Interessant om te lezen Ik vind het wel echt lastig! Mijn paard is mijn eerste paard en ben dus nog nooit in de klasse M1 geweest haha! De galopstukken in deze proef vind ik ook heel leuk.
Mijn merrie heeft eengoede stap, maar op wedstrijd komt die er nooit uit, omdat ik dan altijd ga aanspannen Hebben jullie dat ook?
Ja herkenbaar helaas haha. Of soms wil ik (we zijn nog L2 trouwens) naar de middenstap en dan drijf ik te hard en dan gaat ze sneller stappen of zelfs huppeltjes maken.. Dat wordt nog wat met de uitgestrekte stap in de M1. Maar ik las vandaag de blog van Paard & Lifestyle, http://paardenlifestyle.com/van-een-pro ... rategieen/ . Best een interessante blog en met name aan de ademhalingsoefeningen kun je misschien wel wat hebben (ivm het aanspannen).
Middenstap heb ik opgegeven. Lijkt wel alsof elke jury wat anders wil zien. Ene keer doe ik t voor een 8 en bij de volgende jury hetzelfde maar krijg ik een 5 oid. Doe nu gewoon de hals netjes verlengen en niet te traag stappen. Maar zeker niet extra been geven want dan krijg je al snel spanning of huppeltjes.
Wij hebben vandaag onze laatste twee puntjes in de L2 gereden eerste proef ondanks dat ik verkeerd reed echt heerlijk gereden wel een 6 voor de middendraf met daarbij 'te veel, geen uitgestrekte draf gevraagd', tsja wat willen ze dan zien toch nog 188. Tweede proef 189. Was derde en vierde in een mega groep grote paarden. Heeft m'n uk goed gedaan!
Vossie gaat erg goed onder t zadel. Paar dagen niks gedaan en vandaag stap draf galop aan de longeerlijn en daarna los in de bak gestapt en veel gedraafd en gestuurd. Ze doet het zo leuk.
Tjah. Ik vind dat een lastig iets, die middendraf. Heb jij het idee dat je paard nog meer kan uitstrekken dan dat hij al deed?
Wbt middenstap. Dat wordt uitgestrekte stap in de M1. Het frame en de pas verlengen (zonder activiteit te verliezen) is daarbij belangrijk. Dan kan je zo een 8 rijden (mits je paard een beetje goed kan stappen).
Gefeliciteerd! Echt heel goed gedaan. Stap vind ik altijd erg lastig in de proef!! Je moet gewoon rijden zoals jij denkt dat het goed en voldoende is. Voor jezelf rijden, niet voor de jury haha!
Ik heb dit weekend mijn debuut gehad in het M1 en 2 keer winst gereden. Super blij! Had in de eerste proef geen fouten en in de tweede alleen een keer op X aanspringen. Tweede proef waren we wel echt moe. Ik moet er altijd zo aan rijden om haar aandacht bij mij te krijgen. Die zit alleen maar om zich heen te kijken en als ik even niet op let, staat ze alweer omgedraaid Nu gaan we keihard werken aan het meer bij elkaar krijgen, want dat is iets waar we nu echt aan moeten gaan werken!!!
Marietje35
Geplaatst: 24-08-15 15:04
Goedemiddag, ik lees al een poosje mee maar zou ook graag mee kletsen als dat mag.
Mercury wat gaaf, gewoon gelijk je eerste puntjes binnen! Gefeliciteerd!
Net les gehad, sb geoefend en dat kan nog beter maar ben niet ontevreden voor de eerste keer. Contragalop is een eitje voor ons, heb ik t liefst zoveel mogelijk erin hihi. Verder lekker bezig geweest met schakelen en scherp maken. Zelfs toen het keihard begon te regenen bleef ik stug buitenrijden ipv naar binnen, reed net zo lekker dus vertikte t om te stoppen pony ging echt fantastisch lopen.
Marietje35
Geplaatst: 25-08-15 09:50
Klinkt goed Absque, fijn dat het zo goed ging.
