Dressuurproeven 2016

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 13:16

En als je een groot concours start kan je in 2 klasses meerijden voor de prijzen. Meerdaags concours bijv. In de lage klasse rijden voor de prijzen en in de hoge voor de wp (moet je niet 65% rijden anders ben je er snel doorheen) ik zie er mogelijkheden in!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 13:18

vonneke schreef:
Het rijden in zomer of regentenue is vrij. Je mag hier zelf in beslissen.

Het lijkt van belang dat de kleur niet afleidend is voor de prestatie en dat deze vrij aansluitend zit.

Ikzelf heb eenmalig in een regenjack van Kingsland gestart. Totaal geen ventilatie, geen goed idee dus haha

Heb bijvoorbeeld een fijn regenjack van Anky. Paarsig... En een creme/snakeprint ook anky. Heb eigenlijk geen zin er wat voor te kopen.

Nou ben ik gewoon voorstander van mijn tenue maar als het echt hoost vd regen vind ik het wel fijn dat je niet doornat wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 13:22

Caesar schreef:
Je hebt tegenwoordig van die hele fijne jacks:
https://www.google.nl/search?q=doorzich ... Oh-xr9M%3A

Of je er echt een uur in kunt trainen weet ik niet, maar goed, nat is ook geen pretje! :)

Die van Kingsland zijn idem aan deze. Niet te doen zo'n plastic zak...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 13:26

Luz_ElenaE schreef:
En als je een groot concours start kan je in 2 klasses meerijden voor de prijzen. Meerdaags concours bijv. In de lage klasse rijden voor de prijzen en in de hoge voor de wp (moet je niet 65% rijden anders ben je er snel doorheen) ik zie er mogelijkheden in!

Dat is dus precies hetgeen wat ik het grote nadeel vind aan deze regeling... leuk als de helft van je L1 deelnemersveld al geklasseerd is in het L2 en dus de prijzen voor je neus wegkaapt :+

Anoniem

Michelle77 schreef:
[naam] schreef:
Het rijden in zomer of regentenue is vrij. Je mag hier zelf in beslissen.

Het lijkt van belang dat de kleur niet afleidend is voor de prestatie en dat deze vrij aansluitend zit.

Ikzelf heb eenmalig in een regenjack van Kingsland gestart. Totaal geen ventilatie, geen goed idee dus haha

Heb bijvoorbeeld een fijn regenjack van Anky. Paarsig... En een creme/snakeprint ook anky. Heb eigenlijk geen zin er wat voor te kopen.

Nou ben ik gewoon voorstander van mijn tenue maar als het echt hoost vd regen vind ik het wel fijn dat je niet doornat wordt.

Dat zal toch ook prima zijn?

Ik heb een heel net softshell jasje van Subscribe. Geen wedstrijdjasje maar een gewone jack.
Hier heb ik al eerder een wedstrijd mee gereden in een hoosbui.
Zoals ik het lees is dat ook toegestaan. Daar drijf je niet in weg hihi

Anoniem

Caesar schreef:
Luz_ElenaE schreef:

Dat is dus precies hetgeen wat ik het grote nadeel vind aan deze regeling... leuk als de helft van je L1 deelnemersveld al geklasseerd is in het L2 en dus de prijzen voor je neus wegkaapt :+

Dat zal reuze meevallen. Als de paarden enorm goed lopen dan zijn ze de klasse zo uit of hebben in de hogere klasse snel de 5 wp.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 15:45

Hé, dat is nog nieuw voor mij! Mag je nu zelf beslissen of je met mooi weer in zomertenue rijdt en mag je met regen een jack aan? Staat dat in het nieuwe boekje of elders in de reglementen?

SkyMarian

Re: Dressuurproeven 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 15:49

6. Vrijlaten zomertenue en het dragen van regenkleding

Vanaf 1 april wordt het dragen van een zomertenue en het dragen van regenkleding tijdens outdoor dressuurwedstrijden vrijgelaten.

Citaat:
Kan ik nu zelf bepalen wanneer ik zonder rijjasje rijdt en ben ik dan ook vrij in wat ik draag?
Tijdens outdoorwedstrijden is die keuze nu inderdaad aan jou zelf als ruiter. Je bent alleen niet helemaal vrij in welke kleding je draagt tijdens de wedstrijd. De eisen die aan wedstrijdkleding worden gesteld blijven hetzelfde. Kijk daarvoor in artikel 117 van het dressuurreglement.

vraag nr 6 :)
https://www.knhs.nl/nieuws/2016/regleme ... pril-2016/

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:08

Ha, dank je Marian!
Ik had alleen de stukjes over de proeven gelezen, had er geen erg in dat er ook in het 'algemene reglement' zaken waren veranderd. Kan toch heel nuttig zijn om te weten....

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:24

Dus als ik het goed begrijp mag je nu 2 klasses starten op 1 wedstrijd?
Mag je dan ook 4 proeven rijden op 1 wedstrijd?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:26

Nee, dat mag je niet.

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:28

Okee, bedankt!

