tarieven KNHS voor 2016?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:27

Amaranth7 schreef:
Inderdaad, en als je ze belt duurt het altijd een half jaar voor je iemand aan de lijn krijgt.

Mails krijg je gewoon geen antwoord op.

Dat je op de mail geen antwoord krijgt heeft misschien meer te maken dat het dan zwart wit op papier staan en je 'bewijs' hebt.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:28

janouk schreef:
Mel,
Los van twee disciplines, is de prijs voor de enkelspanmenner fors omhoog en dat houdt zeker mensen tegen die af en toe een proefje willen starten. Dat betekent nog minder deelnemers in de dressuur en vaardigheid wedstrijde, nog verder reizen voor een wedstrijd. Je krijgt voor die 108 euro dus minder wedstrijden te kunnen rijden. We moeten nu al meer dan 50km rijden om een proefje dressuur te kunnen starten.

Het is niet te vergelijken met samengesteld te mennen (heel weekend) of onder het zadel (meerdere wedstrijden per regio in 1 weekend binnen 20 km).

Je zult maar enkelspan mendurance-starter zijn...... 5 of 6 wedstrijden over het hele jaar en over het hele land verspreid.......

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:29

Blijft apart dat toen alle coupons daar handmatig verwerkt moest worden, het allemaal goedkoper kon dan nu. Nu voeren de verenigingen alles in en worden die bestanden gewoon door de computer in Ermelo ingelezen.

_Dingetje_

Re: tarieven KNHS voor 2016?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:30

Waarschijnlijk toen de coupons er waren was er ook nog de gulden :+

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:36

Dees schreef:
Kim_97 schreef:
Ik heb net de KNHS gebeld, en bevestigd gekregen dat mijn kostenplaatje klopt, wat betekend dat ik 17 euro goedkoper uit ben in 2016! :D

Je was nog goedkoper uitgeweest wanneer KNHS niets veranderd had, anders dan die verplichte P&S uit je kosten te halen.
Per saldo blijft dit een verkapte prijsstijging.

naar mijn idee niet.
dit jaar:
startpas - €80,-
KNHS lidmaatschap (met verplicht P&S) - €50,75
clublidmaatschap - €43,50
registratiekosten voor eerste startpas - €25,-
Totaal: €199,25

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

De kosten voor 2016, hoe ik denk dat het zit.
Startpas - €108,-
KNHS lidmaatschap (zonder P&S) - €20,-
registratiekosten voor eerste startpas - vervalt.
Totaal : €171,50

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:38

MelanieB schreef:
Sommigen gaan er net 20,- op achteruit, degene die het meest schreeuwen zag ik al was een moeder met 3 kids met 6 pony's en bling bling dekjes, 1duur setje minder kopen et voila.

Dat is je rijk rekenen..... bij het mennen ga je er 18,29 euro + 32,50 euro op achteruit ;) . Okee, nog nauwkeuriger als je aanneemt dat het nieuwe blad dezelfde kwaliteit heeft als P&S: 18,29 + 22,37 (wegvallen van 8 stuks) + 2 euro lidmaatschap.

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:41

het is ook al zo heb je een startkaart en koetsiersbewijs mag je 2x knhs contributie gaan betalen, omdat het 2 aparte afdelingen zijn 8)7

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:46

de menners die hun paard ook onder het zadel starten zijn denk ik de meeste dupe ervan. en dat vind ik ook wel echt erg zuur!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:47

Kim_97 schreef:
Dees schreef:

Je was nog goedkoper uitgeweest wanneer KNHS niets veranderd had, anders dan die verplichte P&S uit je kosten te halen.
Per saldo blijft dit een verkapte prijsstijging.

naar mijn idee niet.
dit jaar:
startpas - €80,-
KNHS lidmaatschap (met verplicht P&S) - €50,75
registratiekosten voor eerste startpas - €25,-
Totaal: €199,25

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

De kosten voor 2016, hoe ik denk dat het zit.
Startpas - €108,-
KNHS lidmaatschap (zonder P&S) - €20,-
registratiekosten voor eerste startpas - vervalt.
Totaal : €171,50

Dat zie je verkeerd... die registratkosten betaal je maar één keer.