Ik ben begin dit jaar 1 x eerder M1 gestart, nog geen winst gereden. Daarna ben ik eruit geweest wegens een foutje van de smid, paard heeft anderhalve maand kreupel gestaan. Ondertussen zit ik er weer op maar door zoiets stoms ben je gelijk een half jaar uit de roulatie. Het is dan ook al bijna 7 mnd geleden dat ik voor het laatst gestart ben. Ik reken het dus maar gewoon als debuut
Hallo, ik lees al even mee maar het lijkt me leuk om met jullie mee te gaan kletsen Vandaag heb ik m'n laatste punt in de L2 gereden met 188 en 193. Eigenlijk wilde ik nog even wachten met m'n M1 debuut maar m'n instructrice gaat binnenkort emigreren, zij denkt dat we het wel kunnen en wilt er graag bij zijn als ik M1 ga starten. Nu maar gaan kijken wanneer ik voor m'n debuut ga.
Wat goed peelie, ik heb je wel eens zien rijden bij hch op n koudbloed wedstrijd. Mijn stalgenootje doet daar ook vaak mee met der fjordxarabier (ze rijd met n roze jasje). Hch is bij mij om de hoek
nadat ik in april mijn debuut had gemaakt, heeft mijn paard een lelijke wond opgelopen waardoor hij 10 weken niks heeft kunnen doen. ik heb mij ondertussen weer ingeschreven voor ons nieuwe debuut en wel op 19 september. ik heb er weer zin in
Peelie: gaaf! Gefeliciteerd met je mooie punten in je debuut! Dat geeft de burger moed he
Leviria: inderdaad ook weer een debuut, toch wel weer spannend dan he?
Ik heb het weekend van 18 september weer wedstrijd hier op Terschelling en we kunnen 3 dagen 2 proeven rijden. Ik heb me maar opgegeven voor 2 dagen met een rustdag ertussen. Het is voor beide wel iets inspannender dus het leek me wel redelijk dat zo te doen. Dit weekend hadden we longeercursus van Marlon van Wissen. Dat was een echte eye opener! Geweldig veel geleerd!
leviria
Geplaatst: 30-08-15 14:37
femskie: ja het is toch altijd weer even spannend. door zijn blessure heb ik nog niet op gras kunnen starten en dan kan hij soms best fris zijn. het concours waar ik me voor heb opgegeven is voor onze begrippen ook best groot. maar we gaan er voor. zolang we maar plezier hebben wordt het altijd wat
Het geeft de burger zeker moed. Want dat zakte me wel een beetje in de schoenen
Marietje35
Geplaatst: 31-08-15 09:22
Goedemorgen! Wat een weer vannacht zeg, alsof er nog niet genoeg water gevallen is
Welkom Thirza Peelie gefeliciteerd, netjes! Leviria balen, maar gelukkig is het weer genezen. 19 sept. dat is al snel. Femskie een heel weekend. Pfoe, jij liever dan ik. Ik vind 1 dag al veel
Mijn nieuwe instructrice is zo ontzettend bevallen, hij reageerde er super op. En ik trouwens ook Direct weer een afspraak gemaakt voor komende woensdag. Wat ging hij fijn sjouwen.
Marietje, fijn dat je nieuwe instructrice goed bevalt! Is toch altijd nog de vraag, het moet wel klikken met paard en ruiter.
Leviria, dat plezier is ook het belangrijkste! Het moet wel leuk blijven he
Femskie, met zo'n concours is het, ondanks dat het dan inspannender is, ook wel fijn om nog een keer op hetzelfde terrein te rijden. Tenminste, dat is mijn ervaring.
Ik ga binnenkort ook bij een nieuwe instructrice lessen als het goed is, we hebben het via via al overlegd, maar het verkeerde telefoonnummer is doorgegeven, dus kan nog geen afspraak maken Dus dat moet nog even worden opgelost.
Marietje35
Geplaatst: 31-08-15 09:46
Ik had nooit gedacht dat het zo goed zou klikken, ik ben dus echt heel blij.
Ik heb alleen 1 probleem, heb ik mijn beugels op de juiste lengte dan kan ik fijn doorzitten maar weer niet in galop .... (kan mezelf dan niet in het zadel drukkken) Maak ik ze een half gaatje korter, dan kan ik wel goed zitten in galop, maar dan kan ik niet meer doorzitten.