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 07:58

Iris965 schreef:
Dus als ik het goed begrijp mag je nu 2 klasses starten op 1 wedstrijd?
Mag je dan ook 4 proeven rijden op 1 wedstrijd?

- Mag je op dezelfde wedstrijd uitkomen in twee klassen?
Ja, dat mag. Op een wedstrijd mag je, als je flexibel wilt starten, in twee klassen uitkomen. Je mag natuurlijk ook de ene wedstrijd 2 proeven rijden in de lagere klasse en een week later twee proeven rijden in een hogere klasse. Een wedstrijdorganisatie kan wel in het vraagprogramma opnemen dat je tijdens de betreffende wedstrijd maar voor 1 proef kunt inschrijven. Dit is hetzelfde als bijvoorbeeld in het springen ook geldt. Het maximaal aantal starts per combinatie is niet gewijzigd. Voor dressuur geldt dat een combinatie maximaal 2x mag starten (finales, Kür op Muziek en afdelingsdressuur vallen hier niet onder).

Dit heb ik van de knhs site afgehaald. Zoals ik het lees ligt het er aan wat de wedstrijdorganisatie wil.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 08:19

Een combinatie mag maximaal 2x starten, dus je mag geen 4 proeven rijden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 09:33

Morgen worden de boekjes uitgeleverd toch? Ik rij denk ik 's middags even langs Divoza. Zo nieuwsgierig!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:44

Janine1990 schreef:
Morgen worden de boekjes uitgeleverd toch? Ik rij denk ik 's middags even langs Divoza. Zo nieuwsgierig!

Ik dacht eigenlijk "in maart" ipv 1 maart....ben benieuwd, ik had al gereserveerd!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:59

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:04

De boekjes zijn inderdaad vanaf morgen verkrijgbaar! :) Ik ben echt heel benieuwd naar de proeven

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:06

Ik ben heel benieuwd of de boekjes daadwerkelijk morgen in de winkel liggen.
Van het weekend naar Beilen geweest voor uitleg maar daar mochten niet eens de nieuwe proeven echt gereden worden... zaten aanpassingen in zodat het niet op het origineel leek want ze waren pas vanaf maart beschikbaar... beetje raar van de KNHS.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:07

Evelijn schreef:
Van het weekend naar Beilen geweest voor uitleg maar daar mochten niet eens de nieuwe proeven echt gereden worden... zaten aanpassingen in zodat het niet op het origineel leek want ze waren pas vanaf maart beschikbaar... beetje raar van de KNHS.

Oh echt?

Ik had er graag naartoe gewild, maar had zelf wedstrijd 's avonds laat. En nu wordt er op 22 maart in Tolbert gelukkig nog een avond gehouden. Stukje dichterbij ook voor mij :)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:16

Het was druk in Beilen... maar heb niks gehoord wat ik niet op internet gelezen had. Voor de proeven hadden ze ook combinaties die het niveau niet allemaal even gemakkelijk aankonden en dat was wel beetje jammer. Dan let je meer op de fouten dan op wat er nou daadwerkelijk gevraagd wordt in de proef.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:27

Wat raar Evelijn, ik ben in Bergharen geweest en daar hadden ze wel de volledige nieuwe proeven.
Al hadden ze de proeven pas die ochtend gekregen en de ruiters hadden ze dus nog niet gezien.
Daar hadden ze over het algemeen ook combinaties die verder/gelijk waren aan het niveau dat ze voorreden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:57

Evelijn schreef:

Bij de jury bijscholing werdvan iedere klasse een gehele proef getoond.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 15:08

Evelijn schreef:
Het was druk in Beilen... maar heb niks gehoord wat ik niet op internet gelezen had. Voor de proeven hadden ze ook combinaties die het niveau niet allemaal even gemakkelijk aankonden en dat was wel beetje jammer. Dan let je meer op de fouten dan op wat er nou daadwerkelijk gevraagd wordt in de proef.

Ik ben ook naar Beilen geweest. Ze hadden inderdaad niet de beste combinaties, en dan die 1e schimmel die gewoon absoluut niet goed liep.. Verbaasde me erover dat ze die door lieten lopen..

Maar om op de proeven terug te komen, ik vond de B een stuk makkelijker geworden. L en M vind ik in sommige opzichten makkelijker, maar het viel me op dat er viel meer korte stukken in zitten, veel overgangen ook. Niet meer lange stukken galop en dan zowel oefeningen linksom als rechtsom doen. Bepaalde opzichten vind ik het dus wel makkelijker geworden, maar sommige stukken ook moeilijker..

Jammer dat keertwendingen er makkelijker op worden in het M en het toestaan van lichtrijden vind ik ook geen verbetering. Snap dat het paardvriendelijker is, maar als je niet kan doorzitten in de verruiming moet je misschien nog even oefenen op het M.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 15:13

Waarom vond je de B makkelijker geworden Naath?

En wat bedoel je met korte stukken? Dat het niet meer zowel links als rechtsom gaat in beide proeven was al aangekondigd. En wat zijn de stukken die je moeilijker vindt?