Dus met de oude tarieven was het geweest
startpas 80
KHNS lidmaatschap 50,75
Club 43,50

totaal: 174,50

Het scheelt dus wel 3 hele euro''s maar daarvoor in de plaats krijg je geen P&S meer.

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:54

de registratie kosten moest ik sws betalen, aangezien ik in 2016 voor het eerst een startpas ga aanvragen. dus die kosten vervallen nu, en schelen dus wel in het uiteindelijk bedrag.
Dat ik geen P&S krijg vind ik geen groot probleem, aangezien ik dat blad toch niet heel erg interessant vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:00

Nee maar je betaald er nog wel gewoon voor :D

Als P&S weg zou vallen zou je met de oude regeling op 166,75 uitkomen en het jaar erop 141,75.

Maar dat doen ze niet.. geen P&S meer , maar wel betalen.

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:05

ja oke, maar dat zijn de kosten niet.
Ik heb nu gerekend met de oude kosten en met de nieuwe kosten, en daarmee ben ik in vergelijking wel goedkoper uit. :)

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:05

Malafide organisatie dat KNHS. Ik ben benieuwd naar hun verhaal.

ArroNnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:10

Roos_M schreef:
Malafide organisatie dat KNHS. Ik ben benieuwd naar hun verhaal.

Tja, de accomodatie in Ermelo moet ergens van betaald worden.. Dure rijhallen en buiten terrein.. :j

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:17

Ehm....
Als je de meerjarenbegroting goed leest van KNHS...
Dan zul je zien dat ze voor 2017 ten opzichte van 2016 met minder leden en minder startpassen toch meer inkomsten willen halen uit contributie en startgelden.
Dus eh....
2017 wordt het vast nog duurder dan het nu al wordt voor 2016.
U bent gewaarschuwd :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:28

Dat van die minder leden gaat ook wel kloppen, die zeggen namelijk allemaal op....

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:50

Ik zou wel eens als experiment willen zien wat er gebeurd als de kosten significant verlaagd worden. Of dat dan in de breedte dus meer aanmeldingen oplevert en ook meer inkomsten.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:51

Dees schreef:
Ik vraag me af in hoeverre ruiters die nu willen starten, daarmee stoppen als gevolg van deze prijsstijging.

Ik heb voor mezelf enige jaren geleden de balans al opgemaakt: ik vond het starten niet leuk genoeg voor wat het kostte, dus ik ben gestopt. Heb ik geen dag spijt van gehad.
Overweeg nu wat meer mee te doen aan endurance maar zie tot mijn spijt dat ik ook dan weer met KNHS te maken ga krijgen. Ik denk dat ik het plan daarom laat varen, dat ik me gewoon ga houden bij de plaatselijk georganiseerde buitenritten waar KNHS niets mee te maken heeft....

gewoon doen !! prijzen vallen mee omdat je een licentie kan aanvragen voor enkel endurance, die is 35 euro , en dan nog 50 euro endurance vereniging plaatje 85 euro ...
het is gewoon gezellig leuk en je bent een hele dag of een heel weekend onder de pannen

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:57

Pantykous schreef:
Ik zou wel eens als experiment willen zien wat er gebeurd als de kosten significant verlaagd worden. Of dat dan in de breedte dus meer aanmeldingen oplevert en ook meer inkomsten.

Ik denk dat dat vroeger wel effect gehad zou hebben, maar met de huidige status van de Knhs ben ik bang dat ze überhaupt niet meer zouden kunnen zakken want als ze dat doen, waarom heb je dan al jaaaaren veel te veel betaald? En ik denk dat het vertrouwen gewoon weg is, en dat mensen puur lid zijn omdat het de enige officiële organisatie is op het moment.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:08

Pantykous schreef:

Laat ze dat doen de maand jan startkaart met zoveel procent korting. Weet bijna zeker dat dat aanmeldingen opleverd!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:21

palousa_boy schreef:
Pantykous schreef:

Ik denk dat dat vroeger wel effect gehad zou hebben, maar met de huidige status van de Knhs ben ik bang dat ze überhaupt niet meer zouden kunnen zakken want als ze dat doen, waarom heb je dan al jaaaaren veel te veel betaald? En ik denk dat het vertrouwen gewoon weg is, en dat mensen puur lid zijn omdat het de enige officiële organisatie is op het moment.

