanaf eind januari rij ik hem, daarom zie ik de M2 nog niet zitten, maar wil wel graag op pad om te voelen hoe het dan gaat etc, vandaar dat ik kijk of we L2 mogen.
Dan binnenkort maar eens vragen hoe het zit met de kampioenschappen, wil dat wel graag zwart op wit hebben uiteraard.
Niet alle regionale selectieprocedures zijn afgestemd op het kampioenschapsreglement van Ermelo (bv Hippiade). Het kans dus zo zijn dat je op de selectie wel L2 mag starten, maar niet in deze klasse mag rijden op het regiokamioenschap en dus ook niet afgevaardigd kan worden naar het NK.
Check naast Ermelo dus ook goed het vraagprogramma van je kringselecties en kring-of regiokampioenschap. Zo hadden wij van de winter 3 combinaties in het L1 die we achteraf moesten terughalen. Veelal komt de regio daar pas achter als de protocollen in Ermelo verwerkt zijn.
Wanneer iedere ruiter zelf een check doet op de inschalingstabel / of telefoontje pleegt, dan scheelt dat enorm
Als Ermelo dit heeft gestuurd, dan is het goed en kun je met een gerust hart deelnemen aan de selecties/kring/regiokampioenschappen/hipiade in het L2. Bewaar de brief/mail wel goed, je weet maar nooit
DanielleB schreef:Top, dankje!
Wat een leuk paard heb je!

Hoogte in die categorie is 80cm, naar het einde van het seizoen gaat dat naar 90cm zoals de B. De stress is alvast aanwezig. Hoop dat paardmans tegen dan zijn manieren weer hervonden heeft. Op dit moment is het echt een varken...
DiscoDipp schreef:@Zeepsop: Jawel mag je wel weten, ik heb een bloeding in mijn linker nier gehad na de val van een paard, dat is gaan stollen en heeft blokkades gevormd dus mijn nier zwelt in de zoveel tijd enorm op omdat er dus een blokkade is en niets uit de nier weg kan. Ik heb vorig jaar al een hele zware operatie gehad en dit word de 2de en hopelijk de laatste. De spoed omdat ik nu hydronefrose graad 3 heb.
Edit: spelfoutjes haha
Varekaj schreef:Hoe vaak starten jullie eigenlijk, en hoeveel proeven?
Ik kan maar 1 proef/wedstrijd rijden, dus ook maar 1x/wedstrijd winstpunten rijden. Vanaf mei start ik ongeveer 3x/maand, dat zijn dus 3 proefjes. Juni kan rustiger zijn ivm vakantie![]()
Als het springen vlot gaat, dan kan het dat ik in juli en augustus op 1 wedstrijddag een parcours rij en een dressuurproef. Springen zal iets van 80cm zijn, dressuur hooguit L1.
In het slechtste geval moet ik op diezelfde dag ook groepsdressuur meerijden en dan zijn het 3 proeven, maar ik weet wel dat ze dit proberen te vermijden. Die proeven variëren tot M-groepsdressuur max.
De winterperiode (oktober - maart) die volgt dit jaar en volgend jaar hou ik dan een wedstrijdstop en train ik heel rustig aan verder thuis.

Varekaj schreef:Hoe vaak starten jullie eigenlijk, en hoeveel proeven?
Ik kan maar 1 proef/wedstrijd rijden, dus ook maar 1x/wedstrijd winstpunten rijden. Vanaf mei start ik ongeveer 3x/maand, dat zijn dus 3 proefjes. Juni kan rustiger zijn ivm vakantie![]()
Als het springen vlot gaat, dan kan het dat ik in juli en augustus op 1 wedstrijddag een parcours rij en een dressuurproef. Springen zal iets van 80cm zijn, dressuur hooguit L1.
In het slechtste geval moet ik op diezelfde dag ook groepsdressuur meerijden en dan zijn het 3 proeven, maar ik weet wel dat ze dit proberen te vermijden. Die proeven variëren tot M-groepsdressuur max.
De winterperiode (oktober - maart) die volgt dit jaar en volgend jaar hou ik dan een wedstrijdstop en train ik heel rustig aan verder thuis.