Dat is het.

Als je op KNHS wilt doordringen, dan zeg je je lidmaatschap op.
De consequentie is dat je dan niet meer kunt deelnemen aan wedstrijden.
Maar als leden dat massaal (duizenden!) gaan doen, dan zal KNHS heus gaan nadenken.
Tot die tijd zul je gewoon moeten betalen. KNHS heeft monopolie en dus de macht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:22

Brainless schreef:
assie schreef:
Jaarverslag 2014. Ik dacht, laat ik eens op zoek gaan naar de begroting voor 2016. Wat ik kon vinden was het jaarverslag van 2014 (maar ok, ik heb geen enorme Google-skills).
Hierin staat het financieel jaarverslag en de meerjarenbegroting. Ik ben geen financieel expert (verre van!). Maar ik schrik wel van de bedragen. Personeelskosten van meer dan 6 miljoen om maar iets te noemen.

Nouja, zoals gezegd ben ik geen financieel expert. Dus wellicht dat met mensen met meer verstand van zaken er wel iets over kunnen zeggen ;)

6 miljoen lijkt heel veel... maar daar zit je zo op qua personeelskosten.

Als je iemand hebt die 2500 per maand bruto verdiend, kost dat het bedrijf 40.000E per jaar aan salariskosten (en dan nog geen eens reis/verblijf/eetkosten).
6 miljoen : 40.000 = 150 man personeel.

Daar loopt echt geen 150 FTE aan personeel hoor!

Uit hetzelfde jaarverslag:

Per 31 december 2014 waren er 100 personeelsleden (totaal 83,6 fte) in dienst.

Dat is dus bijna 72.000 euro per FTE per jaar aan personeelskosten.

En hou er rekening mee dat een substantieel deel daarvan stalpersoneel, administratief personeel, facilitair personeel en kantinepersoneel is. (Lees: laag inkomen)

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:23

Ze gaan het wel merken aan de opzeggingen startpassen, vermoed ik.

Ik zeg ook mijn startpas op per 2016. Ik ben 2e gezinslid en ik ga er dus veel op achteruit per startpas. Mijn 22 jarige topfitte oude sok had ik net weer opgepakt voor de "leuk". Ik twijfelde al over verlengen voor 2016 bij 80 euro, maar met deze verhoging weet ik zeker dat ik hem op zeg....

Voor mijn tweede paard komt er nu ook geen startpas. Daar wilde ik evt ook dressuur mee gaan starten in 2016, maar dat ga ik dus niet meer doen. Ze hebben allebei hun sporen al verdiend in de (spring)sport dus voor de predikaten niet noodzakelijk.Ik wil die 2 starten voor de leuk, niet voor de klasseringen. Deze bedragen zijn niet leuk....

Hooguit voor onze nieuwe merrie volgt er een startpas id loop van volgend jaar om haar te klasseren. Al is het dan weer voordeliger om als de merrie er klaar voor is mijn instructrice haar een maand te laten starten in de gewenste rubriek :') .

Ik heb mijn stalgenoten die voorlopig niet kunnen starten ook geadviseerd om op te zeggen en pas opnieuw te activeren als ze in de loop van volgend jaar daadwerkelijk weer gaan starten.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:24

Goed gelezen, Safina! +:)+

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:29

Ziolette schreef:
Ik heb mijn stalgenoten die voorlopig niet kunnen starten ook geadviseerd om op te zeggen en pas opnieuw te activeren als ze in de loop van volgend jaar daadwerkelijk weer gaan starten.

Volgens mij is dat wel beetje voordeliger... als je in de wintermaanden weinig of niet start ... dan nu startpas opzeggen en bij begin van buitenseizoen weer aanmelden dan is die vanaf april 12 maanden geldig... en heb je dus je kosten 3 maanden opgeschoven :Y)
En meteen de KNHS zenuwachtig gemaakt. *\o/*